Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Dao
berralarzon
redalert
RedCloud
RedMentalCase
F.I.S.T
10 posters

    Filippa vill vi slippa

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-07, 17:28

    http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article16192595.ab?partner=wwwredirect



    Samtliga akutsjukhus i Stockholm - utom Södersjukhuset - är överfulla. Och så plötsligt, en helt vanlig februaridag - med influensa och mag- och tarmsjukdomar - knäcks stora delar av den stockholmska sjukhusvården.

    ”Detta är endast för att det inte finns tillräckligt många sjuksköterskor på sjukhusen. Dock är det ingen brist, bara det att ingen vill betala för vårt arbete."

    Så skriver en sjuksköterska i ett brev till Dagens Nyheter, apropå att Karolinska Universitetssjukhuset tar emot överbeläggningar på avdelningar som vårdar patienter smittade av multiresistenta bakterier, till exempel MRSA.

    Patienter med MRSA-bakterier ska isoleringsvårdas, enligt smittskyddsriktlinjerna. Men inte på Karolinska, alltså.

    Situationen är inte unik för Stockholm. Under veckan var även Norra Älvsborgs Länssjukhus i Trollhättan satt i vad som kallas stabsläge. Man tar bara hand om akutpatienter, all övrig verksamhet får stå till sidan. Operationer ställs in, personalen går på knäna. Kraven på patientsäkerhet far ut genom fönstret.
    Gått för långt

    – Den främsta orsaken är att det saknas sjuksköterskor.

    Så säger Gunnar Öhlén som är överläkare på Karolinska om krisen i sjukvården. Man att anställa, det går inte. Sjukhuset måste spara, det har politikerna bestämt.

    I Sörmland har landstinget precis fått stänga 28 vårdplatser eftersom det saknas sjuksköterskor. De dåliga lönerna gör att sjuksköterskor flyr sjukhusen.

    En prognos från Statistiska Centralbyrån visar att det om 17 år kommer att saknas 30 000 sjuksköterskor. Orsakerna är stora pensionsavgångar och bristande intresse för utbildningen. De usla lönerna i yrket gör också sitt till.

    Sjukvården behöver, för att vara tydlig, mer pengar. Pengar för att anställa, pengar för att höja löner, pengar för att skapa nya vårdplatser.

    Konsekvenserna lär bli ödesdigra om politiker och arbetsgivare fortsätter blunda.

    Att vi i dag vårdar influensasjuka ihop med MRSA-smittade visar att det redan fått gå alldeles för långt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-07, 17:57

    Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedCloud 2013-02-07, 18:05

    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  redalert 2013-02-07, 19:00

    Redcloud debatterar du nu?????? Laughing Laughing Laughing
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  berralarzon 2013-02-07, 19:16

    redalert skrev:Redcloud debatterar du nu?????? Laughing Laughing Laughing

    Lite vid sidan om! bh/redalert har börjat dela ut kvällstidningar ökat din inkomst alltså du syns ju 24/7 härinne så grattis till utökat jobb.

    "FUCK ASSHOLE" så nu har jag besparat dig den nötning på ditt tangentbord bidragstagare som du är för inte kan kränga tidning i brevlåda ge speciellt mycket i din börs.
    //Niklas
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-07, 19:16

    redalert skrev:Redcloud debatterar du nu?????? Laughing Laughing Laughing

    Roffan inbillar sig att jag stalkar hen...Smile Hmm, undrar hur det egentligen ligger till.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  redalert 2013-02-07, 19:24

    RedMentalCase skrev:
    redalert skrev:Redcloud debatterar du nu?????? Laughing Laughing Laughing

    Roffan inbillar sig att jag stalkar hen...Smile Hmm, undrar hur det egentligen ligger till.

    Rc och hans alter ego berra är allvarligt sjuk så det är inte mycket att bry sig om! affraid
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-07, 20:09

    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !

    Är det en kommentar RMC fällt nån gång ?.... då är det illa ställt där, värre än man tidigare trott
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  berralarzon 2013-02-07, 22:15

    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !

    Är det en kommentar RMC fällt nån gång ?.... då är det illa ställt där, värre än man tidigare trott

    Jo dumfan gustavander/neolib/kommunsitjägaren/Smile/redmentalcase skröt som en skadeskjuten råtta på det numera nedlagda AB/forum om frun det lilla och jag "som grädde på moset svartar lite, sedan dess ljuger han om allt så hans trovärdighet är lika med noll och om inte det räcker så är otroligt korkad med, dessutom ful som f-n och dessutom behov att behöva klippa sig med, han tycks tro att han ser yngre ut än sina år.
    //Niklas
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-07, 22:43

    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !

    Är det en kommentar RMC fällt nån gång ?.... då är det illa ställt där, värre än man tidigare trott

    Ja, när såna som du gapar efter mer bidrag så blir ju konsekvensen att alla inte vill bidra med allt man tjänar,
    tycärr fisten., det är ditt och roffeberras fel.Smile Parasiter.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  Dao 2013-02-07, 23:30

    Men... DD och Sniper har ju just "bevisat" att det bara är röda kommuner som gör fel..! Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-07, 23:50

    RedMentalCase skrev:
    Ja, när såna som du gapar efter mer bidrag så blir ju konsekvensen att alla inte vill bidra med allt man tjänar,
    tycärr fisten., det är ditt och roffeberras fel.Smile Parasiter.
    RMC är helt i alliansens linje .... UPA. I hans sjuka värld är det människor som inte i likhet med mig och RC kan jobba, som är orsak till att han inte bidrar till välfärden, vilket han dessutom klagar på andra för .... du måste verkligen vara bottenskrapet på mänsklighetens moralskala Cool
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  berralarzon 2013-02-08, 00:10

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !

    Är det en kommentar RMC fällt nån gång ?.... då är det illa ställt där, värre än man tidigare trott

    Ja, när såna som du gapar efter mer bidrag så blir ju konsekvensen att alla inte vill bidra med allt man tjänar,
    tycärr fisten., det är ditt och roffeberras fel.Smile Parasiter.


    Stava ordentligt annars får du Secrist på dig som den tjyv du är gustavander/rmc!
    //Niklas
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  lazy 2013-02-08, 00:21

    F.I.S.T skrev:http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article16192595.ab?partner=wwwredirect



    Samtliga akutsjukhus i Stockholm - utom Södersjukhuset - är överfulla. Och så plötsligt, en helt vanlig februaridag - med influensa och mag- och tarmsjukdomar - knäcks stora delar av den stockholmska sjukhusvården.

    ”Detta är endast för att det inte finns tillräckligt många sjuksköterskor på sjukhusen. Dock är det ingen brist, bara det att ingen vill betala för vårt arbete."

    Så skriver en sjuksköterska i ett brev till Dagens Nyheter, apropå att Karolinska Universitetssjukhuset tar emot överbeläggningar på avdelningar som vårdar patienter smittade av multiresistenta bakterier, till exempel MRSA.

    Patienter med MRSA-bakterier ska isoleringsvårdas, enligt smittskyddsriktlinjerna. Men inte på Karolinska, alltså.

    Situationen är inte unik för Stockholm. Under veckan var även Norra Älvsborgs Länssjukhus i Trollhättan satt i vad som kallas stabsläge. Man tar bara hand om akutpatienter, all övrig verksamhet får stå till sidan. Operationer ställs in, personalen går på knäna. Kraven på patientsäkerhet far ut genom fönstret.
    Gått för långt

    – Den främsta orsaken är att det saknas sjuksköterskor.

    Så säger Gunnar Öhlén som är överläkare på Karolinska om krisen i sjukvården. Man att anställa, det går inte. Sjukhuset måste spara, det har politikerna bestämt.

    I Sörmland har landstinget precis fått stänga 28 vårdplatser eftersom det saknas sjuksköterskor. De dåliga lönerna gör att sjuksköterskor flyr sjukhusen.

    En prognos från Statistiska Centralbyrån visar att det om 17 år kommer att saknas 30 000 sjuksköterskor. Orsakerna är stora pensionsavgångar och bristande intresse för utbildningen. De usla lönerna i yrket gör också sitt till.

    Sjukvården behöver, för att vara tydlig, mer pengar. Pengar för att anställa, pengar för att höja löner, pengar för att skapa nya vårdplatser.

    Konsekvenserna lär bli ödesdigra om politiker och arbetsgivare fortsätter blunda.

    Att vi i dag vårdar influensasjuka ihop med MRSA-smittade visar att det redan fått gå alldeles för långt.

    Varför ska influensa-sjuka läggas in på sjukhus? MRSA har funnits i tiotals år..vad menar du?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-08, 02:28

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Ja, när såna som du gapar efter mer bidrag så blir ju konsekvensen att alla inte vill bidra med allt man tjänar,
    tycärr fisten., det är ditt och roffeberras fel.Smile Parasiter.
    RMC är helt i alliansens linje .... UPA. I hans sjuka värld är det människor som inte i likhet med mig och RC kan jobba, som är orsak till att han inte bidrar till välfärden, vilket han dessutom klagar på andra för .... du måste verkligen vara bottenskrapet på mänsklighetens moralskala Cool

    Kan jobba... var orden, för ni gör det ju knappast.

    Och du dumfisten, jag bidrar mer till välfärden än du någonsin gjort, med glädje, det är såna som du som får en att inte vilja bidra ännu mer, resten av ditt svammel är som vanligt helt obegripligt.

    Och som vanligt är du totalt svarslös för de simplaste frågor som 5 åringar med ADHD kunnat svara på,
    bor du i Stockholm?
    Tror du att ditt bidragsvurmande skapar mer välfärd?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  DMustaine 2013-02-08, 02:47

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Ja, när såna som du gapar efter mer bidrag så blir ju konsekvensen att alla inte vill bidra med allt man tjänar,
    tycärr fisten., det är ditt och roffeberras fel.Smile Parasiter.
    RMC är helt i alliansens linje .... UPA. I hans sjuka värld är det människor som inte i likhet med mig och RC kan jobba, som är orsak till att han inte bidrar till välfärden, vilket han dessutom klagar på andra för .... du måste verkligen vara bottenskrapet på mänsklighetens moralskala Cool

    Kan jobba... var orden, för ni gör det ju knappast.

    Och du dumfisten, jag bidrar mer till välfärden än du någonsin gjort, med glädje, det är såna som du som får en att inte vilja bidra ännu mer, resten av ditt svammel är som vanligt helt obegripligt.

    Fistäcklet är inte direkt känd för att bidra via arbete...det vet vi och har vetat under en ganska lång period nu! Hens egentliga vilja är nog att låta sig matas som fågelungarna i ett fågelbo i ett helt liv!
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedMentalCase 2013-02-08, 02:52

    Visst kan fisten matas, mata hen med grisfoder och maos lilla röda.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  RedCloud 2013-02-08, 11:31

    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:
    RedMentalCase skrev:Bor bidragsfistaren i Stockholm?

    Om fistaren bidragit istället hade kanske sjukvården klarat sig?

    Extremhögerns begåvningsreserv filosoferar...

    På tal om att bidra....."och så svartar jag några tusen i månaden som grädde på moset."

    Ridå !

    Är det en kommentar RMC fällt nån gång ?.... då är det illa ställt där, värre än man tidigare trott

    Jajjamensan, på saliga ABs tid...
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-08, 12:02

    lazy skrev:
    Varför ska influensa-sjuka läggas in på sjukhus? MRSA har funnits i tiotals år..vad menar du?

    Finns du på riktigt ?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-08, 12:26

    RedMentalCase skrev:
    Kan jobba... var orden, för ni gör det ju knappast.

    Du kan hålla på att ljuga och fantisera hur länge du vill om andras jobbsituation, det gör dig bara mindre trovärdig för varje ord du skriver, och en mindre ynkligare människa för varje negativt antagande utan grund... jag tycker faktiskt på riktigt synd om dig, för det finns inga fattigare människor än de som är utan kärlek i kropp och hjärta och sinne. Och du är bland de mest destruktiva och hatiska jag nånsin stött på

    RedMentalCase skrev:Och du dumfisten,

    som sagt var ... se ovan !

    RedMentalCase skrev:jag bidrar mer till välfärden än du någonsin gjort, med glädje

    Och hur vet du det ?.... här låter du som Lasse Lindrots karikatyr av skinheadsen han drev med "en sak ska ru has jävligt klart före... jag har fler farser än du nånsin haft"

    RedMentalCase skrev:det är såna som du som får en att inte vilja bidra ännu mer

    sånna som jag som varje dag delar gladeligen med mig genom skatt och genom ideellt arbete, genom osjälviska handlingar..... jo det förstår jag måste vara en nagel i ögat på dig

    RedMentalCase skrev:resten av ditt svammel är som vanligt helt obegripligt.

    som sagt var

    RedMentalCase skrev:Och som vanligt är du totalt svarslös för de simplaste frågor som 5 åringar med ADHD kunnat svara på

    Förstår inte varför du känner dig nödgad att ta upp din mentala åldersstatus och en av dina diagnoser till jämförelse, det hade du inte behövt göra

    RedMentalCase skrev: bor du i Stockholm?

    Nej, jag har bott i Stockholm i ca 17 år, men inte nu, däremot har jag stora delar av min släkt där vilka jag värnar om.

    RedMentalCase skrev:Tror du att ditt bidragsvurmande

    .... socialbidragen ökade under Alliansen .... vem vurmar om bidrag ?

    RedMentalCase skrev: skapar mer välfärd?

    välfärd skapas genom att ALLA människor är i samma båt, genom minskade utanförskap ekonomiskt och socialt, genom förbättrad situation för småföretagen vilket visat sig att småföretagarna själva tyckte att MP och V har. välfärd skapas genom solidaritet.... något som du tycks ha svårt för....

    Jag tycker verkligen synd om dig, du må vara en av de fattigaste människor jag stött på nån gång, jag hoppas innerligt att livet vänder till det bättre för dig så du får känna solidaritet och slipper hata så mycket ... lycka till RMC !
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-08, 12:51

    DMustaine skrev:
    Fistäcklet

    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    DMustaine skrev:är inte direkt känd för att bidra via arbete

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig. Hur mycket bidrar du själv ?... har du samma lättvindiga åsikter kring eget svartarbete som RMC ?


    DMustaine skrev:...det vet vi och har vetat under en ganska lång period nu!

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig


    DMustaine skrev: Hens egentliga vilja är nog att låta sig matas som fågelungarna i ett fågelbo i ett helt liv!


    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    Och till sist har du läst om det utbredda näthatet ? ... står det klart för dig att DU är en av dessa näthatare ? Shocked
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  DMustaine 2013-02-08, 12:58

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    Fistäcklet

    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    DMustaine skrev:är inte direkt känd för att bidra via arbete

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig. Hur mycket bidrar du själv ?... har du samma lättvindiga åsikter kring eget svartarbete som RMC ?


    DMustaine skrev:...det vet vi och har vetat under en ganska lång period nu!

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig


    DMustaine skrev: Hens egentliga vilja är nog att låta sig matas som fågelungarna i ett fågelbo i ett helt liv!


    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    Och till sist har du läst om det utbredda näthatet ? ... står det klart för dig att DU är en av dessa näthatare ? Shocked

    Eftersom jag ej är rasist och du kallar mig det får du stå ut med epitetet....om du inte gör avbön vill säga då ska jag med glädje kalla dig fisten bara!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  redalert 2013-02-08, 14:49

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Kan jobba... var orden, för ni gör det ju knappast.

    Du kan hålla på att ljuga och fantisera hur länge du vill om andras jobbsituation, det gör dig bara mindre trovärdig för varje ord du skriver, och en mindre ynkligare människa för varje negativt antagande utan grund... jag tycker faktiskt på riktigt synd om dig, för det finns inga fattigare människor än de som är utan kärlek i kropp och hjärta och sinne. Och du är bland de mest destruktiva och hatiska jag nånsin stött på

    RedMentalCase skrev:Och du dumfisten,

    som sagt var ... se ovan !

    RedMentalCase skrev:jag bidrar mer till välfärden än du någonsin gjort, med glädje

    Och hur vet du det ?.... här låter du som Lasse Lindrots karikatyr av skinheadsen han drev med "en sak ska ru has jävligt klart före... jag har fler farser än du nånsin haft"

    RedMentalCase skrev:det är såna som du som får en att inte vilja bidra ännu mer

    sånna som jag som varje dag delar gladeligen med mig genom skatt och genom ideellt arbete, genom osjälviska handlingar..... jo det förstår jag måste vara en nagel i ögat på dig

    RedMentalCase skrev:resten av ditt svammel är som vanligt helt obegripligt.

    som sagt var

    RedMentalCase skrev:Och som vanligt är du totalt svarslös för de simplaste frågor som 5 åringar med ADHD kunnat svara på

    Förstår inte varför du känner dig nödgad att ta upp din mentala åldersstatus och en av dina diagnoser till jämförelse, det hade du inte behövt göra

    RedMentalCase skrev: bor du i Stockholm?

    Nej, jag har bott i Stockholm i ca 17 år, men inte nu, däremot har jag stora delar av min släkt där vilka jag värnar om.

    RedMentalCase skrev:Tror du att ditt bidragsvurmande

    .... socialbidragen ökade under Alliansen .... vem vurmar om bidrag ?

    RedMentalCase skrev: skapar mer välfärd?

    välfärd skapas genom att ALLA människor är i samma båt, genom minskade utanförskap ekonomiskt och socialt, genom förbättrad situation för småföretagen vilket visat sig att småföretagarna själva tyckte att MP och V har. välfärd skapas genom solidaritet.... något som du tycks ha svårt för....

    Jag tycker verkligen synd om dig, du må vara en av de fattigaste människor jag stött på nån gång, jag hoppas innerligt att livet vänder till det bättre för dig så du får känna solidaritet och slipper hata så mycket ... lycka till RMC !

    Men för fan fistaren avhandlade vi inte tidigare att det var i EN enskild fråga som småföretagarna tyckte som V och mp greppa verkligheten någon gång! Evil or Very Mad
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-08, 14:53

    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    Fistäcklet

    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    DMustaine skrev:är inte direkt känd för att bidra via arbete

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig. Hur mycket bidrar du själv ?... har du samma lättvindiga åsikter kring eget svartarbete som RMC ?


    DMustaine skrev:...det vet vi och har vetat under en ganska lång period nu!

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig


    DMustaine skrev: Hens egentliga vilja är nog att låta sig matas som fågelungarna i ett fågelbo i ett helt liv!


    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    Och till sist har du läst om det utbredda näthatet ? ... står det klart för dig att DU är en av dessa näthatare ? Shocked





    Det blir lätt att man glömmer vem man kallat rasist när man spelar det kortet så ofta Fisten.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  redalert 2013-02-08, 15:04

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DMustaine skrev:
    Fistäcklet

    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    DMustaine skrev:är inte direkt känd för att bidra via arbete

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig. Hur mycket bidrar du själv ?... har du samma lättvindiga åsikter kring eget svartarbete som RMC ?


    DMustaine skrev:...det vet vi och har vetat under en ganska lång period nu!

    Och din källa till det ?... är ju givetvis din egen fantasigenerator. Det finns tydligen inga gränser som helst för hur du anser att du får bete dig


    DMustaine skrev: Hens egentliga vilja är nog att låta sig matas som fågelungarna i ett fågelbo i ett helt liv!


    Hur länge sedan är det du blev kallad rasist, och vart du kallad rasist direkt eller indirekt ?.... jag bara undrar eftersom du fortfarande anser dig ha rätten att vomera verbalt och personangrepp

    Och till sist har du läst om det utbredda näthatet ? ... står det klart för dig att DU är en av dessa näthatare ? Shocked





    Det blir lätt att man glömmer vem man kallat rasist när man spelar det kortet så ofta Fisten.

    Ja vem av högern har inte blivit kallad rasist av fistaren? Rolling Eyes

    Sponsored content


    Filippa vill vi slippa Empty Sv: Filippa vill vi slippa

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 18:17