SiP skrev:Har dragit igång ett spamfritt forum, tänkte att vi kör på samma stuk som här, dock kommer spam, dubbelnick och direkta döds/mordhot rendera banning.
som moddare har jag(sip), Marx, X-et samt Verto just nu, vill gärna ha in fler från högerkanten som alla kan se som moddare med..
http://freespeechonweb.forumotion.net/forum.htm
+8
x-medborgare
berralarzon
Sniperace
R.O.F.L
formsvackan
Corven
ericTheDog
F.I.S.T
12 posters
Nytt Forum
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 1
Nytt Forum
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 2
Sv: Nytt Forum
Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Corven- Antal inlägg : 1827
- Inlägg 3
Efter sig själv dömer man andra..... Du får det att låta som om SIP skulle lämna ut ipadressen till kreti och pleti.
Skulle du lämna ut ip-adresser?
SIP har sagt att ipadresser bara lämnas ut i samband med polisanmälningar, och det får vi väl hoppas att det aldrig blir fråga om.
Och din ipadress är lika publik för admin härinne, som kan ge den till vem som helst....
Alla forum är ju sådana, att administratörerna har tillgång till ipadresserna för dom som skriver, det är inget unikt för Freespeech. FriDebatt har det också, Testaren hade det.
Skulle du lämna ut ip-adresser?
SIP har sagt att ipadresser bara lämnas ut i samband med polisanmälningar, och det får vi väl hoppas att det aldrig blir fråga om.
Och din ipadress är lika publik för admin härinne, som kan ge den till vem som helst....
Alla forum är ju sådana, att administratörerna har tillgång till ipadresserna för dom som skriver, det är inget unikt för Freespeech. FriDebatt har det också, Testaren hade det.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 4
Nej, den saken har utretts. Denna möjlighet för admin är dock anledningen till att ni slapp besök på "fridebatt". Det var få som litade på dig.ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
- Inlägg 5
Admin får ju bara tillgång till ip-adressen om man stänger av sin proxy.
Jag har fullt förtroende för SiP som person, men här var han ute på hal is. Jag hade inte tänkt regga mig på det nya forumet i vilket fall som helst, men jag har förstått att andra debattörer utgått p.g.a detta.
Formsvackan säger sig inte lita på mig och torde därmed ha full förståelse för att högerdebattörer inte vill lämna ut personuppgifter till ytterligare vänsternick. Kan bara konstatera att vi där tycker lika.
Men hade jag varit admin på fridebatt så hade jag talat om det.
Jag har fullt förtroende för SiP som person, men här var han ute på hal is. Jag hade inte tänkt regga mig på det nya forumet i vilket fall som helst, men jag har förstått att andra debattörer utgått p.g.a detta.
Formsvackan säger sig inte lita på mig och torde därmed ha full förståelse för att högerdebattörer inte vill lämna ut personuppgifter till ytterligare vänsternick. Kan bara konstatera att vi där tycker lika.
Men hade jag varit admin på fridebatt så hade jag talat om det.
- Inlägg 6
QUE ... ?ericTheDog skrev:Admin får ju bara tillgång till ip-adressen om man stänger av sin proxy.
Har man sin internetkoppling via någon "vanlig" leverantör är det inga som helst problem. Att någon kan få reda på att jag köper tjänsten av Telia bekymrar mig föga ....ericTheDog skrev:Jag har fullt förtroende för SiP som person, men här var han ute på hal is. Jag hade inte tänkt regga mig på det nya forumet i vilket fall som helst, men jag har förstått att andra debattörer utgått p.g.a detta..
... men jag vill absolut inte till "trätobröder" överlämna avslöjande information.ericTheDog skrev:Formsvackan säger sig inte lita på mig och torde därmed ha full förståelse för att högerdebattörer inte vill lämna ut personuppgifter till ytterligare vänsternick. Kan bara konstatera att vi där tycker lika..
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 7
Spelar roll badboll, kommer inte få fram ngt vettigt av ip adressen såvida du inte är isp. En ddos attack måhända.
- Inlägg 8
Så länge som du och andra fortsätter tro detta är jag gladR.O.F.L skrev:Spelar roll badboll, kommer inte få fram ngt vettigt av ip adressen såvida du inte är isp. En ddos attack måhända.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 9
R.O.F.L skrev:Spelar roll badboll, kommer inte få fram ngt vettigt av ip adressen såvida du inte är isp. En ddos attack måhända.
Nej, tyvärr så kan man om man söker koppla ihop ett ip med många händelser på nätet, och därigenom lyckas få fram en personuppgift, för någonstans gör de flesta ett misstag, det kan vara så illa att man fått ett mail från någon, och där fanns detta ip...
det kan hittas på otaliga stället, men det är ett jättearbete att snoka på det sättet.
å andra sidan, har man fått ett IP, och den som har det inte har en BRA brandvägg kan man hitta mycket.......
- Inlägg 10
Alltså, hur många härinne är egentligen intresserade av att spåra andras ipadresser? Hela den diskussionen ter sig tämligen fånig i mina ögon.
Om man verkligen vill, så finns det vägar att få fram det.
Men vad fan ska man ha det till egentligen? Nog för att det förkommer mer eller mindre hot, men hur är det, hur många tror, på riktigt, att någon skulle omsätta hoten i verkligheten? Om Kakmonstret eller GA skulle springa på RedCloud, hur många tror att dom skulle börja slåss då? Det är, som alla vet, väldigt mycket spel för gallerierna med dessa hot. Bakom skärmen kan ingen nå dig....
Jag har ju fått utså en hel del spott och spe efter Testaren. Jag hade kunna ge ut ipadresser till höger och vänster.... Jag som är mor till RedClouds barn, saknar egen vilja, och totalt går i hans ledband..... hade ju kunnat lämna ut det till honom.... Högerns främsta hatobjekt....
Om man verkligen vill, så finns det vägar att få fram det.
Men vad fan ska man ha det till egentligen? Nog för att det förkommer mer eller mindre hot, men hur är det, hur många tror, på riktigt, att någon skulle omsätta hoten i verkligheten? Om Kakmonstret eller GA skulle springa på RedCloud, hur många tror att dom skulle börja slåss då? Det är, som alla vet, väldigt mycket spel för gallerierna med dessa hot. Bakom skärmen kan ingen nå dig....
Jag har ju fått utså en hel del spott och spe efter Testaren. Jag hade kunna ge ut ipadresser till höger och vänster.... Jag som är mor till RedClouds barn, saknar egen vilja, och totalt går i hans ledband..... hade ju kunnat lämna ut det till honom.... Högerns främsta hatobjekt....
berralarzon- Antal inlägg : 6964
- Inlägg 13
ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Ett rent samvetve är bästa kudden..
//berra
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 14
- Inlägg 15
Corven,
Som du vet började rc för en tid sedan kalla någon för Marcus. Tydligen har rc ett stort intresse i denna marcus. Vidare har delar av högern börjat kalla rc för Lennart.
Sen har vi ju sett att på detta forumet finns kopplingar till rena rama tokvänstern, och även till tokhögern.
Jag säger inte att det finns skäl till oro, men det finns anledning att fundera över vilka risker man utsätter sig för. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig registrerat mig på vare sig testaren eller ac. Och kommer definitivt inte regga mig på freeblablabla
Som du vet började rc för en tid sedan kalla någon för Marcus. Tydligen har rc ett stort intresse i denna marcus. Vidare har delar av högern börjat kalla rc för Lennart.
Sen har vi ju sett att på detta forumet finns kopplingar till rena rama tokvänstern, och även till tokhögern.
Jag säger inte att det finns skäl till oro, men det finns anledning att fundera över vilka risker man utsätter sig för. Hade jag vetat det jag vet idag hade jag aldrig registrerat mig på vare sig testaren eller ac. Och kommer definitivt inte regga mig på freeblablabla
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 16
ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Det är en jävla lögn..
- Inlägg 17
ericTheDog skrev:Corven,
Ja, jag har noterat detta....
Jag har även noterat att Marcus inte har protesterat emot att kallas Marcus....
Nu vet ju jag var RedCloud heter, ( han är ju far till mina barn enligt er...., vet inte vad deras riktige far tycker, men nåja, if you say so....) Och Lennart ingår liksom inte i hans dopbevis....
Det jag säger, och med Testaren i ryggen, hur stort är egentligen problemet?
Om nu RedCloud ( som inte heter Lennart) har fått fram vem Redalert är, på vilket sätt hotar det egentligen nån?
Och du Eric..... FRA....
Allt du gör på nätet registreras. Så har det alltid varit, FRA gör det bara mer tillgängligt för myndigheterna....
Jag, utbildad nätverkstekniker, och rätt vass när det gäller hårdvara..... kan ju sitta här och fnissa lite åt hur naiva folk är.
Och, jag kan med ett klick på musen återställa Testaren... Och plocka fram alla ipadresser....
Men vad fan skulle jag ha för intresse av det?
Visst är jag farlig?
- Inlägg 18
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Det är en jävla lögn..
Jaså, varför skrev er egen admin det då? Har han gjort som Ohly? Ändrat sig?
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 19
ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Det är en jävla lögn..
Han har inte skrivit så... Det får du allt bevisa men du har ju för vana att påstå saker det har JAG råkat ut för förr
- Inlägg 20
Vad tycker du om att man försöker plocka fram identiteten på andra debattörer?
- Inlägg 21
ericTheDog skrev:Vad tycker du om att man försöker plocka fram identiteten på andra debattörer?
Vem frågar du?
- Inlägg 22
formsvackan skrev:Så länge som du och andra fortsätter tro detta är jag gladR.O.F.L skrev:Spelar roll badboll, kommer inte få fram ngt vettigt av ip adressen såvida du inte är isp. En ddos attack måhända.
Och vad tror du du?
- Inlägg 23
x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:x-medborgare skrev:ericTheDog skrev:Notera att detta forum kan komma att avsöäja ip-adresser till deltagare.
Det är en jävla lögn..
Han har inte skrivit så... Det får du allt bevisa men du har ju för vana att påstå saker det har JAG råkat ut för förr
Jepp, jag trodde du reggat nicket Ann o Nym på fridebatt. Men det var tydligen inte du. Jag trodde det var utagerat. Men tydligen inte.
Till saken: SiP skrev
"MEN om någon får problem så har jag ju deras IP nummer så att den drabbade kan gå vidare till polis eller vad han/hon nu vill göra"
Jag skulle hellre se att han skrev att han under inga omständigheter lämnar ut en ip-adress till annan forummedlem.
- Inlägg 24
Corven skrev:ericTheDog skrev:Vad tycker du om att man försöker plocka fram identiteten på andra debattörer?
Vem frågar du?
Jag frågade dig. Men andra får gärna säga sin åsikt de med.
- Inlägg 25
Ett gäng jävla IT blåbär som spekulerar,,,,