Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Susz X 2010-03-14, 03:49

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Susz X 2010-03-14, 04:12

    saxat:
    "
    "Rapporterna söker inte efter sanningen”
    Ran Yaron arbetar för organisationen Physicians for Human Rights – Israel (PHR), Läkare för mänskliga rättigheter - Israel. Han började först ödmjukt med att säga hur glad han är över att äntligen träffa Mahmoud Abu Raham. I flera år har de samarbetat men de har inte träffats förrän nu. PHR består av israeliska läkare och sjuksköterskor som på sin fritid bistår palestinier med sjukvård. De jobbar också med att skapa möjligheter till dialog mellan israeler och palestinier och har skrivit flera rapporter om hur Israels ockupation påverkar både hälsa och den sociala situationen:

    - Den israeliska regeringen publicerar visserligen rapporter. Slutsatserna i dessa är dock att anklagelser om brott mot internationell rätt sägs vara odefinierbara. På så sätt berättigas anklagelserna ur ett juridiskt perspektiv. Det största problemet är att de som anklagas för brott, inom bland annat det militära och polisen, undersöker sig själva och att det inte är ett externt organ som gör det. Rapporterna söker inte efter sanningen, sade Ran Yaron."

    läs hela och sätt in den i media om du vet nån bra journalist som är obunden vettja!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Dao 2010-03-14, 04:27

    "Israel-vännerna" bryr sig inte om hur palestinierna har det!

    Flera års debatt på dessa sidor har gjort detta mycker klart!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Susz X 2010-03-14, 04:41

    En Israelisk läkares ord Dao, hur tror du att det är att bo i ett förtryckarland som begränsar yttrandefriheten?
    Borde inte alla ställa upp på de civila människorna nu- oavsett land kan ja tycka!
    Det enda de personer åstadkommer som blundar för fakta- är ju att försämra även för civila i Israel- ska det vara så förbannat svårt att begripa?
    Eller är dessa enbart lobbyister för diktaturindividerna med maktposition?!!

    Även vi länder i EU och USA...


    citat från ovanstående länk:

    "Hur är det att jobba för mänskliga rättigheter och internationell rätt i Israel? undrade en ur publiken och ställde frågan till Ran Yaron.

    - Jag kom från Budapest i morse. När jag satt på flygplatsen och väntade vid gaten på flyget som skulle ta mig hit satt ett par israeler bredvid mig. De frågade om jag skulle till Sverige för att prata om Israel. De frågade om jag skulle förolämpa dem...

    De institutioner som samlar information om vad som hänt i Gaza baktalas och människorättsorganisationer utsätts för trakasserier. Både Mahmoud Abu Rahma och Ran Yaron tycker att det har blivit svårare att prata om kränkningar av mänskliga rättigheter i Israel och Palestina; lagar har tillkommit som begränsar yttrandefriheten och organisationer utsätts för ekonomiska hinder på olika sätt. Därför anser de båda att det internationella samfundet, särskilt USA och EU, måste pressa och kritisera Israel. "
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Dao 2010-03-14, 06:34

    Jag håller med dig, Susz!

    Men liknande rapporter har funnits i mer än 60 år nu, och inget rubbar "Israel-vännerna"!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Thors 2010-03-14, 09:53

    Att islamister kränker muslimers mänskliga rättigheter i Rinkeby är ju inte intressant?

    Sponsored content


    Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty Empty Sv: Intressant pressmeddelande/ Rapport från Amnesty

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 22:38