Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Secrist
Gandalf
Vercingetorix
Sniperace
F.I.S.T
ANNA2LINK
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
lazy
DirtyDog
15 posters

    Sala förbjuder tiggeri

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-23, 21:50

    RedclownIII skrev:
    Sniperace skrev:ska vi tillåta all narkotika på samma sätt?

    låta alla få knarka bäst der vill för att "någon" kanske klarar det "bra" och anser sig behöva det?

    Normalt behöver ingen tigga i dagens sverige, vår välfärd täcker i stort sett alla, utom just de där du tydligen så månar om, slavhandlarna som tvingar sina landsmän att tigga här, med deras pass i beslag och hot och våld...

    med förbud skulle ingen av dessa tvingas till slavarbete här, tycker det är tråkigt att du stöder sådant

    Förstår inte varför du stryker den där rc medhårs hela tiden han är ett pannben fullt i klass med infra! affraid

    tycker du jag stryker honom medhårs?
    är du inte nykter ikväll?

    Freedom vill ha dessa utländska slavhandlare med deras tiggare här, att det är bättre att vi hr 99 slavar och en som inte är slav, än att vi får bort de 99 slavarna och det drabbar den ende "frie" tiggaqren, som ändå skulle få sin försörjning via soc...


    Jag kan inte se det annat än att han stöder dessa slavhållare till sista andetaget
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 23:09

    så att det är 99% som drivs av slavhandlare....

    källa ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 23:36

    Freedom skrev:
    Är procentsatsen relevant?

    Självklart, har vi 81% svenska utslagna tiggare har vi ett samhällsproblem.
    Du menar att det finns svenskar som förvägras socialbidrag. Fråga dig isåfall varför?
    Eller är bidraget för snålt tilltaget?
    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Sosxpj
    Ovanstående är BETYDLIGT mer än vad jag lever på.
    Freedom skrev:
    Frågan är väl ifall vi skall tillåta svarta inkomster i detta land, för tiggare betalar väl inte skatt på sina inkomster?
    Frågan är väl om vi i en "välfärdsstat" ska behöva tigga ö.h.t ?

    Men vi kan ju alltid sänka skatterna....l-i-t-e till....
    Så istället för att kräva höjda socialbidrag så förespråkar du alltså att vissa inkomster skall undanhållas från allmän insyn?
    Vilka musiker kommer i framtiden betala skatt om de istället för inträde kan ställa upp sina gitarrfodral framför scenen?

    Frågan här gällde ju huruvida tiggarna överhuvudtaget TILLHÖR de svenska bidragssystemet eller menar du att det skall vara fritt fram för alla fattiga i världen att åka till Sverige för att försörja sig på tiggeri?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 23:40

    Du menar att det finns svenskar som förvägras socialbidrag.

    Nej vad har du fått det ifrån ?

    Så istället för att kräva höjda socialbidrag så förespråkar du alltså att vissa inkomster skall undanhållas från allmän insyn?

    Nej vad har du fått det ifrån ?

    Frågan här gällde ju huruvida tiggarna överhuvudtaget TILLHÖR de svenska bidragssystemet

    Säger du det ?
    Jag tror inte du sätter agendan vad folk ska skriva här eller inte....

    Intressant att se att du numera hänger dig åt forumhögerns favoritgren: att hitta på aldrig uttalade åsikter som sedan ska ältas och debatteras i oändlighet. Men det blir väl lätt så när argumenten saknas....
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 00:05

    Sniperace skrev:
    RedclownIII skrev:
    Sniperace skrev:ska vi tillåta all narkotika på samma sätt?

    låta alla få knarka bäst der vill för att "någon" kanske klarar det "bra" och anser sig behöva det?

    Normalt behöver ingen tigga i dagens sverige, vår välfärd täcker i stort sett alla, utom just de där du tydligen så månar om, slavhandlarna som tvingar sina landsmän att tigga här, med deras pass i beslag och hot och våld...

    med förbud skulle ingen av dessa tvingas till slavarbete här, tycker det är tråkigt att du stöder sådant

    Förstår inte varför du stryker den där rc medhårs hela tiden han är ett pannben fullt i klass med infra! affraid

    tycker du jag stryker honom medhårs?
    är du inte nykter ikväll?

    Freedom vill ha dessa utländska slavhandlare med deras tiggare här, att det är bättre att vi hr 99 slavar och en som inte är slav, än att vi får bort de 99 slavarna och det drabbar den ende "frie" tiggaqren, som ändå skulle få sin försörjning via soc...


    Jag kan inte se det annat än att han stöder dessa slavhållare till sista andetaget

    Just nu är jag inte 100% nykter kanske salongsberusad men för det mesta är jag nykter när jag inte är sugen och det är jag för det mesta inte. Rolling Eyes
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 00:06

    Freedom skrev:
    Självfallet är det bra att klyftorna ökat eftersom de varit för små.

    Källa: timbro.se och jag_är_så_jävla_dum_i_huvudet_att_jag_inte_vet_vad_jag_talar_om.se


    Alternativt är det du som saknar argument. Sen kan det ju visserligen komma ett och annat klokt budskap även från Timbro.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 00:07

    Freedom skrev:
    Är man enligt dig fascist om man utbildat sig och därefter gör ett fantastiskt jobb och har fräckheten att ta betalt för det?

    Nej har jag svarat, det räcker med din vidriga människosyn.

    Länk, källa? Eller är det dina fria fantasier du presenterar nu igen?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 00:09

    Freedom skrev:
    9% är importerade slaver...

    och de övriga 81% ?

    Tror du barnen får mer pengar för att man höjer skatterna?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-24, 00:36

    Freedom skrev:
    Så du menar att regelverket bestämmer vem som är sjuk?

    I.o.m. högerns valvinst 2006 så är det så...skattesänkningarna skulle ju finansieras på något sätt....kanske du minns ?
    Du menar väl fr.o.m.? Wink
    Du PÅSTÅR att det är så, ja.
    "Freedom"
    Har du nåt exempel på hur det regelverket definierar sjukdom?
    nej, har du ?
    Nu är det ju inte JAG som påstår att det FINNS sådana regler?
    Vore det inte lämpligt ifall du presenterar något som STYRKER ditt påstående?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-24, 00:43

    Freedom skrev:
    Du menar att det finns svenskar som förvägras socialbidrag.
    Nej vad har du fått det ifrån ?
    Så du menar att de BÅDE skall få socialbidrag och en möjlighet till svarta inkomster?
    HUR menade du ANNARS?
    Freedom skrev:
    Så istället för att kräva höjda socialbidrag så förespråkar du alltså att vissa inkomster skall undanhållas från allmän insyn?
    Nej vad har du fått det ifrån ?
    Från det faktum att du vill att svenskar som FÅR socialbidrag ÄVEN skall få tigga?
    Hur vore det om du inte menar så ISTÄLLET berättar EXAKT VILKA det är som skall få tigga?
    Freedom skrev:
    Frågan här gällde ju huruvida tiggarna överhuvudtaget TILLHÖR de svenska bidragssystemet
    Säger du det ?
    Jag tror inte du sätter agendan vad folk ska skriva här eller inte....

    Intressant att se att du numera hänger dig åt forumhögerns favoritgren: att hitta på aldrig uttalade åsikter som sedan ska ältas och debatteras i oändlighet. Men det blir väl lätt så när argumenten saknas....
    Förefaller snarare som att du slingrar dig ifrån att besvara mina frågor?
    Kan det bero på att du inte har några vettiga svar?
    Seså, försök igen så kanske du kan få fram vad du EGENTLIGEN menar så att ingen MISSFÖRSTÅR.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-24, 10:14

    Freedom vill ha dessa utländska slavhandlare med deras tiggare här,

    Är det enda sättet för forumhögern att debattera ?
    Att hitta på åsikter som sedan måste försvaras.
    Vilka ynk ni är......
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 11:21

    Freedom skrev:
    Freedom vill ha dessa utländska slavhandlare med deras tiggare här,

    Är det enda sättet för forumhögern att debattera ?
    Att hitta på åsikter som sedan måste försvaras.
    Vilka ynk ni är......


    Du förnekar således konsekvenserna av de åsikter du redovisat...tssss

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 11:22

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.

    Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar Shocked

    Varnånstans har jag påstått att någon skrivit detta?

    alldeles ovanför i ditt svar till anna
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 11:26

    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid

    Jag menar att i ett nyliberalt samhälle, där marknadskrafterna styr med järnhand, så blir västvärlden rika på tredje världens bekostnad, naturtillgångar och billig arbetskraft samt rent slaveri....Således en pyramid. Visste du att slaveriet existerar i västvärlden, och att det är miljontals slavar i världen i dag ?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 11:27

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.

    Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar Shocked

    Varnånstans har jag påstått att någon skrivit detta?

    alldeles ovanför i ditt svar till anna

    Inte alls. Ovan skrev jag: Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Jag påstod aldrig att någon yttrat det rent ut. Men vi kan ju notera att efter mitt inlägg så slutade vänstermupparna yla om minskade klytor. Kanske insåg någon av er att klyftor faktiskt är nödvändiga för att ett samhälle ska fungera.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-24, 11:30

    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid

    Jag menar att i ett nyliberalt samhälle, där marknadskrafterna styr med järnhand, så blir västvärlden rika på tredje världens bekostnad, naturtillgångar och billig arbetskraft samt rent slaveri....Således en pyramid. Visste du att slaveriet existerar i västvärlden, och att det är miljontals slavar i världen i dag ?


    Har du missat att typ 200 miljoner Indier och 300 miljoner kineser lever på en standard över vår? Tror du detta hade varit möjligt utan globalisering av marknadsekonomin?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 11:31

    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid

    Jag menar att i ett nyliberalt samhälle, där marknadskrafterna styr med järnhand, så blir västvärlden rika på tredje världens bekostnad, naturtillgångar och billig arbetskraft samt rent slaveri....Således en pyramid. Visste du att slaveriet existerar i västvärlden, och att det är miljontals slavar i världen i dag ?

    Slaveriet förekommer till allra största delen idag i arabvärlden, vad har det med vårt civiliserade västerland och nyliberalism att göra?, du bara snackar skit.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  F.I.S.T 2011-04-24, 12:10

    RedMentalCase skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedclownIII skrev:
    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid

    Jag menar att i ett nyliberalt samhälle, där marknadskrafterna styr med järnhand, så blir västvärlden rika på tredje världens bekostnad, naturtillgångar och billig arbetskraft samt rent slaveri....Således en pyramid. Visste du att slaveriet existerar i västvärlden, och att det är miljontals slavar i världen i dag ?

    Slaveriet förekommer till allra största delen idag i arabvärlden, vad har det med vårt civiliserade västerland och nyliberalism att göra?, du bara snackar skit.

    3000 barnslavar i Paris ??
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedMentalCase 2011-04-24, 12:11

    Många araber i Paris.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-24, 12:11

    Freedom skrev:
    Freedom vill ha dessa utländska slavhandlare med deras tiggare här,

    Är det enda sättet för forumhögern att debattera ?
    Att hitta på åsikter som sedan måste försvaras.
    Vilka ynk ni är......

    Dewt är ju så att den absoluta majoriteten av tiggare i sverige består av just de slavarbetare du verkar vilja att ska finnas....

    de som står och spelar på våra gator är sällan tiggare på samma sätt som de som ska förebjudas.

    ännu har jag inte sett några svenska tiggare på gatorna i våra olika städer, det rör sig alltid om människor med lapar med text om sjuk dotter eller annat på dålig svenska, och inte kan de mer än något svenskt ord.....

    varför vill du att dessa ska arbeta för sina slavägare?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Thetaxpayer 2011-04-24, 12:55

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.


    Det menar jag inte alls men denna utveckling som sker i dag är horribel och verkligen inte bra för någon!


    Men det innebär ju att du vill ha stora ekonomiska klyftor mellan arbetslös och läkare. Varför vill du ha ekonomiska klyftor mellan människor?

    Alltså ...är du på riktigt ??... det finns något som heter balans, och självklart ska det vara olika lön, men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!... det får konsekvenser som intye försvinner för att du blundar !!!




    Men om fattigdomen samtidigt minskar. Är inte det bra?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-24, 12:57

    Dewt är ju så att den absoluta majoriteten av tiggare i sverige består av just de slavarbetare du verkar vilja att ska finnas

    källa ?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-24, 13:01

    Thetaxpayer skrev:

    Men om fattigdomen samtidigt minskar. Är inte det bra?

    Det handlar egentligen inte om klyftor eller fattigdom det handlar om att ha makt över folk! No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-24, 13:08

    Freedom skrev:
    Dewt är ju så att den absoluta majoriteten av tiggare i sverige består av just de slavarbetare du verkar vilja att ska finnas

    källa ?

    kan du visa på motsatsen?

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-24, 13:27

    kan du visa på motsatsen?

    Ahh vi ska leka leken omvänd bevisföring...

    Nu är det ju faktiskt du som påstår något.
    Något som du dessutom inte verkar kunna styrka...

    Sponsored content


    Sala förbjuder tiggeri - Sida 4 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:01