Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
foliesvackan
Dao
blueheaven
captaincodd
marxisten
berralarzon
Sniperace
Thetaxpayer
Secrist
R.O.F.L
Redvictory
RedCloud
lazy
GustavAnder
18 posters

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 17:52

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Om du skiljer på grovt våld och skadegörelse får du lite annorlunda siffror.
    marx

    Vilka siffror då ?

    I rapporten som jag f.ö. läste stora delar av så i brottsstatistiken så sammanställer man samtliga brott från skadegörelse till grovmisshandel och mord som ett brott i statistiken. Skiljer man på de så blir siffrorna sådana att högerextremister begår mer grovt åvld än vänstern men vänster begår mycket skadegörelse...

    Det var det jag vill säga. Jag försvarar inget av det. Man ska få visa sina åsikter och ska få demonstrera. Men demonstration och upplopp är fan inte samma sak.

    Vad skall det tjäna till att demonstrera och göra det till en livsstil? Evil or Very Mad
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 17:53

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Om du skiljer på grovt våld och skadegörelse får du lite annorlunda siffror.
    marx

    Vilka siffror då ?

    I rapporten som jag f.ö. läste stora delar av så i brottsstatistiken så sammanställer man samtliga brott från skadegörelse till grovmisshandel och mord som ett brott i statistiken. Skiljer man på de så blir siffrorna sådana att högerextremister begår mer grovt åvld än vänstern men vänster begår mycket skadegörelse...

    Det var det jag vill säga. Jag försvarar inget av det. Man ska få visa sina åsikter och ska få demonstrera. Men demonstration och upplopp är fan inte samma sak.

    Jag vet vad du vill säga, men jag undrar, vilka siffror pratar du om ???
    Allt Petter Larsson gör är ju spekulationer och försök att försköna.

    Vilka siffror ???

    Spekulationer? Menar du det är spekulationer att man sammanställer skadegörelse och våld som samma i rapporten?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Sniperace 2009-10-30, 17:53

    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    lazy skrev:
    marxisten Today at 3:27 pm
    Beror på hur man räknar. Om man inte skiljer på mord och klotter på en HM skylt så...

    Ännu en gång fick Sniper ganska omgående rätt i sitt
    antagande. Neutral

    Ja, HUR kunde jag förutsäga det? Very Happy

    och klotter på hm-skylt?

    njaaa, vad om brandbomben på McDonalds i nyköping som kunde dödat många oskyldiga barn om det inte varit fel på den?

    DET var ett ALLVARLIGT försök till MASSMORD på oskyldiga barn, även om dessa ser dem som skyldiga eftersom de åt på McDonald, dvs "guilty by association"

    Sniper, jag försvarar inget av det. Det jag sa är att i rapporten som jag läst stora delar av så sammanställer man alla brott begångna av vänstern och högern under samma sak. Så en HM skylt förstörd och en grov misshandel räknas som samma i den statistiken. Räknar man bara grovt våld så leder nazisterna. Jag försvarar dock ingen av de, utan skrev bara hur de har räknat i rapporten.

    "Det finns tre sorters lögner. Lögn, förbannad lögn och statistik".

    ja, på grund av att de misslyckades med sin bomb, och att de inte hållit på länge...

    jag ser dem och nassarna som samma våldsälskande PACK.........som med våld och diktatur vill styra samhället
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty upp

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 17:54

    Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  lazy 2009-10-30, 17:58

    captaincodd skrev:AFA är ju faktiskt bara raka motsatsen till högerns avskum,dom med rakade skallar och andra attribut :face:Hellre sönderslagen materia än sönderslagna människor

    Fast nu är det ju inte bara matriell skadegörelse från de autonoma som
    du vill påstå, de har ju gjort sej skyldiga till ganska grov misshandel
    också samt åtminstone ett fall som vad jag vet, rubricerades som
    mordförsök. När det gäller händelsen i Nyköping som Sniper skrev om så
    är det väl bara att konstatera att samtliga inblandade hade en makalös
    tur.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:05

    Jag tycker att det är jättebra att ALLA extremistiska gruppers brott uppmärksammas, även afas!

    Räknar man med alla typer av brott, så är det säkert så som Sydsvenskan skriver. Men den tidningen är ju inte riktigt känd för att vara speciellt källkritiska mot uppgifter som de föredrar.

    Undrar om de skriver en artikel om vad Säpo tidigare sagt om GROVA brott, där det uppenbarligen är en klart kantring åt höger!

    Med det vill jag inte säga att afas brott inte skall uppmärksammas, och även de skall stå till svars för de brott de gör!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Problemet är bara

    Inlägg  captaincodd 2009-10-30, 18:08

    att Gurra och hans Allianspolare tror att det bara är vänsterfolk som sysslar med dylikt.
    foliesvackan
    foliesvackan


    Antal inlägg : 326
    Join date : 09-10-16

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  foliesvackan 2009-10-30, 18:14

    GustavAnder skrev:De får kanske ta till det välkända försvaret:
    " Vi finns inte, vi och Al Qaida existerar inte så vi är inte åtalsbara..."Smile
    AFA finns väl, till skillnad från Al-Qaida Very Happy
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:16

    GustavAnder skrev:Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile

    Duger SÄPO:s egna?
    Tyvärr är den kopieringsskyddad så du får själv ta fram "Diagram 1".

    Våldsam Politisk Extremism


    Senast ändrad av marxisten den 2009-10-30, 18:17, ändrad totalt 2 gånger
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 18:16

    foliesvackan skrev:
    GustavAnder skrev:De får kanske ta till det välkända försvaret:
    " Vi finns inte, vi och Al Qaida existerar inte så vi är inte åtalsbara..."Smile
    AFA finns väl, till skillnad från Al-Qaida Very Happy

    Tur man inte ser denna tomten så ofta här! Laughing
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty usch

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 18:21

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile

    Duger SÄPO:s egna?
    Tyvärr är den kopieringsskyddad så du får själv ta fram "Diagram 1".

    Våldsam Politisk Extremism

    Detta var ditt försvar och förminskande av vänsterextremisters brott ??
    Skäms du inte ?

    Jag säger som nån annan här, skicka båda grupperna till en öde ö , förse dem med vapen och låt det ha sin gång.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:26

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile

    Duger SÄPO:s egna?
    Tyvärr är den kopieringsskyddad så du får själv ta fram "Diagram 1".

    Våldsam Politisk Extremism

    Detta var ditt försvar och förminskande av vänsterextremisters brott ??
    Skäms du inte ?

    Jag säger som nån annan här, skicka båda grupperna till en öde ö , förse dem med vapen och låt det ha sin gång.

    Jag försvarar inte, då har du missförstått. Jag skrev däremot att det fortfarande är nazister som står för de flesta allvarliga våldsbrotten. Det är fakta, inget annat.

    Kan vi gå vidare i debatten nu?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 18:29

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile

    Duger SÄPO:s egna?
    Tyvärr är den kopieringsskyddad så du får själv ta fram "Diagram 1".

    Våldsam Politisk Extremism

    Detta var ditt försvar och förminskande av vänsterextremisters brott ??
    Skäms du inte ?

    Jag säger som nån annan här, skicka båda grupperna till en öde ö , förse dem med vapen och låt det ha sin gång.

    Jag försvarar inte, då har du missförstått. Jag skrev däremot att det fortfarande är nazister som står för de flesta allvarliga våldsbrotten. Det är fakta, inget annat.

    Kan vi gå vidare i debatten nu?

    Ung vänsters representant påstår att han kommer med fakta tillåt mig asflabba!

    lol! lol! lol!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:31

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vilka siffror pratar du om marx ?

    Säpo påstår att vänsterextremister begår 3 ggr så många brott,
    du påstår att det mesta bara är skadegörelse, kan du presentera fakta och siffror tack, du sa du hade dem.
    Sen kan vi gå vidare i debatten.Smile

    Duger SÄPO:s egna?
    Tyvärr är den kopieringsskyddad så du får själv ta fram "Diagram 1".

    Våldsam Politisk Extremism

    Detta var ditt försvar och förminskande av vänsterextremisters brott ??
    Skäms du inte ?

    Jag säger som nån annan här, skicka båda grupperna till en öde ö , förse dem med vapen och låt det ha sin gång.

    Jag försvarar inte, då har du missförstått. Jag skrev däremot att det fortfarande är nazister som står för de flesta allvarliga våldsbrotten. Det är fakta, inget annat.

    Kan vi gå vidare i debatten nu?

    Ung vänsters representant påstår att han kommer med fakta tillåt mig asflabba!

    lol! lol! lol!

    Nazister begår fler våldsbrott. Det är fakta. Kolla på SÄPO:s egna siffror.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-30, 18:32

    Men snälla marx, du är så dum så man rodnar...

    Ditt snack om att vänsterextremister inte är fullt så grova i sina våldsbrott är ju ett försvar .

    Hela tiden hamnar man här, vänsterister försvarar men säger sig inte försvara.

    Har du sett mig eller nån annan alliansare på detta sätt förminska högerextremas brott ?

    Jag tycker ditt försvar som du kallar icke-försvar stinker, inget annat.
    Det bygger i princip bara på att ett antal grova misshandelsfall i det ena fallet ledde till att offret dog, i ett annat att offret överlevde, tvi vale för dig marx.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:35

    GustavAnder skrev:Men snälla marx, du är så dum så man rodnar...

    Ditt snack om att vänsterextremister inte är fullt så grova i sina våldsbrott är ju ett försvar .

    Hela tiden hamnar man här, vänsterister försvarar men säger sig inte försvara.

    Har du sett mig eller nån annan alliansare på detta sätt förminska högerextremas brott ?

    Jag tycker ditt försvar som du kallar icke-försvar stinker, inget annat.
    Det bygger i princip bara på att ett antal grova misshandelsfall i det ena fallet ledde till att offret dog, i ett annat att offret överlevde, tvi vale för dig marx.

    Jag anser att allt våld är fel. Men som sagt, säga AFA begår 3 ggr fler brott är både rätt och fel.
    Sammanlagda antalet, ja och det kommer jag aldrig protestera mot.
    Antal brott mot liv och hälsa, nej det gör de inte. Inte om vi ska tro på SÄPO.
    Jag ville bara visa vad statistiken handlade om. AFA begår fler brott, dock inte fler våldsbrott än nazisterna.
    Varför protesterar du ens mot SÄPO:s egna diagram? Du bad om siffror och nu protesterar du mot siffrorna jag tar fram.
    Vad var felet på de siffrorna nu då?

    I vilket fall så försvarar jag ingen och anser liksom dig, skicka iväg de till en ö så kan de slåss bäst de vill.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:38

    GustavAnder skrev:Jag tycker ditt försvar som du kallar icke-försvar stinker, inget annat.
    Det bygger i princip bara på att ett antal grova misshandelsfall i det ena fallet ledde till att offret dog, i ett annat att offret överlevde, tvi vale för dig marx.

    Nej, det bygger på att jag anser att sabotage och misshandel ej bör räknas i samma led.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:40

    marxisten

    "Nazister begår fler våldsbrott. Det är fakta. Kolla på SÄPO:s egna siffror."


    Nu måste jag faktiskt fråga om lite källor här:

    Var någonstans i debatten framkgår det att högern här inne är intresserad av fakta????
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  lazy 2009-10-30, 18:42

    Ett bra och lättförståeligt blogginlägg av Dick Erixon, misstänker
    att det är där marx står o vinglar just nu. Wink

    http://erixon.com/blogg/2009/07/vansterextremisternas-vald-kartlagt/
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  marxisten 2009-10-30, 18:45

    lazy skrev:Ett bra och lättförståeligt blogginlägg av Dick Erixon, misstänker
    att det är där marx står o vinglar just nu. Wink

    http://erixon.com/blogg/2009/07/vansterextremisternas-vald-kartlagt/

    Har du kollat SÄPO:s diagram Lazy.

    Brott mot liv och hälsa?

    Jag skulle gärna klistrat in det om det inte var kopieringsskyddat.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:48

    Det räckte med att läsa första stycket i bloggen av denne "Dick", för att se vartåt det lutar:

    "I svenska massmedier kallar man vänsterextremister för “vänsteraktivister”, som om de var rumsrena och uppträdde enligt demokratins spelregler. Men det är en lögn, vilket äntligen Brottsförebyggande rådet och Säpo nu analyserat."

    Varför tror han att det skulle vara samma sak?

    Varför skulle alla "aktivister" vara "terrorister"? Är det för att de är vänster???

    Är alla högeraktivister också extremister, bara för att det finns högerextremister???

    Så mycket för "lättförståeligt" - Lazy... Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Extremism

    Inlägg  Secrist 2009-10-30, 18:53

    Det händer fortfarande att AFA omnämns som aktivister (helt obegripligt) i media men det blir mer och mer sällan. Nu börjar de kallas för vad de är, extremister.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Dao 2009-10-30, 18:55

    Secrist skrev:Det händer fortfarande att AFA omnämns som aktivister (helt obegripligt) i media men det blir mer och mer sällan. Nu börjar de kallas för vad de är, extremister.

    Men anser du då att aktivism och extremism är samma sak, som denne "Dick" påstår, och som lazy verkar beundra???
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Aktivt leverne

    Inlägg  Secrist 2009-10-30, 19:00

    Men anser du då att aktivism och extremism är samma sak, som denne "Dick" påstår, och som lazy verkar beundra???

    Nej, jag tolkar aktivism som något man brinner för men fortfarande följer demokratins spelregler. Extremism är något helt annat. Då är man inte mottaglig för några motargument eller åsiktskillnader utan hävdar sin rätt med våld om nödvändigt. Tyvärr har medias sammanblandning av orden genom att kalla slödder som AFA för aktivister och högergrupper som extremister rört ihop begreppen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  blueheaven 2009-10-30, 19:02

    Secrist skrev:Men anser du då att aktivism och extremism är samma sak, som denne "Dick" påstår, och som lazy verkar beundra???

    Nej, jag tolkar aktivism som något man brinner för men fortfarande följer demokratins spelregler. Extremism är något helt annat. Då är man inte mottaglig för några motargument eller åsiktskillnader utan hävdar sin rätt med våld om nödvändigt. Tyvärr har medias sammanblandning av orden genom att kalla slödder som AFA för aktivister och högergrupper som extremister rört ihop begreppen.

    Visst är det så, problemet är bara att få en vänstermupp att förstå detta! Laughing

    Sponsored content


    AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård. - Sida 2 Empty Sv: AFA anordnade kravallerna i Fittja och Rosengård.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 18:30