Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
PE Dal
fredrik rahm70
SiP
Susz X
8 posters

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..?

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..? - Sida 2 Empty Banklån????

Inlägg  PE Dal 2009-06-18, 00:31

Har aldrig ägt en SAAB, känner heller ingen som bidragit till förlusterna hos SAAB.,,med att bli subventionerad med cirka 30000 kr,enligt ekonomiuträknarna hos dettta alltid pågående förlustbolag, när man betalat för sin mångåriga transportvilsenhet.
    Fabrikslokalerna och maskinparken, plus de duktigt plikttrogna lönearbetade, finns fortfarande kvar, deras framtid verkar nog trots nye ägaren vara i risklinjen,,,,köp inget med hjälp av banklån.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..? - Sida 2 Empty Sv: Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..?

Inlägg  Susz X 2009-06-18, 00:40

Jasså du säger det.
    Är det en varning? Eller en uppmuntran till annat?
    Till vem och vad?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..? - Sida 2 Empty Sv: Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..?

Inlägg  SiP 2009-06-18, 15:39

Susz X skrev:Akta mig? Av vilken anledning? Du är ju ingen alls egentligen..
    Men- tydligen vill du bara ha makt- sådant äcklar mig.
    Och det kommer jag ALDRIG att acceptera! Varför försöker du tysta ned mig??
    Känns det obekvämt sip? Eller är du rädd- ingen som springer dina ärenden längre??
    Jisses- som om jag skulle bry mig ett uns om om du ser vad jag gör på min data?
    FJANT! Totalt ovidkommande! Om så vore tror jag mer att du är en oseriös vad heter
    det "kracker"..
    inte för IPRED:s räknin..inget lagligt öht från din sida sett sip.Även om du gärna
    vill gömma dig bakom lagen.
    Får väl tillägga att detsamma gäller IRL sip.Som sagt- du har gått på fel person.
    cat

Haha jag försöker inte tysta dig, skulle bli tråkigt om dina flumminlägg slutade att ploppa upp...

aldrig någon som "sprungit mina ärenden", är det en konsekvens av droger du får såna vaneföreställningar????

Vad exakt är en "kracker"???

Eftersom du har ditt så kallade liv framför burken, så vet inte du ett skit om IRL, för att få veta något om det, så måste du gå ut i den där otäcka världen utanför rummet, och då kan du ju möta någon riktigt otäck nasse med bomber och knark...Du vet en sån som du skrev om...
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-06-29, 21:40

troll geek
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 15:57

Saab behöver pengar snabbt för att kunna öka produktionen och sälja mer bilar.?????

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3140021.svd

Varför ska det produceras mer bilar när saabs försäljning rasar månad efter månad. Är detta endast en falsk optimism?

-66% i maj

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3070189.svd
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-06-30, 16:05

R.O.F.L skrev:Saab behöver pengar snabbt för att kunna öka produktionen och sälja mer bilar.?????

Varför ska det produceras mer bilar när saabs försäljning rasar månad efter månad. Är detta endast en falsk optimism?

-66% i maj

kanske för att arbetarna där ska ha något att göra, för att betala enbaret för att de ska rulla tummarna verkar fel!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..? - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 16:46

Sniperace skrev:
    R.O.F.L skrev:Saab behöver pengar snabbt för att kunna öka produktionen och sälja mer bilar.?????

-66% i maj

kanske för att arbetarna där ska ha något att göra, för att betala enbaret för att de ska rulla tummarna verkar fel!

Så fungerade det i gamla DDR. Trabant och wartburg till folket.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-06-30, 16:53

R.O.F.L skrev:
    Sniperace skrev:

-66% i maj

Så fungerade det i gamla DDR. Trabant och wartburg till folket.

YEPP!! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-30, 16:59

Det vi vet med säkerhet är att regeringen kommer inte lägga två fingrar i kors för SAAB,
    Varken då, nu eller sen?
    Regeringen med drottning Maud i spetsen väntar sedvanligt in när det är dags att emot ovationerna, inbillar dom sig nog!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 17:08

martin7lindgren skrev:Det vi vet med säkerhet är att regeringen kommer inte lägga två fingrar i kors för SAAB,
    Varken då, nu eller sen?
    Regeringen med drottning Maud i spetsen väntar sedvanligt in när det är dags att emot ovationerna, inbillar dom sig nog!

Ja det är lite märkligt att Island,Carnegie och de baltiska länderna får och får låna pengar från Staten av alliansregeringen.
    Men bankerna anses vara viktigare då det rör sig om mera spenderat kapital.
    Korkat eller hur?

Jag tror man vill se en omstrukturering av Sveriges fordonsindustri då det är idiotiskt att låna skattebetalpengar till en döende industri.Sånt pysslade gamla sovjet med.
    Olofsson gör helt rätt imo. Ohly skulle göra helt fel!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-06-30, 18:46

Sniperace skrev:kanske för att arbetarna där ska ha något att göra, för att betala enbaret för att de ska rulla tummarna verkar fel!

I den artikel det länkades till återfinns detta uttalande.

– Vi skulle kunna gå upp i produktion i förhållande till vilken orderingång vi har, säger Saab-chefen Jan Åke Jonsson till Göteborgs-Posten på nätet

Ljuger han ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Hur är läget i försäljningen av SAAB nu..? - Sida 2 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-06-30, 19:17

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:kanske för att arbetarna där ska ha något att göra, för att betala enbaret för att de ska rulla tummarna verkar fel!

I den artikel det länkades till återfinns detta uttalande.

– Vi skulle kunna gå upp i produktion i förhållande till vilken orderingång vi har, säger Saab-chefen Jan Åke Jonsson till Göteborgs-Posten på nätet

Ljuger han ?

Ja han ljuger! Shocked
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-06-30, 19:25

R.O.F.L skrev:Ja han ljuger! Shocked
    OK, jag har ingen aning.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:03