Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
x-medborgare
Secrist
RedCloud
Regndrottning
Redvictory
9 posters

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 18:31

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1911044/littorins-praktik-ska-satta-stopp-for-nytt-skitar


    När Sverige går mot val, har en arbetsmarknadsminister inget att välja på.
    Då måste arbetslösheten ned.
    År 2006 beskylldes Socialdemokraterna för att försöka gömma arbetslösa i åtgärder. Efter Sven Otto Littorins praktiksatsning riktas samma anklagelser mot alliansregeringen.

    Elisabeth Bjar Söderlund, personal-direktör på skatteverket, trodde först att regeringens önskemål riktat till skatteverket innehöll en nolla för mycket. Hon hade fel.
    Medan myndigheten planerade att inrätta 150 praktikplatser, kom önskemålet från regeringen om att skatteverket skulle ta emot 1 500 praktikanter under 2011.
    - Än så länge har vi inte reviderat vår plan, utan vår bedömning är att vi ska klara att ta emot kanske drygt 200 praktikanter under här året. Men vi för så klart diskussioner internt, och och vi ser över hur vi eventuellt ska kunna ta emot fler inom vår organisation, säger Elisabeth Bjar Söderlund.

    Det är ju skrattretande! ha,ha,ha synpunkter någon?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-09, 18:45

    Det är inte bara praktikplatser som gäller.... Även långtidsabetslösa, fas 3:are, måste jobba. Så jag finns inte med i statestiken som arbetslös då jag är placerad på en arbetsplats.....

    Men, detta gjorde sossarna också....


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 18:55

    Regndrottning skrev:Det är inte bara praktikplatser som gäller.... Även långtidsabetslösa, fas 3:are, måste jobba. Så jag finns inte med i statestiken som arbetslös då jag är placerad på en arbetsplats.....

    Men, detta gjorde sossarna också....


    queen

    Ja sossarna gjorde det också som framgår!

    År 2006 beskylldes Socialdemokraterna för att försöka gömma arbetslösa i åtgärder. Efter Sven Otto Littorins praktiksatsning riktas samma anklagelser mot alliansregeringen.

    Eftersom Alliansen nu gör samma blunder som Göran "moderaten" Persson gjorde
    och som kraftigt kritiserades av högern! frågan är nu! kritiserar högern detta nu också?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  RedCloud 2010-03-09, 19:05

    Låt mig ta en titt i spåkulan:

    Som ett brev på posten kommer blåmöglen farande med "än sossarna då", "förtidspensioneringar".
    För debattera den SITTANDE regeringen klarar de ju inte av....
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 19:11

    RedCloud skrev:Låt mig ta en titt i spåkulan:

    Som ett brev på posten kommer blåmöglen farande med "än sossarna då", "förtidspensioneringar".
    För debattera den SITTANDE regeringen klarar de ju inte av....

    De sitter säkert och vrider och vänder på sig just nu! hur ska vi försvara detta? ha,ha,ha ? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sitter

    Inlägg  Secrist 2010-03-09, 20:13

    För debattera den SITTANDE regeringen klarar de ju inte av....

    Det ska bli intressant att se er reaktion om de rödgröna skulle vinna valet. Jag förväntar mig att ni då inte nämner alliansen när det är rätt uppenbart att alla problem som ni bekvämt har skyllt alliansen för, faktiskt inte försvinner utan kvarstår och kanske till och med förvärras. Ungsomarbetslöshet, folk som hamnar i kläm hos FK, sjuksrivningsstatistik, ungar som går ut ur gymnasiet utan godkända betyg etc etc..

    Kan jag ha ert ord på att ni inte kommer att skylla något av dessa problem på alliansen om de rödgröna vinner valet?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-09, 20:17

    Secrist skrev:För debattera den SITTANDE regeringen klarar de ju inte av....

    Det ska bli intressant att se er reaktion om de rödgröna skulle vinna valet. Jag förväntar mig att ni då inte nämner alliansen när det är rätt uppenbart att alla problem som ni bekvämt har skyllt alliansen för, faktiskt inte försvinner utan kvarstår och kanske till och med förvärras. Ungsomarbetslöshet, folk som hamnar i kläm hos FK, sjuksrivningsstatistik, ungar som går ut ur gymnasiet utan godkända betyg etc etc..

    Kan jag ha ert ord på att ni inte kommer att skylla något av dessa problem på alliansen om de rödgröna vinner valet?


    Nä vi skyller på borgarna för denna gång och när dom satt förra gången....
    Jag menar efter fyra år i regeringsmakt så skyller ju ni allt på sossarna.. Very Happy Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  RedCloud 2010-03-09, 20:19

    Kan jag ha ert ord på att ni inte kommer att skylla något av dessa problem på alliansen om de rödgröna vinner valet?

    De felaktigheter och pajasbeslut som amatörerna i Rosenbad gjort sedan 2006 kommer vi att fortsätta kritisera Secrist.
    Det är inget hot, det är ett löfte....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Beslut

    Inlägg  Secrist 2010-03-09, 20:23

    De felaktigheter och pajasbeslut som amatörerna i Rosenbad gjort sedan 2006 kommer vi att fortsätta kritisera Secrist.
    Det är inget hot, det är ett löfte....


    Låt mig kolla om jag förstått detta rätt. Ni ska alltså ha rätten att kritisera alliansen för allt möjligt även om de rödgröna vinner men vi får under inga omständigheter anklaga den förra socialdemokratiska regeringen för någonting. Stämmer detta?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Skuld

    Inlägg  Secrist 2010-03-09, 20:25

    Nä vi skyller på borgarna för denna gång och när dom satt förra gången....
    Jag menar efter fyra år i regeringsmakt så skyller ju ni allt på sossarna..


    Fast nu hävdar ju ni att ni är moraliskt mer högstående och tycker det är barnsligt att lägga någon som helst skuld på den förra regeringen. Då är det väl rimligt att anta att ni inte kommer att kritisera alliansen vid en rödgrön valseger. Trots allt är det ju de rödgröna som har makten och ansvaret då. Eller?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-09, 20:47

    Secrist skrev:Nä vi skyller på borgarna för denna gång och när dom satt förra gången....
    Jag menar efter fyra år i regeringsmakt så skyller ju ni allt på sossarna..


    Fast nu hävdar ju ni att ni är moraliskt mer högstående och tycker det är barnsligt att lägga någon som helst skuld på den förra regeringen. Då är det väl rimligt att anta att ni inte kommer att kritisera alliansen vid en rödgrön valseger. Trots allt är det ju de rödgröna som har makten och ansvaret då. Eller?

    Åter till frågan secrist! (utan att du slingrar dig som vanligt)

    År 2006 beskylldes Socialdemokraterna för att försöka gömma arbetslösa i åtgärder. Efter Sven Otto Littorins praktiksatsning riktas samma anklagelser mot alliansregeringen.

    Eftersom Alliansen nu gör samma blunder som Göran "moderaten" Persson gjorde
    och som kraftigt kritiserades av högern! frågan är nu! kritiserar högern detta nu också?
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty

    Inlägg  captaincodd 2010-03-09, 22:11

    alliansen kör på i Perssons spår och skyller på honom,,,,Och en ny regering under sossarna blir inte lika empatilös som dden nuvarande Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-09, 22:55

    Secrist skrev:Nä vi skyller på borgarna för denna gång och när dom satt förra gången....
    Jag menar efter fyra år i regeringsmakt så skyller ju ni allt på sossarna..


    Fast nu hävdar ju ni att ni är moraliskt mer högstående och tycker det är barnsligt att lägga någon som helst skuld på den förra regeringen. Då är det väl rimligt att anta att ni inte kommer att kritisera alliansen vid en rödgrön valseger. Trots allt är det ju de rödgröna som har makten och ansvaret då. Eller?

    Fan va korkad du är !!!

    .... Det finns massor av självkritik i egna leden från oss vänsterdebattörer.....*
    Och jag var tokförbannad på G.Persson och hans politik när han satt....
    Och likaså när Mona kommer till makten kommer hon få sina kängor, som hon redan fått...

    Men jag har bara sett EN enda högerdebattör som kritiserat egna leden här på forumet, och det är snipe... resten är bara blinda får.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Kritik

    Inlägg  Secrist 2010-03-10, 00:20

    .... Det finns massor av självkritik i egna leden från oss vänsterdebattörer.....*

    Fast ni kritiserar den förra regeringen. Något vi inte får göra. scratch
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-10, 00:23


    Som jag har set här... Högerväljarna förkastar allt sossarna det gjorde och ondgjorde sig att sossarna, lurades/manipulerade/ljög, o.s.v....

    Men, när alliansen gör EXAKT SAMMA SAK, så försvaras det och argumenteras för hur bra det är.....

    Det är inte längre tal om enögdhet... de är helt blinda!


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sossar

    Inlägg  Secrist 2010-03-10, 00:26

    Som jag har set här... Högerväljarna förkastar allt sossarna det gjorde och ondgjorde sig att sossarna, lurades/manipulerade/ljög, o.s.v....

    Men, när alliansen gör EXAKT SAMMA SAK, så försvaras det och argumenteras för hur bra det är.....


    Jag tycker det låter som det är forumvänstern du beskriver. De hånar och förlöjligar allt(!) alliansen gör. När de rödgröna är inne på samma linje så hyllas det som en oerhört fin politik.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-10, 04:05

    Secrist skrev:Som jag har set här... Högerväljarna förkastar allt sossarna det gjorde och ondgjorde sig att sossarna, lurades/manipulerade/ljög, o.s.v....

    Men, när alliansen gör EXAKT SAMMA SAK, så försvaras det och argumenteras för hur bra det är.....


    Jag tycker det låter som det är forumvänstern du beskriver. De hånar och förlöjligar allt(!) alliansen gör. När de rödgröna är inne på samma linje så hyllas det som en oerhört fin politik.

    Men för h-e secrist! du förlöjligar ju dig själv till den milda grad! ÄR DU HELT JÄVLA HJÄRNTVÄTTAD???
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-10, 04:44

    Den där secristen tycks ju trivas allra bäst självinmålad med pekfingret på topp i sin kära hörna, så det är väl bara låta honom sitta där!

    Ibland undrar jag om inte secristen och råttan är samma person, lika djävla korkade är dom iallafall!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Redvictory 2010-03-10, 04:51

    MartinLindgren skrev:Den där secristen tycks ju trivas allra bäst självinmålad med pekfingret på topp i sin kära hörna, så det är väl bara låta honom sitta där!

    Ibland undrar jag om inte secristen och råttan är samma person, lika djävla korkade är dom iallafall!

    Ja precis! jag har ju mycket svårt att tänka mig att råttan skulle kunna hålla sig härifrån helt! men å andra sidan så var han som ett plåster på dig och det är inte secrist! råttan skulle nog röja sig själv genom att råka skriva snälla lilla martin eller nåt!
    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Löjligt

    Inlägg  Secrist 2010-03-10, 11:39

    Men för h-e secrist! du förlöjligar ju dig själv till den milda grad! ÄR DU HELT JÄVLA HJÄRNTVÄTTAD???

    Nä, visst nä. Ni förnekar ju delar av de rödgrönas förslag i ren chock. Och visst var mitt inlägg lite överdrivet men det var ert också så det gär väl jämnt upp.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 16:43

    AB x-medborgares klotter sanering.. var god ring. 112 för hjälp
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 17:42

    Secrist skrev:.... Det finns massor av självkritik i egna leden från oss vänsterdebattörer.....*

    Fast ni kritiserar den förra regeringen. Något vi inte får göra. scratch

    Slingerormen i farten igen.....
    Detta var en piruett av sällan skådat slag från Secrist !

    Det vi påpekar, som du försöker undvika är att det ÄR borgerlig regering nu... och det är deras politik som skall kritiseras.... helt enkelt för att det är dom som har makten.
    Du kan ju inte gärna skylla på Vänsterpartiet för dom beslut M tar genom det "demokratiska" förfaringssättet partipiskan..... eller ?

    Själv vet jag redan på förhand att jag kommer kritisera kommande röd-gröna regering för vissa saker, precis som jag gjorde med den förra röda....

    MEN edu skyller allt hela tiden på rödgrön politik oavsett om de är vid makt eller inte .... hur kommer det sig ...
    Har nuvarande allians ansvar för de beslut de tar nu eller inte ??
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 23:00

    ännu mera klotter städa städa
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 10:11

    Upp!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 13:26

    Städhjälpen F.I.S.T tar på sig förklät Cool

    Sponsored content


    Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder. Empty Sv: Alliansen försöker gömma arbetslösa i åtgärder.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 23:15