Tror inte att vi åker ut såvida inte nån anmäler den här sidan och det verkar inte så hitills, tycker att det känns bra med ett ocensurerat forum vilket de inte har i Kina o.dyl. ställen
+3
blueheaven
fredrik rahm70
Susz X
7 posters
Brottslighet/ Infraljud...
mimra- Antal inlägg : 495
- Inlägg 26
Sv: Brottslighet/ Infraljud...
fredrik rahm70- Antal inlägg : 3811
- Inlägg 27
mimra detta forumet har totalt gått sönder vi som ville debattera hoppade över till http://testaren.swedishforum.net/mimra skrev:Undrar om det här hänger ihop? Min kompis som rekommenderade det här forumet gjorde nog a big mistake!
http://snack.aftonbladet.se/publicPage.action?userId=39715
där det finns en lätt moderering.
värsta trollen på detta forumet håller sig borta trots att dom är reggade.. välkommen dit=)
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 28
Infra skrev:Eftersom mitt namn är just Infra så borde jag göra anspråk på att uttala mig med en viss auktoritet. Dock kanske det visar sig i slutändan att jag inte visste särskillt mycket alls om själva ljudet, alltså infradjudet.
Jag är först och främst uppkallad efter den infraröda strålning som logoskt nog är röd till färgen. Jävligt röd. Idén kommer från mitt bostadslarm hemma till vilket bland annat hör några infraröda detektorer. -98 ungefär, (har haft larm så länge eftersom jag kom på att i det här landet gör polisen hemliga husransakningar, företrädesvis när man inte är hemma, att jag har propalestinska sympatier är skäl nog) började jag fundera över mina detektorer och deras underbara funktion (läser rörelser). Tankarna löpte ungefär så här: "Infraröda detektorer, infraröd detektor, red detector, hmm...skulle kunna ligga till grund till namn på ett företag...eller ett nick. Reddetec..." Reddec. Reddec tyckte jag var bra. Det antog jag. Först när jag skulle skaffa nya nick efter AB:s ojusta avstängning av mitt ursprungsnick Prevé, dök reddec upp igen. Men då inställde sig frågan: Var fan tog infra- vägen? Jämförde med Redvictory och Red Cloud. Infra fick det bli! Infra blev det.
När det gäller infraljud är min uppfattning att det är farliga ljud eftersom de har så låga svängningar att det är svårt att uppfatta för ett mänskligt öra. De påverkar ändå förrädisk hela den mänskliga organismen på olika sätt. Jag kan tänka mig att det har konsekvenser i stil med de av SuszX beskrivna eller ännu värre. Definitivt inte bra att utsättas för iaf. Sen om det används av organisationer vet jag ej. Jag kan ha fel eftersom jag varken är biolog eller tekniker. Nu har ni iaf fått ett "aktoritativt" utlåtande direkt "från hästens mun".
Har haft kabelbrott mellan c:a 12:00 och halv 7. Typiskt när man för en gångs skull hade tid att hemfalla åt sitt internetberoende.n.
Infraljud, DET är något vi kommer utsättas i större och större mån från just VINDKRAFTVERKEN, där infraljuden är en besvärlig faktor.
Ultraljud kan vi utsättas av från ex ultraljudtvättar, från ultraljud vid ex graviditet när de kollar fostret, MEN just ultraljud ses inte som någon större fara även om det kan påverka örat negativt....
men att detta skulle användas av BROTTSLINGAR för att på det sättet kunna få pengar, DET ser jag som något otroligt...
Sedan att det kan påverka människan negativt DET är jag till hundra porcent säker på!
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 29
Jasså- har du forskat i ämnet?
Har du ensusning om hur man påverkas via sinnena egentligen?
- Inlägg 30
Sparvens föda består inte av bröd och säd...sluging där.Sniperace skrev:Men den stora frågan är ju hur de skulle kunna använda det i ett brottsligt syfte?
Hur definierar DU brottsling, är det grannen som smäller i dörrarna för att denne inte tar tillräcklig hänsyn, men som aldrig skulle få för sig att stjäla, misshandla eller göra andra saker som bryter mot lagen?
Har sparvarnas utdöende med infraljudbrottslingar att göra?
Nej, snarare ändrat samhälle där brödsmulor och säd inte längre hamnar på gatorna i samma utsträcknings som förr....
- Inlägg 31
Ska du inte svara på min fråga hur var det nu med de små barnen i Arboga?
- Inlägg 32
Intressant Infra- mycket --detta borde gå att utveckla rent kunskapsmässigt.Infra skrev:Eftersom mitt namn är just Infra så borde jag göra anspråk på att uttala mig med en viss auktoritet. Dock kanske det visar sig i slutändan att jag inte visste särskillt mycket alls om själva ljudet, alltså infradjudet.
Jag är först och främst uppkallad efter den infraröda strålning som logoskt nog är röd till färgen. Jävligt röd. Idén kommer från mitt bostadslarm hemma till vilket bland annat hör några infraröda detektorer. -98 ungefär, (har haft larm så länge eftersom jag kom på att i det här landet gör polisen hemliga husransakningar, företrädesvis när man inte är hemma, att jag har propalestinska sympatier är skäl nog) började jag fundera över mina detektorer och deras underbara funktion (läser rörelser). Tankarna löpte ungefär så här: "Infraröda detektorer, infraröd detektor, red detector, hmm...skulle kunna ligga till grund till namn på ett företag...eller ett nick. Reddetec..." Reddec. Reddec tyckte jag var bra. Det antog jag. Först när jag skulle skaffa nya nick efter AB:s ojusta avstängning av mitt ursprungsnick Prevé, dök reddec upp igen. Men då inställde sig frågan: Var fan tog infra- vägen? Jämförde med Redvictory och Red Cloud. Infra fick det bli! Infra blev det.
När det gäller infraljud är min uppfattning att det är farliga ljud eftersom de har så låga svängningar att det är svårt att uppfatta för ett mänskligt öra. De påverkar ändå förrädisk hela den mänskliga organismen på olika sätt. Jag kan tänka mig att det har konsekvenser i stil med de av SuszX beskrivna eller ännu värre. Definitivt inte bra att utsättas för iaf. Sen om det används av organisationer vet jag ej. Jag kan ha fel eftersom jag varken är biolog eller tekniker. Nu har ni iaf fått ett "aktoritativt" utlåtande direkt "från hästens mun".
Har haft kabelbrott mellan c:a 12:00 och halv 7. Typiskt när man för en gångs skull hade tid att hemfalla åt sitt internetberoende.n.
Är full övertygad om att kunskapen redan finns- och används flitigt på vissa plan..
Djur- i synnerhet hundar kan ju höra mer än människan.Och att påverkas omedvetet är en risk..
Ehh- det du skrev om att någon går in när du inte är hemma- hur vet du det då?
- Inlägg 33
Varför stalkar du mig med den frågan i kväll- i varenda tråd?mimra skrev:Ska du inte svara på min fråga hur var det nu med de små barnen i Arboga?
Är du inblandad eller ska jag se et som att du hotar?
Vad bloggade egentligen mammans sambo om?
- Inlägg 34
Du får se det som du vill jag vill bara veta hur nån kan hänga ut en oskyldig vilket du gjorde.
- Inlägg 35
Jag har inte hängt ut någon oskyldig. Av vilken anledning påstår du det?mimra skrev:Du får se det som du vill jag vill bara veta hur nån kan hänga ut en oskyldig vilket du gjorde.
Borde du kanske söka hjälp mimra- innan du ballar ur mer..
- Inlägg 36
Susz X skrev:Sparvens föda består inte av bröd och säd...sluging där.Sniperace skrev:Men den stora frågan är ju hur de skulle kunna använda det i ett brottsligt syfte?
Hur definierar DU brottsling, är det grannen som smäller i dörrarna för att denne inte tar tillräcklig hänsyn, men som aldrig skulle få för sig att stjäla, misshandla eller göra andra saker som bryter mot lagen?
Har sparvarnas utdöende med infraljudbrottslingar att göra?
Nej, snarare ändrat samhälle där brödsmulor och säd inte längre hamnar på gatorna i samma utsträcknings som förr....
nähä, då måste väldigt många tagit fel, det är nämligen så att runt alla lantmännens sädessilos fanns hundra om inte tusentals gråsparvar som pickade i sig just sädeskorn, runt korvkioskerna samlades dessa och pickade i sig brödsmulor (de var populärast).
på bondgårdar samlades de ochså extra mycket just vid skördetid när säden slogs, de samlades när bonden fodrade ut med just säd till både grisar och höns, så visst fan har dessa under många år i flockar levt på just detta, och det har varit forskares bedömning till varför de blir färre i samhället att just denna hanterng minskat mycket kraftigt
- Inlägg 37
Susz X skrev:Jasså- har du forskat i ämnet?
Jag har läst en del om detta, och pratat med kunniga om det, och en sak är säker, just VINDKRAFTEN avger kraftiga INFRALJUD, är det en drive av en brottsorganisation som nu vill använda detta i brottsliga syften genom att se till att vi kommer utsättas för detta ALLTID, utan uppehåll?
Men du har ännu inte svarat på frågan HUR skulle infraljud användas i brottsligt syfte?
gäller det att STÖRA på ett effektivt sätt vore nog ultraljud många gånger mer effektivt, men samtidigt till vilken nytta, HUR skulle det gagna brottslingen?
- Inlägg 38
Sniperace skrev:Susz X skrev:Jasså- har du forskat i ämnet?
Jag har läst en del om detta, och pratat med kunniga om det, och en sak är säker, just VINDKRAFTEN avger kraftiga INFRALJUD, är det en drive av en brottsorganisation som nu vill använda detta i brottsliga syften genom att se till att vi kommer utsättas för detta ALLTID, utan uppehåll?
Men du har ännu inte svarat på frågan HUR skulle infraljud användas i brottsligt syfte?
gäller det att STÖRA på ett effektivt sätt vore nog ultraljud många gånger mer effektivt, men samtidigt till vilken nytta, HUR skulle det gagna brottslingen?
Du har rätt i det med vindkraft Snipe..kan tänka mig att även vissa fläktsystem kan påverka negativt..?
Vidare har jag inga klara svar på dina frågor och har ingen lust att "uppmuntra till brott precis".
Vet inte hur du tänker- om du vet hur påverkad man som människa/levande varelse påverkas omedvetet
via sinnena?
Ett exempel är valarna som felmanövrerar/ dör ut pga ljud som stör dem..
Ett annat exempel är vitmaktmusiken som medvetet skapats för att framkalla/förstärka
aggressioner /hat ..
Ytterligare exempel är , som tidigare nämnts HUR man omedvetet påverkas av olika ljud:
högre risk för infarkter ju mer trafikbuller tex..
Att djur känner av sådant i ett tidigare stadium är inget nytt under solen -
självklart påverkas även homosapien- konstigt vore det väl annars?
Det tar bara lite längre tid.
Bara för att du / jag inte vet allt Snipe- så är det väl ganska fåfängt att påstå att
det vi inte vet så mycket om i dag inte existerar?
Tänk efter en stund hur du själv reagerar på olika ljud vettja..
Finns de som gör att du känner dig Stressad? Orolig?
Vad händer med din kropp/ hjärna om du ständigt utsätts för just dessa ljud?
Tänker man klart? Rädsla?
I mina ögon är inte det viktiga att sära för mycket på infra/ultraljud- snarare att
kunna se hur de i en samverkan påverkar omgivningen..hur dito sätt ur balans om du förstår
vad jag menar..
Tja- hur tror du att människor som tex varit med om krig reagerar om de hela tiden utsätts för ljud som liknar dem som var i kriget?
- Inlägg 39
nej, jag förstår INTE hur du menar, och jag förstår INTE hur det skulle utnyttjas i brottsligt uppsåt av någon brottsorganisation eller för den del nasserörelse.
Jag förstår däremot att det OAVSIKTLIGT stör människan, men tänk då samtidigt på att enbart VINDENS sus innehåller infraljud, lövens rörelse i träd innehåller infraljud, en bäcks porlande älvens brus innehåller stora mängder infraljud.
att som brottsling använda sig av detta torde vara väldigt besvärligt och kräva stora resurser, en normal ljudförstärkare har inte detta område med i sin förstärkning, högtalare som skulle överföra infraljud blir otympligt stora, mycket större än de stora BASHÖGTALARE du ser användas på diskon och liknande, och effekten för att skapa detta ljud är också mycket högre än för det som finns inom det hörbara området, justr därför ifrågasätter jag om du verkligen vet vad du talar om, eller om det bara är lösa funderingar
Jag förstår däremot att det OAVSIKTLIGT stör människan, men tänk då samtidigt på att enbart VINDENS sus innehåller infraljud, lövens rörelse i träd innehåller infraljud, en bäcks porlande älvens brus innehåller stora mängder infraljud.
att som brottsling använda sig av detta torde vara väldigt besvärligt och kräva stora resurser, en normal ljudförstärkare har inte detta område med i sin förstärkning, högtalare som skulle överföra infraljud blir otympligt stora, mycket större än de stora BASHÖGTALARE du ser användas på diskon och liknande, och effekten för att skapa detta ljud är också mycket högre än för det som finns inom det hörbara området, justr därför ifrågasätter jag om du verkligen vet vad du talar om, eller om det bara är lösa funderingar
- Inlägg 40
Sniperace skrev:nej, jag förstår INTE hur du menar, och jag förstår INTE hur det skulle utnyttjas i brottsligt uppsåt av någon brottsorganisation eller för den del nasserörelse.
Det är både och Snipe- syftet med denna diskussionen är inte att veta precis allt- utan kunna dela med sig av olika vinklar- möjligheter och omöjligheter.
Att jag vet hur vi genom våra sinnen "omedvetet påverkas" påverkas vet jag däremot.
Och att detta i sin tur påverkar vår kropp vet jag oxå. Givetvis kommer även känslor in här..
Vet oxå att en diskussion inte leder någon vart om man inte själv är öppen för att inhämta ny kunskap eller tillåter sig se sammanhang ur ett bredare perspektiv.
Men- det är inte det tråden handlar om Snipen- eller hur?
Senast ändrad av Susz X den 2009-06-24, 10:21, ändrad totalt 1 gång
- Inlägg 41
Nej, tråden handlar ju om att i brottsutövning använda sig av infraljud, vilket jag inte på något vis har lyckats koppla samman beroende på att jag hittar inget sätt att koppla samman detta, och du vill ju inte säga HUR det skulle hänga ihop!
- Inlägg 42
Sniperace skrev:Nej, tråden handlar ju om att i brottsutövning använda sig av infraljud, vilket jag inte på något vis har lyckats koppla samman beroende på att jag hittar inget sätt att koppla samman detta, och du vill ju inte säga HUR det skulle hänga ihop!
Ett exempel kan vara att medvetet skapa ne_ativ stress...
- Inlägg 43
Susz X skrev:Sniperace skrev:Nej, tråden handlar ju om att i brottsutövning använda sig av infraljud, vilket jag inte på något vis har lyckats koppla samman beroende på att jag hittar inget sätt att koppla samman detta, och du vill ju inte säga HUR det skulle hänga ihop!
Och på vilket sätt gagnar det brottslig verksamhet?
Kan det vara att få in människor på privat psykvård genom att stressa sönder dem?
eller kan det vara ett sätt att få dessa att göra så att dessa brottslingar blir rika?
Eller är det så att du tror man kan baka in nazistpropaganda i infraljud och på det sättet tvinga in nazismen i deras hjärnor?
- Inlägg 44
Sniperace skrev:Susz X skrev:Sniperace skrev:Nej, tråden handlar ju om att i brottsutövning använda sig av infraljud, vilket jag inte på något vis har lyckats koppla samman beroende på att jag hittar inget sätt att koppla samman detta, och du vill ju inte säga HUR det skulle hänga ihop!
Kan det vara att få in människor på privat psykvård genom att stressa sönder dem?
eller kan det vara ett sätt att få dessa att göra så att dessa brottslingar blir rika?
Eller är det så att du tror man kan baka in nazistpropaganda i infraljud och på det sättet tvinga in nazismen i deras hjärnor?
Intressant tanke- och den kom från di..
Ja det är ju ett exempel- musiken som dessa medvetet använder si av för att förstärka hat,
med "sparkar osv..
kanske vet du lite mer än ja här oxå Snipe?Vet enbart det som avhoppade musiker visar på som en medveten strat..
Finns väl annat än musiken ..oxå
- Inlägg 45
Susz X skrev:Sniperace skrev:Susz X skrev:Sniperace skrev:Nej, tråden handlar ju om att i brottsutövning använda sig av infraljud, vilket jag inte på något vis har lyckats koppla samman beroende på att jag hittar inget sätt att koppla samman detta, och du vill ju inte säga HUR det skulle hänga ihop!
Intressant tanke- och den kom från di..
Ja det är ju ett exempel- musiken som dessa medvetet använder si av för att förstärka hat,
med "sparkar osv..
kanske vet du lite mer än ja här oxå Snipe?Vet enbart det som avhoppade musiker visar på som en medveten strat..
Finns väl annat än musiken ..oxå
Men nu är det ju så att MUSIK och tv kan innehålla sublimala budskap, men infraljud har så låg frekvens att detta INTE kan bli bärare av budskap, detta är enkel matematik och enkla naturliga begränsningar.
Så frågan är HUR ska man använda infraljud i brottsligt syfte?
1. För att kunna alstra och utsätta någon för detta krävs MYCKET energi och kraftig utrustning, det är inget du bär med dig eller driver på batterier...
2. Vindkraftverk ger ifrån sig kraftiga infraljud, tänk på vilken energi det kräver, och ändå så anses dessa inte vara någon fara för människor, hur ska då brottslingar kunna skapa ÄNNU kraftigare sådan för att kunna genomföra sina dolska motiv?