mitt under brinnande högkonjunktur.
Varför är det så ?
Hur blir ödet för Sveriges ekonomi om den rödgröna röran får makten ?
Kan man öppna bankkonto utanför Sverige så sosseriet inte kan lägga rabarber på våra inarbetade pengar i alltför hög grad ?
GustavAnder skrev:Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998,
Varför är det så ?
Kan man öppna bankkonto utanför Sverige så sosseriet inte kan lägga rabarber på våra inarbetade pengar i alltför hög grad ?
Det där med kopplingen mellan konjunktur, tillgänglig valutavolym samt hur denna valuta skapas har du tydligen ännu inte snappat upp, trots all utbildning du fick på AB forum.GustavAnder skrev:Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998, mitt under brinnande högkonjunktur.
Varför är det så ?
Det kommer inte att bli någon märkbar förändring efter nästa val eftersom hela etablissemanget är underställda bank och valutasystemet. Det monetära slaveriet måste brytas innan vi kan se ljuset i andra änden av tunneln.GustavAnder skrev:Hur blir ödet för Sveriges ekonomi om den rödgröna röran får makten ?
Oh ja, i Zimbabwe tar bankerna gärna emot dina svarta pengarGustavAnder skrev:Kan man öppna bankkonto utanför Sverige så sosseriet inte kan lägga rabarber på våra inarbetade pengar i alltför hög grad ?
KickTheRasist skrev:GustavAnder skrev:Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998,
Varför är det så ?
Och du har säkerligen en pålitligt källa för din påstående??
GustavAnder skrev:Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998,
Varför är det så ?
Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998,
Varför är det så ?
enigma skrev:Statsskulden är idag lägre än på 18 år. Den var som högst under sosseriet 1998,
Varför är det så ?
Jo glömde säga varför den var så hög 1998.
Det var för att Sverige höll på att städa upp efter Alliansens katastrof från mandat perioden 1991-1995.
Den har du väll inte glömt? Den glömmer man nog inte i första taget.
Fast det är klart, gemfört med 2006-2010 så lär det ju varit en barnsjukdom. Då menar jag att 2006 – 2010 är att klassa som Ebola.
Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
För Vercingetorix inlägg kan jag bara hitta ett ord! Förnekelse! när skall ni blå erkänna och fatta att ni är helt ute och cyklar (igen)
Så kan man kanske se det, men lik förbaskat lyckades de springa vilseVercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Jo, men man ska ha klart för sig att skiten som Feldt och Åsbrink åstadkom var exakt det som högern under en lång tid propagerat för. Naturligtvis bara förändringen av ekonomistyrningen, inte konsekvenserna. Nyliberala teorier prövades, med känt resultat. Detta kan förmodligen inte forumhögern ta till sig, inte ens när vi nu genomlider reprisenSniperace skrev:att aldrig erkänna egna sidans fel är väl lite av hyckleri eller?
Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Dao skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Ja, sossarna lät sig lite bli lurade... tyvärr...
Jag bara hoppas de insett detta vid detta laget, annars blir det rödgröna alternativet bara en mindre bättring än det nuvarande...
Redvictory skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
För Vercingetorix inlägg kan jag bara hitta ett ord! Förnekelse! när skall ni blå erkänna och fatta att ni är helt ute och cyklar (igen)
Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Jag bara hoppas de insett detta vid detta laget, annars blir det rödgröna alternativet bara en mindre bättring än det nuvarande...
Och det är lite där jag ställer mig tveksam till kompetensen i det rödgröna lägret...
Vem f*n litar på en avdankad sosseVercingetorix skrev:Att dåvarande (s)-finansministern Kjell-Olof Feldt själv officiellt gått ut och erkänt skulden i detta väger förstås lätt i förhållande till vad ett anonymt nick på ett ocensurerat dvärgforum säger?
Men kompetensen i det andra laget har du inga problem med, trots att de öppet och ivrigt förordar denna skit.Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Och det är lite där jag ställer mig tveksam till kompetensen i det rödgröna lägret...
formsvackan skrev:Men kompetensen i det andra laget har du inga problem med, trots att de öppet och ivrigt förordar denna skit.Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
Exakt min åsikt, men sett från andra sidanVercingetorix skrev:formsvackan skrev:Men kompetensen i det andra laget har du inga problem med, trots att de öppet och ivrigt förordar denna skit.Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Således var den tidigare analysen att regeringen Bildt ensamma skulle ha varit skuld till nittiotalskrisen felaktig. De fick ta över en av Socialdemokratin snitslad bana. Precis som jag sa....
The lesser of two evils...
formsvackan skrev:Vem f*n litar på en avdankad sosseVercingetorix skrev:Att dåvarande (s)-finansministern Kjell-Olof Feldt själv officiellt gått ut och erkänt skulden i detta väger förstås lätt i förhållande till vad ett anonymt nick på ett ocensurerat dvärgforum säger?