så var det med jämlikheten då..välkommen till NYA sharia sverige...där kvinnors rätt viker sig för koranen
http://sydsvenskan.se/malmo/article416074/S-vill-samarbeta-med-omstridd-mosk%C3%A9.html
obs LÄS artikeln tack
Vem är egentligen förvånad över din inställning?martin7lindgren skrev:Jag kan inte se några som helst fel....
Menar du att du på allvar tror att denna förening kan tänka sig att förhandla om sin religiösa övertygelse?Corven skrev:Istället för att vänta på att kvinnorna ska bli desperata och försöka fly, så kan ju tanken vara att man skapar ett band innan det gått så långt. Och genom detta band, så borde det vara lättare att kunna påverka folk i en bättre riktning.
DirtyDog skrev:
Menar du att du på allvar tror att denna förening kan tänka sig att förhandla om sin religiösa övertygelse?
Och så undrar man varifrån uttrycket "Die dumme Schweden" kommer?
martin7lindgren skrev:Och vad skulle det tillföra att vi förbjuder musslimska män att gå till deras lokaler?
Då är ju inte vi bättre än dom som förbjuder sina kvinnor sånt som dom tillåter sig själva, något som borde vara helt oacceptabelt i sverige, precis som du säger,
Men är verkligen ännu mer förbud rätta vägen att gå,
Vi måste hitta andra bättre lösningar, att få dessa mansgrisar att förstå att så vill vi inte ha det,
För låt säga att vi stänger möteslokalerna för dessa män, och ger dom till kvinnorna, hur går det då för kvinnorna när dom inte är i lokalerna?
Självklart håller jag med om att tillåta sig själv sakler som man förbjuder andra är åt helvete!
Bästa sättet måste vara att få dessa utsatta musslimska kvinnor att säga nej till deras männs tilltag och fasoner!
martin7lindgren skrev:Och vad skulle det tillföra att vi förbjuder musslimska män att gå till deras lokaler?
Då är ju inte vi bättre än dom som förbjuder sina kvinnor sånt som dom tillåter sig själva, något som borde vara helt oacceptabelt i sverige, precis som du säger,
Men är verkligen ännu mer förbud rätta vägen att gå,
Vi måste hitta andra bättre lösningar, att få dessa mansgrisar att förstå att så vill vi inte ha det,
För låt säga att vi stänger möteslokalerna för dessa män, och ger dom till kvinnorna, hur går det då för kvinnorna när dom inte är i lokalerna?
Självklart håller jag med om att tillåta sig själv sakler som man förbjuder andra är åt helvete!
Bästa sättet måste vara att få dessa utsatta musslimska kvinnor att säga nej till deras männs tilltag och fasoner!
martin7lindgren skrev:Jag vill förtydliga mig lite, Cleopatra, för jag vill ju inte att du ska ta mig för en idiot,
För skulle min kvinna neka mig att simma i ett allmänt badhus tillsamans med andra blandade badare, skulle man nog börja garva och tro det var ett skämt
Själv skulle man ju bli tvärförbannad om någon försökte tvinga henne att simma fullt påklädd endast på särskilda kvinnotider :
Sen vill man ju gärna tro att andra tänker som man själv gör, och jag är jämlik ingen skillnad mellan man och kvinna, vilket också innebär att starkast bär hem den tyngsta kassen från butiken