Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
x-medborgare
fredrik rahm70
formsvackan
Blåfront
Susz X
blueheaven
MartinLindgren
GustavAnder
RedCloud
Redvictory
visuellt
theward
Regndrottning
17 posters

    Alliansen höjer skatterna

    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-07, 14:38

    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:mm diskussionen blev svår och vissa undviker den.. varför är det alltid vänster som bangar ur??==)

    x-med..sänk dig ej till redclouds träsknivå du är mer än så.

    Tyvärr håller jag inte med väldigt lite träsk över Red Cloud.. Mera rädd för lekskolan tycker inte jag passar där med min 50 år.

    bra.. då debatterar vi: =)




    så kommuner som slösar som det ej fanns nån morgondag skall "belönas" med mera pengar??

    och kommuner som satsar smart och får ett par kronor över att satsa på "roligasaker" ja dom skall straffas genom att betala andra kommuner

    ja den "logiken" har vi sett LÄNGE nu*systemfel*

    slösa belönas (med mera skattepengar) och spara och vara smart straffas med mindre pengar

    Bestraffas ja den var ju bra med våra nedskärningar Du e kul du fredrik. nä nu ska jag hämta grabben i skolan
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 14:39

    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:mm diskussionen blev svår och vissa undviker den.. varför är det alltid vänster som bangar ur??==)

    x-med..sänk dig ej till redclouds träsknivå du är mer än så.

    Tyvärr håller jag inte med väldigt lite träsk över Red Cloud.. Mera rädd för lekskolan tycker inte jag passar där med min 50 år.

    bra.. då debatterar vi: =)




    så kommuner som slösar som det ej fanns nån morgondag skall "belönas" med mera pengar??

    och kommuner som satsar smart och får ett par kronor över att satsa på "roligasaker" ja dom skall straffas genom att betala andra kommuner

    ja den "logiken" har vi sett LÄNGE nu*systemfel*

    slösa belönas (med mera skattepengar) och spara och vara smart straffas med mindre pengar

    Bestraffas ja den var ju bra med våra nedskärningar Du e kul du fredrik. nä nu ska jag hämta grabben i skolan


    ja BESTRAFFAS.. får en kommun eller myndighet eller landsting gå med vinst??

    och spara för sämre tider??

    fundera på den du

    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  x-medborgare 2009-05-07, 14:40

    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:En annan kul grej vi har C styre och bland dom högre kommunalskatterna jobb avdraget har tydligen funkat bra här synd att dom tydligen bara anställt svartjobbare och skattesmitare för nästa år kommer dom troligen höja kommunskatten eller kan det bero på anrda saker och inte så mycket S&M (ha ha den sista blev ju väldigt rolig likt en dag på forum) Very Happy Very Happy


    suck

    debatt??

    nehepp=/


    kommun blev magiskt hela alliansen ..likadant som troligtvis låna pengar = låna pengar

    Tja debatt och debatt det är inte jag som svarar ständigt att allt är S kommunernas fel.. Smaka lite på egen medicin får du se
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 14:42

    x-medborgare skrev:
    fredrik rahm skrev:
    x-medborgare skrev:En annan kul grej vi har C styre och bland dom högre kommunalskatterna jobb avdraget har tydligen funkat bra här synd att dom tydligen bara anställt svartjobbare och skattesmitare för nästa år kommer dom troligen höja kommunskatten eller kan det bero på anrda saker och inte så mycket S&M (ha ha den sista blev ju väldigt rolig likt en dag på forum) Very Happy Very Happy


    suck

    debatt??

    nehepp=/


    kommun blev magiskt hela alliansen ..likadant som troligtvis låna pengar = låna pengar

    Tja debatt och debatt det är inte jag som svarar ständigt att allt är S kommunernas fel.. Smaka lite på egen medicin får du se

    ohh nej kommuner har FÖGA att göra med riksdagspolitik.

    dock verka ju o-ansvaret vara MARKANT högre i sosse kommuner..logiskt eftersom det finns flera.


    300 -400 miljoner till sport och andra "monument" och sedan "komma på" att skola och vård behöver pengar är inget nytt.

    det är då dom gråter hos pappastaten om mera pengar...gäller även landsting

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 14:49


    300 -400 miljoner till sport och andra "monument" och sedan "komma på" att skola och vård behöver pengar är inget nytt.

    Sådant är bara alltför vanligt förekommande, att slänga så många pengar på ett äventyrsbad som kanske 10% av befolkningen utnyttjar och samtidigt dra in på skola och omsorg, att bygga en ny skrytarena, trots att det redan finns en fungerande sådna, köpa DYRA konstverk som är så fula att barn gråter när de ser dem, skrytbyggen till stadshus med dyr "konst" på väggarna och en logga som kostar 7 miljoner som ett barn kunnat göra lika bra.

    Men det är POLITIKER, jag ser det inte som särkilt partibetonat....

    Vad är det som förstör människor när de blir politiker, eller är de förstörda redan innan?

    Sponsored content


    Alliansen höjer skatterna - Sida 5 Empty Sv: Alliansen höjer skatterna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 17:03