Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
redalert
ANNA2LINK
6 posters

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-21, 15:36

    Ytterligare en sjuk grej när man är utförsäkrad. Om du blir sjuk när du är utförsäkrad och går på en arbetsmaknadsåtgärd så får du inte vara sjukskriven...

    En kompis till mig som går på samma åtgärd som mig och har under tiden opererat en axel som gör att hon måste vara sjukskriven, men får ingen sjukpeng för detta... Utan hon får gå på samma låga ersättning som hon hade tidigare.

    Min kompis har en sjukpension på 50% och får bara ut för 75% när hon är på åtgärd... Hon får ut mindre nu än vad hon hade som sjukskriven på heltid. Detta måste ju vara helt fel!!!

    Sen på köpet så får hon inte bli sjukskriven under den tiden som hon är på åtgärd och till råga på allt detta så förlorar hon a-kassedagar...

    Visst är det bra att testa människors sjukdomsförmåga men det är väl inte meningen att man ska själpa dessa??? Det är faktiskt det som det nya systemet gör med dom som drabbast värst!!!


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-05-22, 01:03, ändrad totalt 2 gånger
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  redalert 2010-05-21, 18:37

    Hur orkar du jiddra Anna?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-21, 18:59

    Hur är det själv då Allerten, är du frisk eller sjuk?
    Jobbar du, eller är du föremål för någon åtgärd?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-21, 20:12

    redalert skrev:Hur orkar du jiddra Anna?


    Ja jag är så pass frisk så jag orkar det förstår du!!!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  berralarzon 2010-05-21, 20:34

    redalert skrev:Hur orkar du jiddra Anna?

    Vad glad för att hon orkar protestera med det dina artfränder motarbetar.
    Annars lägrar sig tystnaden över dessa alla som drabbas av den skoningslösa jakten på sjuka.
    //berra
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-21, 22:29

    berralarzon skrev:
    redalert skrev:Hur orkar du jiddra Anna?

    Vad glad för att hon orkar protestera med det dina artfränder motarbetar.
    Annars lägrar sig tystnaden över dessa alla som drabbas av den skoningslösa jakten på sjuka.
    //berra


    Ja visst är det viktigt att säga ifrån när man tycker något är fel och många i min situation orkar inte bråka...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  MartinLindgren 2010-05-21, 22:36

    Touche Anna, den här Allerten har inte ett dugg att sätta emot, han borde skaffa sig en knivslip!
    Den slöaste kniven ilådan, Allerten väljer ju själv sofflocket och sparka sig trött!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-21, 22:55

    MartinLindgren skrev:Touche Anna, den här Allerten har inte ett dugg att sätta emot, han borde skaffa sig en knivslip!
    Den slöaste kniven ilådan, Allerten väljer ju själv sofflocket och sparka sig trött!


    Ja... Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-21, 23:57

    MartinLindgren skrev:Touche Anna, den här Allerten har inte ett dugg att sätta emot, han borde skaffa sig en knivslip!
    Den slöaste kniven ilådan, Allerten väljer ju själv sofflocket och sparka sig trött!


    Vet du ens vad saken gällde?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  Infra 2010-05-24, 22:57

    ANNA2LINK skrev:Ytterligare en sjuk grej när man är utförsäkrad. Om du blir sjuk när du är utförsäkrad och går på en arbetsmaknadsåtgärd så får du inte vara sjukskriven...

    En kompis till mig som går på samma åtgärd som mig och har under tiden opererat en axel som gör att hon måste vara sjukskriven, men får ingen sjukpeng för detta... Utan hon får gå på samma låga ersättning som hon hade tidigare.

    Min kompis har en sjukpension på 50% och får bara ut för 75% när hon är på åtgärd... Hon får ut mindre nu än vad hon hade som sjukskriven på heltid. Detta måste ju vara helt fel!!!

    Sen på köpet så får hon inte bli sjukskriven under den tiden som hon är på åtgärd och till råga på allt detta så förlorar hon a-kassedagar...

    Visst är det bra att testa människors sjukdomsförmåga men det är väl inte meningen att man ska själpa dessa??? Det är faktiskt det som det nya systemet gör med dom som drabbast värst!!!

    Jag har med stigande förvåning konstaterat det du tar upp här, Anna.
    Jag trodde knappt det var sant. Men nu bekräftar du det alltså. Aktivi-
    tetsersättning är alltså det som utgår till sjuka, sjukförsäkrade män-
    niskor i alliansrörans Sverige, nådens år 2010.

    Man tror faktiskt på fullt allvar att aliansröran har drabbats av Dårpippi.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  Infra 2010-05-24, 22:59

    Om det blir tvärstopp i sjukpengaubetalningarna (efter ett år
    eller vad det nu är) då skall vi väl ha idiotstopp i
    premieinbetalningar till sjukförsäkringssystemet, också?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 23:03

    Infra skrev:
    ANNA2LINK skrev:Ytterligare en sjuk grej när man är utförsäkrad. Om du blir sjuk när du är utförsäkrad och går på en arbetsmaknadsåtgärd så får du inte vara sjukskriven...

    En kompis till mig som går på samma åtgärd som mig och har under tiden opererat en axel som gör att hon måste vara sjukskriven, men får ingen sjukpeng för detta... Utan hon får gå på samma låga ersättning som hon hade tidigare.

    Min kompis har en sjukpension på 50% och får bara ut för 75% när hon är på åtgärd... Hon får ut mindre nu än vad hon hade som sjukskriven på heltid. Detta måste ju vara helt fel!!!

    Sen på köpet så får hon inte bli sjukskriven under den tiden som hon är på åtgärd och till råga på allt detta så förlorar hon a-kassedagar...

    Visst är det bra att testa människors sjukdomsförmåga men det är väl inte meningen att man ska själpa dessa??? Det är faktiskt det som det nya systemet gör med dom som drabbast värst!!!

    Jag har med stigande förvåning konstaterat det du tar upp här, Anna.
    Jag trodde knappt det var sant. Men nu bekräftar du det alltså. Aktivi-
    tetsersättning är alltså det som utgår till sjuka, sjukförsäkrade män-
    niskor i alliansrörans Sverige, nådens år 2010.

    Man tror faktiskt på fullt allvar att aliansröran har drabbats av Dårpippi.


    När man är med i en åtgärd som jag och flera är med i nu så får man aktivitetsersättning. Förrehabiltiering för utförsäkrade är jag med i nu tre dagar/vecka. Vi har då aktivitetsersättning samtidigt som dagar dras för oss ifrån a-kassedagarna. Vilket jag tycker är mycket dumt.

    Dom första 200 dagarna så får vi 80% av 80% sen sjunker det till 70% efter det osv.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ericTheDog 2010-05-24, 23:05

    Trots Alliansens insatser tar bidragslyftandet aldrig slut.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 23:11

    Min kompis förlorar ca 2700/mån att inte få vara sjukskriven. Just nu skulle hon behöva vara det som sagt. 2700/mån tappar hon och då ska hon ska klara sig på ca 2000/mån, att betala sina räkningar,mat, hyra och kläder mm med. Hon känner i dag att hon inte har råd med någonting. Hennes föräldrar får gå in och hjälpa henne, så ska det inte vara.

    Vi som blev utförssäkrade blev lovade att inte bli av med mer än 100/mån men var 4 av 10 förlorar ca 1000/mån pga dom nya reformerna.

    Sen finns det dom som min kompis då som förlorar nästan 3000/mån, det finns några som får en förbättring men långt ifrån alla.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 23:15

    ericTheDog skrev:Trots Alliansens insatser tar bidragslyftandet aldrig slut.


    Nej men dom utförsäkrade behöver ju absolut inga pengar Eric...
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  redalert 2010-05-24, 23:25

    ANNA2LINK skrev:Min kompis förlorar ca 2700/mån att inte få vara sjukskriven. Just nu skulle hon behöva vara det som sagt. 2700/mån tappar hon och då ska hon ska klara sig på ca 2000/mån, att betala sina räkningar,mat, hyra och kläder mm med. Hon känner i dag att hon inte har råd med någonting. Hennes föräldrar får gå in och hjälpa henne, så ska det inte vara.

    Vi som blev utförssäkrade blev lovade att inte bli av med mer än 100/mån men var 4 av 10 förlorar ca 1000/mån pga dom nya reformerna.

    Sen finns det dom som min kompis då som förlorar nästan 3000/mån, det finns några som får en förbättring men långt ifrån alla.

    Och jag förlorar 27000kr/mån på horribelt höga skatter! affraid
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-24, 23:31

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:Min kompis förlorar ca 2700/mån att inte få vara sjukskriven. Just nu skulle hon behöva vara det som sagt. 2700/mån tappar hon och då ska hon ska klara sig på ca 2000/mån, att betala sina räkningar,mat, hyra och kläder mm med. Hon känner i dag att hon inte har råd med någonting. Hennes föräldrar får gå in och hjälpa henne, så ska det inte vara.

    Vi som blev utförssäkrade blev lovade att inte bli av med mer än 100/mån men var 4 av 10 förlorar ca 1000/mån pga dom nya reformerna.

    Sen finns det dom som min kompis då som förlorar nästan 3000/mån, det finns några som får en förbättring men långt ifrån alla.

    Och jag förlorar 27000kr/mån på horribelt höga skatter! affraid



    27 000, då måste du ha ett mycket välbetalt jobb.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-05-28, 14:16

    Varför får inte utförsäkrade sjuka som blir sjuka under utförsäkringen vara: JUST SJUKA???

    Sponsored content


    Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna... Empty Sv: Utförsäkrade som är med i åtgärder får inte vara sjukskrivna...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 14:36