Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Infra
KickTheRasist
RedAssVictory
lazy
marxisten
Dao
råttan III
MartinLindgren
F.I.S.T
13 posters

    Det är nästan lite kul

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  marxisten 2009-12-29, 16:24

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 18:47

    Senaste gången man anklagade A för det du anklagar honom för, blev det ganska snart bevisat att det var en felöversättning det handlade om. Givetvis kommenterades detta inte i den borgerliga pressen, som på samma sätt har varit väldigt tyst om organaffärerna i Israel... Trenden är ganska tydlig...

    Vad gäller översättningarna är det mer naturligt att undra över om felöversättningarna var medvetna eller omedvetna...

    Här är lite mer info:

    http://www.bahlool.se/2009/11/26/iran-hotar-israel-med-forintelse/comment-page-1/

    http://claeskrantz.se/arkivet/1691

    Som vanligt märker jag att du i avsaknad av argument blir mer lik BH än annars...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 18:48

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!

    Varför klarar du inte av ärliga debatter, YNKRYGG????
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 18:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!

    Varför klarar du inte av ärliga debatter, YNKRYGG????

    HAr du klara bevis för att det var felöversättningar, det har vi BARA ditt ord för YNKRYGG lol!

    du har inte inkommit med ett enda sk bevis, mer än bara påståenden, är de uppgifter som framkommit i hela världen lögner och förtal, baserade på felöversättning?

    just detta med felöversättning är något som använts vid flera tillfällen, men som senare bevisats vara korrekta...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 18:55

    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    När det var aktuellt skrevs det mycket om detta, och att det handlade om felöversättningar var slutsattsen som drogs av de flesta. Bara de mer fanatiska iran-hatarna håller kvar vid tesen och, som du och Sniper, väljer att försöka frlöjliga de som inte håller med er...

    Att A vill förinta Israel är vandringssägenet i detta fallet!

    Däremot är han ingen trevlig typ denna A. Det finns flera som påstår att förintelsen bara är en myt, och jag har inget belägg för om han har den inställningen eller inte. En skitstövel är han, utan tvekan. Men man behöver inte ljuga om honom för att få andra att inse detta...

    Undra varför du och Sniper ine kommenterar Israels hot gentemot Iran? Det är i samband med dessa som A gått ut hårdast mot Israel, och sagt saker som att det är Israel som kommer att förlora på detta. Det skulle då resultera i att Israel slutade existera som nation - alltså efter att Israel angripit Irsn...

    Där ligger hotet idag!

    Till skillnad från Israel har Iran inte invaderat något annat land, Håller inte specifika folkgrupper i koncentrationsläger, hotar inte sina grannländer och har inga kärnvapen!

    Och ändå skulle IRAN vara hotet???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 18:58

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!

    Varför klarar du inte av ärliga debatter, YNKRYGG????

    HAr du klara bevis för att det var felöversättningar, det har vi BARA ditt ord för YNKRYGG lol!

    du har inte inkommit med ett enda sk bevis, mer än bara påståenden, är de uppgifter som framkommit i hela världen lögner och förtal, baserade på felöversättning?

    just detta med felöversättning är något som använts vid flera tillfällen, men som senare bevisats vara korrekta...

    Jaha... Censurerad debatt IGEN, från Sniper...

    Jag har skrivit vad jag tycker, och jag har gett länkar...

    Du har inte gett någonting, mer än strävan att förlöjliga mig för att jag inte delar din åsikt...

    Bra jobbat, Sniper...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 19:04

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!

    Varför klarar du inte av ärliga debatter, YNKRYGG????

    HAr du klara bevis för att det var felöversättningar, det har vi BARA ditt ord för YNKRYGG lol!

    du har inte inkommit med ett enda sk bevis, mer än bara påståenden, är de uppgifter som framkommit i hela världen lögner och förtal, baserade på felöversättning?

    just detta med felöversättning är något som använts vid flera tillfällen, men som senare bevisats vara korrekta...

    Jaha... Censurerad debatt IGEN, från Sniper...

    Jag har skrivit vad jag tycker, och jag har gett länkar...

    Du har inte gett någonting, mer än strävan att förlöjliga mig för att jag inte delar din åsikt...

    Bra jobbat, Sniper...

    Nej, jag förlöjligar INTE, det är du som kallar ynkrygg för att jag inte håller med dig....

    Min fasta övertygelse är att det INTE varit felöversättningar i både hot mot Israel och förintelseförnekandet, det är alldeles för många som skulle felöversatt då, men det är upp till dig att tro vad du vill angående detta, det förbjuder jag inte dig, dock har jag rätten att tro annorlunda, vilket du inte vill låta mig göra.

    och hur vederhäftig är dina två länkar, jag kan plocka fram tusentals som motsäger, men du har ju redan klargjort att det ger du tusan i för du VET ju att DU har rätt, eller hur?

    Undra varför du och Sniper ine kommenterar Israels hot gentemot Iran?

    detta HAR jag kommenterat, ett flertal gånger, och vad har min kommentar varit, att JO IsraelHAR hotat, som svar på att DE hotats med utplåning, några andra motiv för dem att hota Iran kan du knappast hitta... det är ju lätt uträknat att OM Israel INTE sett Iran som ett hot, då skulle de inte hotat tillbaka.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 19:15

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Iran

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 19:22

    Till skillnad från Israel har Iran inte invaderat något annat land, Håller inte specifika folkgrupper i koncentrationsläger, hotar inte sina grannländer och har inga kärnvapen!

    Fast det är ju rätt uppenbart att de gör allt de kan för att skaffa det. Ett land som skjuter sin egen befolkning när de kräver demokrati känns inte bra som kärnvapenmakt. Fast du kanske tycker det är kul? Ropen skalla, kärnvapen åt alla!
    avatar
    råttan III


    Antal inlägg : 402
    Join date : 09-12-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  råttan III 2009-12-29, 19:23

    Dao,

    Anser du dig neutral i frågan om de eventuella felöversättningarna?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 19:32

    Secrist skrev:Till skillnad från Israel har Iran inte invaderat något annat land, Håller inte specifika folkgrupper i koncentrationsläger, hotar inte sina grannländer och har inga kärnvapen!

    Fast det är ju rätt uppenbart att de gör allt de kan för att skaffa det. Ett land som skjuter sin egen befolkning när de kräver demokrati känns inte bra som kärnvapenmakt. Fast du kanske tycker det är kul? Ropen skalla, kärnvapen åt alla!

    Om USA, Israel, Pakistan och Indien skall ha rätt att ha kärnvapen, borde andra också få detta! Högern har ju detta som favorithymn vad gäller Kalla kriget - att det var kapprustningen som höll stormakterna från krig. Om de tycker detta fullt ut, borde DE gilla att Iran fick kärnvapen!

    Nu finns det inte mycket som visar på att Iran var ute efter att bygga kärnvapen före anklagelserna kom idagen. Den internationella kärnkraftsmyndigheten hade inget negativt att hävda gentemot Iran då.

    Nu har det ju visat sig att ett land som pekas ut som "skurkstat" av USA och INTE har massförstörelsevapen, riskerar att drabbas av det som Irak och Afghanistan drabbats av. Av de två alternativen ser jag helst att Iran får kärnvapen snart!

    Men helst ser jag att Mellanöstern blir en kärnvapenfri region!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 19:33

    råttan III skrev:Dao,

    Anser du dig neutral i frågan om de eventuella felöversättningarna?

    I stort, ja - eftersom jag håller mig till den gängse faktan som finns idag. Se gärna mina länkar. Wikipedia tar upp det kortfattat och bra tycker jag...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Kärnvapen

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 19:36

    Av de två alternativen ser jag helst att Iran får kärnvapen snart!

    Man blir mörkrädd. Trots att världen i princip står enade i sin kamp för att stoppa ytterligare kärnvapen till en region som redan idag är en krutdurk så finns det folk som hejar på försöken. Shocked
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 19:39

    Secrist skrev:Av de två alternativen ser jag helst att Iran får kärnvapen snart!

    Man blir mörkrädd. Trots att världen i princip står enade i sin kamp för att stoppa ytterligare kärnvapen till en region som redan idag är en krutdurk så finns det folk som hejar på försöken. Shocked

    Ja, kärnvapen gör mig mörkrädd också!

    Är du inte emot kärnvapnen i Israel och Pakistan i regionen, så är du en av de som hejar på försöken!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 19:48

    Dao skrev:
    råttan III skrev:Dao,

    Anser du dig neutral i frågan om de eventuella felöversättningarna?

    I stort, ja - eftersom jag håller mig till den gängse faktan som finns idag. Se gärna mina länkar. Wikipedia tar upp det kortfattat och bra tycker jag...

    Och i Wiki kan vem som helst lägga till och editera.....

    men
    http://mobil.svt.se/2.22584/1.475910/irans_president_utplana_israel
    http://www.expressen.se/1.994881
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 19:50

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Av de två alternativen ser jag helst att Iran får kärnvapen snart!

    Man blir mörkrädd. Trots att världen i princip står enade i sin kamp för att stoppa ytterligare kärnvapen till en region som redan idag är en krutdurk så finns det folk som hejar på försöken. Shocked

    Ja, kärnvapen gör mig mörkrädd också!

    Är du inte emot kärnvapnen i Israel och Pakistan i regionen, så är du en av de som hejar på försöken!

    De flesta är nog emot kärnvapen, men det lär vara en omöjlighet att ta ifrån dem som har dem...

    och tänk själv tanken att alla länder gör av med sina kärnvapen utom ett som i lönndom fått fram sådana, och ponera att detta är ett land som har ambitionen att utföra allahs eller guds verk....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-30, 00:15

    Nu när vi har fred, kan jag bemöta ditt påstående!

    Jag kan hitta tusen länkar till ställen där man anklagar A med det du skriver. Det är mestadels israelvänliga länkar och/eller högerlänkar, som Expressen som du här tog med. Det var Expressen som inte tog upp nyheterna om organstölderna, och inte bad om ursäkt för att de hade fel i den frågan, och som för några år sedan ville få USA-kritik att jämställas med antisemitism!

    Föga trovärdig källa alltså...

    Wikipedia är ingen bra källa, det håller jag med om - men den visar ändock lite hur resonemanget går idag!

    Är man emot kärnvapen, skall man anse att ingen skall ha dem! Annars kan lika gärna alla ha dem! Fr annars kommer den med att utnyttja detta för sin egen vinning skull! Irak hade inga kärnvapen, även om Israel agerade på ett sätt som gjorde att Saddam skyndade på med ett sådant projekt - de blev sönderbombade, ockuperade och utsatt för otaliga terrordåd. Nordkorea har kärnvapen - och där går samma land som ockuperar Irak till förhandlingsborden. Inga bomber, ingen ockupation och ingen terror - mer än diktaturens terror på sin befolkning!

    Snacka om en signal som alla som är i beroendeställning till USA har snappat upp... För att inte tala om de som USA av någon anledning inte gillar...

    Och ja - jag förfasar mig över att makter som Iran och Israel har kärnvapen!!! men om ena har, bör nog den andra ha också - annars ligger världsfreden pyrt till...
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-30, 12:27

    Allt är översättningsproblem !

    Säger ni annat är ni nazister !

    Jag är så klok !

    Inte riktigt !

    Sponsored content


    Det är nästan lite kul - Sida 3 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 18:43