Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+22
marxisten
Infra
DMustaine
redalert
lazy
R.O.F.L
RedCloud
berralarzon
theward
captaincodd
Redcluod
berrra
admins arsle
Sniperace
Redvictory
Dao
Vercingetorix
Regndrottning
Mona Sahlin
Secrist
MartinLindgren
F.I.S.T
26 posters

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:13

    Tycker det skall synas hur borgerligheten förvränger ord för få igenom sin vilja att få mer pengar i egen ficka samt försämra för sämst ställda


    http://ordlista.alliansfrittsverige.nu/2008_10_01_archive.html

    Hushållsnära tjänster = Pigor

    Rehabiliteringskedjan = Spara pengar på de sjuka och pensionärer

    Arbetslinjen = Att skapa låglöneyrken för att folk ska veta sin plats, samt att Sjuka ska jobba hellre än att friska arbetslösa ska få tillfälle till jobb mm mm

    Att vara emot utanförskap = Att skapa mer utanförskap

    Kom gärna med fler ex på hur Borgerligheten förvränger sanningen för egen vinning


    Bidragslinjen
    = det som egentligen är en sjukförsäkring som medborgarna betalat in via skatter
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-04, 00:21

    Det var ingen trevlig eller rolig ordlista, men ack så sann!

    Borgar sverige på ett silverfat skulle man kunna säga utan överdrift! No
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:24

    MartinLindgren skrev:Det var ingen trevlig eller rolig ordlista, men ack så sann!

    Borgar sverige på ett silverfat skulle man kunna säga utan överdrift! No

    Njä ... trevlig är den inte ... men den avslöjar delvis hur Alliansen kom till makten, genom att förvränga sanningen....
    och lite rolig tycker jag den är.... lite humor i fingertopparna finns där allt

    Mer: Valfrihet = Valfrihet för den friske och rike

    Satsa på individen = Rika individer
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sanning?

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 00:27

    Njä ... trevlig är den inte ... men den avslöjar delvis hur Alliansen kom till makten, genom att förvränga sanningen....

    Ja, här är onekligen mycket sannings som förvrängs här. Fast den kommer inte från allianshåll.
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-04, 00:29

    FIST

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/17/miljopartiet-de-grona-ett-naturligt-hem-socialliberaler

    5) Arbetskraftsinvandring

    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.


    Detta arbete leds just nu av Mikaela Valtersson, vår ekonomiskpolitiska talesperson, i egenskap av utredare åt regeringen. Jag tror och hoppas att det arbetet också leder till en ny syn på gränser och migration, ett perspektiv som kan vara en motpol till den trend vi ser i både Sverige och övriga Europa. Äkta öppenhet för migration är en förutsättning för ekonomisk utveckling.

    Härligt va FIST?

    INTE ETT JÄVLA ORD OM 500.000 ARBETSLÖSA DÄR INTE!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:30

    Secrist skrev:Njä ... trevlig är den inte ... men den avslöjar delvis hur Alliansen kom till makten, genom att förvränga sanningen....

    Ja, här är onekligen mycket sannings som förvrängs här. Fast den kommer inte från allianshåll.
    Nej de "tar ju mycket ansvar för det de gjort "Det är inte vårat fel, det är sossarnas, det är FKs det är finanskrisen, det är dom sjukas fel... osv osv"

    Och de exempel jag tagit upp här är bra exempel på hur borgarna förvrängt språket Cool
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Regndrottning 2010-01-04, 00:30

    Majoritetens diktatur = demokrati

    queen
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:34

    Mona Sahlin skrev:FIST

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/17/miljopartiet-de-grona-ett-naturligt-hem-socialliberaler

    5) Arbetskraftsinvandring

    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.


    Detta arbete leds just nu av Mikaela Valtersson, vår ekonomiskpolitiska talesperson, i egenskap av utredare åt regeringen. Jag tror och hoppas att det arbetet också leder till en ny syn på gränser och migration, ett perspektiv som kan vara en motpol till den trend vi ser i både Sverige och övriga Europa. Äkta öppenhet för migration är en förutsättning för ekonomisk utveckling.

    Härligt va FIST?

    INTE ETT JÄVLA ORD OM 500.000 ARBETSLÖSA DÄR INTE!

    Ja jättehärligt... det är absolut jättebra med invandring på många sätt... det är inte i första hand invandringen i sig som skapar problem som uppstår i möten mellan kulturskillnader... utan inställningen hos Vissa svenskar, och hos vissa invandrare... samt en misslyckad integration
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-04, 00:34

    Undrar om Lillmona menar dom ca 500.000 som står utan akassa, som en direkt följd på alliansens politik?
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Mona Sahlin 2010-01-04, 00:35

    F.I.S.T skrev:
    Mona Sahlin skrev:FIST

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/17/miljopartiet-de-grona-ett-naturligt-hem-socialliberaler

    5) Arbetskraftsinvandring

    Om vi ska kunna garantera en stabil välfärd i framtiden behöver vi skapa stabila och öppna regler för arbetskraftsinvandring. Människor måste kunna röra sig fritt över gränserna för att arbeta.


    Detta arbete leds just nu av Mikaela Valtersson, vår ekonomiskpolitiska talesperson, i egenskap av utredare åt regeringen. Jag tror och hoppas att det arbetet också leder till en ny syn på gränser och migration, ett perspektiv som kan vara en motpol till den trend vi ser i både Sverige och övriga Europa. Äkta öppenhet för migration är en förutsättning för ekonomisk utveckling.

    Härligt va FIST?

    INTE ETT JÄVLA ORD OM 500.000 ARBETSLÖSA DÄR INTE!

    Ja jättehärligt... det är absolut jättebra med invandring på många sätt... det är inte i första hand invandringen i sig som skapar problem som uppstår i möten mellan kulturskillnader... utan inställningen hos Vissa svenskar, och hos vissa invandrare... samt en misslyckad integration

    Så du tycker efter 20 års misslyckad massinvandring

    Att tiotusentals arbetslösas invandrares kompetens aldrig kommer att utnyttjas

    att det är bra?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty a-kassa

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 00:35

    Undrar om Lillmona menar dom ca 500.000 som står utan akassa, som en direkt följd på alliansens politik?

    Öh, varför skulle det vara alliansens fel menar du?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:36

    Secrist; Inom politik så förekommer från de flesta håll, bollande med statistik för att kunna propagera för SIN sak.... men detta med Alliansspråket är något nytt i avdelningen vilseleda väljarna
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:37

    Secrist skrev:Undrar om Lillmona menar dom ca 500.000 som står utan akassa, som en direkt följd på alliansens politik?

    Öh, varför skulle det vara alliansens fel menar du?

    Nej Nej Nej ... "inget är Alliansens fel" Shocked
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Suck...

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 00:40

    Secrist; Inom politik så förekommer från de flesta håll, bollande med statistik för att kunna propagera för SIN sak.... men detta med Alliansspråket är något nytt i avdelningen vilseleda väljarna

    Vänstern har verkligen svårt att ta en valförlust. Trots att det är över tre år sedan så tjatar ni fortfarande om att alliansen har lurat och bedragit sig till makten. Personligen tycker jag den inställningen är lite skrämmande. På något vis anser man att makten inte ska tillhöra någon annan än sossarna. Och skulle något annat parti vinna så beror det på "fusk".
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 00:41

    Nej Nej Nej ... "inget är Alliansens fel"

    Har jag aldrig sagt. Poängen var att det är ibland lite tröttsamt med vänsterns (vissa inom vänstern, läs tex martin) enkelspåriga retorik där allt är alliansens fel.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Vercingetorix 2010-01-04, 00:52

    Socialdemokratisk lingo:

    "Det är häftigt att betala skatt" = "Jag tror jag skiter lite i det..."

    Politisk stabilitet = Kina

    Solidaritet = "Vi stoppar in det ordet lite på random, så tror populasen att vi skulle jobba för deras skull, fniss, fniss..."

    Vallöfte = målsättning om ett vallöfte = målsättning = bidde inte ens en vantatumme = lögn rakt upp i ansiktet på väljarna
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 00:53

    Secrist skrev:Nej Nej Nej ... "inget är Alliansens fel"

    Har jag aldrig sagt. Poängen var att det är ibland lite tröttsamt med vänsterns (vissa inom vänstern, läs tex martin) enkelspåriga retorik där allt är alliansens fel.

    Inte allt... men det so0m gjorts under deras mandatperiod borde rimligtvis ligga under deras ansvar.... och nu är det mig veterligen Alliansen som är vid makten
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Snutt

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 00:55

    Inte allt... men det so0m gjorts under deras mandatperiod borde rimligtvis ligga under deras ansvar.... och nu är det mig veterligen Alliansen som är vid makten.

    Absolut, men många frågor är komplexa utan snabba svar. Men vänstern snuttifierar det genom att slentrianmässigt skylla allt på alliansen.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 03:40

    Socialdemokratisk lingo:

    "Det är häftigt att betala skatt" = "Jag tror jag skiter lite i det..."

    Jag förstår att en Alliansare inte gillar att betala skatt...de tycker ju att man ska få behålla allt själv... (ända tillsde själva blir utblottade och sjuka)
    Jag minns Göran Zackrissons "Solidariska" tanke under en golftävling så sa han att att det gick bort så mycket pengar i skatt för stackars Woods, och Zackrisson tyckte att när man väl lyckats, som Woods hade gjort, så skulle han få behålla pengarna..... ja det är synd om vissa !
    Nu verkar han kanske tappa hälften ändå Woods... pga av hans woods in the pants.
    ... undrar om Zackrisson sitter hemma och gråter i medkänsla för Woods ??


    En annan otroligt ego-korkad kommentar när Pernilla Wahlgren fick frågan om hon var för euro och hon sa ja för då var det lättare att shoppa utomlands

    Politisk stabilitet = Kina

    http://matteoni.blogspot.com/2009/11/stabilt-sa-goran-om-kina.html

    Solidaritet = "Vi stoppar in det ordet lite på random, så tror populasen att vi skulle jobba för deras skull, fniss, fniss..."

    Va ?

    Vallöfte = målsättning om ett vallöfte = målsättning = bidde inte ens en vantatumme = lögn rakt upp i ansiktet på väljarna

    ... nä men nu pratade du om Alliansen bäste herr V-rix Cool
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Vercingetorix 2010-01-04, 05:57

    F.I.S.T skrev:Socialdemokratisk lingo:

    "Det är häftigt att betala skatt" = "Jag tror jag skiter lite i det..."

    Jag förstår att en Alliansare inte gillar att betala skatt...de tycker ju att man ska få behålla allt själv... (ända tillsde själva blir utblottade och sjuka)
    Jag minns Göran Zackrissons "Solidariska" tanke under en golftävling så sa han att att det gick bort så mycket pengar i skatt för stackars Woods, och Zackrisson tyckte att när man väl lyckats, som Woods hade gjort, så skulle han få behålla pengarna..... ja det är synd om vissa !
    Nu verkar han kanske tappa hälften ändå Woods... pga av hans woods in the pants.
    ... undrar om Zackrisson sitter hemma och gråter i medkänsla för Woods ??


    En annan otroligt ego-korkad kommentar när Pernilla Wahlgren fick frågan om hon var för euro och hon sa ja för då var det lättare att shoppa utomlands

    Politisk stabilitet = Kina

    http://matteoni.blogspot.com/2009/11/stabilt-sa-goran-om-kina.html

    Solidaritet = "Vi stoppar in det ordet lite på random, så tror populasen att vi skulle jobba för deras skull, fniss, fniss..."

    Va ?

    Vallöfte = målsättning om ett vallöfte = målsättning = bidde inte ens en vantatumme = lögn rakt upp i ansiktet på väljarna

    ... nä men nu pratade du om Alliansen bäste herr V-rix Cool

    Hehe... Behöver man åberopa uttalanden av Zachrisson och Pernilla Wahlgren i politiska debatter förstår man att argumenten tryter en smula... cheers
    Jag betalar mer än gärna skatt. Dock har jag mer än en synpunkt på vad de bör användas till. Var Z. och W. har sina partisympatier tycks du ha bättre koll på än jag. Allt jag vet är att de i motsats till fru Sahlin inte är folkvalda politiker i maktposition.

    Vad gäller ordet solidaritet är det ett ord som av någon märklig anledning annekterats av vänsterblocket, trots att politiken som förts av dessa oftast varit allt annat än solidarisk.

    Jag har läst statistik på att alliansen hittills uppfyllt åtta av tio vallöften, trots finanskrisen.
    Största skillnaden i svensk politik brukar annars vara socialdemokratin före och efter en eventuell valseger.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Dao 2010-01-04, 07:35

    Vad sägs om Fredsskapande styrkor = Krig i Afghanistan!? Wink

    Förövrigt vill jag bara understryka att sossarna förlorade makten förra valet på grund av sossarna själva! Folk var trötta på mogulen Persson helt enkelt! Att sedan alliansen fick lite poäng genom att låtsas vara vänster, kan man ju analysera hur man vill. Men sossarna förlorade makten på eget bevåg!

    Aliansen var inte tillräckligt skickliga för att klara detta själva, och lär inte klara att behålla makten - om de rödgröna låter bli att göra bort sig!

    Även Persson var "populär" i den massmediala nyhetsflödet innan valet, precis som Reinfeldt... Då som nu har massmedian kapitulerat inför regeringens strategi...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Dao 2010-01-04, 07:39

    Secrist skrev:Inte allt... men det so0m gjorts under deras mandatperiod borde rimligtvis ligga under deras ansvar.... och nu är det mig veterligen Alliansen som är vid makten.

    Absolut, men många frågor är komplexa utan snabba svar. Men vänstern snuttifierar det genom att slentrianmässigt skylla allt på alliansen.

    Jag tycker faktiskt det är lite tvärt om här, Secrist. Man SKA kunna kritisera alliansen, utan att bli anklagad för att "skylla allt på alliansen". Det intressanta med alla dessa debatter om blocken, är att allianskramarna skyller allt negativt på att det kommer från förra regeringen, eller internationella krafter - istället för att faktiskt själva ta ansvar för sin politik!

    Idag verkar det som det är oppositionen som är regeringen och alliansen som är i opposition!!! Kanske är det på grund av att högern dominerar massmedierna, men ganska irriterande är det i alla fall!!!

    Varför ställs aldrig Reinfeldt mot väggen, som Sahlin tvingades tidigare??? Varför detta eviga fjäskande???
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-04, 07:41

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Inte allt... men det so0m gjorts under deras mandatperiod borde rimligtvis ligga under deras ansvar.... och nu är det mig veterligen Alliansen som är vid makten.

    Absolut, men många frågor är komplexa utan snabba svar. Men vänstern snuttifierar det genom att slentrianmässigt skylla allt på alliansen.

    Jag tycker faktiskt det är lite tvärt om här, Secrist. Man SKA kunna kritisera alliansen, utan att bli anklagad för att "skylla allt på alliansen". Det intressanta med alla dessa debatter om blocken, är att allianskramarna skyller allt negativt på att det kommer från förra regeringen, eller internationella krafter - istället för att faktiskt själva ta ansvar för sin politik!

    Idag verkar det som det är oppositionen som är regeringen och alliansen som är i opposition!!! Kanske är det på grund av att högern dominerar massmedierna, men ganska irriterande är det i alla fall!!!

    Varför ställs aldrig Reinfeldt mot väggen, som Sahlin tvingades tidigare??? Varför detta eviga fjäskande???

    Så är det !!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Media

    Inlägg  Secrist 2010-01-04, 10:20

    Idag verkar det som det är oppositionen som är regeringen och alliansen som är i opposition!!! Kanske är det på grund av att högern dominerar massmedierna, men ganska irriterande är det i alla fall!!!

    Varför ställs aldrig Reinfeldt mot väggen, som Sahlin tvingades tidigare??? Varför detta eviga fjäskande???


    Nu tror jag ni ser det ni vill se. Oppositionen har ju fått härja närmast fritt i media med sanslösa anklagelser och grova överdrifter angående sjukförsäkringsreformen. Alla påståenden som motbevisar delar av deras påståenden har nästan varit omöjligt att få fram.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Dao 2010-01-04, 11:15

    Secrist skrev:Idag verkar det som det är oppositionen som är regeringen och alliansen som är i opposition!!! Kanske är det på grund av att högern dominerar massmedierna, men ganska irriterande är det i alla fall!!!

    Varför ställs aldrig Reinfeldt mot väggen, som Sahlin tvingades tidigare??? Varför detta eviga fjäskande???


    Nu tror jag ni ser det ni vill se. Oppositionen har ju fått härja närmast fritt i media med sanslösa anklagelser och grova överdrifter angående sjukförsäkringsreformen. Alla påståenden som motbevisar delar av deras påståenden har nästan varit omöjligt att få fram.

    Oppositionen har inte fått härja fritt! Massmedia har ifrågasatt oppositionen på det sätt de EGENTLIGEN skulle ifrågasätta regeringen! Detta är ett problem som journalister tar upp idag, alltså ingetr jag hittar på...

    Massmedia sköter regeringens arbete här, inte tvärt om som du verkar mena! Kritiken gentemot regeringen från oppositionen får inte stora rubriker, och massmedia fortsätter att gulla med rådjursögat Reinfeldt!

    Sponsored content


    Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista Empty Sv: Alliansens "nysvenska" - Borgarnas Ordlista

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 12:43