Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
cleopatra
x-medborgare
Thrakath
7 posters

    Teckning, målning, trä och metall

    Thrakath
    Thrakath


    Antal inlägg : 225
    Join date : 09-04-08
    Age : 50

    Teckning, målning, trä och metall Empty Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  Thrakath 2009-04-17, 20:47

    Jag gillar att hålla på med händerna, håller mest på med trä för tillfället. det blir mest små skulpturer och modeller, men det händer att jag gör större grejer också.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-18, 12:14

    Ja


    Senast ändrad av x-medborgare den 2009-05-19, 02:32, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-18, 18:00

    WOW X:et!! Shocked Otroligt fin, vilket jobb att knåpa ihop det intrikata mönstret!! Har du mer att visa, jag blev jättenyfiken What a Face
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-18, 18:13

    [color=orange]Jo


    Senast ändrad av x-medborgare den 2009-05-19, 02:33, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-18, 18:17

    [img]


    Senast ändrad av x-medborgare den 2009-05-19, 02:33, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-18, 18:21

    [img]


    Senast ändrad av x-medborgare den 2009-05-19, 02:33, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-18, 19:19

    Gud vad duktig du är!! Very Happy Jättefina allihopa. Tyckte speciellt mycket om den med indiankvinnan, vilka ögon Shocked
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-18, 19:38

    cleopatra skrev:Gud vad duktig du är!! Very Happy Jättefina allihopa. Tyckte speciellt mycket om den med indiankvinnan, vilka ögon Shocked

    Ja hon fanns på riktigt hon hette Juanita och var gift med Manulito Navajo indian

    Tack.. Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty hur sjutton gör man för att lägga ut bilder här?

    Inlägg  theward 2009-04-20, 09:35

    Har en massa grejor jag kan visa ju.
    Både teckningar, saker jag "snickrat" och svetsat ihop.....

    Kan väl säga att jag iaf hållt på med "multikonst".....
    Har även gjort en del snöskulpturer, men tyvärr har jag bara bilder på typ vanliga enkla snögubbar sparade Rolling Eyes

    Var dum nog att inte dubbelspara förrut....
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-20, 14:34

    theward skrev:Har en massa grejor jag kan visa ju.
    Både teckningar, saker jag "snickrat" och svetsat ihop.....

    Kan väl säga att jag iaf hållt på med "multikonst".....
    Har även gjort en del snöskulpturer, men tyvärr har jag bara bilder på typ vanliga enkla snögubbar sparade Rolling Eyes

    Var dum nog att inte dubbelspara förrut....

    Men visa då theward!!

    Jag gjorde en mycket pedagogisk förklaring på hur man lägger ut bilder till Vercingetorix som du kan hitta här:



    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/vad-gor-ni-till-pask-t496-30.htm#14366
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty nu vet jag hur man gör

    Inlägg  theward 2009-04-20, 22:59

    cleopatra skrev:
    theward skrev:Har en massa grejor jag kan visa ju.
    Både teckningar, saker jag "snickrat" och svetsat ihop.....

    Kan väl säga att jag iaf hållt på med "multikonst".....
    Har även gjort en del snöskulpturer, men tyvärr har jag bara bilder på typ vanliga enkla snögubbar sparade Rolling Eyes

    Var dum nog att inte dubbelspara förrut....

    Men visa då theward!!

    Jag gjorde en mycket pedagogisk förklaring på hur man lägger ut bilder till Vercingetorix som du kan hitta här:



    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/vad-gor-ni-till-pask-t496-30.htm#14366

    hade gjort iordning så fint, sen upptäckte jag ett fel.Storleken på bilderna affraid

    Efter en mkt lång arbetsdag (7 timmar idag, blev lång dag, då chefen var på "affärsresa"), så orkar jag inte göra dem nu.
    Få se om jag hinner och orkar imorrn.
    Måste få hjälp att laga bilen imorrn Rolling Eyes
    Ska besikta den på onsdag.......

    Men nu vet jag iaf hur man gör, tack cleo Very Happy

    ps min avatar visar iaf några av mina konstverk, även om bilen blev aningen suddig Rolling Eyes
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 00:03

    Vassego TW! Very Happy Ingen panik, ta det när du hinner och orkar.

    Är du tatuerare? Eller menar du att du ritat bilderna och sen låtit tatuera in dem?

    Ser fram emot fler alster!
    Lycka till med besiktningen! sunny
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  theward 2009-04-21, 09:01

    Plåt och svetsarbeten:

    Lådbilen, som används ganska flitigt(tyvärr är det punka på på ena däcket nu)
    Teckning, målning, trä och metall Ldbilen2
    Lampa som står i min trädgård(denna var svår att göra)
    Teckning, målning, trä och metall Lyktabara2

    Snickerier:

    Uteplatsen
    Teckning, målning, trä och metall Grillbon2
    Barnens stora gunga/rutschkana
    Teckning, målning, trä och metall Gunga2
    Hälge, han smyger runt Älgpasset
    Teckning, målning, trä och metall Hlgeonthemove2
    Ungarnas lekstuga "Älgpasset"
    Teckning, målning, trä och metall Lgpasset2
    Lilla fiskekojan
    Teckning, målning, trä och metall Foto0083ac
    Nya fiskestugan,den återuppbyggda(ej samma som lilla kojan)
    Teckning, målning, trä och metall Bjrnidetrebuild23
    Teckning, målning, trä och metall Bjrnidetrebuild32

    Finsnickerier:

    Denna fick ungarna varsin i julklapp 08 (det är dockskåpsmodell på den)
    Teckning, målning, trä och metall Tomtetorp5t
    Dessa har jag i bokhyllan
    Teckning, målning, trä och metall Tomtebostugan2
    Teckning, målning, trä och metall Tomteboladan2
    Teckning, målning, trä och metall Tomtebosjn2

    Teckningar:

    Teckning, målning, trä och metall Bathinggirl2
    Teckning, målning, trä och metall Dragonheart3
    Teckning, målning, trä och metall Godfarskullensttom2
    Teckning, målning, trä och metall Lovers2
    Teckning, målning, trä och metall Powergod2
    Teckning, målning, trä och metall Thor2
    Teckning, målning, trä och metall Kortfallet2
    Teckning, målning, trä och metall Wolfheart

    Detta är lite av det jag gjort under mitt liv, teckningar har jag en "miljon" av. Väggarna fulla både hemma och hos en del andra också Wink
    Har även gjort lite annat åt folk, fast inga mängder

    ps jag tatuerar inte, jag bara gör motiven och får dem gjorda tongue

    Vissa bilder (teckningar) blev inte hela i inscanningen, eftersom jag oftast tecknar på A3 format. Men man ser ju lite iaf Wink
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 09:30

    theward
    Du är jäkligt duktig i både trä och teckning kul.

    Det är svårt att få teckningar bra just som du säger dom är förstora detaljer förvinner om man skall ha med hela.

    Själv väver jag i pärlor indian mönster förståss hade en fransjacka engång som jag sytt pärlbroderier på
    Sytt endel indian kläder Format ansikten med hjälp av skuggor svart papper och staniol varav staniolet är skuggorna.
    Har man fantasi kan man göra massor i alla möjliga material.. Very Happy
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 12:40

    Urfina saker TW! sunny Du är lite av en allkonstnär va? Wink Jättekul att se allt fint du har gjort, vilka talanger som gömmer sig bakom nicken!! Shocked

    Min kreativitet sitter i huvudet. Är en formlig idéspruta, men är helt handikappad praktiskt och kan tyvärr inte förverkliga så många av dem. Nu har jag sån tur att jag har en man som är som du, lite allkonstnär. Han får min idé, arbetar ut en fungerande plan, jag finslipar, han utför medan jag hejar på!! Teamwork på högsta nivå, hehe. Han har byggt loftsängar till alla barnen, sofforna i vardagsrummet och renoverat hela lägenheten från golv till tak. Min design, hans hantverk!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty joo det kan man väl säga att jag är..........

    Inlägg  theward 2009-04-22, 07:09

    Jag kan även sy(fast det gör jag nästan aldrig numera)
    Laga mat är jag också duktig på och på att städa Wink

    Tyvärr är jag ju vingklippt från dessa aktiviter numera....
    Mer eller mindre då, beror på dagsform och på hur mkt "vett" jag har.
    Då menar jag, som så här: jag får inte bli för inspirerad under mina bra perioder. För då hamnar jag obenhörligen i en dålig.
    Så jag får försöka att hålla igen lite då och sedan försöka göra lite när jag är dålig också.

    Spiralen ska ju gå uppåt igen, inte neråt Wink

    ps det som är intressant är väl att jag gjort allt från "pillerjobb" till jättestora saker. I alla möjliga material.
    Sen att det spänner över så många områden....

    Är väl vad man kallar för "handyman" och allkonstnär.
    Detta pga att jag lärt mig av min far, att jag gillar utmaningar och att det blir billigast och oftast "bäst" så hehe
    Nåja jag har höga krav på mig sjäv, men det har börjat släppt lite numera
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-22, 14:41

    Hallå där TW! Är du säker på att du inte är tvilling? Wink Min gubbe kan också sy och laga mat (mycket bättre än mig) Dessutom klipper han ungarnas hår (även tjejerna släpper lös honom på deras hår affraid och det vill inte säga lite när det gäller de där pimpinetta fialottorna) lagar familjens skor, meckar med bilen och städar hyfsat (mina väninnor vill adoptera honom allihopa, hehe). TVÄTTEN är det enda jag får vara bäst på, men den är iofs ganska stor i den här familjen Rolling Eyes Iofs har den ju minskat avsevärt sen vi var 8 pers här, varav 3 tränade regelbundet och fem hade gymnastik i skolan. Dessutom var tre tonårsflickor som bytte kläder fem gånger om dagen i snitt... DET var tvätthögar som hette duga!! Basketball Snickra kan han ju också som sagt fast teckna och göra sådana där fina småpyssel kan han faktiskt INTE! Där är han inte ens i närheten av dina talanger!

    SOM jag känner igen vad du menar med att fördela aktiviteterna så det blir en bra balans och man inte får störtont. Igår blev jag ju arg på den nya lagen om telekompaketen och städade (som jag alltid gör när jag blir arg) badrummet i ren ilska. SOM jag fick lida för det sen på kvällen...*suckar* Jag VET ju att jag inte ska göra saker ogenomtänkt men ibland blir det som igår och ibland har man bara så kul så man glömmer bort att vara försiktig.

    Ja, jag tror iofs att man blir lite klokare med åren. Jag har också haft höga krav på mig själv tidigare, men det som mest bidragit till att jag slappnat av är nog dels killarnas diagnoser, man lär sig att pria vad som är viktigt, och dels den onda ryggen. Det gäller att välja sina strider och vad man vill lägga energin på när man inte orkar allt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty nope

    Inlägg  theward 2009-04-22, 17:05

    jag har bara två småbröder Wink
    Stjärntecknet är förresten kräfta, men båda mina barn är födda i tvillingen

    Lärde mig mkt av att ha en så kunning far(och mor), som jag sa och pga det faktum att jag flyttade hemifrån, til mitt alldeles eget hus när jag var 22 år.

    Tvätta är en baggis,städa också.
    Jag är nog lite udda. Jag tycker om allt hushållsarbete, allt arbete öht.
    Sk "skitjobb" blev alltid delegerade till mig, vart jag än jobbat.

    Så länge det finns nåt att göra, så är jag nöjd Wink

    Fast som sagt, med åren har kroppen sagt ifrån mer o mer och det gäller att vara "lagom"

    Man kan ju välja att bli bitter och hänga läpp över sin sjukdom och skada.
    Eller så gör man det bästa man kan av situationen.
    Jag har valt det senare alternativet.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty lite mera

    Inlägg  theward 2009-04-22, 17:19

    Bilder jag gjort i paint(ritat med musen)

    Teckning, målning, trä och metall Midsommar3Teckning, målning, trä och metall Kyckling

    Lite foton jag tagit

    Teckning, målning, trä och metall EldTeckning, målning, trä och metall Mngenbynight2222Teckning, målning, trä och metall SvampTeckning, målning, trä och metall VargbyteTeckning, målning, trä och metall Vandringifinnskogarna
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-22, 18:12

    ååååå solnedgången??? säjer bara lisa för själen villken vacker bild
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty ja att var där på "björnön" vid stugan

    Inlägg  theward 2009-04-22, 20:46

    x-medborgare skrev:ååååå solnedgången??? säjer bara lisa för själen villken vacker bild

    Är som sammet för själen Smile
    Speciellt i trevligt sällskap och med god fiskelycka och badvänlig temperatur i vattnet.

    Att grilla en köttbit och baka potatis. Dricka iskall cider och njuta av solnedgången, det går inte att värdera. Det är ovärdeligt.

    kan helt helt enkel inte bli bättre, den enda semester jag behöver Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-24, 14:40

    Jättefina bilder TW!! Very Happy Vad duktig du är på frihandsmålning i Paint, själv kan jag inte ens dra ett rakt streck... Rolling Eyes varken med Paint eller utan. Min yngste son däremot Shocked undrar vems gener han fick? Wink Inte var det mina iaf... Han är även jätteduktig på att teckna utan dator. Tillsammans med hans spelintresse bli ju detta en lysande framtid som speltillverkare. Detta verka ju också vara målet för honom, just nu iaf...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Teckning, målning, trä och metall Empty har gjort en massa nalle puh...

    Inlägg  theward 2009-04-24, 22:24

    cleopatra skrev:Jättefina bilder TW!! Very Happy Vad duktig du är på frihandsmålning i Paint, själv kan jag inte ens dra ett rakt streck... Rolling Eyes varken med Paint eller utan. Min yngste son däremot Shocked undrar vems gener han fick? Wink Inte var det mina iaf... Han är även jätteduktig på att teckna utan dator. Tillsammans med hans spelintresse bli ju detta en lysande framtid som speltillverkare. Detta verka ju också vara målet för honom, just nu iaf...

    motiv i paint också, men de har jag inte på datorn.
    Bara som tavlor i ungarnas sovrum Wink

    ps jag har inga "konstgener" från mina föräldrar.
    Men min moster och några av mina kusiner är duktiga
    Wink

    Speltillverkare var jag pg att bli, men det sket sig efterom jag inte hade nog många årskurser engelska för att komma in på högskolan.
    Jättekonstigt, då det stod på pappret att min engelskkunskaper var nog goda Rolling Eyes

    Svensk byrokrati hehe
    Nåja jag började ju jobba igen istället och blev far...
    Det är inte kattskit direkt Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  cleopatra 2009-04-25, 22:35

    Missade som vanligt att läsa överskriften vid första läsningen och fick inte riktigt ihop början, hehe. Men nu såg jag "har gjort en massa nalle puh" och då klarnade det geek Om din moster är duktig så finns det säker någon begåvad konstnär (om än inte känd eller ens erkänd) i släkten ska du se.

    Ja engelskan lär inte bli några problem eftersom han både chattat och pratat engelska sedan han var 5 år. Det var nämligen då han började köra onlinespel Rolling Eyes I början var det ju bara lättare engelska, men nu pratar han helt obehindrat, skriver avancerade walkthrougs och arbetar i engelska program när han gör sina filmer, och då är han bara 12 år. Han slår både mig och min man på fingrarna i engelskakunskaper, och vi hade fyra respektive femma i engelska *s* Hans lärare säger att han ligger på gymnasienivå och har fullt sjå att hitta på stimulerande utmaningar så han inte ska bli uttråkad.

    Att bli förälder är ju meningen med livet (enligt mig iaf) och verkligen inte kattskit, fast jag måste säga att jag ser fram emot att bli mormor och farmor något enormt, det MÅSTE vara grädden på moset! Gosa, ha kul, skämma bort och sen lämna tillbaka Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 16:58

    x-medborgare skrev:Jo då några tillTeckning, målning, trä och metall Indiantest

    Är den till salu? Älskar den!

    Sponsored content


    Teckning, målning, trä och metall Empty Sv: Teckning, målning, trä och metall

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 15:53