Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
R.O.F.L
marxisten
Kakmonstret
MartinLindgren
redalert
F.I.S.T
theward
Sossar ee lata
Dao
RedCloud
ANNA2LINK
15 posters

    Michael Wiehes texter är kanon...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 19:21

    Potatiskungen skrev:
    ANNA2LINK skrev:Om han hade varit en typisk höger och typ varit Nazist då skulle säkert flera av er blå hylla honom...

    Haha WHAT!? Det där var en rejäl uppercut i underlivet. Ouch! Står du verkligen för detta uttalande?

    Hur som helst, jag väljer att sammanfatta min poäng såhär: Det är inte tanken som räknas. Det är handlingen!

    För att förstå sin omvärld bör man inte stirra sig blind på vad folk säger, eller påstår sig tänka eller stå för. Det som räknas är vad de gör!


    Ja det står jag för och då menar jag dom som är långt ut på högerkanten.
    Jag förstår inte hur du och andra ifrån högern kan vara så kritisk mot honom, är det pga att ni inte håller med vad han skriver och säger? Är det för att ni i den blåa världen har en helt annan verklighetsuppfattning än vi som är på vänsterkanten för så verkar det vara? Vi verkar leva i helt skilda världar eller är bara världen till för dom rika, är det bara dom som ska räknas???

    Ni anser ju många av er att samhället inte är orättvist och har inte alls mycket kritik mot alliansen. Blundar många av er för sanningen i dagens samhälle? Märker ni inte vad som håller på att hända i landet nu när alliansen är så tydlig med vilka dom vill framhäva och gynna i samhället? Är det för att ni själva gynnas av deras politik?

    Alliansen har inte en politik för alla svenskar utan deras politik riktar sig ENBART till dom rika. Det är detta som Michael skildrar mycket i sina texter och det är derför som han är så impopulär hos många av er blå.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 19:27

    Alliansen har inte en politik för alla svenskar utan deras politik riktar sig ENBART till dom rika. Det är detta som Michael skildrar mycket i sina texter och det är derför som han är så impopulär hos många av er blå.

    Jag är inte förmögen på det sättet du menar ANNA men jag har lik förbaskat
    inte mått dåligt av Alliansens politik, tror inte heller att jag kommer
    att göra det.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 19:32

    lazy skrev:
    Alliansen har inte en politik för alla svenskar utan deras politik riktar sig ENBART till dom rika. Det är detta som Michael skildrar mycket i sina texter och det är derför som han är så impopulär hos många av er blå.

    Jag är inte förmögen på det sättet du menar ANNA men jag har lik förbaskat
    inte mått dåligt av Alliansens politik, tror inte heller att jag kommer
    att göra det.


    Det kan vara att du själv är i en helt annan situation som mig, du har jobb och en annan tillvaro. För min del så har jag blivit mer och mer vänster ju längre tiden går.Vi behöver en vänsterpolitik i Sverige och inte en sådan högerpolitik som vi har i dag. Det skulle dom flesta i Sverige må bra av är jag helt säker på. Inte mår svensken bättre och bättre i ett högersamhälle utan snarare tvärtom. Det är jag helt övertygad om.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 19:38

    Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många
    år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
    för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
    som helst men visst låter det vackert när de pratar om "rättvisa".
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 19:44

    lazy skrev:Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många
    år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
    för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
    som helst men visst låter det vackert när de pratar om "rättvisa".


    Jag vill inte leva på bidrag. är det så svårt för dig Lazy att fatta det??? Jag kan inte rå för att jag har haft det livet som jag har med mycket sjukskrivningar och arbetslöshet. Men för guds skull kom inte och tala om för mig att jag har bett om att ha det så här. Jag hade hälst av allt viljat haft en annan tillvaro och har "förlorat" många år av just sjukdom.

    Du tror bara att jag inte vill jobba och bara leva på bidrag men då är det fel människa som du hoppar på!!! Typisk fördom som ni kan ha på högerkanten för detta stämmer INTE när det gäller mig. Jag hoppas nu att jag har varit tydlig nog för dig. Du ska inte bara anta att alla som är i min situation vill leva på bidrag. Du är helt fel ute!!!


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-12, 23:41, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 20:03

    "Hoppar inte på dig", det enda jag gör är att påpeka att åtminstone Ylva
    Johansson gick ut med en ganska saftig självkritik när det gäller
    sjukskrivningar så att tro att det bara är att återgå till gamla regler
    om det blir maktskifte är nog att tro för mycket.

    T.o.m en ev. rödgrön regering måste förstå att det är "lättare" att "svika"
    de som tror att allt ska bli "som vanligt" igen än att svika de som faktiskt
    arbetar genom att ta bort jobbskatteavdrag för att återgå till ett högre
    bidragssystem som med all sannolikhet innebär att det blir enklare att stanna
    hemma.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Så här skrev du Lazy...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 20:12

    "Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många
    år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
    för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
    som helst men visst låter det vackert när de pratar om rättvisa".
    Lazy



    Har du redan glömt vad du har skrivit? Detta anser jag är ett påhopp på mig som du gör. Jag tolkar texten som att du vill påpeka för mig att om det blir en rödgrön regering efter valet så återgår dom inte till ett bidragssamhälle och att det verkar som att du tror att jag vill ha det.


    "jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år som helst men visst låter det vackert när de pratar om rättvisa"

    Vad menar du med det här? Berätta det för mig tack! Du syftade på mig, inte sant?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-12, 20:16

    Anna, Lazy har Luther sittandes på axeln. I hennes värld får man inte var sjuk. I hennes värld finns inga sjuka. Bara fuskare.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 20:19

    RedCloud skrev:Anna, Lazy har Luther sittandes på axeln. I hennes värld får man inte var sjuk. I hennes värld finns inga sjuka. Bara fuskare.


    Ja det verkar ju vara så för hur mycket som man än försöker att berätta för henne hur det är så verkar det som att hon slår dövörat till...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Lazy

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 20:21

    Lazy du ska inte uttala dig om sådan som du faktiskt inte vet ett dugg om.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  redalert 2010-04-12, 20:27

    Suck Anna n.s.b.!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 20:29

    redalert skrev:Suck Anna n.s.b.!


    Lägg av...
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 20:35

    Sanningen är enl min mening att allansen framfart verkligen gynnar Sossarna.
    Att sjukförsäkringen kostat och att nått behövdes göras var nog alla politiker överens om.
    Alliansen kastar sig över uppgiften tar stora hyveln brottom hade dom också så särskilt genomtänkt blev det inte.
    så vad finns kvar....
    Ett val ett politiskt val.Såklart
    Där sossarna pga. alliansen slarv och hets.
    Bara behöver höja nån krona där fixa några hål hit och dit sedan lite rödfärg på hela smeten
    "alla" blir nöjd.
    tack alliansen för ni tagit dom taskiga besluten massakerat dem totalt.
    lämnat motorvägsbyggandet åt rödingarna..

    Var det nån som nämde att politik är ett smutsigt byk..


    Senast ändrad av x-medborgare den 2010-04-12, 20:38, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  x-medborgare 2010-04-12, 20:37

    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:Suck Anna n.s.b.!


    Lägg av...

    Han vill att du ska reagera det ger honom tillfredställelse att trycka till andra små människor brukar göra så.
    Skit i honom.
    Han har försökt med mig också.. Very Happy Very Happy
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 20:53

    x-medborgare skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:Suck Anna n.s.b.!


    Lägg av...

    Han vill att du ska reagera det ger honom tillfredställelse att trycka till andra små människor brukar göra så.
    Skit i honom.
    Han har försökt med mig också.. Very Happy Very Happy


    Ja det är det bästa. Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 21:01

    lazy skrev:Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
    för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
    som helst men visst låter det vackert när de pratar om "rättvisa".

    Vad vet du om Annas situation ?..... och hur kan du ta dig rätten att bedöma vad som är lösningen för henne ?

    lazy skrev:Jag är inte förmögen på det sättet du menar ANNA men jag har lik förbaskatinte mått dåligt av Alliansens politik, tror inte heller att jag kommer
    att göra det.

    Lazy konstaterar att JUST HON inte farit illa av Alliansens politik, och nöjer sig med detta....

    lazy skrev:"Hoppar inte på dig",

    Jag tycker nog att du gör det, när du tror dig veta hur hon ska agera trots att du i princip inte vet någonting om henne

    lazy skrev: det enda jag gör är att påpeka att åtminstone Ylva
    Johansson gick ut med en ganska saftig självkritik när det gäller
    sjukskrivningar så att tro att det bara är att återgå till gamla regler
    om det blir maktskifte är nog att tro för mycket.

    Det är bra med självkritik.... något du skulle kunna tala om för Gunnar Axen mfl (M)

    lazy skrev:T.o.m en ev. rödgrön regering måste förstå att det är "lättare" att "svika" de som tror att allt ska bli "som vanligt" igen än att svika de som faktiskt
    arbetar genom att ta bort jobbskatteavdrag för att återgå till ett högre
    bidragssystem som med all sannolikhet innebär att det blir enklare att stanna
    hemma.

    Här lyser Lazys människosyn igenom igen.... du verkar tro på fullt allvar att majoriteten av alla sjuka simulerar. Du verkar tro att det går att "motivera bort" sjukdom... "Bidrag" som du så lättvindigt kallar den folkliga sjukförsäkring vi alla har varit med att betala till.... är inget annat än en försäkring som ska se till att människor som redan lider av olika sjukdomssymptom, inte utöver detta skall behöva lida ekonomiskt och trygghetsmässigt. Om Lazy hade en aning om vad det innebär att vara riktigt sjuk skulle hon inte uttala sig så förnedrande mot sjuka. Jag har en vän med allvarlig sjukdom, kronisk, som tvingas ut att jobba mer än j´hon orkar med... och hon vittnar om att man måste vara frisk för att orka vara sjuk....
    Jag har många många exempel på detta inom bekantskapskrets och så finns ju mediala ex oxå ...

    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad. För högerfolk kan oxå bli sjuka, och då gäller det att du ska ha sparat ihop till en liten förmögenhet Lazy ... om du inte ska bli ekonomiskt drabbad ...
    Sen har du lidandet av själva sjukdomen oxå ...

    Tänk till lite Lazy innan du säger sådant som du gör här.

    För övrigt finns det problem med hur Rödgröna sköter detta problem oxå ... MEN lösningen är INTE att försämra för de sjuka ... I alla fall detta har de insett...

    Alliansen gör heller ingenting som påskyndar rehabilitering eller förebygger för framtida sjukdomar ... det är DETTA som saknas ... Folk blir sjuka av någon orsak .... och det är dessa orsaker man måste komma fram till och åtgärda dom ... som förebyggande.
    Vad gäller de som redan är sjuka behövs rehab medicinsk sådan, oxå .... OAVSETT om de kommer tillbaka till jobb el inte..... av rena humanitära själ.
    Alliansen har helt6 missförstått vad rehab innebär. Det innebär INTE att knäppa med fingrarna och tro att sjuka blir friska för att de säger det. Det innebär inte att sjuka ska ta jobb som inte finns, jobb som arbetsgivare inte ger dom när friska går arbetslösa....

    Det är nån slags förvriden, omvänd avundsjuka från borgarhåll och Lazy som gör att ni resonerar så cyniskt kring detta som ni gör ...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Det jag har svårt för...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:02

    Är dom blåas missunsamhet om att alla ska kunna ha det så bra som möjligt i ett samhälle. Allas lika värde vart man än kommer ifrån. Det känns som att många ifrån högern ser ner på dom som har det jobbigt. Dom anser att: "Dom får skylla sig själva". Det tänket är så fel. Alla kan inte rå för arbetslöshet, sjukdom eller vad det kan vara. Alla är inte fuskare, långtifrån...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  RedCloud 2010-04-12, 21:06

    För högerfolk kan oxå bli sjuka

    Inte forumhögern, de är vaccinerade både mot sjukdom, arbetslöshet och fattigdom.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 21:10

    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad.

    lazy har redan varit drabbad och om inte lazys kommun redan innan valet
    kört på Alliansens politik så hade lazy med all sannolikhet varit
    förtidspensionerad nu i stället för att sitta på ett bra jobb med dessutom
    högre lön. Wink
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-04-12, 21:12

    lazy skrev:
    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad.

    lazy har redan varit drabbad och om inte lazys kommun redan innan valet
    kört på Alliansens politik så hade lazy med all sannolikhet varit
    förtidspensionerad nu i stället för att sitta på ett bra jobb med dessutom
    högre lön. Wink

    Och det tror Lazy gäller för alla ?
    Och Lazy tror att alla har hennes förutsättningar... och att alla andra har likvärdig sjukdomsbild som hon ?? scratch

    Som vanligt tänker Lazy "Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag"
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:15

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:Du får ursäkta att jag påpekar det ANNA men du har inte jobbat på många år vad jag vet men jag tror inte att lösningen för dig är de rödgröna
    för även de inser att människor inte kan gå på bidrag hur många år
    som helst men visst låter det vackert när de pratar om "rättvisa".

    Vad vet du om Annas situation ?..... och hur kan du ta dig rätten att bedöma vad som är lösningen för henne ?

    lazy skrev:Jag är inte förmögen på det sättet du menar ANNA men jag har lik förbaskatinte mått dåligt av Alliansens politik, tror inte heller att jag kommer
    att göra det.

    Lazy konstaterar att JUST HON inte farit illa av Alliansens politik, och nöjer sig med detta....

    lazy skrev:"Hoppar inte på dig",

    Jag tycker nog att du gör det, när du tror dig veta hur hon ska agera trots att du i princip inte vet någonting om henne

    lazy skrev: det enda jag gör är att påpeka att åtminstone Ylva
    Johansson gick ut med en ganska saftig självkritik när det gäller
    sjukskrivningar så att tro att det bara är att återgå till gamla regler
    om det blir maktskifte är nog att tro för mycket.

    Det är bra med självkritik.... något du skulle kunna tala om för Gunnar Axen mfl (M)

    lazy skrev:T.o.m en ev. rödgrön regering måste förstå att det är "lättare" att "svika" de som tror att allt ska bli "som vanligt" igen än att svika de som faktiskt
    arbetar genom att ta bort jobbskatteavdrag för att återgå till ett högre
    bidragssystem som med all sannolikhet innebär att det blir enklare att stanna
    hemma.

    Här lyser Lazys människosyn igenom igen.... du verkar tro på fullt allvar att majoriteten av alla sjuka simulerar. Du verkar tro att det går att "motivera bort" sjukdom... "Bidrag" som du så lättvindigt kallar den folkliga sjukförsäkring vi alla har varit med att betala till.... är inget annat än en försäkring som ska se till att människor som redan lider av olika sjukdomssymptom, inte utöver detta skall behöva lida ekonomiskt och trygghetsmässigt. Om Lazy hade en aning om vad det innebär att vara riktigt sjuk skulle hon inte uttala sig så förnedrande mot sjuka. Jag har en vän med allvarlig sjukdom, kronisk, som tvingas ut att jobba mer än j´hon orkar med... och hon vittnar om att man måste vara frisk för att orka vara sjuk....
    Jag har många många exempel på detta inom bekantskapskrets och så finns ju mediala ex oxå ...

    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad. För högerfolk kan oxå bli sjuka, och då gäller det att du ska ha sparat ihop till en liten förmögenhet Lazy ... om du inte ska bli ekonomiskt drabbad ...
    Sen har du lidandet av själva sjukdomen oxå ...

    Tänk till lite Lazy innan du säger sådant som du gör här.

    För övrigt finns det problem med hur Rödgröna sköter detta problem oxå ... MEN lösningen är INTE att försämra för de sjuka ... I alla fall detta har de insett...

    Alliansen gör heller ingenting som påskyndar rehabilitering eller förebygger för framtida sjukdomar ... det är DETTA som saknas ... Folk blir sjuka av någon orsak .... och det är dessa orsaker man måste komma fram till och åtgärda dom ... som förebyggande.
    Vad gäller de som redan är sjuka behövs rehab medicinsk sådan, oxå .... OAVSETT om de kommer tillbaka till jobb el inte..... av rena humanitära själ.
    Alliansen har helt6 missförstått vad rehab innebär. Det innebär INTE att knäppa med fingrarna och tro att sjuka blir friska för att de säger det. Det innebär inte att sjuka ska ta jobb som inte finns, jobb som arbetsgivare inte ger dom när friska går arbetslösa....

    Det är nån slags förvriden, omvänd avundsjuka från borgarhåll och Lazy som gör att ni resonerar så cyniskt kring detta som ni gör ...


    Tack F.I.S.T! Bra skrivet! Man blir faktiskt lite less på människor när dom tror att man är en annan person än vad man är. Att jag skulle vilja leva på bidrag är: Bull Shit säger jag bara. Tyvärr så är inte Lazy ensam om att misstänka att "alla sjuka fuskar", att arbetslösa vill vara arbetslösa och leva på bidrag. Visst förekommer det att folk fuskar, men dom flesta är jag säker på gör det inte.

    Men hela den blåa politiken bygger ju på detta, bygger ju på att dom tror att alla sjuka och arbetslösa fuskar. Det är ju bl a derför som dom har sänkt nivåerna i försäkringssystemet och följen blivit att många blivit bidragsberoende av deras politik. Sen säger dom emot sig själva när dom anser att dom rödgröna är just "bidragspartier". Det är svårt att förstå sig på högerpolitik, Kommer nog aldrig att göra det...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 21:15

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:
    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad.

    lazy har redan varit drabbad och om inte lazys kommun redan innan valet
    kört på Alliansens politik så hade lazy med all sannolikhet varit
    förtidspensionerad nu i stället för att sitta på ett bra jobb med dessutom
    högre lön. Wink

    Och det tror Lazy gäller för alla ?
    Och Lazy tror att alla har hennes förutsättningar... och att alla andra har likvärdig sjukdomsbild som hon ?? scratch

    Som vanligt tänker Lazy "Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag""Jag"

    Hade du verkligen inget bättre försvar att komma med?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:21

    lazy skrev:
    Tror att Lazy kommer ändra uppfattning den dagen hon själv blir drabbad.

    lazy har redan varit drabbad och om inte lazys kommun redan innan valet
    kört på Alliansens politik så hade lazy med all sannolikhet varit
    förtidspensionerad nu i stället för att sitta på ett bra jobb med dessutom
    högre lön. Wink


    Det verkar inte så Lazy eftersom du inte förstår vad andra och jag skriver till dig . Ni ifrån högern vill bara tänka, fuskare, fuskare och fuskare. Detta är mycket tröttsamt ska du veta.

    Alla har det inte som dig Lazy, du kan inte jämföra alla med bara dig själv!!!


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-04-12, 21:25, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  lazy 2010-04-12, 21:21



    Men hela den blåa politiken bygger ju på detta, bygger ju på att dom tror att alla sjuka och arbetslösa fuskar. Det är ju bl a derför som dom har sänkt nivåerna i försäkringssystemet och följen blivit att många blivit bidragsberoende av deras politik. Sen säger dom emot sig själva när dom anser att dom rödgröna är just "bidragspartier". Det är svårt att förstå sig på högerpolitik, Kommer nog aldrig att göra det...

    Tycker nog att den "blå politiken" går ut på att skilja agnarna från vetet.
    När man har kunnat "lokalisera" de som medvetet fuskar så blir det enklare
    att ge de som verkligen är sjuka/skadade rätt ersättning, utan anklagelser
    om "fusk".
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-04-12, 21:26

    lazy skrev:


    Men hela den blåa politiken bygger ju på detta, bygger ju på att dom tror att alla sjuka och arbetslösa fuskar. Det är ju bl a derför som dom har sänkt nivåerna i försäkringssystemet och följen blivit att många blivit bidragsberoende av deras politik. Sen säger dom emot sig själva när dom anser att dom rödgröna är just "bidragspartier". Det är svårt att förstå sig på högerpolitik, Kommer nog aldrig att göra det...

    Tycker nog att den "blå politiken" går ut på att skilja agnarna från vetet.
    När man har kunnat "lokalisera" de som medvetet fuskar så blir det enklare
    att ge de som verkligen är sjuka/skadade rätt ersättning, utan anklagelser
    om "fusk".


    Anser du att dom har rätt ersättning i dag då menar du?

    Sponsored content


    Michael Wiehes texter är kanon... - Sida 3 Empty Sv: Michael Wiehes texter är kanon...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 19:10