Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
palmevara
fredrik rahm70
7 posters

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 18:44

    Vad kan det bero på att rödgröna debattörer verkar hysa en sån Ovilja emot att diskutera sig egen politik?


    Vilket utspel , fråga, skandal som helst man tar upp i debatter svarsa oftast på 4 sätt:


    1 driftar över till alliansens politik

    2 ger sig på budbäraren/debattören som startade tråden

    3 kallar det smuts och börjar anmäla

    4 förminskar och förnekar


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-02-16, 18:45, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : stavning min vän... stavning)
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  palmevara 2009-02-16, 20:02

    Jag tror inte det är någon politisk inriktning som mer eller mindre gillar att grumla i sina egna tabbar. Men om någon inte svarar på frågor så framstår denna oftast som besegrad av ordets makt. Dvs någon duktik talare förmedlare har genomskådat brister denna inte tänkt på. Personligen kan jag lova att jag är mycket villig att ändra på mina inställningar i div frågeställningar om någon hittar brister eller förbätringar. Det måste man kunna göra för att utveckla sin kunskap och förståelse.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 20:28

    handlar ej om tabbar utan mera :

    Mona s går ut med ett nytt "utspel"...eller mp med nya ideer...osv

    Politik är lite mera än smutskastning och "tabbar" enligt mig.

    Tex bör kritik av politiska förslag mötas upp med egna alternativ/förslag ngt oppositionen varit sorgligt dåliga på..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 20:56

    Twisted Evil
    Har du inte förstått ännu att den rödgröna koalitionen precis har startat sitt arbete med den gemensama valplattformen,
    Sen som du vet presenterade ju SIFO sin februari igår, och visade på ett ökat avstånd igen...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 20:59

    martin..oppionsiffror är ej POLITIK.

    Om jag POLITISKT kritiserar ngt...då är det ganska självklart att jag själv har ngt på fötterna som motförslag.

    annars är det bara TOM kritik utan mening.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 21:02

    Jag tycker att Mona Sahlin och resten av den rödgröna oppsitionen har skött sig utmärkt sen förra valet,
    Finfina opinonsiffror håller borgaralliansen på ett behörigt avstånd, och bättre blir det,
    Vänta bara och se! Very Happy
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 21:05

    [quote="martin7lindgren"]Jag tycker att Mona Sahlin och resten av den rödgröna oppsitionen har skött sig utmärkt sen förra valet,
    Finfina opinonsiffror håller borgaralliansen på ett behörigt avstånd, och bättre blir det,
    Vänta bara och se! Very Happy[/quote]

    ja vi har väntat i snart 3 år (kritik kritik kritik kritik inga egna förslag)

    dock verkar ju KRITIKEN ((s)interna fack , ssu, och hela skånelän)och folks förtroende sjunka..

    tex i sthlm och malmö är rödgröna på botten noteringar.

    Monas eviga ord är "tydlighet" och detta är lite kul att en politiker broiler som aldrig varity tydlig har som slagord
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 21:06

    Jovisst är opinionsiffror politik, varför tror du borgaralliansen har haft så usla siffror hela tiden?
    Naturligtvis för att majoriteten av väljarna ger tummen ner för den usla borgarpolitiken...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 21:07

    martin7lindgren skrev:Jovisst är opinionsiffror politik, varför tror du borgaralliansen har haft så usla siffror hela tiden?
    Naturligtvis för att majoriteten av väljarna ger tummen ner för den usla borgarpolitiken...

    ne martin oppionsiffror är propaganda och vilken politiker som gjor bort sig senast eller blivit poppis denna veckan..

    inget annat..

    du kan ej äta dom dom ändrar INGET och leder inte till nått
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  lazy 2009-02-16, 21:11

    Det är därför Monas förtroendesiffror rasar, för att hon har
    skött sej bra? Om du tittar noga på den sista mätningen så ser
    du att (s) ligger långt bakom i storstäderna o det som händer
    där är precis som med modetrender, de mindre städerna följer
    förr el. senare efter.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-16, 21:14

    Jag frågar igen... Vilken politik?

    Den som fördes sist eller den politik som ännu inte är utformad?

    Jag har inget emot att diskutera politik men då vill jag ha en politisk utspel att diskutera!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 21:18

    Regndrottning skrev:Jag frågar igen... Vilken politik?

    Den som fördes sist eller den politik som ännu inte är utformad?

    Jag har inget emot att diskutera politik men då vill jag ha en politisk utspel att diskutera!

    finns massort av politik

    dock försvinner denna i allt "men alliansen då" "alliansen är skyldiga" osv.

    ta tex energi utspelet nu senast.. eller varför inte (s) massiva ofinansierade vänster drömsatsningar på förort skola och sjukvård kommuner och div bilföretag

    (skattehöjningar månne?)
    elephant
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 23:01

    Ja du fredrik rahm, eftersom jag tvivlar på att du kan ändra ditt betende som man lär sig känna vid det här laget,
    Så får du nog vänta dig att bli behandlad som du själv behandlar andra,men om det här forumet håller vad det lovar, så kanske inte du kan fortsätta anmäla allt som inte passar,
    Förhoppningsvis får även du ta seden dit du kommer, och det borde ju bli en lärpeng för din del, eller hur?
    För vad jag har förstått får man ta seden ditt man kommit, och det passar mig bra! lol!
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 23:03

    martin diskutera SAK och inte person..vill du mej NÅTT kör ett meddelande tack

    varning 1[b]
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 23:14

    Jadu Lazy, du ylar på som vanligt, du talar om Mona Sahlins usla opinionsiffror? Jag påstårv att hon har dom näst bästa siffrorna av alla partiledarna, eller hur?
    Bara Fredrik Reinfeldt slår henne, med alla fördelar han har som statsminister, men vad hjälper det,
    Mona Sahlin leder vårt största parti, hon leder också den rödgröna oppositionen, och dom i sin tur har ett fortsatt järngrepp på din kära borgarallians, avståndet mellan blocken har också börjat öka igen, det du? bounce bounce
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-16, 23:18

    [flash][/flash]Börja inte tjafsa och trasa sönder här inne också, men nu vet ju dom allra flesta vilka du och jag är,
    Och kan du inte snacka med mig som en helt normal människa, så varför snackar du överhuvudtaget?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-16, 23:22

    DEBATTERA sak och INTE person martin

    är du snäll

    varning 2
    [b] Evil or Very Mad
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  lazy 2009-02-17, 00:09

    martin, alla förutom du begriper att Mona S är
    tvärkörd!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 00:53

    Alla utom jag och 52% av väljarna, för det var väl vad gårdagens sifo visade, mot 42% för för borgarna,
    Ja nu ser vi hur avståndet ökar igen mellan blocken, sen får väl du yla och sparka emot så mycket du orkar,
    affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 00:57

    Vem fan tror du att du är fredrik rahm2, vem har gett dig befogenhet att gå ut och varna folk,
    Hur ska jag tolka det, hotar du mig? Evil or Very Mad
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-17, 01:40

    martin7lindgren skrev:Vem fan tror du att du är fredrik rahm2, vem har gett dig befogenhet att gå ut och varna folk,
    Hur ska jag tolka det, hotar du mig? Evil or Very Mad

    debattera sak och inte e
    person tack..varning nummer 3
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 02:08

    Vad fan pysslar du med fredrik rahm, nu är det tredje gången du hotar mig och delar ut varningar!
    vem har gett dig rätten att dela ut varningar här på nya forumet från dag ett?
    Jag tolkar dina varningar 1, 2 och 3 som hot 1, 2, och 3, men det kan jag ta, för om jag förstått allt rätt, så får man tåla leken man ger sig in i,
    Men glöm inte bort att det gäller dig också, kanske inte fungerar att anmäla sönder allt man kan som du gjort på det förra forumet,
    Men det får man se, men förhoppningsvis så blir det du som får hyfsa till dig och ta dig i kragen! clown
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 02:16

    Du kanske har missat forumets logg? fredrik rahm2, men där står klart och tydligt,
    forumotion.com trött på all censur på AB forum, då har du kommit rätt,
    Så ta och lägg ner ditt hotande och utdelade varningar på direkten, tycker jag! Mad
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Är det [O] mot [A] som gäller nu?

    Inlägg  enigma 2009-02-17, 09:56

    Bättre att ni inte svarar varandra. [Fredrik Rahm och Martin alltså]Ni verkar inte dra jämt. Ibland är det då bättre att ignorera varandra än att förolämpa varan. Oftast tycker jag den som inte förolämpar vinner mest.

    Jag kan bara säga en sak, Mona Shalin ALDRIG! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  MartinLindgren 2009-02-17, 10:55

    Visst har du rätt, den klokaste ger sig,men om det alltid är det rätta låter jag vara osagt?
    Och när det gäller Mona sahlin, varför ska hon dömmas ut,tycker inte jag iallafall,
    Hon som alla andra ska väl ha en chans, och vinner hon och de rödgröna nästa val så blir det ju så, eller hur?
    Precis som med allt annat nytt,nu när t.ex AB forum stänger har vi fått två andra nya forum och gå in i, och båda dom nya forumen ska väl ha samma chanser,
    Och jag tänker ge båda två samma chans,
    Men det här acbladet gillar jag hitills men det är ju bara dag två ännu Question

    Sponsored content


    Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik Empty Sv: Rödgrönas ovilja att diskutera sin egen politik

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 17:43