Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Facismens frammarch i Israel....

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Facismens frammarch i Israel.... - Sida 2 Empty Sv: Facismens frammarch i Israel....

Inlägg  Susz X 2009-06-02, 17:40

Hoppas verkligen på Obama nu- men kan inte tro att denne Israels diktator och extremist vill annat än ha makt. Det är synd- och oerhört destruktivt. Hade varit bättre med en äkta demokratisk ledare
    - det bygger upp ett land.
    Obama har ju iaf den makten i sista hand att dra in ekonomiskt stöd som tidigare gått till vapenmakt i Israel..
    Att diktaturer bryter ned - det vet vi. Det tar bara lite tid- och skadar så mycket och många på vägen dit.
    Helt absurd att det ska får vara så kan jag tycka- människor har för lite kunskap om den
    avarten av människor som kallas psykopater. Sorgligt.
    Borde räcka med att se Burma- som en gång var ett rikt land...inte nu längre..efter alla år av diktatur råder kaos och fattigdom, förtryck...barnsoldater etc etc..
    Och ärligt- visst är man inte vuxen vid 18års ålder heller?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Facismens frammarch i Israel.... - Sida 2 Empty Sv: Facismens frammarch i Israel....

Inlägg  lazy 2009-06-02, 20:21

Susz X Today at 4:40 pm
    Hoppas verkligen på Obama nu- men kan inte tro att denne Israels diktator och extremist vill annat än ha makt. Det är synd- och oerhört destruktivt. Hade varit bättre med en äkta demokratisk ledare

Du måste ärligt, vara mer än blåst, Israel är fortfarande den enda
    demokratiska staten i MÖ, kanske du skulle flytta blicken till de
    omgivande länderna istället när du pratar om diktaturer o extremister?
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-06-02, 20:34

lazy skrev:
    Susz X Today at 4:40 pm

Du måste ärligt, vara mer än blåst, Israel är fortfarande den enda
    demokratiska staten i MÖ, kanske du skulle flytta blicken till de
    omgivande länderna istället när du pratar om diktaturer o extremister?

Och inte ett ord om den riktiga diktaturen Nordkorea!!!
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-02, 20:41

blueheavenon tis jun 02, 2009 7:34 pm

Och inte ett ord om den riktiga diktaturen Nordkorea!!!

Nä, det kan man ju inte skriva om, ännu ett expriment som på ngt
    magiskt sätt förvandlats från kommunism till facism utan att ngn
    förstått varför? Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

Facismens frammarch i Israel.... - Sida 2 Empty tack

Inlägg  GustavAnder 2009-06-02, 21:48

Dao skrev:Delvis har du rätt, GustavAnder! Israel har en grund som är bra, de har en någorlunda fungerande demokrati och en infrastruktur som och företagsvärld som är ganska god. Problemet är dock den grova diskrimineringen av palestinier i landet, liksom den enormt starka popagandamaskinen. Just i de fallen är de inte bättre än grannländerna...

Din lista med 1 till 100 är löjlig, dock! Möjligen 50 till 100, men i vissa fall 100 av 100... Märk väl att grannländerna inte ockuperar något land alls...

Att skylla på att de är omgivna av fientliga länder är helt enkelt falsk! Grannländerna har gjort många eftergifter och initiativ till en fredlig samexistens än vad Israel gjort.

Så detta med hatandet får nog mer gälla dig. Håll koll på historien lite mer, och sluta hata allt som har med araber och muslimer att göra!

"VEM hindrar dem , ingen."

I mångt och mycket är det Israel som hindrar dem, men mest är det utomstående makter som stödjer och backar upp ländernas diktaturer. I Egyptens fall är det först och främst USA, vilket lett till att deras andra skyddsling i regionen, Israel, har en gemensam behandling av gränsen till Gaza - som exempel. Detsamma gäller istort Jordanien. Irak skall vi inte ens tala om. Libanon är ett land skapat utifrån västmnakternas egna små behov, och har därmed en mycket dålig förutsättning att bygga upp ett hållbart samhälle. De dras dessutom med flyktingproblem från Israels övergrepp mot palestinierna, och de ständiga anfallen från Israelisk sida...

Kanske dags att läsa på lite, eller?

Men jag hävdar med bestämdhet och har fakta på min sida när jag säger att Israel visst är mycket bättre på rättigheter för sina medborgare, judar som araber än alla dess grannländer, du får nog läsa på lite om de vidriga mellanöstern diktaturerna.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-02, 23:25

Bild från Isak som jag har lånat, bilden av "apartheid"

Facismens frammarch i Israel.... - Sida 2 Apartheid.th
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-06-02, 23:37

GustavAnder skrev:
    Dao skrev:Delvis har du rätt, GustavAnder! Israel har en grund som är bra, de har en någorlunda fungerande demokrati och en infrastruktur som och företagsvärld som är ganska god. Problemet är dock den grova diskrimineringen av palestinier i landet, liksom den enormt starka popagandamaskinen. Just i de fallen är de inte bättre än grannländerna...

Din lista med 1 till 100 är löjlig, dock! Möjligen 50 till 100, men i vissa fall 100 av 100... Märk väl att grannländerna inte ockuperar något land alls...

Att skylla på att de är omgivna av fientliga länder är helt enkelt falsk! Grannländerna har gjort många eftergifter och initiativ till en fredlig samexistens än vad Israel gjort.

Så detta med hatandet får nog mer gälla dig. Håll koll på historien lite mer, och sluta hata allt som har med araber och muslimer att göra!

"VEM hindrar dem , ingen."

I mångt och mycket är det Israel som hindrar dem, men mest är det utomstående makter som stödjer och backar upp ländernas diktaturer. I Egyptens fall är det först och främst USA, vilket lett till att deras andra skyddsling i regionen, Israel, har en gemensam behandling av gränsen till Gaza - som exempel. Detsamma gäller istort Jordanien. Irak skall vi inte ens tala om. Libanon är ett land skapat utifrån västmnakternas egna små behov, och har därmed en mycket dålig förutsättning att bygga upp ett hållbart samhälle. De dras dessutom med flyktingproblem från Israels övergrepp mot palestinierna, och de ständiga anfallen från Israelisk sida...

Kanske dags att läsa på lite, eller?

Men jag hävdar med bestämdhet och har fakta på min sida när jag säger att Israel visst är mycket bättre på rättigheter för sina medborgare, judar som araber än alla dess grannländer, du får nog läsa på lite om de vidriga mellanöstern diktaturerna.
    Har du dyslexi eller är du enbart ovanligt korkad GA?
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-02, 23:46

lazy skrev:Bild från Isak som jag har lånat, bilden av "apartheid"

Facismens frammarch i Israel.... - Sida 2 Apartheid.th

lägger in den igen. Very Happy
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-06-03, 01:06

GustavAnder

"Men jag hävdar med bestämdhet och har fakta på min sida när jag säger att Israel visst är mycket bättre på rättigheter för sina medborgare, judar som araber än alla dess grannländer, du får nog läsa på lite om de vidriga mellanöstern diktaturerna."

Det var inte vad du påstod innan. Det jag besvarade var helt andra tongångar. Så du gillar uppenbarligen inte enbart att skriva om historien, du gör om dina egna åsikter också - mitt i debatten.

Mycket ful metod, må jag säga...

I detta har jag att säga förljande: Ja, du har rätt att Israel har det bättre, i MÅNGA fall. Men inte i allt. Behandlingen av palestinierna i Israel har ingen direkt motsvarighet i grannländerna.

OM du hade gått emot det jag skrivit, hade din slutkommentar om att jag borde "läsa på" haft en poäng. Nu ser det mer ut som du vill ge igen för att jag bad dig läsa på som sådant du uppenbart saknar kunskaper om!
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-06-03, 01:08

Kan du förklara varför du lägger in en bild, som inte har med något någon tagit upp i debatten om, Lazy? Dessutom två gånger?

Finns det någon här som hävdat att araber inte får gå och rösta i Israel?

Kristna och judar i Iran får rösta där också! Är därmed Iran ett bra samhälle?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 08:35