Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
RedMentalCase
formsvackan
Secrist
redalert
RedCloud
9 posters

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 10:14

    Mp gör inte det. Varför rasar du inte mot dem?

    King of Fokusförskjutning has spoken....

    En liten liten hint secrist: MP sitter inte i regeringen, M, Fp, Kd och C gör det.
    Vilka "som av en händelse" var de som genomförde avregleringen av våra apotek.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Secrist 2012-05-11, 10:16

    RedCloud skrev:
    Mp gör inte det. Varför rasar du inte mot dem?

    King of Fokusförskjutning has spoken....

    En liten liten hint secrist: MP sitter inte i regeringen, M, Fp, Kd och C gör det.
    Vilka "som av en händelse" var de som genomförde avregleringen av våra apotek.....

    Japp, som jag är helt för. Men det är ändå rätt intressant att du inte vågar kritisera Mp. Ni samarbetade ju med de tidigare och buntas ihop med dem i varje opinionsmätning.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 10:42

    Men det är ändå rätt intressant att du inte vågar kritisera Mp.

    [fniss]

    Du har svårt att ta till dig ett ytterliggare allians-fiasko.... *ASG*

    Varför kommer ordet "fundamentalist" till mig när jag tänker på dig ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedMentalCase 2012-05-11, 10:55

    Bara en idiot kallar apoteksreformen för ett misslyckande, det är väl bara nordkorea som har statligt monopol på apotek numera, det säger en hel del om både aftonbladets ledarsida och våra vänstermuppar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 11:46

    Bara en idiot kallar apoteksreformen för ett misslyckande

    Bara en idiot kallar apoteksreformen för lyckat....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 12:00

    RedCloud skrev:
    Bara en idiot kallar apoteksreformen för ett misslyckande

    Bara en idiot kallar apoteksreformen för lyckat....

    ok, då är jag en idiot Smile

    för jag upplever en förbättrad tillgänglighet, jag upplever en förbättrad service där jag lättare får den information jag vill ha och förslag på annan medicin med samma verkning om jag vill ha den istället.
    jag har inte märkt att det skulle ha blivit dyrare, för mig har det inneburit ett rejält uppsving där jag slipper göra extra resor för att köpa min medicin, och har aldrigråkat ut för tt inte få den, det gjorde jag relativt ofta förr, och då vardet förenat med en extra resa för att först uppleva att de hade inte den, och sedan en ny för att hämta när den kommit in
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  redalert 2012-05-11, 12:09

    RedCloud skrev:
    Rädda till varje pris?

    Kallas generell välfärd, något som ni på högra sidan verkar avsky....

    Tycker du inte hela Sverige ska leva ?

    Inte ?

    Så det finns inga avfolkningsbygder eller folkomflyttningar i Sverige utan vi skall bevara till varje pris? Rolling Eyes

    Ett apotek i varje stuga kanske kosta vad det kosta vill? Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 13:02

    ok, då är jag en idiot

    Det tror jag inte, men du bor förmodligen inte här:

    Lima

    Malung

    Sälen

    Färila

    Ljusdal

    Ockelbo

    Svenstavik

    Arjeplog

    Arvidsjaur

    Malmberget

    Gällivare

    Likenäs

    Torsby

    Åsele

    Dorotea

    Sorsele

    Storuman

    Tärnaby

    Vilhelmina

    Vindeln

    Marstrand

    Virserum

    Vislanda

    Pålsboda

    Fellingsbro

    Hedesunda

    Delsbo

    Slite

    Torsås

    Hallstavik

    Burträsk

    Karlsborg

    Färgelanda

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 13:02

    Så det finns inga avfolkningsbygder eller folkomflyttningar i Sverige utan vi skall bevara till varje pris?

    Ett apotek i varje stuga kanske kosta vad det kosta vill

    Du svarade inte på frågan.....ska inte hela Sverige få leva ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  redalert 2012-05-11, 13:07

    RedCloud skrev:
    Så det finns inga avfolkningsbygder eller folkomflyttningar i Sverige utan vi skall bevara till varje pris?

    Ett apotek i varje stuga kanske kosta vad det kosta vill

    Du svarade inte på frågan.....ska inte hela Sverige få leva ?

    Till varje pris under alla omständigheter in absurdum? Shocked
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 13:12


    Till varje pris under alla omständigheter in absurdum?

    Du kan tydligen inte svar.....så förvånande.....
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  redalert 2012-05-11, 13:21

    RedCloud skrev:
    Till varje pris under alla omständigheter in absurdum?

    Du kan tydligen inte svar.....så förvånande.....

    Svaret är nej inte under alla omständigheter och till varje pris hade hoppats på att du hade insett detta själv men det var tydligen alldeles för mycket begärt! Evil or Very Mad
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  R.O.F.L 2012-05-11, 13:28

    Märker ingen större skillnad då apoteken i där jag bor, dem har bara bytt namn. Inga nya har tillkommit och för att få ut ett recept är det fortfarande DDR köer.
    Får vänta uppåt en timme vilket är helt åt helvete.
    Positivt är att man kan köpa lite skit på Konsum dock.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  formsvackan 2012-05-11, 13:46

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Det har tydligen aldrig slagit foliet att "privata vinstmaximerare" skulle kunna vara vanliga byinvånare. Menar foliet att vänstermuppar i bonnhåla vägrar öppna apotek eftersom de vill ha mer vinst?
    Tjänar nog inte mycket till att försöka förklara för foliet eftersom denne tror att planekonomin är lösningen! No
    Ni två är fasiken inte på riktigt. BH´s dumheter är dessutom av den arten att de inte går att kommentera utan man får nöja sig med att konstatera.

    Att någon, vänstermuppar eller vanliga byinvånare som råttan dillar om, skulle kunna driva apotek på de orter som de stora kedjorna inte klarar att få lönsamhet i denna verksamhet är helt enkelt obegripligt dumt att någon kan tro. Hur långt från kunskap och verklighet går det att komma?

    Ni kan naturligtvis hoppas på att er apostel GA/RMC för en gångs skull inte ljög, men påståendet att det skulle finnas många, t.o.m. ett otal som vill driva förlustbringande företag är käpprätt åt helvete.
    GustavAnder skrev:Jag själv, och ett otal andra jag känner, driver företag av en rad andra skäl än vinstmaximering.
    Det är heller inget som kommer topp tre på listan av skäl att man är företagare.

    Är ni tillräckligt offside för att köpa denna idioti kanske ni även gått på nedanstående kvalificerade skitsnack.
    GustavAnder skrev:Du tycks inte förstå hur det fungerar, de privata företag som nu köper apotek tjänar inte pengar på statliga subventioner, de har sin rörelsemarginal som alla andra företag.

    Vi ser idag hur det är med den saken. Räknenisse Borg funderar på förändringar i skattelagstiftningen för att komma åt det som helidioten GA hävdar att inte existerar.

    Avslutningsvis kan ni ta till er apostelns visdomsord.
    GustavAnder skrev:Läs lite företagsekonomi, mycket roligare än marx.

    Gör ni det kommer ni förhoppningsvis underfund med att vänstermuppar och/eller byinvånare inte har minsta möjlighet att driva apotek i glesbygden, om ni inte lyssnar alltför mycket på jubelåsnan GA vill säga.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  formsvackan 2012-05-11, 13:50

    R.O.F.L skrev:Märker ingen större skillnad då apoteken i där jag bor, dem har bara bytt namn. Inga nya har tillkommit och för att få ut ett recept är det fortfarande DDR köer.
    Får vänta uppåt en timme vilket är helt åt helvete.
    Positivt är att man kan köpa lite skit på Konsum dock.
    I de orter där apoteken läggs ner kommer nog människorna att avundas dig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 13:51

    RedCloud skrev:
    ok, då är jag en idiot

    Det tror jag inte, men du bor förmodligen inte här:

    Lima

    Malung

    Sälen

    Färila

    Ljusdal

    Ockelbo

    Svenstavik

    Arjeplog

    Arvidsjaur

    Malmberget

    Gällivare

    Likenäs

    Torsby

    Åsele

    Dorotea

    Sorsele

    Storuman

    Tärnaby

    Vilhelmina

    Vindeln

    Marstrand

    Virserum

    Vislanda

    Pålsboda

    Fellingsbro

    Hedesunda

    Delsbo

    Slite

    Torsås

    Hallstavik

    Burträsk

    Karlsborg

    Färgelanda


    Nej, men blir de helt utan apotek, kommer det inte finnas något inom närområdet?

    jag har 7 kilometer till närmsta, visst jag skulle gärna se att det fanns ett i orten jag bor på, en polisstation och ett försäkringskassekontor, arbetsförmedlingskontor, socialkontor osv osv
    en ordentlig livsmedelsaffär med utbud som på större orter
    men jag förstår fullt och fast att det är orealistiskt i en ort med bara ca 3000 invånare.

    Jag ställer mig ganska tvivlande på att det inte i dessa närhet kommer finnas alternativ, precis som här där jag faktiskt kan beställa mina mediciner till det lokala apoteksombudet på ica-nära
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 14:08

    Nej, men blir de helt utan apotek

    Varför skulle "marknaden" behålla olönsamma apotek där ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 14:18

    RedCloud skrev:
    Nej, men blir de helt utan apotek

    Varför skulle "marknaden" behålla olönsamma apotek där ?

    tjaa, har en ort två eller tre apotek tror jag att det tredje skulle få mycket högre omsättning och lönsamhet om två lade ner...

    och som sagt, blir det fråga om långa avstånd om ett sådant försvinner?

    visst det kunde väl vara bra med apotek i varje bonnahåla med mer än tio hus per kvadratkilometer eller hur?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  RedCloud 2012-05-11, 14:21

    tjaa, har en ort två eller tre apotek tror jag att det tredje skulle få mycket högre omsättning och lönsamhet om två lade ner...

    Jupp, så fungerar marknaden.

    och som sagt, blir det fråga om långa avstånd om ett sådant försvinner?

    Kolla orterna i listan ovan, ta fram en karta över norrland....

    visst det kunde väl vara bra med apotek i varje bonnahåla med mer än tio hus per kvadratkilometer eller hur?

    Det tror jag inte är samhällsekonomisk. Men baske mig att marknaden ska bestämma samhällsservicen.

    Ex. det är djävligt dyrt att leverera post till småbyarna norr om dalälven, ska vi lägga ner postutbärningen där och koncentrerara den till städerna ? Eller höja priset på porto till allt utanför Fjollträsk ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 14:30

    RedCloud skrev:
    tjaa, har en ort två eller tre apotek tror jag att det tredje skulle få mycket högre omsättning och lönsamhet om två lade ner...

    Jupp, så fungerar marknaden.

    och som sagt, blir det fråga om långa avstånd om ett sådant försvinner?

    Kolla orterna i listan ovan, ta fram en karta över norrland....

    visst det kunde väl vara bra med apotek i varje bonnahåla med mer än tio hus per kvadratkilometer eller hur?

    Det tror jag inte är samhällsekonomisk. Men baske mig att marknaden ska bestämma samhällsservicen.

    Ex. det är djävligt dyrt att leverera post till småbyarna norr om dalälven, ska vi lägga ner postutbärningen där och koncentrerara den till städerna ? Eller höja priset på porto till allt utanför Fjollträsk ?

    och hur avväger man då detta?
    ska man ha apotek, socialkontor, af-kontor, polisstation i varje småby ockå, fastä
    n det inte är samhällsekonomiskt?

    som jag tidigare skrev, jag kan få all min medicin levererad till den lokale handlaren om jag vill, det skulle förvåna mig oerhört om inte andra kan få detsamma på de orter som nämns, och min fråga var också, stängs alla i alla orterna, eller finns det orter med fler sådana och som inte heller har denna service att få det till ett lokalt apoteksombud?

    att jämföra med posten är lite illa, vilka går till apoteket varje dag?


    vad gäller dyrare, så fick vi i syd dyrare el än de i norr just pga "transportkostnaderna" och inte fan gnäller jag över det
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  formsvackan 2012-05-11, 14:46

    Sniperace skrev:ska man ha apotek, socialkontor, af-kontor, polisstation i varje småby ockå, fastän det inte är samhällsekonomiskt?
    Hur mäter du samhällsekonomin i detta sammanhang? Ska vi även ta bort hemtjänsten i orter med mindre än 20.000 invånare? Den är ju garanterat inte samhällsekonomisk, inte ens i storstäderna.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 14:49

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ska man ha apotek, socialkontor, af-kontor, polisstation i varje småby ockå, fastän det inte är samhällsekonomiskt?
    Hur mäter du samhällsekonomin i detta sammanhang?

    ett apotek i en bygd med ett fåtal människor och kanske helt utan kunder flera dagar i veckan, är det något att eftersträva om det dessutom kan täckas av ett lokalt apoteksombud?
    ett systembolag i varje småort istället för ombud?

    ska då skatter användas för att det ska finnas sådana på alla ställen och personalen kan sitta och rulla tummarna för att de sakna ett starkt kundunderlag?

    ska de finnas enbart för principens skull eller för att bemöta en riktig efterfrågan, vad gör apoteket för nytta då, om inte ombudet kan göra, all fakta och alla frågor kan ju besvaras via telefon från det apotek som levererar till ombudet.

    och som jag tidigare frågade, kommer de på dessa ter stå UTAN möjlighet att få apoteksvarorna till ett ombud nära sig, eller en näraliggande ort?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sniperace 2012-05-11, 14:59

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ska man ha apotek, socialkontor, af-kontor, polisstation i varje småby ockå, fastän det inte är samhällsekonomiskt?
    Hur mäter du samhällsekonomin i detta sammanhang? Ska vi även ta bort hemtjänsten i orter med mindre än 20.000 invånare? Den är ju garanterat inte samhällsekonomisk, inte ens i storstäderna.

    varför skulle vi behöva det, vi har hemtjänst i orten jag bor på, men mindre än 3000 invånare, och denna servar även landsbygden runt byn, men det kan knappast jämföras med ett apotek tycker jag, som jag påtalat, det finns även apoteksombud.

    att bara ha en samhällsfunktion där de bara siter o rullar tummarna kan inte vara en bra idé?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  redalert 2012-05-11, 15:07

    formsvackan skrev:
    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:Det har tydligen aldrig slagit foliet att "privata vinstmaximerare" skulle kunna vara vanliga byinvånare. Menar foliet att vänstermuppar i bonnhåla vägrar öppna apotek eftersom de vill ha mer vinst?
    Tjänar nog inte mycket till att försöka förklara för foliet eftersom denne tror att planekonomin är lösningen! No
    Ni två är fasiken inte på riktigt. BH´s dumheter är dessutom av den arten att de inte går att kommentera utan man får nöja sig med att konstatera.

    Att någon, vänstermuppar eller vanliga byinvånare som råttan dillar om, skulle kunna driva apotek på de orter som de stora kedjorna inte klarar att få lönsamhet i denna verksamhet är helt enkelt obegripligt dumt att någon kan tro. Hur långt från kunskap och verklighet går det att komma?

    Ni kan naturligtvis hoppas på att er apostel GA/RMC för en gångs skull inte ljög, men påståendet att det skulle finnas många, t.o.m. ett otal som vill driva förlustbringande företag är käpprätt åt helvete.
    GustavAnder skrev:Jag själv, och ett otal andra jag känner, driver företag av en rad andra skäl än vinstmaximering.
    Det är heller inget som kommer topp tre på listan av skäl att man är företagare.

    Är ni tillräckligt offside för att köpa denna idioti kanske ni även gått på nedanstående kvalificerade skitsnack.
    GustavAnder skrev:Du tycks inte förstå hur det fungerar, de privata företag som nu köper apotek tjänar inte pengar på statliga subventioner, de har sin rörelsemarginal som alla andra företag.

    Vi ser idag hur det är med den saken. Räknenisse Borg funderar på förändringar i skattelagstiftningen för att komma åt det som helidioten GA hävdar att inte existerar.

    Avslutningsvis kan ni ta till er apostelns visdomsord.
    GustavAnder skrev:Läs lite företagsekonomi, mycket roligare än marx.

    Gör ni det kommer ni förhoppningsvis underfund med att vänstermuppar och/eller byinvånare inte har minsta möjlighet att driva apotek i glesbygden, om ni inte lyssnar alltför mycket på jubelåsnan GA vill säga.

    Jasså det säger du men är det verkligen övertänkt? cherry
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  formsvackan 2012-05-11, 15:08

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ska man ha apotek, socialkontor, af-kontor, polisstation i varje småby ockå, fastän det inte är samhällsekonomiskt?
    Hur mäter du samhällsekonomin i detta sammanhang? Ska vi även ta bort hemtjänsten i orter med mindre än 20.000 invånare? Den är ju garanterat inte samhällsekonomisk, inte ens i storstäderna.

    varför skulle vi behöva det, vi har hemtjänst i orten jag bor på, men mindre än 3000 invånare, och denna servar även landsbygden runt byn, men det kan knappast jämföras med ett apotek tycker jag, som jag påtalat, det finns även apoteksombud.

    att bara ha en samhällsfunktion där de bara siter o rullar tummarna kan inte vara en bra idé?
    Varför ha hemtjänst överhuvudtaget om det inte är samhällsekonomiskt?

    Sponsored content


    Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa - Sida 2 Empty Sv: Nytt avregelerings fiasko från naivliberlaerna.....eller vad var det vi sa

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 22:25