Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+22
marxisten
Infra
DMustaine
redalert
lazy
R.O.F.L
RedCloud
berralarzon
theward
captaincodd
Redcluod
berrra
admins arsle
Sniperace
Redvictory
Dao
Vercingetorix
Regndrottning
Mona Sahlin
Secrist
MartinLindgren
F.I.S.T
26 posters

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 02:47

    Borgarspråkets ordlista forts


    Kritisera marknadsekonomins avigsidor = Kommunist

    Lars Ohly = Kommunist

    Olof Palme = Kommunist

    Att bry sig om någon annan, och något annat än pengar = Kommunism

    Att ge bort något utan egen vinning = Kommunism

    Solidaritet
    = Kommunism

    (När en borgare får slut på argument) = Kommunist


    Senast ändrad av F.I.S.T den 2010-01-06, 02:49, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Party

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 02:48

    Det måste ha varit en rolig fest du var på!

    Jag vet inte. Jag var tvungen att fråga polarna dagen efter om jag hade kul! Razz
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Ord

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 02:50

    Lars Ohly = Kommunist

    Ja men det stämmer ju. Han kallade sig själv för kommunist innan han insåg att det var en belastning i hans strävan mot den politiska makten.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 02:50

    Secrist skrev:Det måste ha varit en rolig fest du var på!

    Jag vet inte. Jag var tvungen att fråga polarna dagen efter om jag hade kul! Razz

    va sorgligt ! Sad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-06, 02:52

    Där fick Secristen in ett "bullseye", på sig själv, hans definition på ordet bakfull visar ju tydligt hans rätta blåa nylle!

    Den var riktigt usel och dålig, påminner mycket om borgaralliansens politik!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Kul

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 02:52

    va sorgligt

    Det var en överdrift. Det hoppas jag du fattar. Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Que

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 02:54

    Där fick Secristen in ett "bullseye", på sig själv, hans definition på ordet bakfull visar ju tydligt hans rätta blåa nylle!

    Den var riktigt usel och dålig, påminner mycket om borgaralliansens politik!


    Ytterligare ett i den långa raden av obegripliga och förvirrade inlägg från vår kära martin. Rolling Eyes
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 02:55

    Secrist skrev:va sorgligt

    Det var en överdrift. Det hoppas jag du fattar. Wink

    Ännu sorgligare Sad Sad
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 03:00

    Måste tillstå en talang du har Secrist, du är högerdebattörernas i särklass bästa på ämnesflykt, i form av oneliners, utan att spotta och svära....
    Se till så att trådens ämne kommer i skymundan,
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Ämne

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 03:05

    Tja, ämnet var ju så fjantigt så det förtjänar ändå inte att tas på allvar. Verka mest vara en vänstertävlan om vem som kan skriva mest nedlåtande inlägg om alliansen. Rolling Eyes
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-06, 03:08

    Håll ut secrist, det vet du att jag har förstått för länge sedan, att man inte kan ta dig på allvar?

    Men nu när du visar att du vet om det själv kanske vi får se en skärpning och uppryckning, för det är ju aldrig för sent! Wink
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Allvar

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 03:12

    Håll ut secrist, det vet du att jag har förstått för länge sedan, att man inte kan ta dig på allvar?

    Hur vet du det? Du har väl aldrig försökt att hålla ett seriöst samtal?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 03:12

    Secrist skrev:Tja, ämnet var ju så fjantigt så det förtjänar ändå inte att tas på allvar. Verka mest vara en vänstertävlan om vem som kan skriva mest nedlåtande inlägg om alliansen. Rolling Eyes

    Om du tycker ämnet var fjantigt,så tycker jag du är på denna tråd ganska mycket för att tycka det är fjantigt. Sen är det ju inte bara på denna tråd du lyckas med det jag berömmer dig för. Cool

    Det är dock viktigt att avslöja ordförvrängningar som Alliansen skapat för att lura folk......

    Sen kan det säkert från min sida dyka upp viss sarkasm i vissa exempel oxå ...
    ...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Lura

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 03:15

    Det är dock viktigt att avslöja ordförvrängningar som Alliansen skapat för att lura folk......

    Det är där vänstern märkliga inställning till demokratin smyger in. Om inte socialdemokraterna vinner valen så beror det på att motståndarna fuskar och luras. scratch

    Personligen tycker jag det är en rätt otäck inställning. På något vis respekterar man inte demokratins spelregler.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 04:20

    Secrist skrev:Det är dock viktigt att avslöja ordförvrängningar som Alliansen skapat för att lura folk......

    Det är där vänstern märkliga inställning till demokratin smyger in. Om inte socialdemokraterna vinner valen så beror det på att motståndarna fuskar och luras. scratch

    Personligen tycker jag det är en rätt otäck inställning. På något vis respekterar man inte demokratins spelregler.

    Socialdemokraterna ???

    Demokratins spelregler säger du ..... Ja det är klart ingår det i demokrati att "pissa" på sjuka människor och som grupp anklaga dom för att vara fuskare.....
    Då är jag inte demokrat.....
    Och ingår det i demokrati att föra väljarna bakom ljuset om sin agenda .... då är jag inte demokrat.....

    Men demokrati betyder folkstyre, där politikerna är folkets arbetsgivare, och skall lyssna till dess röst... även opinionen....
    Och detta stöder jag....

    Jag förstår att dina argument tryter Secrist, eftersom du gör som vanligt skiftar fokus, och skyller ifrån dig ... så som är sed för borgerligheten...
    Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...

    apropå skrämmande inställning Secrist...
    Cool

    Demokratins spelregler säger du .... innebär de att man inte får kritisera sittande regering och dess språkbruk ?...... Det är detta du insinuerar.... OCH DETTA MIN HERRE ÄR EN SKRÄMMANDE INSTÄLLNING... som förekommer i diktaturer
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 04:26

    Det "nya" arbetarpartiet = Partiet som gör livet surt för arbetarna
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 04:30

    Redvictory skrev:Det "nya" arbetarpartiet = Partiet som gör livet surt för arbetarna
    Very Happy
    avatar
    admins arsle


    Antal inlägg : 47
    Join date : 10-01-06

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  admins arsle 2010-01-06, 05:26

    SNART BÖRJAR DEBATTEN
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Trams

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:31

    Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...

    Fast detta är inte kritik. Detta är rent egentillverkat nonens och dessutom ett hån mot alla som inte röstar på vänstern. Jag har svårt att förstå vad allt detta hat kommer ifrån.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-06, 12:43

    Secrist skrev:Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...

    Fast detta är inte kritik. Detta är rent egentillverkat nonens och dessutom ett hån mot alla som inte röstar på vänstern. Jag har svårt att förstå vad allt detta hat kommer ifrån.

    Nåja, Secrist....Nu är det sant att alliansen kör med eget språkbruk. Det togs upp i media för något år sedan att Timbro betalade för en ny språkbruk för att kunna få in vinklade känslor i en debatt. T.ex. 'majoritetens diktatur'. Detta är ju en 'trigger' fras som skall få att känna hur orättvis det är med sossar, som för det mesta sitter i regeringsställning. Så hårt det är med demokrati.

    Detta jag beskriver togs upp i media och jag vill minnas vi diskuterade detta på AB.


    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Språk

    Inlägg  Secrist 2010-01-06, 12:46

    Nåja, Secrist....Nu är det sant att alliansen kör med eget språkbruk.

    Fast det är ju ett politikerknep. Eller tror du att det bara är alliansen som har taktiska rådslag? Hursomhelst, min kritik var ju att hela tråden var så sanslöst överdrivet.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 12:51

    Secrist skrev:Nåja, Secrist....Nu är det sant att alliansen kör med eget språkbruk.

    Fast det är ju ett politikerknep. Eller tror du att det bara är alliansen som har taktiska rådslag? Hursomhelst, min kritik var ju att hela tråden var så sanslöst överdrivet.

    Du "tycker" den är överdriven menar du? det finns faktiskt en sanning mitt i all ironi!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-06, 13:02

    Secrist skrev:Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...

    Fast detta är inte kritik. Detta är rent egentillverkat nonens och dessutom ett hån mot alla som inte röstar på vänstern. Jag har svårt att förstå vad allt detta hat kommer ifrån.

    Detta ÄR KRITIK....

    Du kallar det "hat"......
    Jag kallar det ilska.... men det finns fog för många drabbade att använda ditt ord,

    Du har svårt att förstå var det kommer ifrån, när en regering som denna Anklagar en hel lågstatusgrupp för att vara fuskare, nämligen de sjuka.....
    Samtidigt som samhällstopparna roffar åtsig/fuskar till sig miljoner i egen ficka för att de själva tycker de är värda detta
    Du har svårt att förstå ilskan ??

    Man drar in på deras ekonomiska möjligheter. Man ger dom inte en rimlig chans till en vettig rehabilitering, FÖR DOM SOM DET ÖVER HUVUD TAGET ÄR MÖJLIGT... (Det är nämligen inte det för alla)... och ändå gick man till val på just detta..

    Du har svårt att förstå ilskan/hatet mot en regering som endast hat sin egen plånboks fortsatta svullnad som agenda, och går ut med att vara emot utanförskap, när regeringen skapar utanförskapet själva....

    Du har svårt att förstå ??
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Redvictory 2010-01-06, 13:41

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:Min kritik till regeringens politik samt den omskrivning av språket de håller på med, för att genomföra sin egopolitik..... min kritik till detta omvandlar du på gammalt borgerligt sätt till att jag skulle vara odemokratisk ...

    Fast detta är inte kritik. Detta är rent egentillverkat nonens och dessutom ett hån mot alla som inte röstar på vänstern. Jag har svårt att förstå vad allt detta hat kommer ifrån.

    Detta ÄR KRITIK....

    Du kallar det "hat"......
    Jag kallar det ilska.... men det finns fog för många drabbade att använda ditt ord,

    Du har svårt att förstå var det kommer ifrån, när en regering som denna Anklagar en hel lågstatusgrupp för att vara fuskare, nämligen de sjuka.....
    Samtidigt som samhällstopparna roffar åtsig/fuskar till sig miljoner i egen ficka för att de själva tycker de är värda detta
    Du har svårt att förstå ilskan ??

    Man drar in på deras ekonomiska möjligheter. Man ger dom inte en rimlig chans till en vettig rehabilitering, FÖR DOM SOM DET ÖVER HUVUD TAGET ÄR MÖJLIGT... (Det är nämligen inte det för alla)... och ändå gick man till val på just detta..

    Du har svårt att förstå ilskan/hatet mot en regering som endast hat sin egen plånboks fortsatta svullnad som agenda, och går ut med att vara emot utanförskap, när regeringen skapar utanförskapet själva....

    Du har svårt att förstå ??

    Varför saknas förståelse hos Högeranhängarna? föddes de så eller är det deras uppfostran? ett barn föds ju inte utan empati och medkänsla! men barn som växer upp i en miljö där det egna egot är större än medkänsla och medmänsklighet blir nog format så!
    berrra
    berrra


    Antal inlägg : 79
    Join date : 09-12-30

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  berrra 2010-01-06, 16:03

    Vi förstår !

    Alla på bänken måste förstås !

    Alla på bänken ska förstås bestämma över alla andra !

    De förstår !

    Alla ska förpassas till bänken !

    Röd demokrati !

    Sponsored content


    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista - Sida 3 Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 22:04