Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Infra
redalert
ericTheDog
8 posters

    Norge vill förbjuda tiggeri

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Norge vill förbjuda tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Norge vill förbjuda tiggeri

    Inlägg  Secrist 2015-02-08, 10:28

    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    lazy skrev:Det sprids många myter om journalister. När fältjournalisten Jonas Hansson på Virserums konsthall träffade gymnasieungdomar på ett antal skolor blev han chockad över hur lågt förtroende ungdomarna hade för medier.
    Väldigt få litade på webbtidningar. Det var en stor andel som trodde att det som skrevs inte var sant, att det var fabricerat, berättar han för mig i en intervju i P4 Kalmar.

    När så mycket fejkmaterial som liknar journalistik sprids på nätet kan det dra med sig den riktiga journalistiken i fallet. Den så kallade "parajournalistiken" som vi känner igen från exempelvis hatsajter som liknar riktiga nyhetssajter är livsfarlig.


    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3938&artikel=6001974

    När Aschberg och Stenquist publicerade sin artikel i Aftonbladet hade det som sagt redan framkommit i sociala medier att gärningsmännen var somalier.

    "Hon ska nu begära att ärendet utreds i Sverige då både offret och de misstänkta gärningsmännen är svenska medborgare", skrev de om kammaråklagare Elisabeth Brandt.

    Ja du, det får står för Aftonbladet i så fall, kommenterar kammaråklagare Brandt när Nya Tider frågar om hon verkligen sagt så, med tanke på att männen ju inte alls är svenska medborgare, med undantag för en av de misstänkta som redan släppts.

    NyT: Du känner inte igen att du skulle ha sagt det alltså?

    Nej, det jag sagt är i så fall att de har sin hemvist i Sverige.


    http://www.nyatider.nu/gruppvaldtakt-pa-finlandsfarja

    lol!

    He, he när den politiska korrekheten blir så viktig att man till och med ljuger för att inte bi rasistanklagad.
    Tja, du känner väl igen dej.  

    Jag bryr mig inte om politisk korrekthet så nej, jag känner inte igen mig.
    Tänkte nog mer på att du ljuger för att slippa bli rasistanklagad.

    Du "tänkte". Nu ska vi inte överdriva. Laughing
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Norge vill förbjuda tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Norge vill förbjuda tiggeri

    Inlägg  lazy 2015-02-22, 11:58

    Richard Almqvist (S) har uppdrag som ersättare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och samhällsbyggnadsnämnden i Tingsryd och han är ledamot i Tingsryds energi AB.

    På Facebook har Almqvist, enligt SVT, skrivit ”Ja, ett riktigt pack är vad det är men folk ger ändå pengar till dom. Skicka dom med en bananbåt dit dom kommer ifrån!”, och syftat på tiggande EU-migranter.

    – Ja, det var kanske ett dumt ordval. Men de sitter ju överallt och blockerar ingångar till affärer och gym, säger Alqvist till SVT när han får frågor om inlägget.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-politiker-kallade-tiggare-pack-pa-facebook_4354067.svd

    Man tar sig för pannan, nu ska han läxas upp för ngt som majoriteten tycker. Förra måndagen snubblade en äldre dam och föll utanför vårdcentralen hon skulle besöka, hon hann nämligen inte se tiggaren som satt sig precis runt hörnet vid entrén, tur i oturen att hon redan hade ett inbokat besök hos läkare. Evil or Very Mad
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Norge vill förbjuda tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Norge vill förbjuda tiggeri

    Inlägg  Infra 2015-02-22, 15:45

    lazy skrev:Richard Almqvist (S) har uppdrag som ersättare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och samhällsbyggnadsnämnden i Tingsryd och han är ledamot i Tingsryds energi AB.

    På Facebook har Almqvist, enligt SVT, skrivit ”Ja, ett riktigt pack är vad det är men folk ger ändå pengar till dom. Skicka dom med en bananbåt dit dom kommer ifrån!”, och syftat på tiggande EU-migranter.

    – Ja, det var kanske ett dumt ordval. Men de sitter ju överallt och blockerar ingångar till affärer och gym, säger Alqvist till SVT när han får frågor om inlägget.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-politiker-kallade-tiggare-pack-pa-facebook_4354067.svd

    Man tar sig för pannan, nu ska han läxas upp för ngt som majoriteten tycker. Förra måndagen snubblade en äldre dam och föll utanför vårdcentralen hon skulle besöka, hon hann nämligen inte se tiggaren som satt sig precis runt hörnet vid entrén, tur i oturen att hon redan hade ett inbokat besök hos läkare.  Evil or Very Mad

    Har man inte större problem än fattiga tiggare så är allt gott och väl.

    I går sparkade jag ut "koppen" för en tiggerska som satt under en
    pelargång när jag sprang och letade efter en adress. Det hela var
    ett misstag men jag hjälpte henne att locka upp. En krona och en
    femkrona lyckades jag få tag på.

    Men , visst. Sanitärt är det hela ett problem. Det här råkade vara i
    Farsta, men i stan kostar det minst 5:- att gå på toa. Hur länge kan
    "dom" hålla sig brukar jag tänka.

    Det hela måste ju bli plågsamt för tiggarna från gång till annan. Kom
    i skrivandes stund  att det visst är gratis i Farsta. Bra så.  

    Sponsored content


    Norge vill förbjuda tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Norge vill förbjuda tiggeri

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 08:39