x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Nu har vi avklarat LAS.
Nu tar vi upp det andra jätteproblemet, skapat av "arbetarnas företrädare ", vars intelligensnivå gör Svenska arbetare till dagens förlorare.
Om man bortser från de som "är inne i systemet" alltså, de har det förspänt, men de som är unga invandrde , kommer från andra eu länder, får betala priset .
Solidaritet är ett ord som inte har funnits i praktiken hos LO och TCO de sista 25 åren, det är bara tomt sketprat.
2a problemet:
För höga ingångslöner.
En ungdom, om denne nu i dagens rigida system lyckas få jobb, kan komma direkt från skolan 19 år gammal, och få 19-22 tusen papp i månaden, lika mycket som de som jobbat på företaget i 40 år.
Helt barockt, och en sak som bara ökar på viljan och incitame3nt till att anställa.
Så ja, xmed, det behövs lägre löner för de unga, allt annat är ologiskt och kontraproduktivt för alla parter, utom möjligen för data spels industrin och pubarna, där 18 åringarna smäller sina tusenlappar helt i det blå.
japp sista meningen tänker jag inte bråka om
I fortsättningen ska jag sluta skriva punkt komma och annat så du blir tvungen att hålla med om ALLT jag skriver.