Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
marxisten
MartinLindgren
Susz X
Blåfront
Redvictory
9 posters

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-29, 11:06

    Hon kunde inte svara på varför vårdval stockholm misslyckats så totalt!
    jag förväntade mig att hon kunde svara men icke! kanske svärfar bruno kan svara? Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Blåfront 2009-05-29, 11:46

    Och rödingar kan inte svara varför vården är åt helvete med världens högsta skattetryck

    Och ni rödingar erkänner ju knappast era egna självmål?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Susz X 2009-05-29, 11:56

    Blåfront skrev:Och rödingar kan inte svara varför vården är åt helvete med världens högsta skattetryck

    Och ni rödingar erkänner ju knappast era egna självmål?

    Jisses- vad är det för fel på dig?
    Vad är det du försvarar?
    Och varför?
    Du vill ju inte ens se vad det finns för brister...
    tjatar ju bara om rödingar- och alla verkar kallas rödingar
    som inte är nazister eller svserigedemokrater....
    Jävla usel människosyn måste jag säga.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-29, 11:58

    Blåfront skrev:Och rödingar kan inte svara varför vården är åt helvete med världens högsta skattetryck

    Och ni rödingar erkänner ju knappast era egna självmål?

    Jag förstår att du missuppfattade frågan (som vanligt) Blåfärs!
    Jag tjattade men Filippa Reinfeldt om den urusla vården i vårdval stockholm
    och hon kunde ICKE svara ! så kom inte med dina psykotiska skattetryck nu igen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-29, 12:09

    Det förstår jag, hela vårdvalet stockholm är ju ett misslyckande,
    Man har ju också stoppat utförsäljningen av vårdcentralerna, något nu många anställda som velat ta över, menar på är ytterligare sviket val löfte?

    Bara sätta igång och sälja ut våra gemensamma egendomar till underpris!
    Så det är väl bara för Filippa att göra Fredrik sällskap nere på golvet liggandes på mage och försöka slingra sig undan från alla sina misslyckanden!

    Som SVD skrev, vi ska vara glada att dom med pengar kan köpa sig före hos privata aktörer, då blir det ju frigjorda köplatser åt oss andra?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Blåfront 2009-05-29, 12:13

    Susz X skrev:
    Blåfront skrev:Och rödingar kan inte svara varför vården är åt helvete med världens högsta skattetryck

    Och ni rödingar erkänner ju knappast era egna självmål?

    Jisses- vad är det för fel på dig?
    Vad är det du försvarar?
    Och varför?
    Du vill ju inte ens se vad det finns för brister...
    tjatar ju bara om rödingar- och alla verkar kallas rödingar
    som inte är nazister eller svserigedemokrater....
    Jävla usel människosyn måste jag säga.

    Kan du förklara varför vården är åt helvete trots rödingars skattetryck?

    Vadå usel människosyn? Som att eran är bättre mot sd?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  marxisten 2009-05-29, 12:42

    Blåfront skrev:
    Susz X skrev:
    Blåfront skrev:Och rödingar kan inte svara varför vården är åt helvete med världens högsta skattetryck

    Och ni rödingar erkänner ju knappast era egna självmål?

    Jisses- vad är det för fel på dig?
    Vad är det du försvarar?
    Och varför?
    Du vill ju inte ens se vad det finns för brister...
    tjatar ju bara om rödingar- och alla verkar kallas rödingar
    som inte är nazister eller svserigedemokrater....
    Jävla usel människosyn måste jag säga.

    Kan du förklara varför vården är åt helvete trots rödingars skattetryck?

    Vadå usel människosyn? Som att eran är bättre mot sd?

    Vad EXAKT är dåligt med landstingets vård? Svara på det. Farsan har legat inne under lång tid pga. canser och det har inte varit någon dålig vård, snarare tvärt om. Om man vill se på dålig vård är USA ett exempel, det exempel som Filippa utgått från. I USA så har en del kanonvård och vissa änstan ingen alls, där har du dålig vård. Fruktansvärt dålig vård. Men svara på vad som är fle med vår vård så kan vi förklara varför, men bara fråga varför deen är dålig funkar inte. Jag vet inte ens på vad du syftar när du säger det. Vilken del av vården syftar du på Blåfront?

    Gällande att människosyn tror jag nästan alla partier utom de på den yttersta extremhögern har bättre människosyn på många sätt än smygrasisterna i SD. Bara den saken att inte ha något mot människor som har annan hudfärg eller religion är något ni behöver lära er. För även om ni inte erkänner det så är ni rasister och rasister skall bekämpas!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-29, 13:08

    Blåfärs!

    Jag förstår att du missuppfattade frågan (som vanligt) Blåfärs!
    Jag tjattade men Filippa Reinfeldt om den urusla vården i vårdval stockholm
    och hon kunde ICKE svara ! så kom inte med dina psykotiska skattetryck nu igen!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Susz X 2009-05-29, 13:15

    Redvictory skrev:Blåfärs!

    Jag förstår att du missuppfattade frågan (som vanligt) Blåfärs!
    Jag tjattade men Filippa Reinfeldt om den urusla vården i vårdval stockholm
    och hon kunde ICKE svara ! så kom inte med dina psykotiska skattetryck nu igen!

    För jävligt- är inte det något som måste ligga i Filippas intresse -
    att hålla sig a`jour om hur verkligehetn ser ut?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:23

    intressant att så många "röda" debattörer kan hata en person så mycket hålla med varandra och inte ens BO eller leva i Stockholmmen ändå ha en "åsikt" (fillipa är dum för hon e blå) .

    Att köerna kortats , att det finns mera vårdcentraler är "fel" och "orättvist" alltså kan man sluta sig till att långa socialdemokratiska "jämlika" vårdköer är bra och otrevlga vårdcentraler som inte ens har tid med en.

    vill minnas att det tog 2 veckor att bara få en tid förut i Stockholm innan det hatade (av röda) vårdvaLET.. idag tar det en till två timmar.

    polaren i norrköping fick vänta FYRA veckor.. och ringa ca 10 ggr det var ju inte akut för han förblödde ju ej på golvet typ var deras svar.

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-29, 14:35

    "Att köerna kortats"

    lol!

    och att antibiotikautskrivningarna ökar pga den korta tiden läkarna har per patient blundar vi ideologiskt för....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:38

    som vanligt ignorerade redcloud hela inlägget klippte ut nått och vände på allt

    ps jag VISSTE inte att filippa skrev ut antibiotika..jag i min enfald trodde verkligen att LÄKARE gjorde detta

    =)
    JA dessa har kortats av.. eller är det mera "rättvist" med 2-4 veckors väntetid till en vårdcentral, jag menar... du som inte ens BOR i närheten av stockholm har ju sååååååå många åsikter??


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-29, 14:39, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-29, 14:39

    RedCloud skrev:"Att köerna kortats"

    lol!

    och att antibiotikautskrivningarna ökar pga den korta tiden läkarna har per patient blundar vi ideologiskt för....

    Skulle den röda sidan fixat detta genom att INTE ens ta emot patienter, det är ju då följdriktigt att det då inte skulle bli utskrivet antibiotika!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-29, 14:40

    Vårdval suger !

    "som vanligt ignorerade redcloud hela inlägget klippte ut nått och vända på allt"


    du menar att du inte fick medhåll i ditt naiva svammlande ?

    " jag VISSTE inte att filippa skrev ut antibiotika.."


    tänk, det visste inte jag heller

    "eller är det mera "rättvist" med 2-4 veckors väntetid till en vårdcentral"

    om högerns svartarbetare betalade in sina skatter (läs Gustav Ander tex) så kanske vården kunna få mer resurser ?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:48

    vänstern debatterar och visar sin logik:

    hej bullen jag är en 50årig evighets arbetslös som bor i byn kunkarunka (invånar antal 2 + en katt) i övre Norrland.

    jag har fått vänta 4 veckor på att få¨träffa läkare för min lunginflammation..
    därför vill jag klaga ...på vårdval Stockholm..

    ps mona som kung och presisident!!! - dumma alliansen ds=)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-29, 14:51

    "vänstern debatterar och visar sin logik:
    hej bullen jag är en 50årig evighets arbetslös som bor i byn kunkarunka (invånar antal 2 + en katt) i övre Norrland.
    jag har fått vänta 4 veckor på att få¨träffa läkare för min lunginflammation..
    därför vill jag klaga ...på vårdval Stockholm..
    ps mona som kung och presisident!!! - dumma alliansen ds=)


    det visar nog mer hur otroligt barnslig du är, som snart 40-årig man, och hur totalt ointresserad du är att debattera.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:53

    du är ägd redcloud..

    fillipa skriver ut antibiotika och kortare vårdKÖER är enligt dig orättvist och fel..=)

    vänstern debatterar och visar sin logik :

    hej bullen jag är en 50årig evighets arbetslös som bor i byn kunkarunka (invånar antal 2 + en katt) i övre Norrland.

    jag har fått vänta 4 veckor på att få¨träffa läkare för min lunginflammation..
    därför vill jag klaga ...på vårdval Stockholm..

    ps mona som kung och presisident!!! - dumma alliansen ds=)


    Senast ändrad av fredrik rahm den 2009-05-29, 14:54, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Susz X 2009-05-29, 14:54

    Finns väl ingen anledning att vilja lägga sin röst på egoister som utarmar Sverige och inte bryr sig ett dugg om innevånarna heller...
    Bara kasta sina sandlådepajjer- jisses rocka fett i stället din falske fege lille skit.
    För jävligt att våra skattepengar ska ges som välfläsk årt dårar som du..
    Detta måste få ett slut- det är missbruk av våra gemensamma pengar!


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-29, 14:55, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:55

    Susz X skrev:Finns väl ingen anledning att vilja lägga sin röst på egoister som utarmar Sverige och inte bryr sig ett dugg om innevånarna heller...
    Bara kasta sina sandlådepajjer- jisses rocka fett i stället din falske fege lille skit.

    dags att ta medicinen??

    eller är jag nazist nu igen suszx??=)

    funkar ej debattera och tänka kan man ju alltid personangreppa lite... solidariskt och rättvist
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Susz X 2009-05-29, 14:57

    fredrik rahm skrev:
    Susz X skrev:Finns väl ingen anledning att vilja lägga sin röst på egoister som utarmar Sverige och inte bryr sig ett dugg om innevånarna heller...
    Bara kasta sina sandlådepajjer- jisses rocka fett i stället din falske fege lille skit.

    dags att ta medicinen??

    eller är jag nazist nu igen suszx??=)

    funkar ej debattera och tänka kan man ju alltid personangreppa lite... solidariskt och rättvist

    Totalt ovidkommande- det är inte vad debatten här handlar om alls..
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-29, 14:57

    "du är ägd redcloud.."

    ok, men knappast av en valp som dig

    "fillipa skriver ut antibiotika och kortare vårdKÖER är enligt dig orättvist och fel..=)"

    den enda som yrar om att filippa skriver ut antibiotika är du


    vänstern debatterar och visar sin logik :
    "hej bullen jag är en 50årig evighets arbetslös som bor i byn kunkarunka (invånar antal 2 + en katt) i övre Norrland.
    jag har fått vänta 4 veckor på att få¨träffa läkare för min lunginflammation..
    därför vill jag klaga ...på vårdval Stockholm..
    ps mona som kung och presisident!!! - dumma alliansen ds=)"


    tja det blir ju inte mindre barnsligt för att du vill visa upp att du kan Ctrl + C & Ctrl + v
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-29, 14:59

    aw...redcloud mannen som inte kan debattera.. bara angripa och häckla..

    du beter dig som en 12åring med hybris och har ej nån annan åsikt än att blå är onda och skall mobbas..

    vem bryr sig om en 55årig ensam kommunist LOOSER som "jobbar" framför datorn 7 dar i veckan dygnet runt (ps lååååååångt påsklov på din skola.. 2 månader nu) =)

    sesåå ligga in på nått av alla namnnappar konton du har och spam,ma lite.. min lunch är slut nu och därmed lekstugan alla redcloud
    lol!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-29, 15:05

    "redcloud mannen som inte kan debattera.. bara angripa och häckla.."

    du menar kanske att jag inte håller med i ditt naiva svammel ?
    det är en helt annan sak...

    "du beter dig som en 12åring med hybris och har ej nån annan åsikt än att blå är onda och skall mobbas.."

    kallas projicering

    "vem bryr sig om en 55årig ensam kommunist LOOSER som "jobbar" framför datorn 7 dar i veckan dygnet runt (ps lååååååångt påsklov på din skola.. 2 månader nu) =)"

    looser stavas loser, f.ö. fel ålder om det är mig du avser...
    och få se nu, VEM har näst mest inlägg på det här forumet ?

    "sesåå ligga in på nått av alla namnnappar konton du har och spam,ma lite.. min lunch är slut nu och därmed lekstugan alla redcloud "

    ligga in ?

    "min lunch är slut"

    a.k.a nu kommer min jobbcoach, jag ska lära hur man skriver CV
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Funkar väl lika bra som när stocklholmare..

    Inlägg  theward 2009-05-29, 15:06

    fredrik rahm skrev:som vanligt ignorerade redcloud hela inlägget klippte ut nått och vände på allt

    ps jag VISSTE inte att filippa skrev ut antibiotika..jag i min enfald trodde verkligen att LÄKARE gjorde detta

    =)
    JA dessa har kortats av.. eller är det mera "rättvist" med 2-4 veckors väntetid till en vårdcentral, jag menar... du som inte ens BOR i närheten av stockholm har ju sååååååå många åsikter??

    Uttalar sig om rsten av DSveriges politik, bekymmer, möjligheter mm.

    ps förresten tror jag att resten av Sverige vet mer om hur sthlm funkar än vad Stockholmare vet om resten av Sverige Wink

    Sponsored content


    Jag tjattade med Filippa Reinfeldt! Empty Sv: Jag tjattade med Filippa Reinfeldt!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 04:07