Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Thetaxpayer
lazy
blueheaven
Infra
Susz X
9 posters

Rea på fläskfile!

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Rea på fläskfile! Empty Rea på fläskfile!

Inlägg  Susz X 2009-06-11, 22:37

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Rea på fläskfile! Empty Sv: Rea på fläskfile!

Inlägg  Infra 2009-06-11, 23:05

Det är därför jag tycker att Marit Paulsson är så falsk. Under ja-till-EU-kampanjen , en gång i tiden drev hon hårt frågan om att Europa skulle få världens gladaste grisar. Folk gick på hennes framtoning av vanlig tant". Det
    resulterade i inträde. Efteråt kom det fram att hon fått 60 000:-/månaden av Svenskt Näringsliv som tack för hjälpen under ja-kampanjen. För grisarna blev det en katastrof. Grishållningen i Danmark är förfärlig och långa transporter av slaktgrisar kors och tvärs genom Europa ökar grisarnas lidande ytterligare. En av orsakerna till att jag säger: "De ljög oss in i EU".

Vad säger du, BH? Är han likt mig, tycker du?

http://www.expressen.se/husdjur/1.1559434/den-kan-vara-afghanistans-enda-gris
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-06-11, 23:22

Jag känner ju bara dig för skiten du skriver här men med tanke på detta så bör han ju vara rätt lik! Wink
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-12, 00:05

Nu är just inte frågan om vad som görs eller inte inom politiken- utan om DU skulle köpa fläskfilen?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-06-12, 00:07

Susz X skrev:
    Nu är just inte frågan om vad som görs eller inte inom politiken- utan om DU skulle köpa fläskfilen?

Who?

Mitt inlägg var ett svar på Infras fråga till mig!
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-06-12, 00:20

Köper ALDRIG fläskfile, dock inte av den anledningen som Infra
    säkert kommer att skriva om utan helt enkelt att våra grisar är
    fullproppade med antibiotika m.m, det kött som jag vill lyfta fram
    är kyckling och lamm, där kan man göra god mat! Very Happy
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-12, 02:00

Kan hålla med dig här Lazy- på sitt sätt. Köper nästan bara kött direkt från bonnen- om jag vet att djuren haft det bra
    - och om jag inte kelat med dem..
    Bojkottar verkligen djurplågeri med medvetenhet i dag- det var inte möjligt tidigare- när man inte visste..
    Dessutom betyder det bättre matkvalite oxå..men- ska jag vara riktigt ärlig så äter jag inte så mycket kött precis...
    Allt djurplågeri påverkar- och det är inte alla som säljer direkt från gården nuförtiden heller.

Men - varför vill inte alliansen ha en klar och tydlig märkning varifrån grisköttet kommer i från?
    saxat:
    "Organisationen Sveriges Konsumenter kräver nu att allt kött som säljs i svenska butiker ska ursprungsmärkas likson oppositionspartierna. Organisationen är kritisk till regeringen inte vill ha obligatorisk märkning."
    http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3437&grupp=7849&artikel=2878531
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-12, 02:20

Ja jag äter den. Vill inte veta var den kommer ifrån. Men gillar fläskfile´
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-12, 02:37

Thetaxpayer skrev:Ja jag äter den. Vill inte veta var den kommer ifrån. Men gillar fläskfile´
    Trots att du vet hur djuren plågas och trots risken av spridning av resistenta bakterier???
    Men- bara för att du struntar i det- tycker du inte att andra ska ha möjligheten att väla bort?Genom tydlig och ärlig märkning tex..

Jag gillar oxå fläskfile- men inte på dessa grunder..då blir det äckligt..vill inte gynna djurplågeri för det..
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2009-06-12, 05:36

[b]Jag älskar fläsk! Men SuszX har rätt. Det är äckligt att äta danskt fläskkött när man vet om djurens enorma lidanden under hela sin existens. Äckligt.

Jag förbannar den dåliga märkningen i svenska livsmedelsaffärer som både är finstilt och vilseledande. Man kan dessutom knappast lita på köttmärkningen längre.

Jag skall ändå börja kolla baconpaketen bättre. Som det hittills varit så har jag helst köpt det billigaste. Det skall bli ändring på det. (Påminner mig förresten om en klasskamrat i yrkesplugget som hette Baconi. Han var mobbad och fick naturligtvis öknamnet `Bacon`. För att föregripa Lazy kan jag säga att jag inte tillhörde mobben).

Får endast med svårighet i mig lammkött. Löst och sladdrigt, substanslöst. Jag vet att jag sticker av från mängden i detta också. Spydde av dillkött en gång när jag var liten i samband med en båtresa. Var väl sjösjuk också. Tycks präglad för alltid. Men fläsk: mums./b]
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-06-12, 11:25

Vad händer med det kött som produceras av danska bönder som faktiskt har en bra djurhållning om man ursprungsmärker det?

Drar man inte alla över en kam då? affraid
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-12, 19:13

blueheaven skrev:Vad händer med det kött som produceras av danska bönder som faktiskt har en bra djurhållning om man ursprungsmärker det?

Drar man inte alla över en kam då? affraid

Existerar det ens en bra djurhållning i Danmark? Till och med i Köpenhamns djurpark har djuren det urdåligt ju..
    Har du exemel på en bra djurhållning från det landet? Vore intressant...
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Rea på fläskfile! Empty sila mygg och sväljer kameler !!

Inlägg  GustavAnder 2009-06-12, 19:55

Du silar mygg och sväljer kameler sus, föga förvånande då du är blindare än en Cyklop med lapp för ögat !

Här kan man snacka om djurplågeri , givetvis har inte svenska ekot granskat detta. milleniets djurplågeri som hela världen pratar om har tigits ihjäl i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=jwMIlw7rCSc&feature=related

Säg är inte muslimer humana intelligenta och logiska ?
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-06-12, 20:01

GustavAnder skrev:Du silar mygg och sväljer kameler sus, föga förvånande då du är blindare än en Cyklop med lapp för ögat !

Här kan man snacka om djurplågeri , givetvis har inte svenska ekot granskat detta. milleniets djurplågeri som hela världen pratar om har tigits ihjäl i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=jwMIlw7rCSc&feature=related

Säg är inte muslimer humana intelligenta och logiska ?

Risken för att du ska bli smartare av detta är ju inte så troligt, något nytt svartjobb på gång awfultruht?
    //berra
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-13, 15:54

Muslimer äter inte grisskött..Så du går säker..Gustav Ander...
    TRODDE DU JA.. Razz
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-13, 15:55

suszx.. :

Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-13, 16:13

fredrik rahm (namnnappad) skrev:suszx.. :

Tack för tipset..Är det du som har förnicklat trut Rahm?
    Seså- ut med språket...
    Jag är inte farlig.. Very Happy
    Det är det dem som utsätter djuren för misshandel som är..
    inte vill vi svenskar gynna sån jävla dynga..
    eller huur..?
    Ej heller slaktare från andra länder....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-13, 16:16

www.google.se

svaret på dom flesta frågorna i ditt liv suszx..

du kan även hitta numret till psykakuten och en vårdcentral nära dig där
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-13, 18:33

Susz X skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja jag äter den. Vill inte veta var den kommer ifrån. Men gillar fläskfile´
    Trots att du vet hur djuren plågas och trots risken av spridning av resistenta bakterier???
    Men- bara för att du struntar i det- tycker du inte att andra ska ha möjligheten att väla bort?Genom tydlig och ärlig märkning tex..

Jag gillar oxå fläskfile- men inte på dessa grunder..då blir det äckligt..vill inte gynna djurplågeri för det..

Jag har inget emot om den är uppmärkt om du vill. Hur tolkade du mitt svar på din fråga så?
    Jag säger bara att jag äter den. Jag vill inte veta hur de slaktar djur på vanligt vis heller. Jag vill äta djuret inte prata med det.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-24, 00:38

Thetaxpayer skrev:
    Susz X skrev:

Jag har inget emot om den är uppmärkt om du vill. Hur tolkade du mitt svar på din fråga så?
    Jag säger bara att jag äter den. Jag vill inte veta hur de slaktar djur på vanligt vis heller. Jag vill äta djuret inte prata med det.

Menar du med det att djurlågeri är okej bara för at du ska kunna frossa?
    Och att det är helt okej att det bildas resistenta bakerier pga antibiotikabehandling?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-24, 09:48

Susz X skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Susz X skrev:

Menar du med det att djurlågeri är okej bara för at du ska kunna frossa?
    Och att det är helt okej att det bildas resistenta bakerier pga antibiotikabehandling?

Du kan ju verkligen tolka saker hur som helst.
    Kolla denna länken.

http://www.icanyheter.se/Nyheter/Inrikes/Grisar-skallades-till-dods-pa-slakterier/

Skall du sluta äta fläskfile´nu?
    Tror du att det är bara i Danmark som slakterierna anställt gamla nazister som gillar att plåga grisar eller?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-24, 10:02

Du har verkligen ingen vilja alls att värna om levande varelsers rätt att ha ett gott liv du thetax..
    Vad tjänar du dina pengar på?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-24, 10:35

Susz X skrev:Du har verkligen ingen vilja alls att värna om levande varelsers rätt att ha ett gott liv du thetax..

Jag arbetar. Hur får du tag i pengar?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-06-30, 05:20

Thetaxpayer skrev:
    Susz X skrev:Du har verkligen ingen vilja alls att värna om levande varelsers rätt att ha ett gott liv du thetax..

Jasså?
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-30, 10:58

Susz X skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Jasså?

Nå, kan du berätta hur du får tag i pengar?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:42