Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
formsvackan
theward
blueheaven
Redvictory
Mona Stalin.
Regndrottning
fredrik rahm70
captaincodd
12 posters

Arbetsförmedlingen de nya slavhandlarna?

fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Arbetsförmedlingen de nya slavhandlarna? - Sida 4 Empty Sv: Arbetsförmedlingen de nya slavhandlarna?

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 13:46

martin7lindgren skrev:Suck..., Mr. Rahm börjar kuta runt i en ring nu igen?
    Hur var det nu, förstog du svaret på din fråga om gröna jobb?

Eller har du fullt upp att hålla reda på alla dina nick kapningar och stulna avatarer?

Mr. Rahm, Fåntratten! geek

Du har svårt att inte flänga mig i bakhasorna, eller hur?

ja då,,jag fattade om gröna jobb..dock vetr jag säkert att du ej skule ta ett om så ditt liv hängde på det=)

tackar dock glatt för ett ack så ovanligt vettigt svar av dig martin=)
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Arbetsförmedlingen de nya slavhandlarna? - Sida 4 Empty Sv: Arbetsförmedlingen de nya slavhandlarna?

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 13:47

fredrik rahm skrev:sniper

skrattar..eftersom martin form och räddkludd och räddkludd junior (redvic) visar vägen på detta forumet och hoppar på ideligen och ej följer debatter.. ge mig ett skäl varför jag skall göra detta?=)

någon måste ju börja på vägen mot bättre anda.... KANSKE kan du vara en föregångare?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 13:48

Ja det är ju inte lätt att hålla jämna steg med dig, Mr. Rahm!
    Det krävs väl minst ett par tre hårda slag i skallen med ett basebollträ,
    För att sjunka ner på din nivå, Mr. Fåntratt! geek

ANNARS ÄR MAN NOG CHANSLÖS! geek
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 13:48

Sniperace skrev:

skrattar..eftersom martin form och räddkludd och räddkludd junior (redvic) visar vägen på detta forumet och hoppar på ideligen och ej följer debatter.. ge mig ett skäl varför jag skall göra detta?=)

någon måste ju börja på vägen mot bättre anda.... KANSKE kan du vara en föregångare?

tro mej har försökt allt för mycket.. dock undrar jag hur reddclutt inte beter sig likadant på det seriösa forumet..
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 13:49

fredrik rahm skrev:
    Sniperace skrev:

tro mej har försökt allt för mycket.. dock undrar jag hur reddclutt inte beter sig likadant på det seriösa forumet..

Det kan väl bero på att här råder anarki...... alla ska vara värst och ingen bryr sig
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-25, 13:50

martin7lindgren skrev:Ja det är ju inte lätt att hålla jämna steg med dig, Mr. Rahm!
    Det krävs väl minst ett par tre hårda slag i skallen med ett basebollträ,
    För att sjunka ner på din nivå, Mr. Fåntratt! geek

ANNARS ÄR MAN NOG CHANSLÖS! geek

så när du skall leta upp mej som du hotade mig flera gånger med skall du ha med dej ett basebollträ??

kan behövas faktiskt..din fysik är nog ej den bästa efter årtiondens missbruk=)
    lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 14:07

Du förstog inte Mr. Rahm, jag sa att det skulle nog krävas ett par tre slag i skallen på mig, med ett bollträ,
    Om jag vill hålla jämna steg med dig och landa nere på din nivå!

Alltså inget hot alls, läs om, läs rätt innan du drar igång mistluren!

MR. RAHM, KAN INTE LÄÄSSSAAAA! geek
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-05-25, 14:08

Underskatta inte mig Mr. Rahm!
    Då riskerar du kuta på pumpen!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-05-25, 18:05

fredrik rahm skrev:
    Jo nog har du försökt allt som tänkas kan, men vad som avses med detta "allt", kan vi nog ha olika åsikter om.

Du får gärna försöka förklara vilket värde du anser att ett "arbetsintyg" från en Fas3-aktivitet har på dagens arbetsmarknad.
    visuellt
    visuellt

Antal inlägg : 207

Inlägg  visuellt 2009-05-26, 07:44

Blå troll här...
    De finns även i EU. Våra kära moderata ledamöter röstade nej kring att förbättra arbetssituationen i EU och då inkluderat Sverige. Sverige får nu bla stå utan denna reform, som bla hade gett de större företagen ekonomisk hjälp och lättare att flytta mellan länder och behålla akassan.

Snyggt jobbat moderater.

Samtidigt sänker vi skatter. Rear ut arbetskraft. Blundar, skyller på den ekonomiska krisen.

Så vad är det egentligen som görs. Inte mycket pga allt fel är den ekonomiska krisen.

Framtill nästa val och slutet 2011 kommer vi se resultatet av den ekonomiska kris.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 09:31

visuellt skrev:Blå troll här...
    De finns även i EU. Våra kära moderata ledamöter röstade nej kring att förbättra arbetssituationen i EU och då inkluderat Sverige. Sverige får nu bla stå utan denna reform, som bla hade gett de större företagen ekonomisk hjälp och lättare att flytta mellan länder och behålla akassan.

Snyggt jobbat moderater.

Samtidigt sänker vi skatter. Rear ut arbetskraft. Blundar, skyller på den ekonomiska krisen.

Så vad är det egentligen som görs. Inte mycket pga allt fel är den ekonomiska krisen.

Framtill nästa val och slutet 2011 kommer vi se resultatet av den ekonomiska kris.

Ursäkta men vad pratar du om?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 09:46

blueheaven skrev:Ursäkta men vad pratar du om?
    Skattesänkningar, finansierade med lönesänkningar. Är det svårt att förstå ?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 09:52

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Ursäkta men vad pratar du om?
    Skattesänkningar, finansierade med lönesänkningar. Är det svårt att förstå ?

Skattesänkningar är ju en lönehöjning har du inte fattat det ännu?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 10:06

blueheaven skrev:Skattesänkningar är ju en lönehöjning har du inte fattat det ännu?
    Jo då, men bara för ett litet fåtal.

För de allra flesta leder denna politik till lönesänkningar, antingen direkt eller pga ökade kostnader för den vardagliga överlevnaden.

Vad skattebortfallen inom den offentliga verksamheten lett fram till kan inte ens du blunda för. Att det nu från näringslivet framförs krav på sänkta löner i vårt land kan du heller inte ha bommat. Förmodligen försöker du dock skylla detta på den globala finanskrisen.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 11:06

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Skattesänkningar är ju en lönehöjning har du inte fattat det ännu?
    Jo då, men bara för ett litet fåtal.

Jasså på så vis, vilket vis?

formsvackan skrev:

För de allra flesta leder denna politik till lönesänkningar, antingen direkt eller pga ökade kostnader för den vardagliga överlevnaden.

Mer i plånboken alltså men man får betala mer avgifter för det man använder och mindre för det man inte använder! Nollsummespel kanske men ingen lönesänkning.

formsvackan skrev:

Vad skattebortfallen inom den offentliga verksamheten lett fram till kan inte ens du blunda för. Att det nu från näringslivet framförs krav på sänkta löner i vårt land kan du heller inte ha bommat. Förmodligen försöker du dock skylla detta på den globala finanskrisen.

Men var det inte på den vägen vi vandrade innan den globala finanskrisen och innan jobbskatteavdraget, fler och fler på bidrag och allt färre som lönearbetade? Basketball
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 11:29

blueheaven skrev:Mer i plånboken alltså men man får betala mer avgifter för det man använder och mindre för det man inte använder! Nollsummespel kanske men ingen lönesänkning.
    Om kostnadsökningen för det man behöver använda överstiger skattesänkningseffekten innebär det en "lönesänkning" oavsett hur du argumenterar.

Den ideologiska kullerbytta du förordar, innebär förbättringar för endast dem som inte är i behov av samhällsservice i någon större utsträckning. Sådana som jag, som saknar behov av barnomsorg, skola, bostadsbidrag, försörjningsstöd, arbetslöshetseersättning, sjukersättning etc.

Jag har råd att betala för den lilla samhällsservice jag behöver, och gör naturligtvis en vinst på den omfördelning som skattesänkningar innebär, men de allra flesta gör det inte !

Att den politiska inriktning som utstakas idag dessutom kommer att leda till sänkta bruttolöner framöver, är inget som förbättrar situationen för de mindre lyckligt lottade.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 11:38

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Mer i plånboken alltså men man får betala mer avgifter för det man använder och mindre för det man inte använder! Nollsummespel kanske men ingen lönesänkning.
    Om kostnadsökningen för det man behöver använda överstiger skattesänkningseffekten innebär det en "lönesänkning" oavsett hur du argumenterar.

Den ideologiska kullerbytta du förordar, innebär förbättringar för endast dem som inte är i behov av samhällsservice i någon större utsträckning. Sådana som jag, som saknar behov av barnomsorg, skola, bostadsbidrag, försörjningsstöd, arbetslöshetseersättning, sjukersättning etc.

Jag har råd att betala för den lilla samhällsservice jag behöver, och gör naturligtvis en vinst på den omfördelning som skattesänkningar innebär, men de allra flesta gör det inte !

Att den politiska inriktning som utstakas idag dessutom kommer att leda till sänkta bruttolöner framöver, är inget som förbättrar situationen för de mindre lyckligt lottade.

Nej jag vet att du hellre vill ha höga skatter och inget kvar i plånboken och att du gärna överlämnar åt politiker att styra ditt liv men du kan ju åtminstone försöka tänka på oss andra som själva vill ha ökat inflytande över våra liv?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 11:41

blueheaven skrev:du kan ju åtminstone försöka tänka på oss andra som själva vill ha ökat inflytande över våra liv?
    Det är just det jag gör Very Happy
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 11:49

formsvackan skrev:

Om skattesänkningseffekten får till följd att fler folk försörjer sig på lönearbeten och att statens utgifter minskar på grund av att färre har bidragsförsörjning så innebär det en lönehöjning oavsett hur du argumenterar!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 12:19

blueheaven skrev:Om skattesänkningseffekten får till följd att fler folk försörjer sig på lönearbeten och att statens utgifter minskar på grund av att färre har bidragsförsörjning så innebär det en lönehöjning oavsett hur du argumenterar!
    Det finns inga som helst belägg för att denna ideologiskt baserade teori har någon som helst bäring i verkligheten.

Att lägre skatter skulle innebära bättre skola, vård och omsorg för alla, är något som du och dina bröder i bedrövelsen hävdat en längre tid, men ännu har ingen av er kunnat bevisa detta samband.

Att skattesänkningar och privatiseringar in absurdum leder till nämnda förbättringar för ett fåtal motsätter jag mig dock inte.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 14:32

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Om skattesänkningseffekten får till följd att fler folk försörjer sig på lönearbeten och att statens utgifter minskar på grund av att färre har bidragsförsörjning så innebär det en lönehöjning oavsett hur du argumenterar!
    Det finns inga som helst belägg för att denna ideologiskt baserade teori har någon som helst bäring i verkligheten.

Att lägre skatter skulle innebära bättre skola, vård och omsorg för alla, är något som du och dina bröder i bedrövelsen hävdat en längre tid, men ännu har ingen av er kunnat bevisa detta samband.

Att skattesänkningar och privatiseringar in absurdum leder till nämnda förbättringar för ett fåtal motsätter jag mig dock inte.

Men är det då inte de höga skatterna som har gett oss dagens skola?
    Det kan ju knappast bero på de låga skatterna?
    Och lite mer privata inslag hade nog inte heller skadat den offentliga verksamheten för den har väl knappast ballat ur på grund av för liten offentlig sektor? affraid
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-05-26, 15:32

blueheaven skrev:Men är det då inte de höga skatterna som har gett oss dagens skola?
    Att dagens skola med dess plus och minus växt fram ur den politik som bedrivits under en lång tid är inget som någon kan förneka. Att skattenivåerna påverkat kvaliteten är väl heller inget konstigt.

Jag upplever att skolan tyvärr prioriterats ner under en lång följd av år, då pengarna använts till annat, bl.a. att reparera finanserna efter den förra galenskapen som bankirerna tilläts leva ut. Hur det kommer att se ut när vi snart ska till och städa efter bankirerna ännu en gång, vill jag knappt tänka på.

Du tycks tro att detta ordnar sig själv, bara vi sänker skatterna tillräckligt mycket. Det tror inte jag.
    blueheaven skrev:Och lite mer privata inslag hade nog inte heller skadat den offentliga verksamheten för den har väl knappast ballat ur på grund av för liten offentlig sektor?
    Inte för att jag begriper vad du menar, men beträffande den allmänna skolan så minskar dess resurser för varje privat skola som startar.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-05-26, 16:24

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:Men är det då inte de höga skatterna som har gett oss dagens skola?
    Att dagens skola med dess plus och minus växt fram ur den politik som bedrivits under en lång tid är inget som någon kan förneka. Att skattenivåerna påverkat kvaliteten är väl heller inget konstigt.

Jag upplever att skolan tyvärr prioriterats ner under en lång följd av år, då pengarna använts till annat, bl.a. att reparera finanserna efter den förra galenskapen som bankirerna tilläts leva ut. Hur det kommer att se ut när vi snart ska till och städa efter bankirerna ännu en gång, vill jag knappt tänka på.

Du tycks tro att detta ordnar sig själv, bara vi sänker skatterna tillräckligt mycket. Det tror inte jag.
    blueheaven skrev:Och lite mer privata inslag hade nog inte heller skadat den offentliga verksamheten för den har väl knappast ballat ur på grund av för liten offentlig sektor?
    Inte för att jag begriper vad du menar, men beträffande den allmänna skolan så minskar dess resurser för varje privat skola som startar.

Offentlig verksamhet är skattefinansierad verksamhet, den ligger någonstans kring 60% i Sverige, du kan kanske själv leta upp de exakta siffrorna?
    Den är i vilket fall som helst bland de högsta i EU, om detta inte spelade någon roll så är det ju underligt att inte fler tar efter?
    Offentlig verksamhet styrs av politiker som avlönas av skattemedel även de!
    I offentlig verksamhet felallokeras resurserna på grund av att det inte är slutkunden som väljer!
    visuellt
    visuellt

Antal inlägg : 207

Inlägg  visuellt 2009-05-26, 21:34

För att vissa ska få mer i plånboken, måste då bekostas av andra.

Det är våra barn, våra gamla, sjuka, arbetslösa och de som inget har.

Får då betala för att de som redan har ska få mer.

Skolpengen har sänkts. Större barngrupper på förskolorna, större klasser och då mindre vuxna kring barnen i form av utbildade pedagoger.

Äldre får färre personer som hjälper dem. Äldre får betala mera för sin hemtjänst.

Sjuka kan inte längre få vara sjuka. Så stora delar av dem som utförsäkras går från försäkringskassan till socialkontoret.

Här handlar det om att kommunerna få bekosta stora delar av dessa skattesänkningar som ses som en löneförmån.

Så de som inte har någon möjlighet att säga ifrån, är de som får betala.

Då vad görs? Man skyller på finanskrisen...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-01, 05:27