Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
x-medborgare
berralarzon
Sniperace
R.O.F.L
formsvackan
Corven
ericTheDog
F.I.S.T
12 posters

Nytt Forum

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Nytt Forum - Sida 3 Empty Sv: Nytt Forum

Inlägg  Corven 2010-09-06, 00:31

ericTheDog skrev:

Nu svarar du inte på frågan. Vad tycker du om att aktivt försöka ta redan på identiteten hos en annan debattör?

Om någon verkligen ville rota fram andras identiteter, så är det liksom inte nåt större problem. Internet tillhandahåller en outsinlig mäng verktyg för att göra det...

Jag är själv totalt ointresserad av att rota fram vem du är. Jag kan, men liksom, du är inte så viktig, att jag har nån lust att lägga energi på det...

Och jag tror egentligen inte att det är så många andra som är intresserade heller....

Ni har ju anklagat mig rätt friskt, med Testaren osv för att "diskriminera", men...

Jag hade ju redan då tillgång till alla era ip-adresser...

Hur kommer det sig att ni ens finns här nu? Ni borde ju har varit mördade vid det här laget.

För jag är ju mor till RedClouds ( den store ledaren ) barn, och saknar totalt egen vilja, så därför stängde jag Testaren ( som gav RedCloud tillgång till allas ipadresser, eftersom jag är ett viljelöst fån, som enbart går RedClods ärenden)

ORGASM!!!!!!!!!!!!!!![/quote]

Eric, mitt svar är, det spelar ingen roll, för det det finns alltid nån, nånstans som registrerar vad du gör.
    [/color]

Senast ändrad av Corven den 2010-09-06, 00:33, ändrad totalt 1 gång
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 00:33

Hmmm, vet inte hur jag ska tolka corven.

Hon har rätt i att en vanlig arbetare som omöjligen kan anses viktig. Men om jag vore viktig skulle hon ta reda på vem jag är. Och vidta vilka åtgärder?

Troligare är det att hon helt enkelt inte kan förlika sig med tanken på att kritisera att man tar reda på andra debattörers identiteter. Kanske har hon själv gjort detta? Eller är det bara rc's snokande som hon inte kan kritisera?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 00:34

RedMentalCase skrev:Det är ju naturligtvis totalt oacceptabelt att som sades i det nya "forumet" free speech,
    att man gladeligen skulle lämna ut ip adresser om där var nån galen kommunist som kände sig kränkt av att kallas kommunist, typ.

Senare ändrade man sig , men sagt är sagt och förtroendet för "free speech" totalt bortblåst.

Precis min åsikt. Förtroendet bortblåst.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-09-06, 00:34

Fullkomligt sanslöst av corven.

Det är ingen enkel grej att plocka fram folks ip adresser om man INTE har tillgång som admin.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-09-06, 00:34

ericTheDog skrev:Hmmm, vet inte hur jag ska tolka corven.

Hon har rätt i att en vanlig arbetare som omöjligen kan anses viktig. Men om jag vore viktig skulle hon ta reda på vem jag är. Och vidta vilka åtgärder?

Troligare är det att hon helt enkelt inte kan förlika sig med tanken på att kritisera att man tar reda på andra debattörers identiteter. Kanske har hon själv gjort detta? Eller är det bara rc's snokande som hon inte kan kritisera?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 00:37

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Nu svarar du inte på frågan. Vad tycker du om att aktivt försöka ta redan på identiteten hos en annan debattör?

Om någon verkligen ville rota fram andras identiteter, så är det liksom inte nåt större problem. Internet tillhandahåller en outsinlig mäng verktyg för att göra det...

Jag är själv totalt ointresserad av att rota fram vem du är. Jag kan, men liksom, du är inte så viktig, att jag har nån lust att lägga energi på det...

Och jag tror egentligen inte att det är så många andra som är intresserade heller....

Ni har ju anklagat mig rätt friskt, med Testaren osv för att "diskriminera", men...

Jag hade ju redan då tillgång till alla era ip-adresser...

Hur kommer det sig att ni ens finns här nu? Ni borde ju har varit mördade vid det här laget.

För jag är ju mor till RedClouds ( den store ledaren ) barn, och saknar totalt egen vilja, så därför stängde jag Testaren ( som gav RedCloud tillgång till allas ipadresser, eftersom jag är ett viljelöst fån, som enbart går RedClods ärenden)

ORGASM!!!!!!!!!!!!!!!

Eric, mitt svar är, det spelar ingen roll, för det det finns alltid nån, nånstans som registrerar vad du gör.
    [/color][/quote]

Det är inget svar. Jag är intresserad av din åsikt. Vad tycker du om att aktivt försöka rota fram andra debattörers identiteter?

En sak till. Hur går du tillväga för att snabbast hitta identiteten på en person utifrån ip-adress? Om det nu är så lätt? Varför använder inte antipiratbyrån sig av denna taktik tror du?
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-09-06, 00:41

Men suck.....

När Internet var ungt, då krävdes det en del..

Idag, så krävs det typ 0 av den som försöker skapa något.

En annan som suttit och skapat websidor i htmlkod, i programmet anteckningar, vet lite mer om vad som ligger bakom.

Hur många script, och kopplingar mellan flash och mediaplayer och allt annat skit allt måste funka i.....

Och vi, som fortfarande skapar nya websidor...

Oss har ni mage att anklaga för ac-bladets spammare?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 00:47

Corven skrev:Men suck.....

När Internet var ungt, då krävdes det en del..

Idag, så krävs det typ 0 av den som försöker skapa något.

En annan som suttit och skapat websidor i htmlkod, i programmet anteckningar, vet lite mer om vad som ligger bakom.

Hur många script, och kopplingar mellan flash och mediaplayer och allt annat skit allt måste funka i.....

Och vi, som fortfarande skapar nya websidor...

Oss har ni mage att anklaga för ac-bladets spammare?

Jag har också knackat html i notepad. Jag skulle kunna programmera en websida i maskinkod om det fanns någon poäng med det. Men jag vet inte hur man får fram identiteten på en person som sitter bakom en dator kopplad via en dynamisk ip.adress till internet.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-09-06, 00:52

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.

Det är en jävla lögn..

Jaså, varför skrev er egen admin det då? Har han gjort som Ohly? Ändrat sig?

Han har inte skrivit så... Det får du allt bevisa men du har ju för vana att påstå saker det har JAG råkat ut för förr

Jepp, jag trodde du reggat nicket Ann o Nym på fridebatt. Men det var tydligen inte du. Jag trodde det var utagerat. Men tydligen inte.

Till saken: SiP skrev
    "MEN om någon får problem så har jag ju deras IP nummer så att den drabbade kan gå vidare till polis eller vad han/hon nu vill göra"

Jag skulle hellre se att han skrev att han under inga omständigheter lämnar ut en ip-adress till annan forummedlem.

Ja och när skulle detta ske jo vid dödshot Det har vi nämnt flera gånger
    OCH VARIT VÄLDIG TYDLIGA MED. Eller är du för dödshot och tycker det bara skall passera ???
    Är det därför du är rädd för det forumet ganska enkel regel enl mig..
    Very Happy

I citatet står det som du ser ingenting om dödshot. Om detta bara gäller vid dödshot så är det väl mer rimligt att ni lämnar ip-adressen till polisen om de frågar efter den. Att lämna ut den till den som blivit hotad verkar ju rent ut sagt korkat.

Nej, jag är inte för dödshot. Är du?

Nej, är inte rädd för ert forum, men jag har ingen lust att vara där. Det kan du inte göra mycket åt.

Hört uttrycket.. Very Happy Very Happy Very Happy som fan läser bibeln?? Very Happy Very Happy Very Happy

Nej, är inte rädd för ert forum, men jag har ingen lust att vara där.

Nej det är fritt Så det gör då mig ingenting.. Cool Cool Cool Cool Cool
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 00:57

x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.

Det är en jävla lögn..

Han har inte skrivit så... Det får du allt bevisa men du har ju för vana att påstå saker det har JAG råkat ut för förr

Jepp, jag trodde du reggat nicket Ann o Nym på fridebatt. Men det var tydligen inte du. Jag trodde det var utagerat. Men tydligen inte.

"MEN om någon får problem så har jag ju deras IP nummer så att den drabbade kan gå vidare till polis eller vad han/hon nu vill göra"

Jag skulle hellre se att han skrev att han under inga omständigheter lämnar ut en ip-adress till annan forummedlem.

OCH VARIT VÄLDIG TYDLIGA MED. Eller är du för dödshot och tycker det bara skall passera ???
    Very Happy

I citatet står det som du ser ingenting om dödshot. Om detta bara gäller vid dödshot så är det väl mer rimligt att ni lämnar ip-adressen till polisen om de frågar efter den. Att lämna ut den till den som blivit hotad verkar ju rent ut sagt korkat.

Nej, är inte rädd för ert forum, men jag har ingen lust att vara där. Det kan du inte göra mycket åt.

Hört uttrycket.. Very Happy Very Happy Very Happy som fan läser bibeln?? Very Happy Very Happy Very Happy

Helt ärligt tror jag ni hade hoppats på bättre respons från högerdebattörerna.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2010-09-06, 00:59

ericTheDog skrev:

Jag har också knackat html i notepad. Jag skulle kunna programmera en websida i maskinkod om det fanns någon poäng med det. Men jag vet inte hur man får fram identiteten på en person som sitter bakom en dator kopplad via en dynamisk ip.adress till internet.

Den får du ju bara fram via din isp....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 01:09

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Så det var allt du hade att komma med?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 01:14

Men hur ser då corven på att vissar rotar efter andra debattörers identitet?

Personligen gillar jag inte sådant. När alla nu vet att det förekommer på båda sidor så är det ett av mina skäl till att avstå från freespeech. Det är dags att sätta punkt för detta käbbel som startade redan innan förra valet. Efter valet ska jag reta vänstermupparna i några dagar. Sen räcker det.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-09-06, 01:22

ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    x-medborgare skrev:

Det är en jävla lögn..

Vi har respona men alla har inte varit
    tillgängliga och personen i fråga måste vara nån som inte är allt förjävlig på AC...

Very Happy

Helt ärligt tror jag ni hade hoppats på bättre respons från högerdebattörerna.

Vi har respons men alla har inte varit
    tillgängliga och personen i fråga måste vara nån som inte är allt förjävlig på AC mot andra skribenter...Very Happy Very Happy
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 01:58

Javisst ja, ni har ju demona sahlin...
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-09-06, 06:42

ORGASM!!!!!!!!!!!!!!!

I love you I love you I love you

älskling....
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-09-06, 06:46

BlueHeaven/redalert skrev ett dödshot för mycket.

Korkad som han är har han ju lagt ut ett pärlband av information, så att hitta tog honom mindre än en minut.

Och ja, jag har hans fullständiga personalia i en liten fil på PCn.

Vad jag ska ha den till, absolut inget alls, under förutsättning att inget nytt dödshot dyker upp.

BH behöver inte vara ett dugg orolig så länge han inte får för sig att hota mig eller min familj någon mer gång.

En slags försäkring (eller heter det bidrag?).....
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2010-09-06, 09:10

BH behöver inte vara ett dugg orolig

visst
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-09-06, 09:23

Corven skrev:
    ericTheDog skrev:

Den får du ju bara fram via din isp

Som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd.

Ridå!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-09-06, 09:56

ericTheDog skrev:BH behöver inte vara ett dugg orolig

visst

Det ENDA BH/redalert/Marcus behöver göra är att hålla inne med direkta eller indirekta dödshot. Hur svårt kan det vara på en skala, även för en högertomte ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 08:49