Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Secrist
Sniperace
MartinLindgren
F.I.S.T
ericTheDog
x-medborgare
RedCloud
ANNA2LINK
12 posters

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-14, 23:14

    MartinLindgren skrev:Det är ingen som varken kan eller vill tvångspensionera människor, rent bullshit från dom som påstår det!

    Däremot att tvångsutförsäkra fullt berättigade människor i dagens allians sverige har ju blivit vardagsmat!


    Ivrigt bejublat av Doggen och dom andra som tydligen besitter någon form av garantier mot att drabbas av sjukdom eller skada?

    Vadå ge RoffarReinfeldt en chans,den fick han när han och hans kumpanervann valet 2006, sen dess har han ju vänt sig mot människor som inte är friska och arbetsföra!

    Han ska fan inte ha fler chanser, han ska ut ur rosenbad om jag får vara med och bestämma!

    JODÅ, mellan 1988 och 1991 gjordes detta, det kan jag vittna om, å andra sidan visade det ju sig nu många år senare att det bara var en dröm från min sida att klara ett normalt arbete, så på ett sätt var det rätt, men jag kände det som ett jävla fel att jag INTE då fick FÖRSÖKA, det var bara det att det de då sa skulle vara så...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-14, 23:15

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    x-medborgare skrev:
    ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Jag ställde en fråga som gick fram till Reinfeldt på chatt förra veckan,

    Min fråga var, varför ska sjuka människor som utförsäkras och kastas ut ur försäkringen, efter ett sista datum,
    och sjuk/förtidspensionärer som jagas med blåslampa i alliansens sverige rösta på Reinfeldt och hans kumpaner 19 september?

    Hans inte svar på ca en A4 löd i stort sätt, att visst tycker han vi ska rösta på en blå fortsättning, för fortfarande kan sjuka medborgare bli sjukskrivna???

    Hur ska man tolka det svaret???


    RoffarReinfeldt och hans svältgränsfilosofi!




    Jag tycker du ska ge Reinfeldt en chans. När de sjuka blir friska vill de ju i regel ha ett jobb. Med de rödgrönas bidragslinje kommer de aldrig ur bidragsberoendet, hur friska de än blir.

    det gör man ju om man vill Vem hindrar någon från att söka jobb...

    JAG blev på min tid nekad detta, de gav mig enbart valet att ta emot sjukpensionering eller stå utanför, jag VÄGRADES en enkel kurs i datateknik eller provanställning på olika företag, beskedet var att försökte jag och inte klatarde det skulle jag sedan stå utan hjälp och en helt förnyad omgång i fks utredning osv med risk att inte få något

    Söker man jobb och får ett även om det är på GylleneMåsen.. Så kan dom vägra bäst dom vill. känner flera som vägrat och gått sina egna vägar..
    Ibland kan man ju behöva uppbackning av anhöriga.. Men man kan..

    Javisst, men det stora problemet var ju att OM man då inte klarade av det, då hade man RIKTIGT stora problem, då var man i stort sett utanför FK,s skydd eftersom man inte lytt dem och accepterat sjukpensionen....

    jag har nu under allianstid fått prova tre olika jobb, men negativt resultat....

    och det blir nog inte fler försök, men jag FICK nu iallafall prova, och det känns skönt, även om det blev en besvikelse


    Ja för dom det funkar men känner ett antal som provat på jobb.. men arbetsgivarna har aldrig varit intreserade av att anställa men billig arbetskraft går bra.. För enklare jobb är det bara att plocka in en ny..
    Förvisso pågick detta även under förra regeringen..
    Men för dom det har funkat så är det ju jätte bra..
    det är inte dom bitarna jag gnäller på det är dom där andra som inte hör hemma någonstans.

    de provapåjobben jag testade var med FULL avtalsenlig lön UTAN några statsstöd.
    under kortare tid gjorde jag lika mycket som andra, men sedan protesterade kroppen, och jag blev hämtad av ambulans, jag tog inte tillräcklig hänsyn till vad kroppen sade utan VILLE klara det, och sedan var det så att vissa dagar kunde jag inte, och det var något som inte passade arbetsgivaren pga att då fick han inte fram det han var tvungen till, och jag förstår honom för på det sättet blev jag istället en belastning och kostnad, inte en som klarade av att dra in min lön

    Det är synd men du fick ju också "papper" på vad du klarar.. Och visst är det bättre...
    Men vad händer med dig nu i reformens spår ??? Inte för att du behöver dra det här.. Men man blir nyfiken.. ps jo jag förstår arbetsgivaren.. också i detta fall..

    med mig händer INGET jag återgick bara till normal sjukpension utan någon förändring, jag fick till och med behålla pensionen under den tid jag provade

    oki Du hade sjukpension.Det är bra.. undrar hur det går för dem som inte är där ännu ..Men som sanolikt borde hamna där.. För dom finns.

    för dem finns fortfarande sjukpensioneringen som följd om de INTE klarar programmet och det de försöker att få sjuka att göra...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-14, 23:17

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Jo men dom prövas ju med nu...

    Prövar man inte så vet man inte.


    Nej men Secrist har du läst det som jag skrivit förut? Den gruppen som jag är med i nu med utförsäkrade vet man i stort sätt som kommer klara arbete eller inte. Vi har fler som sällan tar sig till skolan där vi vistas som har alldeles för dåliga odds för att kunna jobba i framtiden om inte mirakel sker med deras sjukdom.

    Men här kommer ju de sin INTE klarar det att sorteras ut och få fortsatt sjukskrivning och sjukersättning, och de som klarar det får kanske känna en bättre livskvalité, för att gå hemma känns inte bra oavsett hur det står till, nästan ALLA VILL kunna göra något
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  Sniperace 2010-05-14, 23:19

    ericTheDog skrev:
    MartinLindgren skrev:Det är ingen som varken kan eller vill tvångspensionera människor, rent bullshit från dom som påstår det!

    Däremot att tvångsutförsäkra fullt berättigade människor i dagens allians sverige har ju blivit vardagsmat!


    Ivrigt bejublat av Doggen och dom andra som tydligen besitter någon form av garantier mot att drabbas av sjukdom eller skada?

    Vadå ge RoffarReinfeldt en chans,den fick han när han och hans kumpanervann valet 2006, sen dess har han ju vänt sig mot människor som inte är friska och arbetsföra!

    Han ska fan inte ha fler chanser, han ska ut ur rosenbad om jag får vara med och bestämma!


    Men ingen har påstått att någon vill tvångspensionera människor, så vad är det eg. du debatterar emot?

    Lika lite har någon blivit tvångsutförsäkrad.

    Oppositionen går som bekant till val på att göra Fredrik Reinfeldts politik permanent. Så nog har han tagit chansen alltid. De rödgröna är de enda som vill höja skatten för förtidspensionärer.

    JO, jag har påstått det, och påstår FORTFARANDE att sådant hände iallafall mellan 1988 och 1991....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  RedCloud 2010-05-15, 15:07

    upp

    Sponsored content


    Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!! - Sida 4 Empty Sv: Alliansen: Lämna sjuka människor ifred!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:57