Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
råttan.
formsvackan
x-medborgare
Dao
MartinLindgren
Blåfront
10 posters

    SD på väg mot vågmästarroll

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  marxisten 2009-05-26, 20:40

    blueheaven skrev:
    Dao skrev:Det som förstör kommunernas budgetar är inte människor, inklusive invandrana, utan nyliberala ekonomin!

    Märk väl att när Finland tog in minst antal flyktingar, var deras ekonomi sämst i deras histoia!

    Ekonoimiska ursäkter är dåliga ursäkter! Detsamma gäller synen på "plats". I Sverige finns det gott om plats för folk som flyr terror och död!

    Skam vore annars!!!

    Nej nej du är inte sosse och du är inte vänster, sure!

    Men vad är du då fascist?

    Jag gissar på att Dao är Miljöpartist.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-26, 20:56

    "Nej nej du är inte sosse och du är inte vänster, sure!

    Men vad är du då fascist?"


    Vilken ideologisk inriktning jag tillhör är totalt ointressant här inne - bara mina ståndpunkter i inläggen har betydelse!

    Det är de ni skall motargumentera mot!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  marxisten 2009-05-26, 21:03

    Dao skrev:"Nej nej du är inte sosse och du är inte vänster, sure!

    Men vad är du då fascist?"


    Vilken ideologisk inriktning jag tillhör är totalt ointressant här inne - bara mina ståndpunkter i inläggen har betydelse!

    Det är de ni skall motargumentera mot!

    Bra sagt!

    Se om de kan hålla sig till det...

    PS: Blueheaven, Fascist?! Hur skulle han kunna vara det, när han debatterar mot de ny fascistiska och nazistiska krafterna i samhället!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Blåfront 2009-05-26, 21:36

    råttan skrev:Hela kommunernas existens bygger ju på att de måste sluka alla pengar de får in och helst ännu mer. Man fullkomligen vräker ut pengar på saker man inte borde lägga sig i.

    Om 100 personer kostar kommunen pengar

    Hur mycket kostar ytterligare 100 arbetslösa flyktingar?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Blåfront 2009-05-26, 21:38

    Dao skrev:Det som förstör kommunernas budgetar är inte människor, inklusive invandrana, utan nyliberala ekonomin!

    Märk väl att när Finland tog in minst antal flyktingar, var deras ekonomi sämst i deras histoia!

    Ekonoimiska ursäkter är dåliga ursäkter! Detsamma gäller synen på "plats". I Sverige finns det gott om plats för folk som flyr terror och död!

    Skam vore annars!!!

    Kommuner som går på knäna... hur många fler tror du man kan tvinga kommunen att ta emot?

    Ekonomiska ursäkter är INTE dåliga ursäkter när mångfalden är byggd på LÖGNER!

    VAR FINNS DET GOTT OM PLATS??

    Där jag bor med 22.000 finns det EN ENDA officiel ledig lägenhet!

    VAR SKA DE BO HÄR??

    Så du menar att min kommun på 22.000 kan ta in 100 flyktingar varje år utan att det påverkar EKONOMISKT SÅ LÄNGE DE INTE JOBBAR??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-26, 23:37

    "Om 100 personer kostar kommunen pengar

    Hur mycket kostar ytterligare 100 arbetslösa flyktingar?"


    Snacka om riktad och förenklad fråga! Very Happy

    "Kommuner som går på knäna..."

    Ja, på grund av nyliberalismen och deras mantra om "besparingar" - inte på grund av antalet flyktingar!

    "VAR FINNS DET GOTT OM PLATS??"

    Sverige har 9 miljoner invånare, och en väldig massa land! Vi är också en av världens rikaste länder! Resten kan du nog räkna ut själv! Det är knappast inavndrarnas fel att vi har en dålig asylpolitik, och att högerns ekonomer glömt att räkna att det finns människor i kalkylerna också!

    "Där jag bor med 22.000 finns det EN ENDA officiel ledig lägenhet!"

    Oavett invandring eller inte, så måste varje kommun bygga lägenheter! Att hindra stoppet till att få ut våra invandrare i bostads- och arbetslivet tjänar alla kommuner på!

    "Så du menar att min kommun på 22.000 kan ta in 100 flyktingar varje år utan att det påverkar EKONOMISKT SÅ LÄNGE DE INTE JOBBAR??"

    Varför hindra dem att jobba?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-26, 23:41

    fortfarande är största hindret för en invandrare språket.

    så länge detta är tabu att tala om hårdare svenska skolning kommer ingen nånstans och nytt medborgarskap/uppehållstillstånd är en biljett till närmaste socialkontor och arbetslöshet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-26, 23:52

    I åratal har invandrarna själva krävt mer och bättre svenskundervisning, men fått avslag för det "kostar pengar". Sen kommer Fp och skyller detta på invandrarna!

    Det finns ingen tabu att tala om det du skriver, men det är få som faktiskt stöder detta! Det innebär inte tabu - utan att det finns andra åsikter än dina och SD:s!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-26, 23:55

    Dao skrev:I åratal har invandrarna själva krävt mer och bättre svenskundervisning, men fått avslag för det "kostar pengar". Sen kommer Fp och skyller detta på invandrarna!

    Det finns ingen tabu att tala om det du skriver, men det är få som faktiskt stöder detta! Det innebär inte tabu - utan att det finns andra åsikter än dina och SD:s!

    beblanda ej mej med sd tack.. har inte mycket förtroende för betong och taggtråds älskande förvirrade gammelsossar i sd..=)

    jag är folkpartist och vill ha en mera grundläggande och mera utförlig/hård svenska utbildning.

    alltså man skall kunna läsa och skriva förståelig svenska efter sfi utbildningen.

    och även fatta svenska samhällets regler och lagar hjälpligt

    dock har det ganska ofta skrikits "rasism" vid varje förslag som har med invandrare att göra vad det än må vara, för fp talar ju om skyldigheter och andra talar enkom om "rättigheter" vad förvirrade betongsossar i sd talar om detta vill jag ej veta=)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 00:05

    Åsikterna i detta fallet är detsamma, oavsett vad du tycker om SD, Fredrik...

    Ja, folkpartiets hållning angående skolan vet jag tyvärr för mycket om! Inga av mina lärarkolleger är speciellt optimistika om era idéer...

    Det som skrikits "rasist" i detta fallet, är era insinuatiner att invandrarna på något sätt varit emot att lära sig svenska och om hur vårt samhälle fungerar! En invandrare berättade att de fick några timmars undervisning i veckan. Under tiden fick de leva på samhället - vilket i hennes ögon var skamligt! Hon ville lära sig snabbt så hon kunde komma ut och göra rätt för sig. Men det fick hon inte!

    Det finns många liknande erfarenheter!

    Och så kommer er partiledare ut och hävdar att det skulle vara DERAS fel!!! Inte undra på att han blev beskyld för att vara rasist!!!

    Jag försvarar inte detta, men jag förstår dem!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-27, 00:08

    Dao skrev:Åsikterna i detta fallet är detsamma, oavsett vad du tycker om SD, Fredrik...

    Ja, folkpartiets hållning angående skolan vet jag tyvärr för mycket om! Inga av mina lärarkolleger är speciellt optimistika om era idéer...

    Det som skrikits "rasist" i detta fallet, är era insinuatiner att invandrarna på något sätt varit emot att lära sig svenska och om hur vårt samhälle fungerar! En invandrare berättade att de fick några timmars undervisning i veckan. Under tiden fick de leva på samhället - vilket i hennes ögon var skamligt! Hon ville lära sig snabbt så hon kunde komma ut och göra rätt för sig. Men det fick hon inte!

    Det finns många liknande erfarenheter!

    Och så kommer er partiledare ut och hävdar att det skulle vara DERAS fel!!! Inte undra på att han blev beskyld för att vara rasist!!!

    Jag försvarar inte detta, men jag förstår dem!!!

    japp..VISSA lärare vill inte ha krav.. bara se hur skolan ser ut , 9 år i grundskola och inte ens kunna läsa är en bra grund???=)

    nationella prov som faktiskt sätter press på lärare är "orättvist" enligt vissa nötter.

    fast det är ju betyg med....enligt samma nötter

    man kan ju fråga sig vad lärarens jobb är egentligen..pedagog och kompis och dagisfarbror eller en lärare??=)

    att kunskapsnivån på lärarhögskolan droppat katastrofalt på 20 år blundar vi för med?

    och när tekniska högskolan larmar om mattekunskaper som är rent urusla ja då sticker vi huvudet i sanden??=))

    hmm det var ju så att sfi blivit en FÖDOKROK som inte ens lärde ut svenska..

    var det dokument innefrån eller kalla fakta som gjorde reportage??=)
    avatar
    manpower


    Antal inlägg : 1
    Join date : 09-05-23
    Ort : Intill Värnen :)

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  manpower 2009-05-27, 00:41

    Härligt.... Very Happy
    I love it!
    Dont You?
    cheers
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 01:01

    Lärare skall få stöd, inte mera krav! Den stora belastningen på lärarna idag gör att de inte klarar av att ha den individuella kollen på varje elev!

    Betyg är aldrig rättvisa och bordfe därför avskaffas - och läxor borde förbjudas!

    Om du kollar efter så har kunkspasnivåerna sjunkigt generellt lika mycket som alla besparingar. Givetvis är alla eventuella kopplingar rena fantasier...

    Får skolorna tillbaka den ekonomi de hade mot slutet av 80-talet, så kommer också kunskapsnivåerna att öka igen! Lämna pedagogiken åt proffsen...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-27, 01:05

    Dao skrev:Lärare skall få stöd, inte mera krav! Den stora belastningen på lärarna idag gör att de inte klarar av att ha den individuella kollen på varje elev!

    Betyg är aldrig rättvisa och bordfe därför avskaffas - och läxor borde förbjudas!

    Om du kollar efter så har kunkspasnivåerna sjunkigt generellt lika mycket som alla besparingar. Givetvis är alla eventuella kopplingar rena fantasier...

    Får skolorna tillbaka den ekonomi de hade mot slutet av 80-talet, så kommer också kunskapsnivåerna att öka igen! Lämna pedagogiken åt proffsen...

    skrattar ja då... för LIVET är ju kravlöst och enkelt och utan läxor och betyg??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 01:09

    Betyg och läxor är inte detsamma som krav - det är i praktiken institutionaliserad mobbing!

    Barn är av naturen nyfikna, men skolan tar död av denna nyfikenhet - och istället för att skaffa sig kunskap, skaffar de betyg!

    Krav finns i överflöd i samhället idag, speciellt för barn och ungdomar!

    Skolan skall vara deras inte våran att förvara eller fostra dem!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-27, 01:10

    Dao skrev:Betyg och läxor är inte detsamma som krav - det är i praktiken institutionaliserad mobbing!

    Barn är av naturen nyfikna, men skolan tar död av denna nyfikenhet - och istället för att skaffa sig kunskap, skaffar de betyg!

    Krav finns i överflöd i samhället idag, speciellt för barn och ungdomar!

    Skolan skall vara deras inte våran att förvara eller fostra dem!

    så skolan är INTE en förberedelse för ett vuxet liv utan skall vara ett dagis fram till eleven är 16-17 år??

    kanske dags att kolla på en 2-3 avsnitt av "nannyakuten" för att se vad som händer utan regler krav och prestationsmål??


    förlåt men..ditt NÖT!!


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-27, 01:14, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 01:14

    Förberedelser för vuxenlivet görs ändå, utan din form av mobbing och stress!

    Vad du sedan tycker om mig som person får stå för din egen moral
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-27, 01:16

    Dao skrev:Förberedelser för vuxenlivet görs ändå, utan din form av mobbing och stress!

    Vad du sedan tycker om mig som person får stå för din egen moral

    kanske dags för dig att kolla på en 2-3 avsnitt av "nannyakuten" för att se vad som händer utan regler krav och prestationsmål??


    att du kallar dig "lärare" och har en "pedagogisk" utbildning samt har med barn att göra skrämmer skiten ur mig faktiskt dao.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 01:20

    Jaha...

    Jag respekterar dina åsikter, även om du inte respekterar mina! Men det är uppenbart att detta med liberalism inte inbegriper rätten att ha andra åsikter än dina...

    Och nannyakuten? Snälla rara - hennes fascistmetoder hoppas jag verkligen inte sprids!!!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-27, 01:23

    Dao skrev:Jaha...

    Jag respekterar dina åsikter, även om du inte respekterar mina! Men det är uppenbart att detta med liberalism inte inbegriper rätten att ha andra åsikter än dina...

    Och nannyakuten? Snälla rara - hennes fascistmetoder hoppas jag verkligen inte sprids!!!

    enkelt uttryckt:

    Kravlös skola skapar lättstyrda medborgare. ” vilket passar det vänster inriktade drömsamhället med arbetsenheter som jobbar för och åt "storebror och partiet" (staten)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 01:27

    Håll dig till debatten, och till vad jag skrivit. Annars får det kvitta!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Blåfront 2009-05-27, 08:42

    Dao skrev:"Om 100 personer kostar kommunen pengar

    Hur mycket kostar ytterligare 100 arbetslösa flyktingar?"


    Snacka om riktad och förenklad fråga! Very Happy

    "Kommuner som går på knäna..."

    Ja, på grund av nyliberalismen och deras mantra om "besparingar" - inte på grund av antalet flyktingar!

    "VAR FINNS DET GOTT OM PLATS??"

    Sverige har 9 miljoner invånare, och en väldig massa land! Vi är också en av världens rikaste länder! Resten kan du nog räkna ut själv! Det är knappast inavndrarnas fel att vi har en dålig asylpolitik, och att högerns ekonomer glömt att räkna att det finns människor i kalkylerna också!

    "Där jag bor med 22.000 finns det EN ENDA officiel ledig lägenhet!"

    Oavett invandring eller inte, så måste varje kommun bygga lägenheter! Att hindra stoppet till att få ut våra invandrare i bostads- och arbetslivet tjänar alla kommuner på!

    "Så du menar att min kommun på 22.000 kan ta in 100 flyktingar varje år utan att det påverkar EKONOMISKT SÅ LÄNGE DE INTE JOBBAR??"

    Varför hindra dem att jobba?

    Vadå inte PGA antalet flyktingar???

    Måste kommunen skära ner 100 platser har kommunen knappast inte resurser att ta emot 100 flyktingar... Ska det vara så svårt att förstå?

    Kommuner måste bygga... Ja det kanske man ska göra INNAN man tar in?

    Varfö rhindra dem att jobba?

    Suck

    Du slingrar dig ju bara?

    Ni klagar på massarbetslöshet på 400.000 men menar att vi kan ta in 800.000
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  råttan. 2009-05-27, 08:51

    Fler invånare - fler jobb. Det enda som kan hindra det sambandet är vänsterns proppmätta skatter på just arbete.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-27, 09:28

    Menar Mr. Råtta, att med vänstern och skatterna du ständigt tjatar om blir det mindre jobb?
    Alltså mindre jobb till invandrare som ni älskar så högt, är inte det bra då, för dom som inte vill dela med sig och ta emot folk utifrån?

    Medans högerns politik som Mr. Råtta med vänner hyllar, med sänkta skatter och lönedumpningar, leder till mer jobb, jobb som kräver arbetskraftsinvandring?

    Hur ställer sig Mr. Blåfront till det!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Dao 2009-05-27, 10:38

    De ekeoniska problemen som finns idag, beror i stort på nyliberalismen, inte på grund av invandrare. Även detta att de flyr sina hemländer har mycket med nyliberalismen att göra, Blåfront!

    Fler människor ger mer jobb som ger mer inkomster till kommunen!

    Om vi bara får bukt på de fördomar som florerar i vårt land idag, som hindrar invandrare att skaffa normala jobb och lägenheter utanbför ghettona!

    Bygga lägenheter måste man göra hela tiden. Vad gäller flyktingmottagande, kan man temporärt lösa lite med baracker - om nu kommunen sedan tidigare misslyckats med sin bostadspolitik!

    Jag slingrar mig inte - det är mer du som gör! Det stora problemet idag är inte antalet invandrare i Sverige, utan hur vi behandlar dem!

    Vilka "ni", syftar du på? Var har jag klagat på massarbetslöshet?

    Håll dig till mina inlägg och sluta slingra dig bort i plattityder! Stå för dina åsikter istället!!!

    Sponsored content


    SD på väg mot vågmästarroll - Sida 2 Empty Sv: SD på väg mot vågmästarroll

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 20:41