Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-02, 02:21

    Hörde på radionyheterna idag att polisen någonstans i Norrland håller på att nysta upp en äggtjuvshärva, där det kan röra sig om så många som 5000 ägg tagna här i Sverige (Skandinavien?) från olika utrotningshotade fågelarter. Främst rovfågelägg såsom från pilgrimsfalk, havsörn, kungsörn, vråkar, you name it...

    Det finns inte så många saker som gör mig så förbannad som tjuvjakt, äggplundring etc på hotade arter. Jag dristar mig till att i princip jämställa det med mord. Ja, i mina ögon är det närmast t o m ett grövre brott.

    I min bok förtjänar dessa tilltag minst livstids fängelse, utan nåd. Deltar man aktivt i en verksamhet som ofelbart leder till att en art kommer att försvinna från jordens yta, för egen snöd vinnings skull har man liksom förverkat sin rätt att leva i den. Typ..
    Detsamma gäller naturligtvis tjuvjakt på tigrar, elefanter, noshörningar, valar, hajar etc.. (När jag t ex råkar se nå't avsnitt med Sea Shepherd kan jag inte låta bli att tänka: "Hur svårt är det att få tag i en torped egentligen?")

    Tankar?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-02, 02:38

    Vercingetorix skrev:I min bok förtjänar dessa tilltag minst livstids fängelse, utan nåd.
    Men du vet väl att straff inte hjälper? Vore det inte bra att t.ex skicka dessa förövare på en kryssning i Väst-indien?
    Jasså, man har redan testat det? Rolling Eyes
    Men iallafall, vi kan ju inte hålla på och skuldbelägga förövarna. De har säkert haft en eländig barndom. Kanske t.o.m utan ägg till frukost? Det är samhället som har gjort dem till brottslingar. Alltså borde samhället betala. En resa till Legoland kanske?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Vercingetorix 2012-03-02, 02:40

    DirtyDog skrev:
    Vercingetorix skrev:I min bok förtjänar dessa tilltag minst livstids fängelse, utan nåd.
    Men du vet väl att straff inte hjälper? Vore det inte bra att t.ex skicka dessa förövare på en kryssning i Väst-indien?
    Jasså, man har redan testat det? Rolling Eyes
    Men iallafall, vi kan ju inte hålla på och skuldbelägga förövarna. De har säkert haft en eländig barndom. Kanske t.o.m utan ägg till frukost? Det är samhället som har gjort dem till brottslingar. Alltså borde samhället betala. En resa till Legoland kanske?

    Medicinsk forskning och experiment, så kom de till någon nytta iaf... Levande försökspersoner borde kunna hjälpa till att föra medicinen framåt med raketfart. :-)
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-02, 02:59

    DirtyDog skrev:En resa till Legoland kanske?
    Nu låter förvisso Vercingetorix som om han hade föredragit en enkel biljett till Auschwitz istället? Rolling Eyes

    Doktor Mengele går ronden. Twisted Evil
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Infra 2012-03-02, 03:49

    V-torix:
    Jag dristar mig till att i princip jämställa det med mord. Ja, i mina ögon är det närmast t o m ett grövre brott.

    Men vad ska en polis göra när boplundraren lägger upp sin allra
    oskyldigaste min och säger om ägget som polisen anklagande
    håller upp: "Jag köpte det på loppis".

    Ta med dig bössan och gå ut på jakt.


    Senast ändrad av Infra den 2012-03-02, 04:08, ändrad totalt 1 gång
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Infra 2012-03-02, 03:52

    Vercingetorix skrev:Hörde på radionyheterna idag att polisen någonstans i Norrland håller på att nysta upp en äggtjuvshärva, där det kan röra sig om så många som 5000 ägg tagna här i Sverige (Skandinavien?) från olika utrotningshotade fågelarter. Främst rovfågelägg såsom från pilgrimsfalk, havsörn, kungsörn, vråkar, you name it...

    Det finns inte så många saker som gör mig så förbannad som tjuvjakt, äggplundring etc på hotade arter. Jag dristar mig till att i princip jämställa det med mord. Ja, i mina ögon är det närmast t o m ett grövre brott.

    I min bok förtjänar dessa tilltag minst livstids fängelse, utan nåd. Deltar man aktivt i en verksamhet som ofelbart leder till att en art kommer att försvinna från jordens yta, för egen snöd vinnings skull har man liksom förverkat sin rätt att leva i den. Typ..
    Detsamma gäller naturligtvis tjuvjakt på tigrar, elefanter, noshörningar, valar, hajar etc.. (När jag t ex råkar se nå't avsnitt med Sea Shepherd kan jag inte låta bli att tänka: "Hur svårt är det att få tag i en torped egentligen?")

    Tankar?

    Tankar: Vad heter boken och vilket utgivningsår har den?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-03, 00:19

    Infra skrev:Men vad ska en polis göra när boplundraren lägger upp sin allra oskyldigaste min och säger om ägget som polisen anklagande håller upp: "Jag köpte det på loppis".
    Man kan införa en lag som kräver licens för varenda innehav så kan ingen handla ägg utan att först söka och få en licens där även säljaren måste uppges. Detta förhindrar inte samlare från att få ägg men minskar troligtvis utbudet på äggen.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  DirtyDog 2012-03-03, 00:21

    Infra skrev:Tankar: Vad heter boken och vilket utgivningsår har den?
    "I min bok" är precis som uttrycket "i mina ögon" ett uttryck som man inte skall ta bokstavligt. Hur länge hade du bott i Sverige? Cool
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Infra 2012-03-03, 08:41

    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:Tankar: Vad heter boken och vilket utgivningsår har den?
    "I min bok" är precis som uttrycket "i mina ögon" ett uttryck som man inte skall ta bokstavligt. Hur länge hade du bott i Sverige? Cool
    Länge. Ok. Jag förstår. Jag tog det bokstavligt.

    Sponsored content


    Sannolikt inte för att man är sugen på omelett... Empty Sv: Sannolikt inte för att man är sugen på omelett...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 00:46