Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
lazy
KickTheRasist
Sniperace
Regndrottning
Kakmonstret
Susz X
10 posters

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Infra 2010-05-20, 11:33

    lazy skrev:Israel har två krav för att häva blockaden mot Gaza

    1. Stoppa raketbeskjutningarna mot civila israeler.

    2. Släpp Gilad Shalit som nästa månad har hållits inspärrad
    av Hamas i fyra år.

    Vore det inte så mycket enklare att jobba för att dessa två punkter
    skulle uppfyllas?

    Har tyvärr mycket svårt att se att Ship to Gaza är ngt annat än en
    ren provokation.

    Snälla vän. 1)Eventuell raketbeskjutning skall du se som självförsvar.
    Alla folk i hela världen har en laglig rätt att försvara sig mot
    olagliga ockupationer.

    2)Shalit kan ni se i kikarn efter. Till att börja med kan ni släppa
    alla era fängslade tortyroffer. Fortsätt sedan med att släppa de 5500
    barnfångarna som ni håller fängslade utan rättegång på obestämd tid.
    De vill hem till mamma. Sedan kan ni begära att få förhandla om Shalit.

    3) Provokation? Provokation? Hur har du mage?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Infra 2010-05-20, 11:42

    Sniperace skrev:jag hoppas också att de får denna last, och jag hoppas av hela mitt hjärta att där INTE finns med några vapen eller sådant som de kan använda för krigföring.

    för skulle det upptäckas att sådant finns med så kommer reaktionen bli kraftig och blockaden ännu värre

    Alla folk i hela världen har enligt folkrätten en legitim rätt att
    försvara sig mot statsterrorism och olagliga ockupationer. Så oroa
    dig inte för vapen du. Verka i stället för att palestinierna får
    importera pansarbrytande amnution mot de israeliska stridsvagnarna
    och luftvärnsrobotar mot det fega israeliska flyget.

    Varför skulle palestinierna undantas från internationell rätt?
    För att de förtrycks och terroriseras av terrorstaten israel
    ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 12:22

    Infra skrev:3) Provokation? Provokation? Hur har du mage?
    Naturligtvis är Ship To Gaza ett resultat av provokationer. Ett försök av Israel att stoppa detta vore ytterligare en sådan, en som i så fall borde resultera i ett starkt internationellt fördömande, men det kanske är att hoppas på för mycket.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Dao 2010-05-20, 13:22

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:dert handlar INTE om rättvisa, det handlar om hur det går till i krig....
    Oj då, det råder alltså krig mellan Israel och Gaza.

    tycker du det verkar vara FRED, lugn och ro?

    så det som sker där räknar du inte som krigsbrott?
    Du kanske ska uppgradera Hamaz status en aning då. Stridande soldater torde väl vara en korrektare benämning än terrorister, eller hur ?

    Vad "krigsbrott" beträffar kanske du också kunde ha synpunkter på fosforbombning av civila, om det nu inte vore för att det är Israel som bombar potentiella terrorister .......

    stridande soldater slåss mot soldater, inte mot civilbefolkning.

    krigslagarna säger att det är förbjudet eller hur?
    och hamaz bryter mot i stort sett alla sådana, och kan därför benämnas terrorister utan vidare.

    de riktar ju INGET mot israels krigsmakt, utan istället ALLT mot israels civila.

    och visst israel är inte bar de heller, men som jag sa, vi lever inte i en hundraprocentig rättvis värld eller hur?

    Att en attack möts av en motattack det är väl en av de första sanningarna i krig eller hur?



    men visst, anser du att det är stridande soldater som ex spränger ett dagis eller ett utvalt diskotek så får det stå för dig, jag anser iallafall att om man som "stridande soldat" klär ut sig, tar på sig ett bombbälte och sedan spränger en skolbuss, ett dagis eller ett diskotek utan några som helst fiendesoldater i närheten, jag då ÄR man terrorist.... men men, det finns ju de som tycker annorlunda

    Så Israels övervåld och terror i mer än 60 år är ursäktad, om palestinierna gör motstånd?

    Så Israels angrepp på civila är då INTE terrorism? Därför att de INTE klär sig som civila eller har bombbälten kring midjan?

    Dina ursäkter för terrorism börjar bli lite väl enögd, må jag säga...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  lazy 2010-05-20, 16:14

    formsvackan skrev:
    Naturligtvis är Ship To Gaza ett resultat av provokationer. Ett försök av Israel att stoppa detta vore ytterligare en sådan, en som i så fall borde resultera i ett starkt internationellt fördömande, men det kanske är att hoppas på för mycket.

    Fast nu är ju Gaza blockerat även av Egypten vilka har gått långt hårdare
    fram den senaste tiden, varför inte protestera där också?
    Embarassed vissa är ju visst bannade där för evigt kom jag på nu.

    http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=252797
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Infra 2010-05-20, 16:41

    Egypten har hemortsrätt i området och ligger där det alltid har legat.
    Vad göra åt 5:e-kollonnare? Tja - man kan ju sluta muta dem som USA gör
    sedan Sadat var pressident.


    Senast ändrad av Infra den 2010-05-20, 16:42, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sniperace 2010-05-20, 16:42

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:dert handlar INTE om rättvisa, det handlar om hur det går till i krig....
    Oj då, det råder alltså krig mellan Israel och Gaza.

    tycker du det verkar vara FRED, lugn och ro?

    så det som sker där räknar du inte som krigsbrott?
    Du kanske ska uppgradera Hamaz status en aning då. Stridande soldater torde väl vara en korrektare benämning än terrorister, eller hur ?

    Vad "krigsbrott" beträffar kanske du också kunde ha synpunkter på fosforbombning av civila, om det nu inte vore för att det är Israel som bombar potentiella terrorister .......

    stridande soldater slåss mot soldater, inte mot civilbefolkning.

    krigslagarna säger att det är förbjudet eller hur?
    och hamaz bryter mot i stort sett alla sådana, och kan därför benämnas terrorister utan vidare.
    OK, bomberna över Hiroshima och Nagasaki fälldes av terrorister, bombningen av Dresden utfördes av terrorister, napalmbomberna över Vietnam fälldes av terrorister, fosforbombningen av Gaza utfördes av terrorister, bombningen av …… listan kan göras hur lång som helst.

    stridande soldater slåss mot soldater” Naiviteten har fått ytterligare ett ansikte. Din ”romantisering” av krig och soldater hoppas jag att du är ganska ensam om.

    jag romantiserar INTE krig, jag har hela tiden sagt att krig är helvete eller värre än helvetet....

    och ja, varje attack som inriktar sig på civila är FEL....

    nöjd?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 17:01

    lazy skrev:Fast nu är ju Gaza blockerat även av Egypten vilka har gått långt hårdare fram den senaste tiden, varför inte protestera där också?
    Och du vill förstås att jag ska tro att egyptierna kommit på detta alldeles själva ?
    lazy skrev: Embarassed vissa är ju visst bannade där för evigt kom jag på nu.
    Att spela på den urgamla myten om judarna som de enda riktiga offren i världen, ger tyvärr inga extra pluspoäng.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 17:03

    Sniperace skrev:och ja, varje attack som inriktar sig på civila är FEL....

    nöjd?
    Inte nöjd om endast vissa utvalda sådana illgärningsmän ska kallas terrorister.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  lazy 2010-05-20, 17:11

    formsvackanon tor maj 20, 2010 4:01 pm
    Att spela på den urgamla myten om judarna som de enda riktiga offren i världen, ger tyvärr inga extra pluspoäng.

    Vem spelar på den menar du? Att Gaza blockeras från båda håll är väl i.o.f
    sig inget konstigt med tanke på att Hamas utgör ett hot mot alla som inte
    gör som de vill eller tror du att det är en tillfällighet att förtroendet
    för dem ligger på 13,5% bland befolkningen i Gaza?

    Det finns en anledning till att Hamas vägrar ett nytt val i Palestina, den
    dagen de tror att de skulle kunna vinna igen den dagen blir det ett nytt
    val.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 17:33

    lazy skrev:Vem spelar på den menar du?
    Jag uppfattade att du gjorde det, men jag misstog tydligen mig.
    lazy skrev:Att Gaza blockeras från båda håll är väl i.o.f sig inget konstigt med tanke på att Hamas utgör ett hot mot alla som inte gör som de vill eller tror du att det är en tillfällighet att förtroendet för dem ligger på 13,5% bland befolkningen i Gaza?
    Jag skulle inte ha något emot en "utrensning" av grupper som Hamaz ur vår värld, tvärtom. Jag tror dock inte på samma metoder du, snipern och tyvärr många andra tycks göra.

    I min värld är lösningen att helt enkelt göra dem onödiga, men det kanske är svårt att förstå. Israels agerande är anledningen till Hamaz existens, inte tvärtom som du försöker få mig att tro.

    Du kan presentera vilka procentsiffror du vill och hävda att de representerar vad du vill, men det förändrar ingenting.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sniperace 2010-05-20, 17:41

    ok, du tror alltså inte på det jag hoppas, att palestinierna lyckas frigöra sig från dessa?

    Min förhoppning är som sagt att Palestinierna reser sig och förklarar för HAMAZ att vi vill inte ha er och era metoder här.....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  lazy 2010-05-20, 18:49

    http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=273396

    http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.fpnp.net%2Far%2Fnews%2F47758&sl=ar&tl=en

    Här är anledningen till att de som bor i Gaza blir mer och mer benägna
    att "hålla käften", Hamas har verkligen utvidgat sina "möjligheter"
    mot det egna folket.


    Såg att den andra länken inte funkar som den ska, klicka på:

    The implementation of the death sentences against three of the prisoners in the Gaza Strip
    18-05-2010 07:34 05/18/2010 07:34


    Glömde visst den 3:e länken.Lilla Iran som sagt.

    http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=276622
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 19:49

    Sniperace skrev:ok, du tror alltså inte på det jag hoppas, att palestinierna lyckas frigöra sig från dessa?
    "lyckas frigöra sig", hur då och framförallt, varför ? Vem erbjuder dem något bättre ? De är nog f*n så medvetna om vem/vilka som förnekat dem deras land, spärrat in dem, dömt dem till fattigdom, mördat deras anhöriga, förnedrat dem och numera även bombat dem med vit fosfor. Även om en del av dem ogillar Hamaz, varför skulle de vända sig mot fiendens fiende ? För att Israel har fler och större bössor ?
    Sniperace skrev:Min förhoppning är som sagt att Palestinierna reser sig och förklarar för HAMAZ att vi vill inte ha er och era metoder här.....
    Hoppas får du väl, men så länge som palestinierna inte erbjuds något tillräckligt bra i utbyte lär du hoppas förgäves. Jag tycker du och andra ska rikta er kritik mot Israel i förhoppning om att när kritiken blir tillräckligt stark och omfattande kan en förändring till det bättre ske.

    Hotats med stora bössor har det gjorts tillräckligt länge. Det är verkligen på tiden att intelligenta varelser tar hand om problemet.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Dao 2010-05-20, 20:55

    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Naturligtvis är Ship To Gaza ett resultat av provokationer. Ett försök av Israel att stoppa detta vore ytterligare en sådan, en som i så fall borde resultera i ett starkt internationellt fördömande, men det kanske är att hoppas på för mycket.

    Fast nu är ju Gaza blockerat även av Egypten vilka har gått långt hårdare
    fram den senaste tiden, varför inte protestera där också?
    Embarassed vissa är ju visst bannade där för evigt kom jag på nu.

    http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=252797

    Klart vi protesterar mot att Egypten gör sådana här tjänster åt Israel/USA!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Dao 2010-05-20, 20:58

    lazy skrev:
    formsvackanon tor maj 20, 2010 4:01 pm
    Att spela på den urgamla myten om judarna som de enda riktiga offren i världen, ger tyvärr inga extra pluspoäng.

    Vem spelar på den menar du? Att Gaza blockeras från båda håll är väl i.o.f
    sig inget konstigt med tanke på att Hamas utgör ett hot mot alla som inte
    gör som de vill eller tror du att det är en tillfällighet att förtroendet
    för dem ligger på 13,5% bland befolkningen i Gaza?

    Det finns en anledning till att Hamas vägrar ett nytt val i Palestina, den
    dagen de tror att de skulle kunna vinna igen den dagen blir det ett nytt
    val.

    Gränsen mellan Egypten och Gaza var stängd långt innan Hamas existerade!

    Efter förra valet, så har nog de flesta palestinier tröttnat på att delta i ett sådant val - där valresultatet måste godkännas av fångvaktarna!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Dao 2010-05-20, 20:59

    Sniperace skrev:ok, du tror alltså inte på det jag hoppas, att palestinierna lyckas frigöra sig från dessa?

    Min förhoppning är som sagt att Palestinierna reser sig och förklarar för HAMAZ att vi vill inte ha er och era metoder här.....

    Ge dem möjlighet till det då!!!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Dao 2010-05-20, 21:01

    lazy skrev:http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=273396

    http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=1&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.fpnp.net%2Far%2Fnews%2F47758&sl=ar&tl=en

    Här är anledningen till att de som bor i Gaza blir mer och mer benägna
    att "hålla käften", Hamas har verkligen utvidgat sina "möjligheter"
    mot det egna folket.


    Såg att den andra länken inte funkar som den ska, klicka på:

    The implementation of the death sentences against three of the prisoners in the Gaza Strip
    18-05-2010 07:34 05/18/2010 07:34


    Glömde visst den 3:e länken.Lilla Iran som sagt.

    http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=276622

    Javisst! Hamas är JÄTTEDUMMA! Men så länge den israeliska terrorn fortgår har palestinierna inte mycket till val!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sniperace 2010-05-20, 21:23

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ok, du tror alltså inte på det jag hoppas, att palestinierna lyckas frigöra sig från dessa?
    "lyckas frigöra sig", hur då och framförallt, varför ? Vem erbjuder dem något bättre ? De är nog f*n så medvetna om vem/vilka som förnekat dem deras land, spärrat in dem, dömt dem till fattigdom, mördat deras anhöriga, förnedrat dem och numera även bombat dem med vit fosfor. Även om en del av dem ogillar Hamaz, varför skulle de vända sig mot fiendens fiende ? För att Israel har fler och större bössor ?
    Sniperace skrev:Min förhoppning är som sagt att Palestinierna reser sig och förklarar för HAMAZ att vi vill inte ha er och era metoder här.....
    Hoppas får du väl, men så länge som palestinierna inte erbjuds något tillräckligt bra i utbyte lär du hoppas förgäves. Jag tycker du och andra ska rikta er kritik mot Israel i förhoppning om att när kritiken blir tillräckligt stark och omfattande kan en förändring till det bättre ske.

    Hotats med stora bössor har det gjorts tillräckligt länge. Det är verkligen på tiden att intelligenta varelser tar hand om problemet.

    ok, du anser mao att det som 13% av Gazas befoklning stöder ska styra dem alla?
    att det är helt ok att Hamaz genom terror styr denna del?
    att det är helt ok att de dödas som förrädare mot saken om de inte stöder hamas i ord och handling?


    Javisst skitfin demokrati tycker jag, håll med oss eller DÖ....

    är det den sortens demokrati du stöder?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 21:35

    Sniperace skrev:ok, du anser mao att det som 13% av Gazas befoklning stöder ska styra dem alla?
    att det är helt ok att Hamaz genom terror styr denna del?
    att det är helt ok att de dödas som förrädare mot saken om de inte stöder hamas i ord och handling?
    Vad jag anser vet jag, inte du !

    Sniperace skrev:Javisst skitfin demokrati tycker jag, håll med oss eller DÖ....

    är det den sortens demokrati du stöder?
    Nej, men jag har svårt att anse att du och andra som stödjer ogiltigförklarande av valresultat om folket röstar "fel", uppvisar någon som helst respekt för demokratiska principer.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sniperace 2010-05-20, 21:43

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ok, du anser mao att det som 13% av Gazas befoklning stöder ska styra dem alla?
    att det är helt ok att Hamaz genom terror styr denna del?
    att det är helt ok att de dödas som förrädare mot saken om de inte stöder hamas i ord och handling?
    Vad jag anser vet jag, inte du !

    Sniperace skrev:Javisst skitfin demokrati tycker jag, håll med oss eller DÖ....

    är det den sortens demokrati du stöder?
    Nej, men jag har svårt att anse att du och andra som stödjer ogiltigförklarande av valresultat om folket röstar "fel", uppvisar någon som helst respekt för demokratiska principer.


    jag tolkar ditt svar som att du stöder HAMAZ som vägrar att hålla nya val trots att de skulle utlysts för länge sedan, men problemet är att idag har de stöd från bara ca 13% och skulle förlora, de är idag regerande diktatur.....

    och den stöder du ju efter vad du skriver, skulle du acceptera om Sverige inte utlyser nytt vall nu i September och alliansen säger sig vara demokratiskt vald en gång ocjh det räcker sedan trots att nya val inte längre utlyses som de ska?

    (eller om de rödgröna gör en sådan sak)

    HAMAZ är inte längre Gazaz legitima regering eftersom de inte längre håller allmänna val.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  lazy 2010-05-20, 21:47

    Nej, men jag har svårt att anse att du och andra som stödjer ogiltigförklarande av valresultat om folket röstar "fel", uppvisar någon som helst respekt för demokratiska principer.

    Nu har ju de flesta i Gaza upptäckt att de röstade "fel" men eftersom Hamas
    vägrar nyval så kan de inte göra så mycket åt det, eller?

    Lilla Iran som sagt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sniperace 2010-05-20, 21:58

    lazy skrev:
    Nej, men jag har svårt att anse att du och andra som stödjer ogiltigförklarande av valresultat om folket röstar "fel", uppvisar någon som helst respekt för demokratiska principer.

    Nu har ju de flesta i Gaza upptäckt att de röstade "fel" men eftersom Hamas
    vägrar nyval så kan de inte göra så mycket åt det, eller?

    Lilla Iran som sagt.

    men det är väl demokrati, de har valts EN gång och nu gäller det för evärdelig framtid....

    som jag skrev, undrar om det skulle anses vara likadant om alliansen nu vägrar att hålla val i september lol!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  lazy 2010-05-20, 22:06


    men det är väl demokrati, de har valts EN gång och nu gäller det för evärdelig framtid....

    som jag skrev, undrar om det skulle anses vara likadant om alliansen nu vägrar att hålla val i september lol!

    lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  formsvackan 2010-05-20, 22:07

    Sniperace skrev:jag tolkar ditt svar som att du stöder HAMAZ som vägrar att hålla nya val trots att de skulle utlysts för länge sedan

    Dina tolkningar ger jag inte mycket för. Jag ser klart och tydligt att jag skrev "nej".
    Sniperace skrev:HAMAZ är inte längre Gazaz legitima regering eftersom de inte längre håller allmänna val.

    Inte längre ? Har Hamaz någonsin varit det ?

    Jag stödjer på intet sätt Hamaz, tvärtom. Detta har jag också skrivit tidigare, men din rabiata syn på Hamaz innebär att om man inte håller med dig ner till minsta kommatecken så stödjer man Hamaz, oavsett vad man själv tycker.

    Sponsored content


    Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt? - Sida 3 Empty Sv: Humanitär, fredlig och helt igenom lagliga aktion HOTAS av Israel! Vad gör Bildt?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 21:21