Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Regndrottning
bobos
Sossar ee lata
Secrist
MartinLindgren
råttan III
Dao
ANNA2LINK
Redvictory
13 posters

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 13:40

    Som jag ser det såär S-ee-L och hans likar bästa tänkbara valarbetarna för oss rödgröna,

    Bara gratta Reinfeldtarna för sänkena dom lyckats mobilisera, S-ee-L ska uppmuntras bättre kan det inte bli! Very Happy
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Okej Red V

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 13:47

    kan du tala om för mig hur mycket man betalar i skat på lön över 328.000? inkl komunalskatt, statlig skatt samt soc avgifter, jag väntar.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-21, 13:52

    Sossar ee lata skrev:kan du tala om för mig hur mycket man betalar i skat på lön över 328.000? inkl komunalskatt, statlig skatt samt soc avgifter, jag väntar.

    Det beror ju på i vilken kommun man bor i samt om du är medlem i svenska kyrkan vilket inte jag är! jag har inga anställda har du? det finns skattetabeller som du kan hitta här! www.skattemyndigheterna.se
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 13:55

    Du kan ju börja med att tala om hur mycket du tillgodogjort dig på skattesänkningar,
    Som husägare, inkomstskatt, moms som företagare ja hela kittet?

    Ut med språket nu S-ee-l, köper du dina bilar, båtar eller vad det nu är i ditt namn eller ditt företags?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty här är siffror som visar att jag har rätt, men ni vill ju inte tro det ändå!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 13:55

    20% statlig skatt
    30% kommunalskatt i Danderyd
    31% sociala avgifter

    Alltså 81%!!!!! vad är det jag har fel Red V, blir intressant att höra ditt svar! kommer du över 495.000 så blir totala skatten 85%!! Regndrottning vad säger du om det?



    Statlig inkomstskatt, fysiska personer
    Ingen statlig inkomstskatt på beskattningsbar förvärvsinkomst upp till 328 800 kr. Mellan 328 800 kr och 495 000 kr är den statliga skatten 20 % på den beskattningsbara förvärvsinkomsten. På den beskattningsbara förvärvsinkomsten som överstiger 495 000 kr är den statliga inkomstskatten 25 %.

    Skatten 2009
    Kommun: 17:20
    Landsting: 12:10
    Församlingsavgift: 00:70
    Begravningsavgift: 00:08
    Stiftsavgift: 00:03
    Totalt: 30:11
    För icke medlem i svenska kyrkan 29:38


    Ålderspensionsavgift 10,21 10,21
    Efterlevandepensionsavgift 1,70 1,70
    Sjukförsäkringsavgift 6,71 6,71
    Arbetsskadeavgift 0,68 0,68
    Föräldraförsäkringsavgift 2,20 2,20
    Arbetsmarknadsavgift 2,43 2,43
    Allmän löneavgift 7,49 7,49
    Totalt, lagstadgade avgifter 31,42 31,42
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty ouuups inga svar än

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 14:09

    ............................
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 14:10

    Du verkar bli mer desperat för varje dag S-ee-L, ryck upp dig och rösta rödgrönt 2010 du också?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Vad menar du??

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 14:18

    81% jag har rätt!! så enkelt var det, rätt som vanligt
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-21, 14:24

    Sossar ee lata skrev:81% jag har rätt!! så enkelt var det, rätt som vanligt

    Nej du har inte rätt.... Jag påstod att du inte betalar 80% inkomstskatt. Och dina egna siffror visar att jag har rätt i detta.

    Och som jag också påstod så har du ändå mycket kvar att du klarar dig gott. Alltså är du missundsam.....

    Machialvellisk megalomaniker.... jag har tydligen rätt i detta!


    queen
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Lilla regndrottning

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 15:03

    sociala avgifter går också till statskassan, alltså skatt!! men ni vänstertroll vill ju inte se dessa siffror, av all lön som mitt företag betalar till mig över 328.000:- så får jag på varje tusenlapp behålla 200:-, det är 80% som staten tar, vad är det du inte förstår??
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-21, 15:13

    Sossar ee lata skrev:sociala avgifter går också till statskassan, alltså skatt!! men ni vänstertroll vill ju inte se dessa siffror, av all lön som mitt företag betalar till mig över 328.000:- så får jag på varje tusenlapp behålla 200:-, det är 80% som staten tar, vad är det du inte förstår??

    Jag förstår att du påstår att du betalar 81% skatt på en inkomst av 328 000 kr. Att du påskinar att du lever på 62 320 per år. Vilket är något jag inte tror på.

    Alternativ... du har 328 000 kr när all skatt är betald. I så fall skall du avhålla dig från att gnälla.


    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Redvictory 2009-12-21, 15:20

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:sociala avgifter går också till statskassan, alltså skatt!! men ni vänstertroll vill ju inte se dessa siffror, av all lön som mitt företag betalar till mig över 328.000:- så får jag på varje tusenlapp behålla 200:-, det är 80% som staten tar, vad är det du inte förstår??

    Jag förstår att du påstår att du betalar 81% skatt på en inkomst av 328 000 kr. Att du påskinar att du lever på 62 320 per år. Vilket är något jag inte tror på.

    Alternativ... du har 328 000 kr när all skatt är betald. I så fall skall du avhålla dig från att gnälla.


    queen

    Sen när det gällwer alla "representationsmiddagar" dator skrivare ipod mobil med abonnemang bensin resor m,m m,m listan kan göras lång över alla förmåner företagarna aldrig vill tala om! de gnäller och tror att vi inte vet! jag är själv företagare så jag vet vilka kryphål msom finns! många av mina vänner är företagare och en del lever mer eller mindre på företagets bekostnad och då är det inte deras inkomst jag menar!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 16:15

    Skulle nog vara en del vunnet för alliansen om dom fick anhängare som S-ee-L att dra något gamalt över sig och hålla tyst?

    Men det klarar dom inte då högmod går före fall!


    Täbys store son S-ee-L ett praktexempel! No
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Regndrottning är du lite dum eller???

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 18:12

    jag säger att all inkomst ÖVER 328.000:- betalar jag 80 % på ÖÖÖÖVVVVEEERRRR 328.000, upp till 328" betalar jag ca 60% på som alla gör med de sociala avgifterna, du har då lite svårt att förstå lilla vän
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-21, 18:23

    Sossar ee lata skrev:jag säger att all inkomst ÖVER 328.000:- betalar jag 80 % på ÖÖÖÖVVVVEEERRRR 328.000, upp till 328" betalar jag ca 60% på som alla gör med de sociala avgifterna, du har då lite svårt att förstå lilla vän

    Jaha... Ingår de sociala avgifterna i din lön då? Står det så på lönebeskedet?

    Eller kan det vara så att du sitter och räknar på pengar som du anser du borde ha haft? Och därifrån räknar ut hur orättvist det är för dig? Din stackare.... Själv tjänar jag 170 000 kr mindre än dig och jag gnäller inte för något jag 'borde ha haft'. Jag lever gott, ändå.

    P.s.... Jag är INTE din 'lilla vän'.Det skulle inte falla mig in att vara din vän, öht. Jag har högre kriterier för vänner än så. Nedlåtande kan du vara någonannanstans!


    queen
    redclownII
    redclownII


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-12-21
    Ort : SöderOmDalälven

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  redclownII 2009-12-21, 18:27

    Regndrottning skrev:
    Sossar ee lata skrev:jag säger att all inkomst ÖVER 328.000:- betalar jag 80 % på ÖÖÖÖVVVVEEERRRR 328.000, upp till 328" betalar jag ca 60% på som alla gör med de sociala avgifterna, du har då lite svårt att förstå lilla vän

    Jaha... Ingår de sociala avgifterna i din lön då? Står det så på lönebeskedet?

    Eller kan det vara så att du sitter och räknar på pengar som du anser du borde ha haft? Och därifrån räknar ut hur orättvist det är för dig? Din stackare.... Själv tjänar jag 170 000 kr mindre än dig och jag gnäller inte för något jag 'borde ha haft'. Jag lever gott, ändå.

    P.s.... Jag är INTE din 'lilla vän'.Det skulle inte falla mig in att vara din vän, öht. Jag har högre kriterier för vänner än så. Nedlåtande kan du vara någonannanstans!


    queen

    Nej här är nedlåtenhet bara enkelriktat! cyclops
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty vad menar du

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 18:31

    företaget du & jag jobbar åt får betala 31% i sociala avgifter, det är pengar som vi jobbat ihop och får betala till staten, alltså skatt, saken är den att av all lön upp till 328.000:- får den arbetande behållaca 4000:- av 10.000, och all lön över 328" får man behålla 2000:- av 10.000, frågan var om det är rätt av mig eller inte, och det är rätt! så är skattetrycket i Sverige, sen får man själv tycka vad man vill om saken, men martin som bara snyltar på andra och bara gnäller på alla som tjänar pengar har fel, ju mer de tjänar ju mer får staten till bidragslyftare.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 18:34

    Va Clown:2? Var tog Clown nr:1 vägen, men det förklarar ju varför nick Combuster sitter och gnäller på acbladet på testaren, precis som han satt här och gnällde på testare tidigare,

    Men det vet ju Clownen Blueheaven mer om än jag!
    Trippelnickare,inte dåligt!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Regndrottning 2009-12-21, 18:36

    Sossar ee lata skrev:företaget du & jag jobbar åt får betala 31% i sociala avgifter, det är pengar som vi jobbat ihop och får betala till staten, alltså skatt, saken är den att av all lön upp till 328.000:- får den arbetande behållaca 4000:- av 10.000, och all lön över 328" får man behålla 2000:- av 10.000, frågan var om det är rätt av mig eller inte, och det är rätt! så är skattetrycket i Sverige, sen får man själv tycka vad man vill om saken, men martin som bara snyltar på andra och bara gnäller på alla som tjänar pengar har fel, ju mer de tjänar ju mer får staten till bidragslyftare.

    Du räknar fortfarande arbetgivaravgifter som en del av din lön, ser jag. Står det så på lönebeskedet?

    Finns det någon som tror att om arbetsgivaravgifter inte fanns, vi skulle haft 31% högre lön?
    No

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-21, 18:39

    Snyltar på dig, nej du S-ee-l, dina småsmulor får du behålla, visst är jag fattig, men inte fan käkar jag din skit och dina sopor!

    Du är fan som en kraxande skata som hugger efter allt som blänker för din egen vinning!
    redclownII
    redclownII


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-12-21
    Ort : SöderOmDalälven

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  redclownII 2009-12-21, 18:45

    martin7lindgren skrev:Snyltar på dig, nej du S-ee-l, dina småsmulor får du behålla, visst är jag fattig, men inte fan käkar jag din skit och dina sopor!

    Du är fan som en kraxande skata som hugger efter allt som blänker för din egen vinning!

    Kan du någonting annat än sossarnas valupptaktsprogram martin?
    Man förstår ju varför du aldrig fick något jobb!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Jajamen Regndrottning det står där

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 18:59

    och det gör det på frugans också som jobbar på Ericsson, man har valt från statens sida att inte kalla det skatt, just för att folk inte skall förstå att det äör skatt, just som du tar det, socavgifterna är en skatt företaget betalar för att ha dig anställd, från början på -70talet var den ett par % för att stärka statskassan, sen har sossarna hörj, höjt & höjt den till dagens 31%. så det är pengar som företaget skulle gett dig om inte staten tog dem. Jag vet att du som bidragstagare inte vill se det så, men så är det! 80% skatt på all lön över 328".
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  berralarzon 2009-12-21, 19:00

    Sossar ee lata skrev:och det gör det på frugans också som jobbar på Ericsson, man har valt från statens sida att inte kalla det skatt, just för att folk inte skall förstå att det äör skatt, just som du tar det, socavgifterna är en skatt företaget betalar för att ha dig anställd, från början på -70talet var den ett par % för att stärka statskassan, sen har sossarna hörj, höjt & höjt den till dagens 31%. så det är pengar som företaget skulle gett dig om inte staten tog dem. Jag vet att du som bidragstagare inte vill se det så, men så är det! 80% skatt på all lön över 328".

    Bra att du kom in och styrde upp det hela sel.
    Hmm..
    Strange..
    //berra
    redclownII
    redclownII


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-12-21
    Ort : SöderOmDalälven

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  redclownII 2009-12-21, 19:01

    Sossar ee lata skrev:och det gör det på frugans också som jobbar på Ericsson, man har valt från statens sida att inte kalla det skatt, just för att folk inte skall förstå att det äör skatt, just som du tar det, socavgifterna är en skatt företaget betalar för att ha dig anställd, från början på -70talet var den ett par % för att stärka statskassan, sen har sossarna hörj, höjt & höjt den till dagens 31%. så det är pengar som företaget skulle gett dig om inte staten tog dem. Jag vet att du som bidragstagare inte vill se det så, men så är det! 80% skatt på all lön över 328".

    Det är visserligen bra att du försöker förklara sel men du talar för döva öron, tro mig! Laughing
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Man får försöka lära de små trollen

    Inlägg  Sossar ee lata 2009-12-21, 19:10

    så gott det går cheers cheers

    Sponsored content


    Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång! - Sida 2 Empty Sv: Oppositionen utökar ytterligare sitt försprång!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 13:14