Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-30, 13:22

    Tydligen inte så konstigt att bara smålangare och haschrökande ungdomar sätts fast av viss polis..
    Hade ett snack med en insatt i Göteborg/ Borås distrikt - det handlar om mutor!
    Och sådana as ska mina skattepengar gå till!? Det går jag icke med på!
    Det innebär alltså att tipsare tystas ned eller skräms på olika sätt
    - inte konstigt att vi har det samhälle som är i dag!

    VEM utreder polisen som har förmågan att inte dra "alla över en kam"..?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Ingen suszning

    Inlägg  blueheaven 2009-05-30, 13:25

    As?
    Poliserna?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Dao 2009-05-30, 13:36

    Efter GFöteborgskravallerna, har det varit alltför tydligt att polisen absolut inte skall utreda sig själv!!! Det finns tyvärr allt för många exempel på övertramp från polisens sida, där den vanlige medborgaren inte har en möjlighet att göra sig hörd idag!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-30, 13:36

    Här i sverige utreder polisen polisen!
    Även alla andra vid behov!

    Svenska polisen sitter på en ofattbar makt, man gör precis som man vill,
    Tänk själv, vilket motstånd man åker på om polisen får ett horn i sidan på en,
    Man har inte en chans!

    Men samtidigt så vet man ju också att vår polis inte backar för någon när det är på allvar heller!

    Själv har ju jag varit med om en hel del, men jag har aldrig ens hört talas om någon mutad polis,
    Förekommer det så är det ytterst ovanligt, det är jag bergsäker på!


    HÄR I SVERIGE ALLTSÅ, HUR DET PÅ ANDRA HÅLL VET INTE JAG?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-30, 13:53

    Korruption och mutor är inget nytt under solen utomlands- varför skulle det inte finnas i Sverige dårå..enbart den naive tror det.
    Måste vara hemskt att vara seriös inom polisiära yrket och veta vad kollegan pysllar med..
    Men- det är synd att det tystas ned- visst borde massmedia belysa mer kan jag tycka..

    Hur många personers tips om tex narkotikalagning har blivit icke bokförda av en specifik polisman/ kvinna?
    För visst har dessa skyldighet att diarieföra dito?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-05-30, 15:02

    Självklart bokförs alla tips, om någon tipsar polisen går det ju att kolla upp att det verkligen blivit diariefört.

    Polisens problem är inte korruption, utan brist på resurser. istället för att jaga fildelare och sexköpare borde mer satsas på den tunga kriminaliteten.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-30, 15:13

    Tjänstemannabyråkraten skrev:Självklart bokförs alla tips, om någon tipsar polisen går det ju att kolla upp att det verkligen blivit diariefört.

    Polisens problem är inte korruption, utan brist på resurser. istället för att jaga fildelare och sexköpare borde mer satsas på den tunga kriminaliteten.

    Jasså du säger det?
    Och du ljuger när du skriver att alla tips bokförs.
    Så är det inte alltid.
    Varför skriver du lögner?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-31, 00:56

    Specifika städer har verkligen rykte om sig att korruption
    finns inom polisiära yrken..
    Men när och vem lägger upp surdegen på bordet? Nää- det ska huschas och döljas till
    varje pris.
    Så jävla sjukt! Snutar som skyddar grov kriminalitet-
    och struntar totalt i värdet av en kommunikation med innevånarna.
    Ska man acceptera sådant? Inte i mina ögon...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 00:58

    AFA-iterna som var i Göteborg 2001 är de riktiga ASEN, som borde hängas högt!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-31, 01:14

    blueheaven skrev:AFA-iterna som var i Göteborg 2001 är de riktiga ASEN, som borde hängas högt!

    Så- du anser att det är okej med korrumption?
    Med poliser som skyddar trafficking/ narkotika/nazism?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Dao 2009-05-31, 12:56

    AFA gjorde inte mycket väsen av sig 2001. Polisen däremot... Men det är kanske OK för Blueheaven att leva i en polisstat, så länge polisen jagar de som han ogillar?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-05-31, 21:11

    Dao skrev:AFA gjorde inte mycket väsen av sig 2001. Polisen däremot... Men det är kanske OK för Blueheaven att leva i en polisstat, så länge polisen jagar de som han ogillar?

    De verkar som om du har rätt här Dao..
    En diktator av stora mått.. bom
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 22:17

    Dao skrev:AFA gjorde inte mycket väsen av sig 2001. Polisen däremot... Men det är kanske OK för Blueheaven att leva i en polisstat, så länge polisen jagar de som han ogillar?

    Om jag inte minns fel så krossade de staden och ställde till med skador på ett antal hundra miljoner kronor, pengar som fick tas från skolor och sjukvård, nej de skulle ha mer än en gummikula mellan ögonen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Dao 2009-05-31, 22:41

    Blueheaven

    Ja, du minns fel! Det blev en hel del vandalism då, och en skottskada. Allt i stort efter enorma provokationer från polisens sida. Alla stora demonstrationer utom en blev till kaos - och den blev inte kaos, för att demonstrationsledningen helt enkelt lurade polisen!

    Allt finns dokuemnetat i otaliga böcker vid detta laget...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-06-01, 01:31

    Dao skrev:Blueheaven

    Ja, du minns fel! Det blev en hel del vandalism då, och en skottskada. Allt i stort efter enorma provokationer från polisens sida. Alla stora demonstrationer utom en blev till kaos - och den blev inte kaos, för att demonstrationsledningen helt enkelt lurade polisen!

    Allt finns dokuemnetat i otaliga böcker vid detta laget...
    Du är inte ensam om den faktakunskapen Dao- inte heller vår chefspolismästare håller med denne
    BH- eller andra poliser som begått maktövergrepp av dessa slag som var då...
    Sådant jävla slödder har helt enkelt inom yrket att göra-dock hos polisen men bakom låsta portar.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  blueheaven 2009-06-01, 09:17

    Vilka jävla amatörer, jag stod mitt upp i skiten när det hände så nog vet jag vad jag talar om!

    Vad jag visste från början var också vänsterns taktik att släta över och förljuga händelserna allt eftersom tiden går så kommer händelserna att falla i glömska, förlåtelse och sedan står man där utlämnad till bullshit stories från de som inte var där eller vägrade se och eder historieförfalskning!

    NEJ denna typ av extremrörelser är och förblir landets AVSKUM!

    Använda skol- och vård-pengar till skadegörelse kan man sjunka lägre?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Dao 2009-06-01, 11:39

    Troligen vet du mindre än andra, Blueheaven, om du stod "mitt upp i skiten av allting". Det är i EFTERHAND, i undersökningar och intervjuer som polisens ageranden kom fram. För de som inte direkt konfronterades av dessa, såg enbart vandalismen!

    Faktan som kommit fram är fakta, inte politik! Alltså är det ingen "vänstergrej", som du försöker göra det till...

    Så det du gör här är historieförfalskning! Inget annat!

    Men givetvis skall de som gjorde skadegörelse få kritik för detta, äoavsett vilken politisk gruppering de av dig anses tillhöra...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-06-01, 12:46

    Vad Mr. Blue säger får man ta med en nypa salt?
    Vem vet vad han pysslade med när han enligt egen utsaga stog mitt uppe i smeten?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Susz X 2009-06-01, 19:39

    Den gubben litar jag inte ett dugg på- kan lika gärna vara en av dem som stängdes av och fick tillsägelse inom den polisiära verksamheten.
    Ush för att ha sådana kollegor- avundas dem sannerligen inte de som är seriösa i yrket ..Vilket de flesta är- dock en hanfull idioter med maktbegår som måste bort! Det borde bli ett krav från oss skattebetalare- vi är ju deras arbetsgivare egntligen..det är vi som avlönar den svenska mullan..!

    Sponsored content


    Vem kollar polisiära organisationens MUTOR? Empty Sv: Vem kollar polisiära organisationens MUTOR?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 21:00