"Vi tar Sverige tillbaka, vid valurnan och ute på gatan.
Orden är Timbuktu och Promoes och låten är nyskriven inför söndagens EU-val.
– Vi hoppas att alla går ut och röstar. Det gäller att göra sin röst hörd, att påverka, säger Timbuktu.
För några dagar sedan damp ett brev ner hemma hos artisterna Jason "Timbuktu" Diakité och Mårten "Promoe" Edh.
Det var ett reklamblad från Sverigedemokraterna inför söndagens val till EU-parlamentet.
– Jag blev oerhört förbannad. Jag vill inte ha brev från Sverigedemokraterna, samma personer som kallar mig Sverigefientlig och tycker att jag ska "sticka hem". Hem var? Tillbaka till Lund?
Här kan du läsa lite till- och ladda ner låten- eller enbart lyssna på den:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5318650.ab
Låten är riktigt cool- ja bra alltså..den stämmer ju med verkligheten
- jag skulle reagera på samma sätt- bli förbannad att någon som enbart slänger skit
på alla som inte håller med i allt - sände hem en fucking valsedel...Jisses
demokratin och solidariteten är minsann viktigare än en maktgalen person..
Lite mer än så har vi i Sverige innanför pannbenet siddu- seni..
Orden är Timbuktu och Promoes och låten är nyskriven inför söndagens EU-val.
– Vi hoppas att alla går ut och röstar. Det gäller att göra sin röst hörd, att påverka, säger Timbuktu.
För några dagar sedan damp ett brev ner hemma hos artisterna Jason "Timbuktu" Diakité och Mårten "Promoe" Edh.
Det var ett reklamblad från Sverigedemokraterna inför söndagens val till EU-parlamentet.
– Jag blev oerhört förbannad. Jag vill inte ha brev från Sverigedemokraterna, samma personer som kallar mig Sverigefientlig och tycker att jag ska "sticka hem". Hem var? Tillbaka till Lund?
Här kan du läsa lite till- och ladda ner låten- eller enbart lyssna på den:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5318650.ab
Låten är riktigt cool- ja bra alltså..den stämmer ju med verkligheten
- jag skulle reagera på samma sätt- bli förbannad att någon som enbart slänger skit
på alla som inte håller med i allt - sände hem en fucking valsedel...Jisses
demokratin och solidariteten är minsann viktigare än en maktgalen person..
Lite mer än så har vi i Sverige innanför pannbenet siddu- seni..