Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
berralarzon
formsvackan
RedMentalCase
F.I.S.T
Secrist
RedCloud
Redvictory
11 posters

    Så fel det blev!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Så fel det blev! Empty Så fel det blev!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-04, 15:46

    http://norrteljetidning.se/nyheter/1.899827-jakt-pa-bidragsfuskare-gynnar-andra-bedragare



    Jakten på bidragsfuskare hindrar polisen att få fast andra bedragare, hävdar chefsjustitieombudsmannen Mats Melin.
    Relaterat

    ‑ När vi gick igenom ärenden vid norrorts åklagarkammare för något år sedan såg det förskräckligt ut, speciellt när de gällde bedrägeriärendena. Orsaken är att fokus nu är riktat mot bidragsfuskare.

    På bedrägerirotel Nord har man trots förstärkning över tvåtusen fall som inte ens påbörjats. De få poliser som arbetar med bedrägerier inriktar sig på att jaga de som småfifflar med försäkringskassan och sånt medan andra grövre bedrägeribrott blir nedprioriterade.

    Kriminalinspektör Gunilla Eklund bekräftar att så är fallet. Trots att bedrägeri Nord under hösten fick förstärkning med en ny fristående arbetsgrupp så har polisen inte hunnit ta itu med alla anmälningar.
    ‑ Vi har som mål att prioritera bidragsbrott mot A-kassan, CSN, migrationsverket, försäkringskassan och kommunen. Vi har tvåtusen ärenden som ligger och väntar i norra länsdelen och vi kastar oss inte över dem. Varje dag väller det in ärenden och ibland är det så många som sjuhundra anmälningar i månaden. Men det bör noteras att vi här i Norrtälje jobbar undan bra, här går det fortare än i andra delar av norra länet.

    Det är som att lägga energi på de som misshandlat och prioritera bort de som mördat!det är väl för att alliansens valboskap ska kunna begå sina bedrägerier och ekonomiska brott! skäms på er anhängare avgrundshöger och nazzesympatisörer


    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedCloud 2010-08-04, 15:48

    "arbetslinjen"

    from hell
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-04, 16:33

    RedCloud skrev:
    "arbetslinjen"

    from hell

    Det är såhär alliansen med bihang vill ha det! fritt fram för bedrägerier bara det inte handlar om sjukersättning m,m!
    skäms på er anhängare avgrundshöger och nazzesympatisörer
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Så fel det blev! Empty Bedrägeri

    Inlägg  Secrist 2010-08-04, 17:50

    ‑ Vi har som mål att prioritera bidragsbrott mot A-kassan, CSN, migrationsverket, försäkringskassan och kommunen. Vi har tvåtusen ärenden som ligger och väntar i norra länsdelen och vi kastar oss inte över dem. Varje dag väller det in ärenden och ibland är det så många som sjuhundra anmälningar i månaden.

    Med tanke på mängden misstänkta fall så kanske det är motiverat att kolla detta närmare. Detta existerar ju knappt enligt forumvänstern.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:00

    Secrist skrev:‑ Vi har som mål att prioritera bidragsbrott mot A-kassan, CSN, migrationsverket, försäkringskassan och kommunen. Vi har tvåtusen ärenden som ligger och väntar i norra länsdelen och vi kastar oss inte över dem. Varje dag väller det in ärenden och ibland är det så många som sjuhundra anmälningar i månaden.

    Med tanke på mängden misstänkta fall så kanske det är motiverat att kolla detta närmare. Detta existerar ju knappt enligt forumvänstern.

    Allianprioriteringar: "vi jagar småfifflare i promille.... och några tusentals sjuka far illa på vägen, det är värt priset, och så prioriterar vi bort jakten på storfuskarna"

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Så fel det blev! Empty Promille

    Inlägg  Secrist 2010-08-04, 18:02

    Allianprioriteringar: "vi jagar småfifflare i promille....

    Så rapporten om att det "väller in anmälningar" är struntsaker i dina ögon?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:11

    Secrist skrev:Allianprioriteringar: "vi jagar småfifflare i promille....

    Så rapporten om att det "väller in anmälningar" är struntsaker i dina ögon?

    Att det väller in anmälningar tyder inte bara på att det finns småfifflare ...... du vet väl sec att en anmälan inte är det samma som bevis...??

    Däremot kan det stora antalet anmälningar tyda på en omvänd snedvriden avundsjuka från folk som blivit lurade av Reinfeldt och co, att de sjuka inte alls är sjuka, och tär på de "stackars" arbetarna och företagarna..... det är inte synd om oss som har arbete

    Alliansens Sverige har blivit ett misstänksamhetens missunnsamhetens Sverige... ett Östtyskland där folk tittar snett på varann och misstänker friskhet hos sjuka människor.

    Alliansen har gjort några smarta retoriska stölder och lögner som gått hem hos folk.
    Man har inbillat arbetarna att Alliansen är på deras sida, genom lockbeten i skattesänkningar.... detta har varit möjligt för att merdelen av Svenskarna har det bra ställt.....

    Man har inbillat folk att om man betalar skatt så lönar det sig inte att arbeta....

    Man har inbillat folk att det är företagandet som driver Sverige framåt, när dt bara är halva sanningen...

    Man har inbillat folk att folk kan upphöra vara sjuka om de bara ges chansen att bli utförsäkrad....

    fy fan vilka svin som sitter och styr sverige


    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-04, 18:13

    Man har inbillat folk att det är företagandet som driver Sverige framåt....

    Ja alla de som hävdar nåt annat är helt bakom flötet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:16

    RedMentalCase skrev:Man har inbillat folk att det är företagandet som driver Sverige framåt....

    Ja alla de som hävdar nåt annat är helt bakom flötet.

    .... om du hade tagit resten av meningen så hade du insett att jag menar att det är företagande som driver sverige framåt, men att det bara är halva sanningen .... lille vän
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-04, 18:17

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Man har inbillat folk att det är företagandet som driver Sverige framåt....

    Ja alla de som hävdar nåt annat är helt bakom flötet.

    .... om du hade tagit resten av meningen så hade du insett att jag menar att det är företagande som driver sverige framåt, men att det bara är halva sanningen .... lille vän


    lol

    Du menar att det är företagandet som driver Sverige framåt, men skriver att det inte är det ??
    Helt i linje med din övriga logik.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:20

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Man har inbillat folk att det är företagandet som driver Sverige framåt....

    Ja alla de som hävdar nåt annat är helt bakom flötet.

    .... om du hade tagit resten av meningen så hade du insett att jag menar att det är företagande som driver sverige framåt, men att det bara är halva sanningen .... lille vän


    lol

    Du menar att det är företagandet som driver Sverige framåt, men skriver att det inte är det ??
    Helt i linje med din övriga logik.

    NU blir jag allvarligt orolig att du är dum i huvudet, om du inte förstår så enkel svenska som det jag skrev ovan......
    hur menar du att det är då ....?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-04, 18:29

    Ditt sketprat hade säkert låtit bättre på Koreanska.. Nordkoreansk dialekt.
    Hade dragit ner smattrande applåder.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:31

    RedMentalCase skrev:Ditt sketprat hade säkert låtit bättre på Koreanska.. Nordkoreansk dialekt.
    Hade dragit ner smattrande applåder.

    eller oxå skulle du kunnat svara civiliserat Shocked
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-04, 18:36

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Ditt sketprat hade säkert låtit bättre på Koreanska.. Nordkoreansk dialekt.
    Hade dragit ner smattrande applåder.

    eller oxå skulle du kunnat svara civiliserat Shocked

    Svara civiliserat på en dåre som inte ens vet vilka förslag hans eget extremistparti lagt/lägger ?

    Jag tror nog att du, och en rad andra vänster här inne passar in på rubriken i detta ämne,
    så fel det blev......det Svenska folkhemmets misfits.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:43

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Ditt sketprat hade säkert låtit bättre på Koreanska.. Nordkoreansk dialekt.
    Hade dragit ner smattrande applåder.

    eller oxå skulle du kunnat svara civiliserat Shocked

    Svara civiliserat på en dåre som inte ens vet vilka förslag hans eget extremistparti lagt/lägger ?

    Jag tror nog att du, och en rad andra vänster här inne passar in på rubriken i detta ämne,
    så fel det blev......det Svenska folkhemmets misfits.

    Har du några andra nöjen i livet än att provocera folk ??? Cool
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedMentalCase 2010-08-04, 18:46

    Ursäkta, jag visste faktiskt inte stt du blev provocerad.
    men om du blir det så,

    A Det har du ingen rätt att bli.
    B Det ska du bli, kommunskit.
    C Kan jag få fråga fröken ?

    Annars har jag ett nöje att debattera, jag försökte bara för några timmar sen, att helt seriöst fråga vänsteranhängarna vad de ansåg om vänsterns lagda förslg, den tråden blev tokspammad av dig och de andra röda grönsakerna.


    Alternativen där är så pinsamma att jag inte ens vill återge dem.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 18:57

    RedMentalCase skrev:Ursäkta, jag visste faktiskt inte stt du blev provocerad.
    men om du blir det så,

    A Det har du ingen rätt att bli.
    B Det ska du bli, kommunskit.
    C Kan jag få fråga fröken ?

    Annars har jag ett nöje att debattera, jag försökte bara för några timmar sen, att helt seriöst fråga vänsteranhängarna vad de ansåg om vänsterns lagda förslg, den tråden blev tokspammad av dig och de andra röda grönsakerna.


    Alternativen där är så pinsamma att jag inte ens vill återge dem.

    Ditt svar var något omständligt och omskrivet.... det hade räckt med att säga att du inte har några andra nöjen än att provocera...... själv blir jag inte provocerad av ditt tjafs... men det är uppenbart att det är din avsikt Cool
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  Redvictory 2010-08-04, 18:59

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Ursäkta, jag visste faktiskt inte stt du blev provocerad.
    men om du blir det så,

    A Det har du ingen rätt att bli.
    B Det ska du bli, kommunskit.
    C Kan jag få fråga fröken ?

    Annars har jag ett nöje att debattera, jag försökte bara för några timmar sen, att helt seriöst fråga vänsteranhängarna vad de ansåg om vänsterns lagda förslg, den tråden blev tokspammad av dig och de andra röda grönsakerna.


    Alternativen där är så pinsamma att jag inte ens vill återge dem.

    Ditt svar var något omständligt och omskrivet.... det hade räckt med att säga att du inte har några andra nöjen än att provocera...... själv blir jag inte provocerad av ditt tjafs... men det är uppenbart att det är din avsikt Cool

    Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  formsvackan 2010-08-04, 19:04

    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  berralarzon 2010-08-04, 19:12

    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  x-medborgare 2010-08-04, 19:16

    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra

    Very Happy Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-08-04, 19:18

    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra

    Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  RedCloud 2010-08-04, 19:21

    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra

    Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  berralarzon 2010-08-04, 19:22

    RedCloud skrev:
    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra

    Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

    SmileSmileSmileSmileSmile
    //berra
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-04, 19:23

    RedCloud skrev:
    x-medborgare skrev:
    berralarzon skrev:
    formsvackan skrev:
    Redvictory skrev:Alla RMC:s inlägg är kvitton på att vi rödgröna tänker helt rätt! Very Happy
    Även den största pajasen har en roll att fylla i ett samhälle där alla får vara med Very Happy

    Smile
    //berra

    Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

    Sponsored content


    Så fel det blev! Empty Sv: Så fel det blev!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 03:29