Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Secrist
Gandalf
Vercingetorix
Sniperace
F.I.S.T
ANNA2LINK
Freedom
RedclownIII
ericTheDog
lazy
DirtyDog
15 posters

    Sala förbjuder tiggeri

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 14:53

    men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!..

    Jag tror inte lillErik har kapacitet att ta in dessa enkla fakta, högerfundamentalist som han är.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-23, 15:06

    Freedom skrev:
    Det är isåfall du som skapat det samhället genom att rösta på nyliberal hysterisk marknadsekonoomi.

    Och du och de andra högertomtarna glömde du visst att nämna....

    F.ö hade vi 2/3-samhället redan under sosseriet.

    Inte i samma utsträckning och inte som mål på den politiska agendan lillErik

    Hur kan det komma sig?

    SAPs högervandring

    Kan det vara så att vissa saker hänger på individen.

    socialDarwinism, granne med fascism bra jobbar lillErik


    Är övertygad om att du kommer fortsätta rösta på Alliansen. Vad är förresten problemet med ett 2/3-samhälle? Kommer ju alltid finnas en skala där 1/3 har det lite sämre än de 2/3 som strävat efter lite mer.

    Är man fascist om man utbildar sig?

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 15:28

    Vad är förresten problemet med ett 2/3-samhälle?

    Och du påstår att du är fullt frisk ?
    [wikipedia]
    Tvåtredjedelssamhälle är ett politiskt begrepp som betyder att två tredjedelar av invånarna har det gott ställt och en tredjedel är politiskt och ekonomiskt marginaliserade. Eftersom de välbeställda är i majoritet kan de fortsätta rösta fram partier som gynnar dem. I politisk debatt händer det att man beskyller högerorienterade partier för att vilja införa, eller ha infört, ett tvåtredjedelssamhälle

    Är det detta samhälle du strävar efter lillErik ?


    Är man fascist om man utbildar sig?

    Nej men om man bär din vidriga människosyn.
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-23, 15:59

    ANNA2LINK skrev:
    RedclownIII skrev:Givetvis löser man inga fattigdomsproblem genom förbud mot tiggare men jag är ändå inte motståndare till reglering av tiggeriet i städerna för tiggeriet löser inga fattigdomsproblem! Rolling Eyes



    Nej man löser det genaom ha ett bra och rättvist, solidariskt,jämlikt land där ingen hamnar i utanförskap!

    Goddag Anna! cyclops
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-23, 16:02

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.

    Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar Shocked

    Men varför och på vad är det då du klagar, pannbenet?
    clown
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 16:28

    F.I.S.T skrev:Ja man kan faktiskt undra hur du klarar av att starta en dator.
    Har jobbat som en datakonsult och fått lite erfarenhet där. Wink
    F.I.S.T skrev:För det första så vad jag förstod så var det ett majoritetsbeslut, var det inte alla, eller alla utom ett parti som var för förslaget, dvs inkluderat din egoisthöger. Hursomhelst så kan jag till skillnad från forumhögern kritisera vänsterförslag, när de är tokiga, även om det nu var S och inte V som har en stor majoritet i Sala, så jag känner inte riktigt att detta är ett vänsterförslag, utan ett S-förslag.
    Det ÄR alltid majoriteten som bestämmer OAVSETT vad de andra partierna tycker.
    F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?
    Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.
    F.I.S.T skrev:
    Nästa punkt på vilken du gör bort dig själv om och om igen, är att du inte klarar av att diskutera utan att komma med nedsättande öknamn på vänstern, detta i sig visar på vilken liten människa du är, och hur fattigt ditt språk är samt va lite argument du har.
    Frågan är vem som gör bort sig här? Twisted Evil Vilket öknamn syftar du på nu?
    Annars är jag inte direkt känd för att vara fattig vare sig det gäller språk eller argument, men att DU anser det är knappast något som förvånar någon. Twisted Evil
    F.I.S.T skrev:
    Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.
    Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?

    Sjukdom kan bero på MÅNGA faktorer men ännu har jag inte hört någon läkare ställa diagnosen att orsaken beror på för hög inkomst hos andra medmänniskor?
    F.I.S.T skrev:Och sedan resonerar du som forumhögern gör som oftast, angående den organiserade brottsligheten, och de som faktisk är fattiga, och behöver social hjälp..... ni resonerar lika dant vad gäller sjukförsäkringen, och det "utbredda fusket" (0.4%) .... att för att komma åt en liten klick fuskare, så sätter ni åt större delen av de utsatta i samma veva .... detta mina vänner är "Blå solidaritet"
    Shocked

    Och vilket av mina resonemang föranleder denna märkliga textsamling?
    Man kan väl bara "sätta dit" de som fuskar?
    En hastighetsövervakningskamera övervakar alla men kan väl endast fälla de som BEVISLIGEN gjort något olagligt?
    Om fusket endast består av 0,4% (baserat på hur många som fälls i domstol) så är skattefusket i Sverige alltså endast på 1 miljard (och inte 133 miljarder som många påstår) vid samma beräkningsgrund?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  F.I.S.T 2011-04-23, 17:15

    F.I.S.T skrev:Ja man kan faktiskt undra hur du klarar av att starta en dator.
    DirtyDog skrev:Har jobbat som en datakonsult och fått lite erfarenhet där. Wink

    jag uttryckte bara min förvåning över att du lyckas med detta, utifrån ditt eget sätt att "debattera"

    F.I.S.T skrev:För det första så vad jag förstod så var det ett majoritetsbeslut, var det inte alla, eller alla utom ett parti som var för förslaget, dvs inkluderat din egoisthöger. Hursomhelst så kan jag till skillnad från forumhögern kritisera vänsterförslag, när de är tokiga, även om det nu var S och inte V som har en stor majoritet i Sala, så jag känner inte riktigt att detta är ett vänsterförslag, utan ett S-förslag.

    DirtyDog skrev:Det ÄR alltid majoriteten som bestämmer OAVSETT vad de andra partierna tycker.



    Ja så är det , men i detta fall var borgarna ense med S, ... nåt du vill förneka ?


    F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?

    DirtyDog skrev:Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.


    Men ... det är ju det som är själva poängen, att det sociala nätverket inte fungerat under nya sossarna, och rasat samman fullständigt under moderaterna...
    Alltså faller människor UTANFÖR skyddsnätet, och därmed måste äta....
    Själv tycker jag gott man kan förbjuda tiggeri som har marknadsekonomiska förtecken, som försäljare som inte släpper förbi en på gatan.... dessa går det ingen ekonmoisk nöd på.... DÄR kan du snacka om störande av ordning utan relevans !


    F.I.S.T skrev:
    Nästa punkt på vilken du gör bort dig själv om och om igen, är att du inte klarar av att diskutera utan att komma med nedsättande öknamn på vänstern, detta i sig visar på vilken liten människa du är, och hur fattigt ditt språk är samt va lite argument du har.
    DirtyDog skrev:Frågan är vem som gör bort sig här? Twisted Evil Vilket öknamn syftar du på nu?
    Annars är jag inte direkt känd för att vara fattig vare sig det gäller språk eller argument, men att DU anser det är knappast något som förvånar någon. Twisted Evil

    Eh .... det är nästan roligt när du stoppar huvudet i sanden som en struts, över vad du själv skriver... det står ju gång på gång i dina inlägg vad du kallar vänsterdebattörer för...... du får en chans till att gissa, du som är datakonsult och allt Laughing

    F.I.S.T skrev:Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.

    DirtyDog skrev:Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?

    Ha ha årets motsägelse.....och vad tror du fattigdom uppstår i då ???....är det under "skyll-dig-själv-kontot" om du är fattig ?

    DirtyDog skrev:Sjukdom kan bero på MÅNGA faktorer men ännu har jag inte hört någon läkare ställa diagnosen att orsaken beror på för hög inkomst hos andra medmänniskor?

    Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.

    F.I.S.T skrev:Och sedan resonerar du som forumhögern gör som oftast, angående den organiserade brottsligheten, och de som faktisk är fattiga, och behöver social hjälp..... ni resonerar lika dant vad gäller sjukförsäkringen, och det "utbredda fusket" (0.4%) .... att för att komma åt en liten klick fuskare, så sätter ni åt större delen av de utsatta i samma veva .... detta mina vänner är "Blå solidaritet"
    Shocked


    DirtyDog skrev:Och vilket av mina resonemang föranleder denna märkliga textsamling?
    Man kan väl bara "sätta dit" de som fuskar?
    En hastighetsövervakningskamera övervakar alla men kan väl endast fälla de som BEVISLIGEN gjort något olagligt?
    Om fusket endast består av 0,4% (baserat på hur många som fälls i domstol) så är skattefusket i Sverige alltså endast på 1 miljard (och inte 133 miljarder som många påstår) vid samma beräkningsgrund?

    Likt förbaskat så är högerns metodik och politik, att det är värt att offra människor som är sjuka i processen mot "det utbredda fusket".... alternativt ett medvetet sätt att spara in pengar till staten oavsett sjukdomstillstånd. Och du röstar väl höger va ?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-23, 17:59

    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid





    Senast ändrad av RedclownIII den 2011-04-23, 21:25, ändrad totalt 2 gånger
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-23, 18:26

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.

    Jag utmanar härmed Doggen att påvisa var någon person i hela Sverige yttrat de "önskemål" som doggen här hävdar att de har.... jag väntar Shocked

    Varnånstans har jag påstått att någon skrivit detta?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-23, 18:30

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Freedom skrev:
    Ja eller så kommer de farandes när du stoppar för rödljus och tvättar vindrutan trots att den är nytvättad!

    Det kanske kommer som en överraskning, men det är resultatet av en politik som förordar ökade klyftor i samhället och som tycker ökade klyftor är bra.

    Gilla läget små nyliberaler....glöm inte låsa bildörren....


    Tyvärr så är det så som högerpolitiken fungerar. Bra med ökade klyftor - Snarare så är det förödande för ett land. Ett land där rättvisa, solidaritet och jämlikhet råder är definitivt det landet som lyckas bäst som välfärldsland som land som kan vara ett föregångsland för andra länder, som Sverige håller på att rasera nu med denna högerpolitik som förs... Ett välfärdsland är till för ALLA MEDBORGARE och det landet blir bättre om alla får det så bra som möjligt och inte bara en klick!!! Skulle vi ha det så så får vi bättre ordning på arbetslösheten,fattigdomen, folkhälsan, kriminaliteten, rasism mm mm... I dagens Sverige så ökar bara problemen och vi bygger en orolig framtid för många medborgare... Är det så som vi vill ha det??? Definitivt inte jag!


    Tänk dig ett samhälle med minimala klyftor. En arbetslös får lika mycket pengar som en läkare. Jag tolkar dig som att det är dit du vill. Förklara för mig varför den arbetslöse i det läget ska försöka få jobb.


    Det menar jag inte alls men denna utveckling som sker i dag är horribel och verkligen inte bra för någon!


    Men det innebär ju att du vill ha stora ekonomiska klyftor mellan arbetslös och läkare. Varför vill du ha ekonomiska klyftor mellan människor?

    Alltså ...är du på riktigt ??... det finns något som heter balans, och självklart ska det vara olika lön, men detta innebär inte att klyftorna ska öka hela tiden, det är rakt katastrofalt för ett land om de blir FÖR STORA !!!... det får konsekvenser som intye försvinner för att du blundar !!!

    Och vem har påstått att klyftorna hela tiden måste öka? Självfallet är det bra att klyftorna ökat eftersom de varit för små. Lite till borde de öka, men sen har vi nått en rätt lagom nivå, tycker jag.

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  ericTheDog 2011-04-23, 18:35

    Freedom skrev:
    Vad är förresten problemet med ett 2/3-samhälle?

    Och du påstår att du är fullt frisk ?
    [wikipedia]
    Tvåtredjedelssamhälle är ett politiskt begrepp som betyder att två tredjedelar av invånarna har det gott ställt och en tredjedel är politiskt och ekonomiskt marginaliserade. Eftersom de välbeställda är i majoritet kan de fortsätta rösta fram partier som gynnar dem. I politisk debatt händer det att man beskyller högerorienterade partier för att vilja införa, eller ha infört, ett tvåtredjedelssamhälle

    Är det detta samhälle du strävar efter lillErik ?


    Är man fascist om man utbildar sig?

    Nej men om man bär din vidriga människosyn.

    Ser att du fick slut på argument lill-rc. Det ska nog till antingen en rabiat vänstermupp eller ett rasistäckel (eller bådadera, som du) för att få min människosyn till vidrig. Är man enligt dig fascist om man utbildat sig och därefter gör ett fantastiskt jobb och har fräckheten att ta betalt för det?

    Vad gället 2/3-samhället ser jag inte att den sista 1/3-delen nödvändigtvis måste vara marginaliserad.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 19:13

    Självfallet är det bra att klyftorna ökat eftersom de varit för små.

    Källa: timbro.se och jag_är_så_jävla_dum_i_huvudet_att_jag_inte_vet_vad_jag_talar_om.se
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 19:15

    Är man enligt dig fascist om man utbildat sig och därefter gör ett fantastiskt jobb och har fräckheten att ta betalt för det?

    Nej har jag svarat, det räcker med din vidriga människosyn.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-23, 20:51

    Freedom skrev:
    kanske skulle vi avskaffa soc osv och låta dessa tigga istället?

    Kanske Alliansens nya vallöfte ?
    Gör samtidigt välgörenheten avdragsgill.......

    Det finns ett annat "tiggeri" som kommer i skymundan här.

    När det skattefinansierade sociala skyddsnätet brister pga skattesänkarfundamentalisternas framfart så har trycket på icke-statliga institutioner ökat dramatiskt, Diakonia, Frälsningsarmen mfl har tvingats mång och flerdubblat sina hjälpinsatser till människor som inte längre klarar ens de vardagliga utgifterna.

    Barnfattigdomen ökar i Sverige......ska vi inte sänka skatterna l-i-t-e till ?

    men VILKA ärdessa tiggare som finns, vanliga människor med svenskt uppehållstildtånd, eller utlänninagr som arbetar som slavar med tiggeri?

    du hittsar inte vanliga svensson med tigarskålar osv här, 9% är importerade slaver...

    resten får sin tillvsro försörjd av arbete eller soc...

    så frågan är vill vi att dessa slavarbetare ska vara här och försörja sina "herrar"
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 21:12

    9% är importerade slaver...

    och de övriga 81% ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 21:13

    F.I.S.T skrev:jag uttryckte bara min förvåning över att du lyckas med detta, utifrån ditt eget sätt att "debattera"
    Du är ju riktigt komisk. Laughing
    Inbillar du dig att NÅGON här anser dig vara en bättre debattör än mig? Att många föredrar dina åsikter är en annan fråga. Wink
    F.I.S.T skrev:Ja så är det , men i detta fall var borgarna ense med S, ... nåt du vill förneka ?
    Nej, varför skulle jag vilja det? S har väl inte patent på bra idéer?
    F.I.S.T skrev:Vidare säger du att det är dåligt att S kommit med detta förslag, men du tycks vara för det ändå ?????.... hur ska vi ha det nu då ?
    DirtyDog skrev:Och VAR påstår jag detta? Jag var väl FÖR att man förbjöd ALLT offentligt oväsen som inte fått speciellt tillstånd? Tiggeri är något som de får utföra på socialkontoren och INTE på gator och torg.

    Men ... det är ju det som är själva poängen, att det sociala nätverket inte fungerat under nya sossarna, och rasat samman fullständigt under moderaterna...
    [/quote]
    Eeeh..., POÄNGEN hade väl varit ifall du hade kunnat VISA på VAR jag påstått att det var ett dåligt förslag? Kan du inte släppa thinnertrasan tills vi har rett ut det här? Laughing
    F.I.S.T skrev:
    Nästa punkt på vilken du gör bort dig själv om och om igen, är att du inte klarar av att diskutera utan att komma med nedsättande öknamn på vänstern, detta i sig visar på vilken liten människa du är, och hur fattigt ditt språk är samt va lite argument du har.
    DirtyDog skrev:Frågan är vem som gör bort sig här? Twisted Evil Vilket öknamn syftar du på nu?
    Annars är jag inte direkt känd för att vara fattig vare sig det gäller språk eller argument, men att DU anser det är knappast något som förvånar någon. Twisted Evil
    Eh .... det är nästan roligt när du stoppar huvudet i sanden som en struts, över vad du själv skriver... det står ju gång på gång i dina inlägg vad du kallar vänsterdebattörer för...... du får en chans till att gissa, du som är datakonsult och allt[/quote] Laughing
    Vem är det som stoppar huvudet i sanden egentligen? (Var inte det en negativ skildring av mig förresten?)
    Du vägrar förklara hur fattigdomen i Rumänien är alliansens ansvar och gnäller istället när jag skriver att "Vänstermuppar" (lovar att skriva strutsar nästa gång!) inte begriper att de som tigger är BESÖKARE från utlandet och inga svenskar som blivit "utförsäkrade".
    Att du inte ens FÖRSÖKER förklara ditt resonemang visar väl ganska tydligt att du själv inser att det var ett idiotiskt påstående från din sida.
    Själv använder jag i motsats till dig inte nedlåtande öknamn i avsikt att stärka mina argument utan för att det ROAR mig. Wink
    F.I.S.T skrev:Sedan att forumhögern inte förstår sambandet mellan ökade klyftor, ökat utanförskap å ena sidan, ....och tiggeri, sjukdom och brottslighet å andra sidan, förvånar mig föga.
    DirtyDog skrev:Det kanske beror på att "forumhögern" alltid trott att tiggeri och brottslighet berodde på fattigdom och inte på att grannen fått en löneförhöjning?
    Ha ha årets motsägelse.....och vad tror du fattigdom uppstår i då ???....är det under "skyll-dig-själv-kontot" om du är fattig ?[/quote]
    Motsägelse?
    Menar du på fullt allvar att du blir fattig bara för att din granne vinner på lotto?
    Ärligt talat, tag ut skallen ur plastpåsen en liten stund. Smile
    F.I.S.T skrev:
    DirtyDog skrev:Sjukdom kan bero på MÅNGA faktorer men ännu har jag inte hört någon läkare ställa diagnosen att orsaken beror på för hög inkomst hos andra medmänniskor?

    Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel
    Vad skall man säga om detta? Det klassiska "RIDÅ!" ?
    Världens välstånd är konstant och det enda vi kan göra är att bättre fördela detta. Detta måste varit bland de mest idiotiska påståenden som jag någonsin hört!?!
    F.I.S.T skrev:Och sedan resonerar du som forumhögern gör som oftast, angående den organiserade brottsligheten, och de som faktisk är fattiga, och behöver social hjälp..... ni resonerar lika dant vad gäller sjukförsäkringen, och det "utbredda fusket" (0.4%) .... att för att komma åt en liten klick fuskare, så sätter ni åt större delen av de utsatta i samma veva .... detta mina vänner är "Blå solidaritet"
    Shocked

    DirtyDog skrev:Och vilket av mina resonemang föranleder denna märkliga textsamling?
    Man kan väl bara "sätta dit" de som fuskar?
    En hastighetsövervakningskamera övervakar alla men kan väl endast fälla de som BEVISLIGEN gjort något olagligt?
    Om fusket endast består av 0,4% (baserat på hur många som fälls i domstol) så är skattefusket i Sverige alltså endast på 1 miljard (och inte 133 miljarder som många påstår) vid samma beräkningsgrund?

    Likt förbaskat så är högerns metodik och politik, att det är värt att offra människor som är sjuka i processen mot "det utbredda fusket".... alternativt ett medvetet sätt att spara in pengar till staten oavsett sjukdomstillstånd. Och du röstar väl höger va ? [/quote]
    Nu svarade du ÅTER IGEN inte på min fråga?
    Angående ditt sista påstående. VAD i regeringens politik går ut på att "Offra" sjuka? Det är ju endast hur oppositionen vill få det att framstå som. Problemet för de som "drabbats" har väl varit att någon tjänsteman ansett att de INTE är sjuka, eller har jag missförstått något?
    Har regeringen fått tjänstemännen att TÄNKA annorlunda eller har tjänstemännen av olika anledningar valt att AGERA annorlunda än tidigare även om deras TANKAR väl hela tiden varit desamma?

    Vad står det isåfall i det direktiv som fått dem att AGERA annorlunda?
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-23, 21:23

    F.I.S.T skrev:Men eru på riktigt ?..... Världen är ett pyramidspel, och varje land är ett pyramidspel, där det är de fräckaste och mest gnidna personerna som roffar åt sig mest..... således påverkar det dom i botten på pyramiden att få mindre eller ingenting,.... Högern gör ofta gällande att det är upp till en själv vad man hamnar i för livssituation, men det är bara delvis sant, och dessutom är det så att högern ofta säger det i ett kontenta som om det vore möjligt att alla i världen kunde vara framgångsrika och ha det lika bra ekonomiskt som vi i Sverige..... detta är givetvis inte sant, eftersom vi är rika på andras bekostnad.... så är det i ett marknadsekonomiskt samhälle utan politisk styrning av medlena, och utan inkomstfördelning.


    Öhh hur tänker du nu?

    Menar du att rikedom är konstant om en blir rik så blir en annan fattig?

    Menar du att vi är lika "rika" som på Jesus tid? clown cyclops affraid

    Pannbenet/asshole du har tre frågor att besvara!

    Laughing
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 21:24

    Problemet för de som "drabbats" har väl varit att någon tjänsteman ansett att de INTE är sjuka, eller har jag missförstått något?

    En hel del verkar det som, vem skriver regelverket ?

    oppositionen ?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 21:26

    Freedom skrev:
    9% är importerade slaver...

    och de övriga 81% ?
    Är procentsatsen relevant?

    Frågan är väl ifall vi skall tillåta svarta inkomster i detta land, för tiggare betalar väl inte skatt på sina inkomster?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  DirtyDog 2011-04-23, 21:28

    Freedom skrev:
    Problemet för de som "drabbats" har väl varit att någon tjänsteman ansett att de INTE är sjuka, eller har jag missförstått något?

    En hel del verkar det som, vem skriver regelverket ?

    oppositionen ?
    Så du menar att regelverket bestämmer vem som är sjuk?
    Har du nåt exempel på hur det regelverket definierar sjukdom?
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 21:29

    Är procentsatsen relevant?

    Självklart, har vi 81% svenska utslagna tiggare har vi ett samhällsproblem.

    Frågan är väl ifall vi skall tillåta svarta inkomster i detta land, för tiggare betalar väl inte skatt på sina inkomster?

    Frågan är väl om vi i en "välfärdsstat" ska behöva tigga ö.h.t ?

    Men vi kan ju alltid sänka skatterna....l-i-t-e till....
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Freedom 2011-04-23, 21:30

    Så du menar att regelverket bestämmer vem som är sjuk?

    I.o.m. högerns valvinst 2006 så är det så...skattesänkningarna skulle ju finansieras på något sätt....kanske du minns ?

    Har du nåt exempel på hur det regelverket definierar sjukdom?

    nej, har du ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-23, 21:36

    Freedom skrev:
    9% är importerade slaver...

    och de övriga 81% ?

    tja, nu missade jag tydligen en 9, så att det är 99% som drivs av slavhandlare....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sniperace 2011-04-23, 21:40

    ska vi tillåta all narkotika på samma sätt?

    låta alla få knarka bäst der vill för att "någon" kanske klarar det "bra" och anser sig behöva det?

    Normalt behöver ingen tigga i dagens sverige, vår välfärd täcker i stort sett alla, utom just de där du tydligen så månar om, slavhandlarna som tvingar sina landsmän att tigga här, med deras pass i beslag och hot och våld...

    med förbud skulle ingen av dessa tvingas till slavarbete här, tycker det är tråkigt att du stöder sådant
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  RedclownIII 2011-04-23, 21:45

    Sniperace skrev:ska vi tillåta all narkotika på samma sätt?

    låta alla få knarka bäst der vill för att "någon" kanske klarar det "bra" och anser sig behöva det?

    Normalt behöver ingen tigga i dagens sverige, vår välfärd täcker i stort sett alla, utom just de där du tydligen så månar om, slavhandlarna som tvingar sina landsmän att tigga här, med deras pass i beslag och hot och våld...

    med förbud skulle ingen av dessa tvingas till slavarbete här, tycker det är tråkigt att du stöder sådant

    Förstår inte varför du stryker den där rc medhårs hela tiden han är ett pannben fullt i klass med infra! affraid

    Sponsored content


    Sala förbjuder tiggeri - Sida 3 Empty Sv: Sala förbjuder tiggeri

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 22:33