Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-04, 11:28

    ...

    Frankrike är i ytterligare ett land i Eurozonen som drabbas av detta monetära vansinne med gemensam valuta.
    Nu har man fått en socialdemokrat som lovar en hel del, kanske mer än han mäktar med, men detta är nog gemensamt för alla partier i hela världen som kommer till makten, Reinfeldt lovade tex minskad arbetslöshet, och minskad bidragspolitik, vi vet hur det gick med det.

    Dock har Hollande några viktiga punkter som jag gillar. Han skall spara in i offentliga utgifter, samtidigt beordrar han minskad lönesättning på ministrarna med 30 % .... där har vi lite konsekvens i agerandet.... att han sedan lovar att inte sänka löner för statsanställda, vilket kanske blir svårt i slutändan...

    Franska miljonärer har redan börjat fly till Belgien rapporterar SVD oxå.... men jag säger samma sak där som med svenska miljonärer, är de inte villiga att bidra, så kan de gärna dra !
    Dessa människor som sitter vid makten i EMU, och miljonärer i storföretag, och spekulanter .... har aldrig, och kommer aldrig att bry sig om vanligt folk, de ser till en enda sak och det är deras egen förmögenhet, och makt....

    Vi kan inte längre låta dessa människor styra och suga musten ur vanligt folk, det måste till en ändring, bort från nyliberalismens sjuka människosyn...
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-04, 11:58

    F.I.S.T skrev:...

    Frankrike är i ytterligare ett land i Eurozonen som drabbas av detta monetära vansinne med gemensam valuta.
    Nu har man fått en socialdemokrat som lovar en hel del, kanske mer än han mäktar med, men detta är nog gemensamt för alla partier i hela världen som kommer till makten, Reinfeldt lovade tex minskad arbetslöshet, och minskad bidragspolitik, vi vet hur det gick med det.

    Dock har Hollande några viktiga punkter som jag gillar. Han skall spara in i offentliga utgifter, samtidigt beordrar han minskad lönesättning på ministrarna med 30 % .... där har vi lite konsekvens i agerandet.... att han sedan lovar att inte sänka löner för statsanställda, vilket kanske blir svårt i slutändan...

    Franska miljonärer har redan börjat fly till Belgien rapporterar SVD oxå.... men jag säger samma sak där som med svenska miljonärer, är de inte villiga att bidra, så kan de gärna dra !
    Dessa människor som sitter vid makten i EMU, och miljonärer i storföretag, och spekulanter .... har aldrig, och kommer aldrig att bry sig om vanligt folk, de ser till en enda sak och det är deras egen förmögenhet, och makt....

    Vi kan inte längre låta dessa människor styra och suga musten ur vanligt folk, det måste till en ändring, bort från nyliberalismens sjuka människosyn...

    Gillar du att det ska sparas i offentlig sektor???? alldeles nyss hade du ett inlägg som sa att det måste bvara slut med sparandet nu, nu är det dags för utgifter...?

    Och sluta lalla om vanligt folk, du tillhör inte dem och ska helt enkelt inte föra deras talan.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-04, 12:46

    RedMentalCase skrev:

    Gillar du att det ska sparas i offentlig sektor???? alldeles nyss hade du ett inlägg som sa att det måste bvara slut med sparandet nu, nu är det dags för utgifter...?

    Jag förstår att det var svårt för dig att hänga med, men det rörde sig om två olika länder, det ena var Sverige, där det redan sparats för mycket, och det andra var Frankrike. Och jag hyllade Hollandes konsekvens att om man sparar i offentliga utgifter så börjar han i egna led, och lade inte över det på de sämst ställda... något jag förmodar sticker i ögonen på dig ?


    RedMentalCase skrev:
    Och sluta lalla om vanligt folk, du tillhör inte dem och ska helt enkelt inte föra deras talan.

    Jag är jallafall inte extremist som du Cool


    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-04, 12:52

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:

    Gillar du att det ska sparas i offentlig sektor???? alldeles nyss hade du ett inlägg som sa att det måste bvara slut med sparandet nu, nu är det dags för utgifter...?

    Jag förstår att det var svårt för dig att hänga med, men det rörde sig om två olika länder, det ena var Sverige, där det redan sparats för mycket, och det andra var Frankrike. Och jag hyllade Hollandes konsekvens att om man sparar i offentliga utgifter så börjar han i egna led, och lade inte över det på de sämst ställda... något jag förmodar sticker i ögonen på dig ?


    RedMentalCase skrev:
    Och sluta lalla om vanligt folk, du tillhör inte dem och ska helt enkelt inte föra deras talan.

    Jag är jallafall inte extremist som du Cool



    Så Frankrike har under högerregeringen slösat för mycket i offentlig sektor, och nu måste Hollande spara där?
    Kan du visa lite siffror på det tack.


    Är alla som skrattar lite i mjugg åt dig extremister? Du får nog försöka lära dig att inse vem du är och ta skeden i vacker hand, din mupp.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-04, 12:57

    RedMentalCase skrev:


    Så Frankrike har under högerregeringen slösat för mycket i offentlig sektor, och nu måste Hollande spara där?
    Kan du visa lite siffror på det tack.


    Jag har inte påstått det du påstår, men att Frankrike är ett land i kris och att det varit en högerregering råder det väl inga tvivel om:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/frankrike-mot-avgrunden_7393262.svd



    RedMentalCase skrev:Är alla som skrattar lite i mjugg åt dig extremister?


    Nej oh nej, men DU är extremist !


    RedMentalCase skrev:Du får nog försöka lära dig att inse vem du är och ta skeden i vacker hand, din mupp.

    Var det för svårt att skriva ett inlägg utan att kasta ur dig verbala vomeringar ? Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-04, 13:06

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:


    Så Frankrike har under högerregeringen slösat för mycket i offentlig sektor, och nu måste Hollande spara där?
    Kan du visa lite siffror på det tack.


    Jag har inte påstått det du påstår, men att Frankrike är ett land i kris och att det varit en högerregering råder det väl inga tvivel om:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/frankrike-mot-avgrunden_7393262.svd



    RedMentalCase skrev:Är alla som skrattar lite i mjugg åt dig extremister?


    Nej oh nej, men DU är extremist !


    RedMentalCase skrev:Du får nog försöka lära dig att inse vem du är och ta skeden i vacker hand, din mupp.

    Var det för svårt att skriva ett inlägg utan att kasta ur dig verbala vomeringar ? Cool

    Du tycker alltså att det är motiverat att spara i offentlig sektor, bra att vi fått det klarlagt, nu ska du bara försöka göra bort dig när du ska tycka att Sverige inte bör göra detsamma.

    Intressant att du lallar om vomera, samtidigt som du kallar mig extremist, din trovärdighet är redan på noll, så vem bryr sig egentligen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  F.I.S.T 2012-08-04, 13:17

    RedMentalCase skrev:
    Du tycker alltså att det är motiverat att spara i offentlig sektor, bra att vi fått det klarlagt,

    I Frankrike JA !... men samtidig behövs även där investeringar



    RedMentalCase skrev:nu ska du bara försöka göra bort dig när du ska tycka att Sverige inte bör göra detsamma.

    Men Sverige har redan gjort detsamma under en längre tid, dock hade inte svenska politiker (bortsett fån vänsterpartiet) den goda smaken att spara in på sina EGNA löner...
    Och när man sparat ett tag är det bra att investera i områden som blivit eftersatta, eftersom dessa områden bidrar till att på lång sikt skaffa fler riktiga jobb.



    RedMentalCase skrev:Intressant att du lallar om vomera, samtidigt som du kallar mig extremist, din trovärdighet är redan på noll, så vem bryr sig egentligen.

    Ja det du gör är vomerar verbalt, och hittar på olika nedsättande benämningar på dina motståndardebattörer, det jag gör, när jag kallar dig extremist är:

    1 att ge tillbaka för er egen debattmetod som ni haft som fokusförskjutare sedan ni började "debattera" på AC..

    2 det är fortfarande en politisk benämning som ändå har med debatten att göra, till skillnad frånm utryck som "GFYS, idiot, mupp, troglodyt" etc etc...

    Jag anser att Moderaternas POLITIK är extrem, och jag har redogjort för varför...
    Och denm politiken stödjer du ju !
    Och jag anser att på sdet sätt du beter dig på detta forum är extremt..

    So sorry, du kan inte använda "vänd-andra-kinden-till som skyddssköld för ditt verbala vomerande och dina personangrepp
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  RedMentalCase 2012-08-04, 19:23

    Jag sitter och skrattar när jag läser din förvirrade förklaring till att du kallar en vanlig alliansväljare för extremist (jag,)
    samtidigt som du snyftar om att andra "vomerar".

    Vad det gäller dina "svar" på de reella frågorna lämnar vi dem därhän, du har inte en susning vad du pratar om.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  Secrist 2012-08-04, 19:23

    F.I.S.T skrev:...

    Frankrike är i ytterligare ett land i Eurozonen som drabbas av detta monetära vansinne med gemensam valuta.
    Nu har man fått en socialdemokrat som lovar en hel del, kanske mer än han mäktar med, men detta är nog gemensamt för alla partier i hela världen som kommer till makten, Reinfeldt lovade tex minskad arbetslöshet, och minskad bidragspolitik, vi vet hur det gick med det.

    Dock har Hollande några viktiga punkter som jag gillar. Han skall spara in i offentliga utgifter, samtidigt beordrar han minskad lönesättning på ministrarna med 30 % .... där har vi lite konsekvens i agerandet.... att han sedan lovar att inte sänka löner för statsanställda, vilket kanske blir svårt i slutändan...

    Franska miljonärer har redan börjat fly till Belgien rapporterar SVD oxå.... men jag säger samma sak där som med svenska miljonärer, är de inte villiga att bidra, så kan de gärna dra !
    Dessa människor som sitter vid makten i EMU, och miljonärer i storföretag, och spekulanter .... har aldrig, och kommer aldrig att bry sig om vanligt folk, de ser till en enda sak och det är deras egen förmögenhet, och makt....

    Vi kan inte längre låta dessa människor styra och suga musten ur vanligt folk, det måste till en ändring, bort från nyliberalismens sjuka människosyn...

    Länk?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  ericTheDog 2012-08-04, 19:27

    F.I.S.T skrev:...

    Frankrike är i ytterligare ett land i Eurozonen som drabbas av detta monetära vansinne med gemensam valuta.
    Nu har man fått en socialdemokrat som lovar en hel del, kanske mer än han mäktar med, men detta är nog gemensamt för alla partier i hela världen som kommer till makten, Reinfeldt lovade tex minskad arbetslöshet, och minskad bidragspolitik, vi vet hur det gick med det.



    Jajemensan!

    Trots finsnskris * 2

    - så arbetar fler än någonsin...check
    - Utbetalningarna från våra socialförsäkringar har minskat...check
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  ericTheDog 2012-08-04, 19:29

    Tror ff att det räcker sänka lönen för några ministrar för att rädda ett lands ekonomi?

    Jösses vilken jubelåsna.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  RedclownIII 2012-08-04, 21:28

    ericTheDog skrev:Tror ff att det räcker sänka lönen för några ministrar för att rädda ett lands ekonomi?

    Jösses vilken jubelåsna.

    Jubelåsna var namnet ja. Laughing

    Sponsored content


    Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker Empty Sv: Hollande höjer skatter för rika, och sänker lön för politiker

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 07:02