Förklara då vilka "felaktiga premisser" du anser att vi behöver rätta till. Jag tror inte att du kan komma med en enda.GustavAnder skrev:Trådens ämne baseras på ett antal felaktiga premisser. Det går inte att diskutera varför jorden är platt.
+3
Dao
GustavAnder
formsvackan
7 posters
Plutokrati
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 26
Sv: Plutokrati
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 27
formsvackan skrev:Förklara då vilka "felaktiga premisser" du anser att vi behöver rätta till. Jag tror inte att du kan komma med en enda.GustavAnder skrev:Trådens ämne baseras på ett antal felaktiga premisser. Det går inte att diskutera varför jorden är platt.
Gå och lägg dig nu formsvackan, jorden är inte platt och det är inte någon annas fel att kommunismen misslyckas gång på gång!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 28
blueheaven skrev:formsvackan skrev:Förklara då vilka "felaktiga premisser" du anser att vi behöver rätta till. Jag tror inte att du kan komma med en enda.GustavAnder skrev:Trådens ämne baseras på ett antal felaktiga premisser. Det går inte att diskutera varför jorden är platt.
Gå och lägg dig nu formsvackan, jorden är inte platt och det är inte någon annas fel att kommunismen misslyckas gång på gång!
Tror inte du övertygar mer än vad den lilla pottrunnern asfultruhten/gustavander gör i detta Blue, dvs nada
//berra
- Inlägg 29
Tvinga mig inte att spärra dig också berra!
- Inlägg 30
Omskrivning för: Jag har ingen aning om det där med plutokrati, men jag vill inte behöva trängas med GA på hans pottkant så därför drar jag till med kommunismen igenblueheaven skrev:Gå och lägg dig nu formsvackan, jorden är inte platt och det är inte någon annas fel att kommunismen misslyckas gång på gång!
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 31
blueheaven skrev:Tvinga mig inte att spärra dig också berra!
Spärra på du Blue tror det rör mig lika mycket som en myggas bett.
he he..
//berra
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 32
Rättesnöre
Jag har länge funderat på HUR jag ska få ett rationellt och logiskt, men samtidigt enkelt förhållande mellan mina vita inkomster som är ca 95%, och mina svarta.
Det har hittilsdags varit alltför slumpartat och på " en höft".
Jag fick en kanonide just nu. Jag tror jag sätter dem i relation till antalet inlägg här av berramiffot/ redcloud.
Varje inlägg han gjort renderar in en svart inkomst för min del.
Varje vecka går jag in och läser på hans profiler hur mycket han kablat ur sig och växlar det mot svarta pengar.
Genialt !
Det har hittilsdags varit alltför slumpartat och på " en höft".
Jag fick en kanonide just nu. Jag tror jag sätter dem i relation till antalet inlägg här av berramiffot/ redcloud.
Varje vecka går jag in och läser på hans profiler hur mycket han kablat ur sig och växlar det mot svarta pengar.
Genialt !
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 33
Levnads standarden har ökat för alla i sverige?
"BULLSHIT"!
För sjuka, arbetslösa och pensionärer har standarden rasat rakt ner!
"BULLSHIT"!
- Inlägg 34
martin7lindgren skrev:Levnads standarden har ökat för alla i sverige?
"BULLSHIT"!
Vilken makalös bullshit martin!
- Inlägg 35
Du är förstås insatt, med egna erfarenheter förstår jag Mr. Blue?
Ja du vet ju enligt egen utsaga allt om att snika och utnyttja dina närmaste, familj och vänner!
En vuxen fullt frisk och arbetsför person som vägrar arbeta, när vi har många människor som skulle ge vad som helst för att byta situation med dig,
Att få vara friska, hela och arbetsföra alltså!
Ditt frivilliga levende att snika och utnyttja är fan en förolämpning mot alla som vill jobba men inte kan!
Ja du vet ju enligt egen utsaga allt om att snika och utnyttja dina närmaste, familj och vänner!
En vuxen fullt frisk och arbetsför person som vägrar arbeta, när vi har många människor som skulle ge vad som helst för att byta situation med dig,
Att få vara friska, hela och arbetsföra alltså!
Ditt frivilliga levende att snika och utnyttja är fan en förolämpning mot alla som vill jobba men inte kan!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 36
blueheaven skrev:martin7lindgren skrev:Levnads standarden har ökat för alla i sverige?
"BULLSHIT"!
Vilken makalös bullshit martin!
Jag är benägen att hålla med...
Visserligen har jag mindre pengar per månad att röra mig med. Jag måste tänka mig för när det gäller inköpen och det kan bli riktigt tufft de månader när det uppstår räkningskrock...
Men jag har inte förlorat något av det jag hade innan alliansen....jag har bara svårt att skaffa nytt och jag har inte haft råd att klippa mig på ett par år..
Min standard har inte sjunkigt mycket, bara mina inkomster. Men jag bedömer min standard på vad jag har... inte på det som jag inte har råd med.
Jag beskriver min situation, hur det är för andra kan jag inte uttala mig om. Men jag gissar att vissa försämringar har inträffat men inte så svåra att folk måste gå ifrån hem och ägodelar.
- Inlägg 37
Jag bedömmer min egen situation efter att pengarna helt enkelt inte räcker till allting!
Hyran och käk, sen är det över, nu vet ju inte jag hur mycket du har att leva på varje månad,
Men i mitt fall, så är en bra månad 3000 och då är inte käket handlat!
En situation jag delar med många andra!
Inte får avstå mycket som är självklara för många, du är ute och cyklar Rengndrottning!
Hyran och käk, sen är det över, nu vet ju inte jag hur mycket du har att leva på varje månad,
Men i mitt fall, så är en bra månad 3000 och då är inte käket handlat!
En situation jag delar med många andra!
Inte får avstå mycket som är självklara för många, du är ute och cyklar Rengndrottning!
- Inlägg 38
Om den typen av växlingskontor existerar på annat håll än i dina fantasier, vill jag gärna få veta var. Kan man växla in dina alster på forumet lär man snart bli ekonomiskt oberoende, även om man är hederlig och betalar skatt på inkomstenGustavAnder skrev:Jag fick en kanonide just nu. Jag tror jag sätter dem i relation till antalet inlägg här av berramiffot/ redcloud.
Genialt !