Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
cleopatra
boopi
lazy
Dao
Corven
DirtyDog
Sniperace
MartinLindgren
fredrik rahm70
13 posters

S vill samarbeta med omstridd moské

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-01, 16:52

Vilket egentligen innebär om man hård drar det, att samarbete inte är helt fel, Like a Star @ heaven om vi leker med tanken, att varje musslimsk familj som kommer hit med sin kultur, mansdominerad och vad vi anser kvinnoförtryck, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Lär känna en helt vanlig svensk familj som lever i vår kultur, så kanske vi på sikt kan förändra, få deras kvinnor att se på svenska kvinnor och tänka så ska det vara, ett större självförtroende och lite mer djävlar anamma! Like a Star @ heaven
    Och vem vet, vilket jag tror, att många av dessa män kommer säkert gilla det nya läget och sina kvinnor mera, Like a Star @ heaven
    För ingen ska inbilla sig att någon man, vem det än är, hellre vill ha sin kvinna, en kvinna man vet älskar en, hellre än den som fruktar en! Like a Star @ heaven
    Jag vet, vad som gäller i mitt förhållande, min kvinna är 12 år yngre än mig,dessutom en mycket vacker kvinna, vi har 14 år i ryggen nu, men vi trivs hur bra som helst tillsamman och vet båda att vi tycker om varandra! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Sniper

Inlägg  Dao 2009-03-02, 21:52

"Det ÄR ju människor från denna Moské som är de skyldiga för tvånget mot kvinnor och andra i Rosengård, det är deras medlemmar som tvingar unga kvinnor att bära slöja och följa religiösa lagar..."

Det hävdar DU ja, men inget visar att det verkligen ÄR så...

Skulle det vara fallet, så skall det givetvis kritiseras.

Och vad menas med "människor från denna Moské"? Skall moskén kolla åsikterna hos alla de som går dit och ber? Skall kyrkan inte tillåta människor med extremistiska ståndpunkter att delta i gudstjänster också?

Är det verkligen en organiserad verksamhet som moskén driver, eller är det bara människor som är muslimer som går dit och ber som är de skyldiga till det du påstår?

"denna rörelse är en av de hårdaste islamiska sådana, tycke DU att sådant beteende ska uppmuntras?"

Jag anser att INGEN extremism skall uppmuntras, från något håll... Men är detta samarbete som tråden handlar om en frågan om uppmuntran av sådana metoder? Jag vet sedan tidigare att moskén också gör bra saker ute i samhället. Kanske är det i sådant detta samarbete skall ses? Jag vet inte, och ingen annan har gett något som skulle visa något om detta här heller...
    Dao
    Dao

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Cleopatra

Inlägg  Dao 2009-03-02, 21:59

Varför har du mer rätt än auktoritära män att göra muslimska kvinnor till offer?

Sedan tycker jag att du är lite oklar här:

Du verkar tycka det är fel att det finns badtider enbart för kvinnor i baden, men ändå verkar du samtidigt vilja förbjuda män att använda vissa lokaler?! Hur hänger detta ihop, eller har jag missförstått dig?
    Dao
    Dao

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Fredrik Rahm

Inlägg  Dao 2009-03-02, 22:04

Varför skulle en artikel som så felaktigt hävdar att sharia är "rättelser efter vad som står i Koranen" vara en viktig källa för förståelse i denna tråden?

Sharia är inte hämtat ur Koranen, utan betecknar bara en lag som anses vara Guds vilja. Alltså kan exempelvis den svenska nuvarande lagen av somliga muslimska uttolkare ses som sharia.

Bidragsfusk är väl knappast begränsat till vare sig islam eller ens moskén i Malmö. Förstår inte vad detta skulle ha med saken i fråga i denna tråden... Visst är det fel, men en helt annan fråga är det!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Dao

Inlägg  Sniperace 2009-03-02, 22:44

"Och vad menas med "människor från denna Moské"? Skall moskén kolla åsikterna hos alla de som går dit och ber?"

Men nu är det ju ur ledningen av detta och medlemmar som styrs av ledningen och det ÄR bevisat att detta sker, även om nu vissa förnekar detta.

Jag ser INGEN anledning att stödja denna typ av extremism, just denna rörelse ÄR extrem, och kan man samarbeta med denna borde man ex kunna samarbeta med extrema kristna rörelser, eller till och med en nasserörelse för att det KUNDE ju bära något gott av ett sådant samarbete.....

men jag säger klart nej till båda, det FINNS en BRA islamsk rörelse som driver den stora Moskén, dessa arbetar UTAN några hot om repressalier osv och välkomnar alla muslimer utan att arbeta för extremism, varför inte stödja DENNA istället?

För att den inte är tillräckligt "renlärig"? För att den inte är tillräckligt "extrem"?
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty men

Inlägg  Sniperace 2009-03-02, 22:48

Sharia är inte hämtat ur Koranen, utan betecknar bara en lag som anses vara Guds vilja.

men då duger ju svensk lag och det finns ingen anledning att ändra denna så att det ska gälla andra lagar för muslimer än "otrogna"

Vore det RÄTT att införa "sharia" för muslimer som stadgar att slöja SKA bäras, att arvsregler ändras för MUSLIMER att kvinnan bara får hälften så mycket som mannen när ett arv delas, eller att om en muslim vill skiljas så gäller andra lagar för denne än den "otrogne"?

Det är SÅDANA lagar som krävs från vissa Islamister vill att införs, och detta från speciellt denna nämnda rörelse som det skulle samarbetas med
    cleopatra
    cleopatra

Antal inlägg : 511

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Sv: S vill samarbeta med omstridd moské

Inlägg  cleopatra 2009-03-03, 16:36

Dao skrev:Varför har du mer rätt än auktoritära män att göra muslimska kvinnor till offer?

Sedan tycker jag att du är lite oklar här:

Du verkar tycka det är fel att det finns badtider enbart för kvinnor i baden, men ändå verkar du samtidigt vilja förbjuda män att använda vissa lokaler?! Hur hänger detta ihop, eller har jag missförstått dig?

Vi har haft flera diskussioner om muslimer Dao, och jag har för länge sedan accepterat att vi står så långt ifån varandra i åsikter där som man kan göra. Jag har redan förklarat för dig att jag många gånger inte ens FÖRSTÅR dina inlägg. Det är inte så att jag inte förstår hur du kan ha de åsikter du har, det är du i din fulla rätt att ha liksom jag har rätt att ha mina, men jag förstår helt enkelt inte vad du menar.

Dock var det här inlägget ganska tydligt och jag tror att jag förstått det Wink och ska försöka svara dig.

Att jag någonstans i mina inlägg skulle gjort dessa kvinnor till offer får stå för dig och vara din tolkning. Det har aldrig varit min mening. Däremot anser jag att männen är offer för sina nedärvda patriarkatkulturer som de verkar ha oändligt svårt att frigöra sig ifrån.

Hur är jag otydlig? Jag förklarade ju varför jag inte tyckte att männen skulle ha tillgång till lokalen. Orsaken var att kvinnorna kan behöva ett ställe där de inte hela tiden är påpassade av männen, kan ta av sig slöjan och tala fritt ur hjärtat med andra kvinnor. Det kan de inte om män är närvarande.

Det var inte badtiderna jag vände mig emot, det var att detta var en önskan från männen. Om KVINNORNA lagt fram förslaget för att de inte ville ha männen där så hade jag förstått det, men detta ser jag bara som ännu ett av de muslimska männens försök till könsdiskriminering.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-03, 20:31

"men då duger ju svensk lag och det finns ingen anledning att ändra denna så att det ska gälla andra lagar för muslimer än "otrogna""

Eftersom det egentligen är "kritikerna" som ständigt hävdar detta, tillsammans med någon enstaka muslimsk extremist, så är hela debatten ganska onödig...

"Vore det RÄTT att införa "sharia" för muslimer som stadgar att slöja SKA bäras, att arvsregler ändras för MUSLIMER att kvinnan bara får hälften så mycket som mannen när ett arv delas, eller att om en muslim vill skiljas så gäller andra lagar för denne än den "otrogne"?"

Kalla lagen vad du vill, men det skall inte finnas NÅGON lag om slöjor, vare sig slöjtvång eller slöjförbud! Vad gäller arv så finns det, mig veteligen, inga lagar som styr detta. Finns det över huvudtaget lagar om skilsmässa?

"Det är SÅDANA lagar som krävs från vissa Islamister vill att införs, och detta från speciellt denna nämnda rörelse som det skulle samarbetas med."

Det finns många som vill ha speciella lagar i Sverige, allt från direktörer som vill slippa skatter till fotfolket som vill tvärt om...

Sverige ändrar inga lagar som bara gäller vissa grupper... Oavsett vad dessa kräver...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-03, 21:02

Cleo

Och m man inte förstår, så frågar man...

Du hävdar att kvinnor som bär slöjor är offer! Det tycker inte jag är tolkning, utan faktiskt vad du just skriver...

ALLA är offer när bara ena parten prioriteras i ett samhälle.

Om kvinnorna kommer med idén är det bra, men om männen kommer med exakt samma idé är det könsdiskriminering?

Ganska länge har detta varit ett önskemål från muslimska kvinnor, och även en hel del icke-muslimska kvinnor. Menar du att om de får stöd för detta av män, muslimska män, så är det alltså könsdiskriminering?

Vad är det jag inte förstår här?
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-03-03, 21:46

Dao skrev:Cleo

Och m man inte förstår, så frågar man...

Du hävdar att kvinnor som bär slöjor är offer! Det tycker inte jag är tolkning, utan faktiskt vad du just skriver...

ALLA är offer när bara ena parten prioriteras i ett samhälle.

Om kvinnorna kommer med idén är det bra, men om männen kommer med exakt samma idé är det könsdiskriminering?

Ganska länge har detta varit ett önskemål från muslimska kvinnor, och även en hel del icke-muslimska kvinnor. Menar du att om de får stöd för detta av män, muslimska män, så är det alltså könsdiskriminering?

Vad är det jag inte förstår här?

Nej Dao, jag är fullt medveten om att vi inte förstår varandra, det har jag ju redan sagt. Antingen det, eller så misstolkar du mina inlägg medvetet. Du tar meningar ur sitt sammanhang, tillskriver dem din egen tolkning och håller dem sedan för att vara mina ord och min mening.

Var har jag skrivit att slöjbärande kvinnor är offer? Eftersom jag inte skrivit det någonstans så ÄR det din tolkning av mina ord.

Det är klart att muslimska kvinnor välkomnar egna badtider, de FÅR ju inte bada annars eftersom de inte får visa sig för andra män.

Förstår du mig inte nu så är det meningslöst att vi debatterar med varandra öht, det blir bara en massa meningslöst käbblande och inget konstruktivt.
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Men

Inlägg  Sniperace 2009-03-03, 21:46

DAO, nu ÄR det ju just ledningen för denna moské som ställer sådana krav, det ÄR ledningen för denna moské som står bakom hot och tvång mot exempelvis kvinnor som INTE bär slöja, ska då inte denna rörelse bekämpas?

Just ledningen för denna VILL ha SÄRSKILDA lagar för skilsmässa enligt MUSLIMSKA regler, som skiljer sig AVSEVÄRT från svensk lag om just äktenskap och skilsmässa, och vet du INTE att sverige har både arv och äktenskapslagar så bör du nog fundera lite på vad du sysslar med,och det är DESSA som denna ledning vill ha SPECIELLA SHARIA-Lagar för just MUSLIMER, och då ser du väl detta som fel, och det hemska är att de TILLÄMPAR sådana inofficiellt

Eller ska vi låta dem hållas?
    Jag ser inte det som en bra grund för SAMARBETE iallafall, inte förrän denna acceptera att svensk lag gäller FÖRE deras önskningar om vad DE kallar sharia, och att de inser att de INTE får ställa några religiösa krav och tvång på boende i Rosengård, vilket är otvivelaktigt bevisat att de gör

Senast ändrad av Sniperace den 2009-03-03, 21:56, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty DAO

Inlägg  Sniperace 2009-03-03, 21:50

är det INTE könsdiskriminering om MÄN kräver att det ska vara delat bad MOT kvinnornas önskan?

Om männen VÄGRAR låta kvinnorna bada på tider för allmänt bad just för att det då finns män där, fastän kvinnorna skulle kunna tänka sig att bada ändå?

För du förutsätter väl INTE att mannen i allt speglar kvinnans egen önska och aldrig utövar ett patriarkaliskt tryck på henne och familjen??
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-03, 22:00

Stämmer det du skriver, Sniper, håller jag med dig! Men än så länge har jag inte fått några belägg för att det verkligen är så... Jag behöver lite mer än bara att du hävdar detta... Angående islam är det så många som hävdar de mest konstiga saker, nu för tiden...

"är det INTE könsdiskriminering om MÄN kräver att det ska vara delat bad MOT kvinnornas önskan?"

Om männen vill ha bad där inga kvinnor skall få närvara, har de all rätt att boka badet för detta ändamål...

"Om männen VÄGRAR låta kvinnorna bada på tider för allmänt bad just för att det då finns män där, fastän kvinnorna skulle kunna tänka sig att bada ändå?"

DÅ är det diskriminering! Men detta var inte frågan från början...

"För du förutsätter väl INTE att mannen i allt speglar kvinnans egen önska och aldrig utövar ett patriarkaliskt tryck på henne och familjen??"

Det enda jag förutsätter är att alla är vi människor, och jag bedömer folk därefter. Muslimer skiljer sig inte från andra människor, så jag har inga speciella förutsättningar för dem...
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty men

Inlägg  Sniperace 2009-03-03, 22:06

Om männen vill ha bad där inga kvinnor skall få närvara, har de all rätt att boka badet för detta ändamål...

Men nu var det ju MÄN som krävde att det skulle vara tider för KVINNOR där inga män skulle få närvara, för att ingen annan man skulle komma nära deras kvinna, det var inte fråga om KVINNANS önskan utan MANNENS önskan att kvinnan ska hållas från andra mäns syn...

DAO, det vore LÄTT för dig att kontrollera att sådant sker, nästan ingen av våra muslimska invandrare förnekar att detta händer mitt framför ögonen på oss.

Jag vill INTE kalla mina muslimska vänner för lögnhalsar när de berättar för mig om vad som sker både i Rosengård och andra ställen där det finns sådana extremistisk församlingar...
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-03-03, 22:07

raderat

Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 01:38, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty LAzy

Inlägg  Sniperace 2009-03-03, 22:10

Det ger jag dig HELT rätt i, jag skulle reagera LIKADANT om en kristen sekt gjorde på samma sätt.... men tyvärr känner jag det som att dessa INTE får kritiseras eller visas på att de finns
    Dao
    Dao

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty Cleo

Inlägg  Dao 2009-03-03, 23:02

"Var har jag skrivit att slöjbärande kvinnor är offer? Eftersom jag inte skrivit det någonstans så ÄR det din tolkning av mina ord."

I samma inlägg skriver du sedan:

"Det är klart att muslimska kvinnor välkomnar egna badtider, de FÅR ju inte bada annars eftersom de inte får visa sig för andra män."

DÄR gör du muslimska kvinnor till offer!!!

Det du skrivet stämmer, men enbart för några få män! Oftast är det faktiskt KVINNORNA som inte vill blotta sig för andra!

"Förstår du mig inte nu så är det meningslöst att vi debatterar med varandra öht, det blir bara en massa meningslöst käbblande och inget konstruktivt."

Jag har förstått dig hela tiden, och enbart utgått från vad du skrivit - vilket man skall göra i en debatt! Att du inte klarar av att stå för det du skriver kan inte jag ta ansvar för!

Det konstruktiva i en debatt är att man testar sina egna åsikter gentemot andra, som inte delar ens åsikter. Det är inte en konflikt eller ett krig, eller liknande. Att debattera med folk som DELAR ens åsikter är däremot inte konstruktivt ett dugg!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-03, 23:09

"DAO, det vore LÄTT för dig att kontrollera att sådant sker, nästan ingen av våra muslimska invandrare förnekar att detta händer mitt framför ögonen på oss."

Menar du att jag skall fråga vilken muslim som helst? Du har ingen typ... källa... till anklagelserna?

"Jag vill INTE kalla mina muslimska vänner för lögnhalsar när de berättar för mig om vad som sker både i Rosengård och andra ställen där det finns sådana extremistisk församlingar..."

Det är upp till dig. Men är du säker på att de verkligen uppfattat det hela rätt då? Stämmer det bara för att dina muslimska vänner nämner detta? Och varför skulle jag godta denna minst sagt anonyma källa?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-03, 23:12

"...men tyvärr känner jag det som att dessa INTE får kritiseras eller visas på att de finns..."

Vem hindrar dig?

Jag VILL att du skall visa att det är som du är, men du vill att jag skall tro på ditt ord enbart. Det är svårt eftersom jag vet sedan gammalt att många uttalar sig om moskén i Malmö, och när man studerar fallet, så är det inte så som folk har påstått...
    cleopatra
    cleopatra

Inlägg  cleopatra 2009-03-03, 23:40

Dao skrev:"Var har jag skrivit att slöjbärande kvinnor är offer? Eftersom jag inte skrivit det någonstans så ÄR det din tolkning av mina ord."

I samma inlägg skriver du sedan:

"Det är klart att muslimska kvinnor välkomnar egna badtider, de FÅR ju inte bada annars eftersom de inte får visa sig för andra män."

DÄR gör du muslimska kvinnor till offer!!!

Det du skrivet stämmer, men enbart för några få män! Oftast är det faktiskt KVINNORNA som inte vill blotta sig för andra!

"Förstår du mig inte nu så är det meningslöst att vi debatterar med varandra öht, det blir bara en massa meningslöst käbblande och inget konstruktivt."

Jag har förstått dig hela tiden, och enbart utgått från vad du skrivit - vilket man skall göra i en debatt! Att du inte klarar av att stå för det du skriver kan inte jag ta ansvar för!

Det konstruktiva i en debatt är att man testar sina egna åsikter gentemot andra, som inte delar ens åsikter. Det är inte en konflikt eller ett krig, eller liknande. Att debattera med folk som DELAR ens åsikter är däremot inte konstruktivt ett dugg!

Eftersom jag aldrig skrivit rent ut att jag anser att dessa kvinnor är offer så är det fortfarande din tolkning. Är det NÅGON som gör dessa kvinnor till offer så är det dem som förminskar problemet. Jag beskriver bara hur verkligheten ser ut för en del muslimska kvinnor.

Att det bara skulle röra sig om ett fåtal kvinnor som lever under dessa förhållanden är en kraftig underdrift Dao, och egentligen spelar det heller ingen roll hur många de är, EN kvinna är en för mycket. Jag möter dessa män och kvinnor dagligen i mitt arbete (eller nattligen då jag arbetar natt) och ser även hur mina barns väninnor och klasskamrater förbjuds att deltaga i tex simundervisningen och att följa med på klassresor.

Jag står för vartenda ord jag skriver, vad jag inte kan acceptera är när andra lägger in värderingar som jag inte har, genom egna tolkningar av det jag skriver. Kul att du förstår mig, tyvärr kan jag inte säga det samma då dina inlägg ibland lika gärna skulle kunna vara skrivna på hebreiska (kan tillägga att jag inte kan ett ord hebreiska)

Den sista biten är jag den första att hålla med dig om. Jag anser också att debatten blir mer intressant om man har olika åsikter och tycker det är givande att få flera olika synvinklar på ett problem. Det har tom hänt att jag ändrat åsikt, helt eller delvis, när jag fått se det ur fler perspektiv än mitt. Jag brukar inte ha några som helst problem att debattera med andra som inte delar mina åsikter, jag går aldrig till personangrepp eller hånar någon för deras åsikter. Jag vet inte om du har läst mitt inlägg i Gapa och skrika tråden angående just det här, men om du är intresserad så hittar du den här:

https://acbladet.swedishforum.se/-f13/gapa-skrika-t46-75.htm

Jag vet inte varför det inte funkar med dig, men det är väl som IRL, ibland funkar inte kemin bara.
    anders_b

Antal inlägg : 23

Inlägg  anders_b 2009-03-03, 23:44

Dao skrev:"...men tyvärr känner jag det som att dessa INTE får kritiseras eller visas på att de finns..."

Vem hindrar dig?

Jag VILL att du skall visa att det är som du är, men du vill att jag skall tro på ditt ord enbart. Det är svårt eftersom jag vet sedan gammalt att många uttalar sig om moskén i Malmö, och när man studerar fallet, så är det inte så som folk har påstått...

Ingenting känns längre så som det beskrivigts när man börjar granska det.
    Ta detta forum tex, detta forum har skapats pga medias misslyckande att förmedla verklighet. Jag har mina åsikter om muslimer, det har jag rätt att ha. Jag bygger mina åsikter på min omgivning och de muslimer jag träffat nästan dagligen.

Dessa människor (Muslimer) är mycket fina och ärliga människor. Jag skulle utan tvekan skydda dessa som vilka medmänniskor som helst runt omkring mig. Jag skall också göra en sak klar för de som inte har så många muslimer i sin närvaro.
    INGEN i Sverige dömer våldsbrott och ohederliga handlingar hårdare än muslimerna själva om det är en muslim som är gärningsman. Det är ju så att Muslimer vet av erfarenhet att för varje enstaka brottsling som är muslim, så kommer tusentals andra muslimer sorteras in i samma fack som dessa brottslingar.

Tänk om jag bara för att jag är Svensk skulle misstänkas vara en Svartenbrant, Krister Petterson, Flink, Anders Eklund. Detta sker inte, för dessa är bara brottslingar, inte Svenskar. Jag är Svensk, mina förfäder är Svenska. Jag har säkert ett annorlunda sätt att tänka, men jag tänker mig i första hand som människa. En människa född på planeten jorden. Egentligen har ingen rätt att säga vad jag här får eller inte får göra. Vart jag får gå, bo eller vistas. Men jag har valt att bli en del av vårt egna skapade samhälle.

Detta samhälle bygger på de tio budorden. Det är grunden till våra lagar.
    De tio budorden existerar i Judendomen, Kristendomen och Islam. Så vad är problemet egentligen? Inte kan det vara religionerna i sig. Snarare makthavares missbruk av att omtolka och använda religionen för egen vinning.

Kd, vad för kristna är dessa egentligen? I Bibeln står det att du ska öppna ditt hem för den i nöd. Är det vad Kd har gjort? När de gagat sjuka med blåslampa?

Det finns så mycket som människor i Sverige verkligen skulle må bra av att sätta sig ner och fundera på. Så många människor som skulle behöva mötas under en längre tid för att förstå varandra.

Men det finns samtidigt en ny människa som i evolutionsliknande förhållanden vuxit fram. Det är de giriga, de som saknar förmågan att känna empati. Dessa människor går inte att omvända. För dessa människor existerar vi andra enbart för deras värld. Har du/Ni som läser här på forumet verkligen funderat på hur det är att vara i någon annans situation?
    KickTheRasist
    KickTheRasist

Antal inlägg : 3622

Inlägg  KickTheRasist 2009-03-04, 02:02

anders_b skrev:
    Dao skrev:"...men tyvärr känner jag det som att dessa INTE får kritiseras eller visas på att de finns..."

Vem hindrar dig?

Ingenting känns längre så som det beskrivigts när man börjar granska det.
    Ta detta forum tex, detta forum har skapats pga medias misslyckande att förmedla verklighet. Jag har mina åsikter om muslimer, det har jag rätt att ha. Jag bygger mina åsikter på min omgivning och de muslimer jag träffat nästan dagligen.

Dessa människor (Muslimer) är mycket fina och ärliga människor. Jag skulle utan tvekan skydda dessa som vilka medmänniskor som helst runt omkring mig. Jag skall också göra en sak klar för de som inte har så många muslimer i sin närvaro.
    INGEN i Sverige dömer våldsbrott och ohederliga handlingar hårdare än muslimerna själva om det är en muslim som är gärningsman. Det är ju så att Muslimer vet av erfarenhet att för varje enstaka brottsling som är muslim, så kommer tusentals andra muslimer sorteras in i samma fack som dessa brottslingar.

Tänk om jag bara för att jag är Svensk skulle misstänkas vara en Svartenbrant, Krister Petterson, Flink, Anders Eklund. Detta sker inte, för dessa är bara brottslingar, inte Svenskar. Jag är Svensk, mina förfäder är Svenska. Jag har säkert ett annorlunda sätt att tänka, men jag tänker mig i första hand som människa. En människa född på planeten jorden. Egentligen har ingen rätt att säga vad jag här får eller inte får göra. Vart jag får gå, bo eller vistas. Men jag har valt att bli en del av vårt egna skapade samhälle.

Detta samhälle bygger på de tio budorden. Det är grunden till våra lagar.
    De tio budorden existerar i Judendomen, Kristendomen och Islam. Så vad är problemet egentligen? Inte kan det vara religionerna i sig. Snarare makthavares missbruk av att omtolka och använda religionen för egen vinning.

Kd, vad för kristna är dessa egentligen? I Bibeln står det att du ska öppna ditt hem för den i nöd. Är det vad Kd har gjort? När de gagat sjuka med blåslampa?

Det finns så mycket som människor i Sverige verkligen skulle må bra av att sätta sig ner och fundera på. Så många människor som skulle behöva mötas under en längre tid för att förstå varandra.

Men det finns samtidigt en ny människa som i evolutionsliknande förhållanden vuxit fram. Det är de giriga, de som saknar förmågan att känna empati. Dessa människor går inte att omvända. För dessa människor existerar vi andra enbart för deras värld. Har du/Ni som läser här på forumet verkligen funderat på hur det är att vara i någon annans situation?

Helt Klockrent mannen !!

Har inte läst på då länge en så "väll och rättvist formulerad" inlägg på döööö länge

Éloge till her Anders..
    Sniperace
    Sniperace

S vill samarbeta med omstridd moské - Sida 2 Empty DAO

Inlägg  Sniperace 2009-03-04, 10:19

JAg talar om vad MINA muslimska vänner berättar, jag berättar vad som framkommit i media osv, nu talar vi INTE om den stora fina Moskén i malmö, utan den källarmoské som drivs av en ledning som INTE accepterar den Islam som predikas och utövas av denna som den ABSOLUTA majoriteten av muslimer gör, om ingen fattat att det är enbart dessa som missbrukar Islam jag talar om så får det tyvärr stå för dem.

JAg VET förnekande är ett vapen som ofta används, se bara på förintelseförnekarna osv...

Men det FINNS sådana som kallar sig muslimer och som gör alla försök att förtrycka sina medmänniskor genom religiösa lagar och TVÅNG, och DÄR har vi kust denna källarmoské, tror ni inte på media, inte på vad jag berättar som jag har fått berättat för mig av JUST MUSLIMSKA vänner, se då till att FRÅGA muslimer om det KAN vara sant, fråga om de tror att sådant förekommer, då kommer nu bli övertgade, men inte så länge ni gömmer er bak just okunskap, det är en LITEN klic, men de FÖRSTÖR för resten av de boende
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2009-03-04, 19:57

Alla ideologier och religioner går att utnyttja för att förtrycka andra människor!

De som skall ha kritik för sina åtaganden, skall vara DE PERSONER som gör de dumma gärningarna. Detta oavsett om de själva kallar sig muslimer, moderater eller marsmänniskor!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-04, 20:45

Nästan så jag vill rekommendera Red Clouds Palmevideo, på AB/mitt klipp,
    Gå in och läs den som inte gjort det! Wink

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:48