Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 00:43

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3976257

    Märkligt ändå, när han är utrikesminister.... kan det ha något att göra med nån brottsutredning ? Shocked
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Bildt

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 00:54

    Märkligt ändå, när han är utrikesminister.... kan det ha något att göra med nån brottsutredning ?

    Knappast. Om du läser artikeln så får du svaret.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 00:58

    Secrist skrev:Märkligt ändå, när han är utrikesminister.... kan det ha något att göra med nån brottsutredning ?

    Knappast. Om du läser artikeln så får du svaret.

    Jag har läst artikeln och jag ser ingen legitimitet för att han skall neka debatt... bara undanflykter från hans sida Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Debatt

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 01:01

    Jag har läst artikeln och jag ser ingen legitimitet för att han skall neka debatt... bara undanflykter från hans sida

    Han menar att det inte går att ha en seriös debatt om utrikespolitiska frågor när det saknas både en given utrikesminister och en enig utrikespolitik från de rödgröna. Då blir det bara hypoteser och antaganden. Kan faktiskt förstå honom.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 01:03

    Secrist skrev:Jag har läst artikeln och jag ser ingen legitimitet för att han skall neka debatt... bara undanflykter från hans sida

    Han menar att det inte går att ha en seriös debatt om utrikespolitiska frågor när det saknas både en given utrikesminister och en enig utrikespolitik från de rödgröna. Då blir det bara hypoteser och antaganden. Kan faktiskt förstå honom.

    Jag förstår att du förstår honom.... för du brukar oxå ogilla att ge svar
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Svar

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 01:06

    Jag förstår att du förstår honom.... för du brukar oxå ogilla att ge svar

    Du har fått svar. Att du har lässvårigheter är inte mitt fel. Det är skolan som misslyckats att ge dig en vettig utbildning.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 01:09

    Secrist skrev:Jag förstår att du förstår honom.... för du brukar oxå ogilla att ge svar

    Du har fått svar. Att du har lässvårigheter är inte mitt fel. Det är skolan som misslyckats att ge dig en vettig utbildning.

    Ja jag har fått svar i denna fråga om att du för ovanlighetens skull helt utan ifrågasättande håller med en från Alliansen..... det tackar jag för.
    Det jag påstod var att du normalt sett inte gillar att ge svar.... därav den snabba förståelsen för Carl Bildt, som inte törs diskutera utrikespolitik Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Svar

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 01:12

    Det jag påstod var att du normalt sett inte gillar att ge svar....

    Nonsens. Problemet är att du inte gillar svaren. Det är inte samma sak.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 01:28

    Secrist skrev:Det jag påstod var att du normalt sett inte gillar att ge svar....

    Nonsens. Problemet är att du inte gillar svaren. Det är inte samma sak.

    Förmodligen skulle jag inte gilla svaren om du nån gång stod för vad du tyckte, men det är svårt att veta eftersom man sällan får några Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Svar

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 01:34

    Förmodligen skulle jag inte gilla svaren om du nån gång stod för vad du tyckte, men det är svårt att veta eftersom man sällan får några

    Det handlar snarare om att du inte läser vad där står. Men med tanke på hur forumvänstern läser de rödgrönas valmanifest så kanske det inte är någon större överraskning.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  F.I.S.T 2010-09-07, 11:34

    Secrist skrev:Förmodligen skulle jag inte gilla svaren om du nån gång stod för vad du tyckte, men det är svårt att veta eftersom man sällan får några

    Det handlar snarare om att du inte läser vad där står. Men med tanke på hur forumvänstern läser de rödgrönas valmanifest så kanske det inte är någon större överraskning.
    .

    Slinger slinger Secristen......
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  Dao 2010-09-07, 11:45

    Secrist skrev:Jag har läst artikeln och jag ser ingen legitimitet för att han skall neka debatt... bara undanflykter från hans sida

    Han menar att det inte går att ha en seriös debatt om utrikespolitiska frågor när det saknas både en given utrikesminister och en enig utrikespolitik från de rödgröna. Då blir det bara hypoteser och antaganden. Kan faktiskt förstå honom.

    Borförklaring, alltså!

    Det är inte självklart att Bildt heller blir utrikesminister efter valet om alliansen vinner...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  MartinLindgren 2010-09-07, 12:22

    Trots allt så är ju Calle Bildt inte dummare än att han förstår, varje gång han visar sig kan bli den gången bägarna rinner över!

    Man brukar ju snacka att bägaren kan rinna över, men i Calles fall handlar det om bägarna!

    För hur är det egentligen med hans oljeaktier och förmånliga marköp vid svarta havet, intäkter han tillgodogjort sig för sina så kallade insatser?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  Dao 2010-09-07, 12:45

    Redan vid hans tid i kriget i forna Jugoslavie gjorde han bort sig - om inte före...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Bildt

    Inlägg  Secrist 2010-09-07, 17:37

    Borförklaring, alltså!

    Det är inte självklart att Bildt heller blir utrikesminister efter valet om alliansen vinner...


    Det är ingen bortförklaring. Bara ett konstaterande. Han är utrikesminister nu. De rödgröna har varken en utpekad utrikesminister eller en enig utrikespolitik. Vad tycker du att de ska diskutera?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  Dao 2010-09-08, 10:38

    Secrist skrev:Borförklaring, alltså!

    Det är inte självklart att Bildt heller blir utrikesminister efter valet om alliansen vinner...


    Det är ingen bortförklaring. Bara ett konstaterande. Han är utrikesminister nu. De rödgröna har varken en utpekad utrikesminister eller en enig utrikespolitik. Vad tycker du att de ska diskutera?

    De har en tillräcklig gemensam utrikespolitik för att kunna föra en valrörelse, och om Bildt ställer upp på debatt, så kommer det att finnas en person som tar denna debatt.

    Eftersom han vet vem det blir med stor sannolikhet, så är han nog ganska glad att "skylla bort" sitt ansvar här!

    Bortförklaring är det, vad du än kallar det!

    Sponsored content


    Bildt vågar inte debattera utrikespolitik Empty Sv: Bildt vågar inte debattera utrikespolitik

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:26