Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Susz X 2010-08-28, 01:53


    "Jag vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna. Detta för att man antingen bryter emot flertalet lagar gällande sjukförsäkringssystemet eller så lagstiftar man emot den enskilde individen.


    I Sverige så pågår det en systematisk utsortering av landets sjuka och funktionshindrade genom att utförsäkra dem ifrån Försäkringskassan. Detta för att man under 90talet har nedmonterat bla företagsvården och all form av rehabilitering. Nu har man bara ett antal dagar då man "får vara sjuk", sen kastas man ut på arbetsförmedlingen och måste under tvång deltaga i en sk. "arbetslivintroduktion" oavsett hur sjuk eller handikappad man än är. Vägrar man eller om man inte kan så förlorar man sin sjukpenninggrundande inkomst och blir förvisad till de sociala myndigheterna. Bidrag från de sociala myndigheterna har ökat 12% under de tre första månaderna, mer än vad som skett under de tidigare fem åren. Det är sedan mycket svårt att komma in i
    sjukförsäkringen igen, speciellt om man förlorat sin sjukpenninggrundande inkomst.

    Svårt sjuka och handikappade tvingas sälja sina villor eller fastigheter, om de nu äger dessa, eller tvingas leva på anhöriga. Hela systemet är stelbent och omänskligt, samt att man inte längre tar individuell hänsyn. Det står tom inskrivet i Försäkringskassans regler. Det har skett att svårt cancersjuka har tvingats söka jobb. Man har kritiserat detta i media, men trots detta så har ingen ordentlig förändring skett."
    läs mer här:

    http://resurs.ning.com/profiles/blogs/anmaelan-till-eu?xg_source=facebookshare

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-28, 02:06

    Susz X skrev:
    "Jag vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna. Detta för att man antingen bryter emot flertalet lagar gällande sjukförsäkringssystemet eller så lagstiftar man emot den enskilde individen.


    I Sverige så pågår det en systematisk utsortering av landets sjuka och funktionshindrade genom att utförsäkra dem ifrån Försäkringskassan. Detta för att man under 90talet har nedmonterat bla företagsvården och all form av rehabilitering. Nu har man bara ett antal dagar då man "får vara sjuk", sen kastas man ut på arbetsförmedlingen och måste under tvång deltaga i en sk. "arbetslivintroduktion" oavsett hur sjuk eller handikappad man än är. Vägrar man eller om man inte kan så förlorar man sin sjukpenninggrundande inkomst och blir förvisad till de sociala myndigheterna. Bidrag från de sociala myndigheterna har ökat 12% under de tre första månaderna, mer än vad som skett under de tidigare fem åren. Det är sedan mycket svårt att komma in i
    sjukförsäkringen igen, speciellt om man förlorat sin sjukpenninggrundande inkomst.

    Svårt sjuka och handikappade tvingas sälja sina villor eller fastigheter, om de nu äger dessa, eller tvingas leva på anhöriga. Hela systemet är stelbent och omänskligt, samt att man inte längre tar individuell hänsyn. Det står tom inskrivet i Försäkringskassans regler. Det har skett att svårt cancersjuka har tvingats söka jobb. Man har kritiserat detta i media, men trots detta så har ingen ordentlig förändring skett."
    läs mer här:

    http://resurs.ning.com/profiles/blogs/anmaelan-till-eu?xg_source=facebookshare



    Det måste ske en förändring här så reglerna blir bättre och inte omänskliga!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Susz X 2010-08-28, 02:13


    Alla vi som jobbar/jobbat har avstått viss löneökning för att ha en bra sjukförsäkring.
    Är din sjukförsäkring viktig för dig ?
    Eller är det okej att dessa pengar stjäls till annat?

    Här kan du se vad de flesta andra tycker...och visa det du anser..
    http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article7682011.ab
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Susz X 2010-08-28, 02:18

    saxat:
    Är sjukförsäkringen en viktig valfråga för dig?
    Ställningen just nu:
    Ja (77.3 %)
    Nej (22.7 %)


    Totalt har 8287 personer röstat.
    Omröstningen startade 2010-08-27 09:39

    säger väl en hel del..
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sjukförsäkring

    Inlägg  PE Dal 2010-08-28, 02:33

    ###Det måste ske en förändring här så reglerna blir bättre och inte omänskliga!###

    Hur och på vilket vis definierar Du en bra och bättre sjukförsäkring? Mera i ersättning? Bättre och effektivare rehabilitering?
    Mera hjälp och stöd under sjukdomstiden?
    Vad tycker den Rödgröna oppositionen? Läs och begrunda http://www.socialdemokraterna.se/Var-politik/Var-politik-A-till-O/Trygghetsforsakringar/Sa-vill-vi-forandra-sjukforsakringen/
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Susz X 2010-08-28, 02:43

    Ovanligt korkat svar på kärnfrågan
    tycker sussen
    - men du skrev iaf nåt.
    Alliansens sida på fb radderar all fakta
    från medborgare som drabbats av skada eller sjukdom.

    Har testat partierna- och Vänstern var det enda
    parti som svarade att de kämpar med näbbar och klor
    för en förbättrin- V tackade även för den information
    dem fick..!Så de visar i handlin att de är öppna för
    kommunikation/diskussion- till skillnad från de flesta
    andra..Ja- Maria i MP svarade med en länk var de står.
    Återkommer med den..
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Bättre sjukförsäkring

    Inlägg  PE Dal 2010-08-28, 03:11

    ""Ovanligt korkat svar på kärnfrågan"""
    Tack för vänligheten.
    Jag måste väl ändå få reda på vad som är en godkänd sjukförsäkring enl Dig,,,om det nuvarande sättet nu bör anmälas till granskning ???
    Är detta citat den sk kärnfrågan? "Det måste ske en förändring här så reglerna blir bättre och inte omänskliga!"

    Då kvarstår mina frågor,,,Mera i ersättning?Bättre rehabilitering? Mera stöd under sjukdomstiden?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Redvictory 2010-08-28, 08:24

    PE Dal skrev:""Ovanligt korkat svar på kärnfrågan"""
    Tack för vänligheten.
    Jag måste väl ändå få reda på vad som är en godkänd sjukförsäkring enl Dig,,,om det nuvarande sättet nu bör anmälas till granskning ???
    Är detta citat den sk kärnfrågan? "Det måste ske en förändring här så reglerna blir bättre och inte omänskliga!"

    Då kvarstår mina frågor,,,Mera i ersättning?Bättre rehabilitering? Mera stöd under sjukdomstiden?

    Jag svarar ja på alla tre! sen ska det inte vara kollektiv bestraffning för att några fuskar! sätt åt de som fuskar precis som vid försäkringsbedrägeri! bort med stupstocken (nöjd nu?)

    Sponsored content


     "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna... Empty Sv: "Vill anmäla mitt hemland Sveriges sittande regering för brott emot de mänskliga rättigheterna...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 00:44