Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Infra
KickTheRasist
RedAssVictory
lazy
marxisten
Dao
råttan III
MartinLindgren
F.I.S.T
13 posters

    Det är nästan lite kul

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 05:28

    Infra skrev:
    RedAssVictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Suck...? Namnkaparen och smutskastaren "Ass:et" här också med rumpan i vädret!

    Jag tror dina dagar är räknade på det här forumet iallafall!

    Våra dagar är räknade !

    Heter du också Arne ?

    Alliansen mördade Arne!


    Denna Avart måste ju vara Fredrik Rahm eller vad denna psykos heter så det är enbart att bajsa på lille apan !!


    MVH
    //KTR
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 06:00

    lazy skrev:
    Dao on mån dec 28, 2009 8:14 pm
    Men det betyder INTE att jag accepterar självmordsbombare och den terror som extremistiska islamister håller på med i Irak och Afghanistan, och vare sig talibaner eller Hamas står högt i kurs hos mig!

    Att ta ställning betyder inte att man inte har en neutral förhållningssätt, nämligen!

    Tillåt mig att gapskratta, mannen som påstår att Hamas inte står högt i kurs
    hos honom är detsamma Hamas som HAR stått "högt i kurs" hos densamme.

    Vad tycker du förresten om det som händer i Iran nu?

    Nej! Hamas står inte högt i kurs för mig, någonsin! Däremot anser jag att det är de enda som palestinierna i Gaza har - och de har visat tillräckligt med god vilja gentemot Israel att de bör tas på allvar!

    Kritiken gentemot alla parter i denna konflikt skall vara baserade på tillgänglig fakta, utan att ta bort dessa fakta från sin omständighet!

    Finns det någon som gillar situationen i Iran, Lazy?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 06:05

    Varför förstorar du Ahmadinjeads betydelse i regionen, Lazy?

    Är det för att du vill förskjuta fokuset mot de som verkligen är fara för freden i regionen, eller även världsfreden?

    Ahmadinjead är ingen kul nisse, men kom igen... Har Isran ens kommit i närheten av de brott som USA och Israel håller på med på andras regioner? Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  KickTheRasist 2009-12-29, 06:46

    Dao skrev:Varför förstorar du Ahmadinjeads betydelse i regionen, Lazy?

    Är det för att du vill förskjuta fokuset mot de som verkligen är fara för freden i regionen, eller även världsfreden?

    Ahmadinjead är ingen kul nisse, men kom igen... Har Isran ens kommit i närheten av de brott som USA och Israel håller på med på andras regioner? Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...


    Jag tror så här!.. Om Jahud plast staten kommer att ge sig på Iran .. då kommer Nazist stat Israel försvinna lika kvick som denna uppståd från världens kartan!! Det är som jag tror ni för jätte gärna rätta mig om ni finner mina påstående felaktiga ...





    Enjoy!!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 08:49

    Antagligen är det så enkelt, att för att kunna försvara eller förminska Israels brott, är det viktigt att kunna hitta en skurk som man beskriver som värre. Alltså detsamma som Nazityskland gjorde gentemot kommunister och judar!

    Eftersom det redan före Hitler fanns en utbredd antisemitism och ett kommunistskräck var detta lätt att använda för att få folk att vända sitt fokus åt ett annat håll...

    För alla som faktiskt hade tagit del av Hitlers Mein Kampf så blev egentligen det som skedde ingen direkt överraskning. Allt denne figur stod för var känt, men detta förminskades eller ignorerades av olika skäl.

    Detsamma gäller Israels ageranden! Allt finns att ta del av, all fakta, all kunskap. Men de spelar på antisemitismen och den nu växande islamofobin - och frsöker uppmåla uppkomlingen Ahmadinjead som en ny "Hitler"...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Iran

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 09:55

    Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-29, 12:37

    dao är en bra debattör !

    Att bara vara röd är bra !

    Tänk på Arne han är inte röd !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 12:41

    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Men snälla Secrist, det räknas liksom inte med tanke på varför och bakgrunden... Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 12:49

    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Vilket han nte gjort, när det kommit till kritan. Däremot har Israel massor av gånger kommit ut med hot gentemot Iran...

    Men det är uppenbarligen något helt annat...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 12:51

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Vilket han nte gjort, när det kommit till kritan. Däremot har Israel massor av gånger kommit ut med hot gentemot Iran...

    Men det är uppenbarligen något helt annat...

    Så tvtalen där han säger så som sänts ut är någon typ av fejk med skådespelare som i kapad tvstation i Iran?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 12:52

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Men snälla Secrist, det räknas liksom inte med tanke på varför och bakgrunden... Very Happy

    Nej det stämmer... Israels hot mot Iran stämmer inte, men fantasier om Iran är alltid sanning... För iranierna är ju "dumma", då de har dktatur, och israelerna är alltid "snälla" då de har demokrati!

    Nej... saklighet och sanns räknas inte när det gäller vissas bedömning av både Israel och Iran... uppenbarligen...
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-29, 12:53

    dao är röd !

    dao har rätt !

    Om dao har fel stänger vi av er !

    Nazister !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 12:54

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Men snälla Secrist, det räknas liksom inte med tanke på varför och bakgrunden... Very Happy

    Nej det stämmer... Israels hot mot Iran stämmer inte, men fantasier om Iran är alltid sanning... För iranierna är ju "dumma", då de har dktatur, och israelerna är alltid "snälla" då de har demokrati!

    Nej... saklighet och sanns räknas inte när det gäller vissas bedömning av både Israel och Iran... uppenbarligen...

    Helt klart har Israel hotat Iran, kanske just för att Iran hotat Israel, varför tror du annars att Israel ser Iran som ett hot?

    men som sagt det räknas säkert inte, för Iran har i vissas ögon alltid rätt Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Dao 2009-12-29, 13:00

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Men snälla Secrist, det räknas liksom inte med tanke på varför och bakgrunden... Very Happy

    Nej det stämmer... Israels hot mot Iran stämmer inte, men fantasier om Iran är alltid sanning... För iranierna är ju "dumma", då de har dktatur, och israelerna är alltid "snälla" då de har demokrati!

    Nej... saklighet och sanns räknas inte när det gäller vissas bedömning av både Israel och Iran... uppenbarligen...

    Helt klart har Israel hotat Iran, kanske just för att Iran hotat Israel, varför tror du annars att Israel ser Iran som ett hot?

    men som sagt det räknas säkert inte, för Iran har i vissas ögon alltid rätt Very Happy

    De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem. Han är hätsk och rak på sak och korkad på sitt sätt, men hotat Israel med utplåning har han inte gjort... ÄN..!

    Så att du går på den propagandan räknas faktiskt inte, Sniper. Men för de som VILL gå på detta, räcker det nog...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  lazy 2009-12-29, 13:30

    Tänk, jag som trodde att mina iranska vänner kan sitt eget språk, så
    fel jag hade.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Redvictory 2009-12-29, 13:40

    lazy skrev:Tänk, jag som trodde att mina iranska vänner kan sitt eget språk, så
    fel jag hade.

    Alla kan ju ha fel lazy! även du! så deppa inte för det! Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  lazy 2009-12-29, 13:48

    Redvictory skrev:
    lazy skrev:Tänk, jag som trodde att mina iranska vänner kan sitt eget språk, så
    fel jag hade.

    Alla kan ju ha fel lazy! även du! så deppa inte för det! Very Happy

    Tja, för att vara riktigt säker så får jag väl fråga ikväll om de är riktigt
    säkra på att de fortfarande pratar o förstår persiska. Wink
    avatar
    Mona Sahlin


    Antal inlägg : 241
    Join date : 09-12-22

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Mona Sahlin 2009-12-29, 13:51

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Vilket han nte gjort, när det kommit till kritan. Däremot har Israel massor av gånger kommit ut med hot gentemot Iran...

    Men det är uppenbarligen något helt annat...

    Hur många iranier har gripits och dödats av den snälla iranska regeringen?

    Hur många judar har gripits och dödats av den onda judiska regeringen?

    flower
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-29, 14:04

    Du upphör inte att förvåna Lillmona,du symboliserar en massa dödande med en stor skinande sol?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Trams

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 14:43

    De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd
    RedAssVictory
    RedAssVictory


    Antal inlägg : 206
    Join date : 09-12-21

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  RedAssVictory 2009-12-29, 14:59

    Iranier som pratar med Lazy är nazister !

    dao har rätt säger ni annat är ni också nazister !

    Allt som vi inte vill höra är översättningsproblem !

    Nu börjar debatten !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 15:06

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Iran har inte ens hotat något land, mig veteligen - även om du och andra israelvänner försöker få det att se ut på det viset...

    Du menar förutom att hota att utplåna Israel från kartan?

    Men snälla Secrist, det räknas liksom inte med tanke på varför och bakgrunden... Very Happy

    Nej det stämmer... Israels hot mot Iran stämmer inte, men fantasier om Iran är alltid sanning... För iranierna är ju "dumma", då de har dktatur, och israelerna är alltid "snälla" då de har demokrati!

    Nej... saklighet och sanns räknas inte när det gäller vissas bedömning av både Israel och Iran... uppenbarligen...


    Helt klart har Israel hotat Iran, kanske just för att Iran hotat Israel, varför tror du annars att Israel ser Iran som ett hot?

    men som sagt det räknas säkert inte, för Iran har i vissas ögon alltid rätt Very Happy

    De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem. Han är hätsk och rak på sak och korkad på sitt sätt, men hotat Israel med utplåning har han inte gjort... ÄN..!

    Så att du går på den propagandan räknas faktiskt inte, Sniper. Men för de som VILL gå på detta, räcker det nog...

    Jo vi VET ju att du ALLTID har rätt, och att det alltid är "felöversättningar" ävenb om infödda irainier med riktigt god svenska översätter, oavsett vem som översätter och det pekar ditåt så är det ju FEL... undrar om du är språkexpert eller om det bara är ett försvar för att sopa under mattan...

    det är inte så att det är DU som fallit för viss propaganda? Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sniperace 2009-12-29, 15:08

    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Förlåt

    Inlägg  Secrist 2009-12-29, 15:18

    Men snälla du, det förstår du väl att det är "felöversättningar" och "misstolkningar" gjorda för att förnedra deras rakryggade och fine president!

    Ja, du vet. När vänstern hittar någon som är anti-USA så blir de väldigt förlåtande. Rolling Eyes
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  marxisten 2009-12-29, 15:49

    Secrist skrev:De gånger några hävdat att A hotar Israel med utplång, har det i alla tillfällen rört sig om (medvetna?) översättningsproblem

    Ärligt talat tror du på den vandringssägen själv? Oavsett det faktiska ordvalet så var ju betydelsen odiskutabel. Dessutom hävdar han ju att hela påståendet om förintelsen bara är en myt.

    http://www.svd.se/nyheter/utrikes/irans-president-fornekar-forintelsen_488041.svd

    Kan vi försöka diskutera Israel någon gång utan att dra upp rasbiologi och nazismens brott?
    Vad Hitler gjorde spelar ingen roll här, 40-talet kan inte användas som försvar för att massakrera Palestinas befolkning!

    Jag skiter fullständigt i om det är judar eller araber, man får inte bete sig som svin i vilket fall...

    Sponsored content


    Det är nästan lite kul - Sida 2 Empty Sv: Det är nästan lite kul

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:23