Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
lazy
x-medborgare
berralarzon
GustavAnder
Redvictory
Blåfront
blueheaven
MartinLindgren
ANNA2LINK
marxisten
theward
råttan.
16 posters

    Rödgröna röran och massförtidspensionering

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  lazy 2009-10-17, 22:18

    Fortfarande lagstadgar man inte bort sjukdom, däremot lagstadgar
    man bort regelrätt fusk, vad är det som är så svårt att förstå?

    Kan man jobba så ska man rimligtvis göra det också och innan du
    hoppar på mej tw så kom ihåg att jag alltid försvarat dej för
    att du faktiskt försöker göra så gott du kan.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-17, 22:39

    theward skrev:
    blueheaven skrev:Här var det idel bidragstörstande vänsterdrägg! Laughing

    akta dig det är halt, du kan bryta benen...
    Eller ännu värre och hamna i samma sits som vi som är kronisk sjuka..

    Då kan ju fundera över vad fan du pysslat med tidigare
    Wink

    Då kanske herrn kan bli lite ödmjuk och se vilka problem vi tampas emot






    Frågan är om vissa blir ödmjuka???
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-17, 22:51

    råttan. skrev:
    theward skrev:
    råttan. skrev:Men vart finns det såna jobb ute i bush'en? Hmmmmmmmmmmmmm

    jisses vilka fördommar Rolling Eyes

    nu ska jag förklarar et o annat...

    jag kan inte sitta för mkt, inte stå för mkt, inte ligga för mkt, jag kan inte görta monotona rörelser för mkt heller, oavsett om det är lätt eller tungt. Vi pratar om....

    Jag har bra styrka och relativt bra flås, problemet är som dagt att det bara funkar korta perioder att prestera, sen går jag rakt in i väggen

    De timmar eller dagar jag mår bra då är jag bättre än de flesta ...
    men övrigt tid som är i majoritet då är jag allt från halkass till mkt mkt dålig....

    Detta gäller de flesta med kroniska tillstånd...

    Likväl som en frisk har olika "form" så har en sjuk det ..bara att den sjuke befiner sig mkt längre ner från början...

    jobbar jag tex 35-40 någon vecka då är jag tvungen att vara hemma 2-3 dar veckan efteråt...
    spelar jag boll med ungarna i 1 timme, så är jag i bästa fall bara ledbruten dan eftråt, i värsta fall blir dagen ett enda töcken

    listan kan göras lång..............


    Kort sagt, du kan göra allt utom att jobba.





    Vad F rent ut sagt håller ni på att skriva mot The ward här inne??? Nu får ni lägga av att mobbas här inne för det är det som ni gör.

    Är det så svårt att sätta sig in i andras situationer än era egna??? Försök att förstå andra än er själva. Ingen här inne är bättre än den andra här inne oavsätt situation!!! Skärpning här inne för vissa av er som skriver dumma saker om andra, ni är inte bättre människor själva det ska ni ha klart för er!!!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  råttan. 2009-10-17, 23:01

    Anna,

    Jag tycker både du och theWard är gnällspikar.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  lazy 2009-10-17, 23:14

    Apropå inlägget om brutna ben så innebär inte det livslång
    sjukskrivning, depression ANNA är inte heller ngt som ska
    föranleda till livslång sjukskrivning, det finns en mängd
    kroniska sjukdomar där det finns mediciner/medicinska
    hjälpmedel för att kunna leva ett normalt liv i stället för
    att fastna i ett livslångt bidragsberoende.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  råttan. 2009-10-17, 23:59

    Tyvärr är vänstermupparna väldigt avvisande till allt som leder till arbete.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  Redvictory 2009-10-18, 00:01

    lazy skrev:Apropå inlägget om brutna ben så innebär inte det livslång
    sjukskrivning, depression ANNA är inte heller ngt som ska
    föranleda till livslång sjukskrivning, det finns en mängd
    kroniska sjukdomar där det finns mediciner/medicinska
    hjälpmedel för att kunna leva ett normalt liv i stället för
    att fastna i ett livslångt bidragsberoende.

    Och enligt Socialförsäkringsminister Christina Husmark/Pehrsson så kan man börja arbeta efter ett par dagars vila om man drabbats av utbrändhet också! de som ligger på dödsbädden kan jobba på 118 118 de sista timmarna i livet!bra alliansare....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  lazy 2009-10-18, 00:15

    Länk till det RV för annars får jag lite svårt att tro på det
    du skriver. Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  theward 2009-10-18, 00:56

    lazy skrev:Fortfarande lagstadgar man inte bort sjukdom, däremot lagstadgar
    man bort regelrätt fusk, vad är det som är så svårt att förstå?

    Kan man jobba så ska man rimligtvis göra det också och innan du
    hoppar på mej tw så kom ihåg att jag alltid försvarat dej för
    att du faktiskt försöker göra så gott du kan.

    jo tack, men problemet är att trots att man gör så gott man kan blir man utförsäkrat i 9 fall av 10...
    man har sitt år att vara sjukskriven ..that´s it...
    mina problem är som många andras mer eller mindre livslånga...
    trots det är det närmast omöjligt att få sjukersättning.
    Min läkare har inte lyckats fått igenom en enda sen reglerna ändrade vid årsskiftet
    Min hanläggare från FK sa också att hon fötsår mitt problem och hon lider med mig och andra i samma situation.
    Men regelverket är som det är..

    Men hon sa att jag iaf kunde försöka få förlängs sjukpenning och alternativt sjukersättning även om chanserna är mkt små..

    Dock tvivlar hon inte personligen på att jag har nedatt arbetsförmåga och att jag är sjuk...

    Ni får kalla mig vad ni vill, jag vill bara att ni ska förstå att nuvarande sjukförsäkringssystem inte är bra..........

    Tvärtom frstör det livt för alldeles för många människor, människor som inte fuskor, människor som inte är lata, mänmniskor inte känner efter..

    och ingen lyssnar på deras "gnäll" heller, hur tror ni alla dessa människor mår av allt detta???

    Det är där problemet ligger och som jag försöker belysa...
    För det måste belysas...

    klart man ska jobba om man kan, har aldrig förespråkat nåt annat och kommer aldrig heller att göra det
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 01:18

    lazy skrev:Apropå inlägget om brutna ben så innebär inte det livslång
    sjukskrivning, depression ANNA är inte heller ngt som ska
    föranleda till livslång sjukskrivning, det finns en mängd
    kroniska sjukdomar där det finns mediciner/medicinska
    hjälpmedel för att kunna leva ett normalt liv i stället för
    att fastna i ett livslångt bidragsberoende.





    Vart fick du luft ifån Lazy??? Blev du tvungen att ta up min situation också. Igentligen skulle jag inte svara dig över huvud taget eftersom din kommentar också var rent dum!!! Jag kan väl för fan rent ut sagt inte rå för att jag har varit sjuk så länge som jag har varit av min depression.Eller ja hur sjuk som ja varit. Det är helt otroligt hur somliga som er kan kommentera andra på ett så nederverderande sätt. Tror du att jag har tyckt att det har varit roligt att ha varit sjuk??? Att jag har varit det för nöjes skull???


    Du och andra här inne har inte med andras sjukskrivningar att göra ett enda dugg så nu vill inte jag höra en enda kommentar ifrån dig angående detta och du respektera det!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 01:25

    Redvictory skrev:
    lazy skrev:Apropå inlägget om brutna ben så innebär inte det livslång
    sjukskrivning, depression ANNA är inte heller ngt som ska
    föranleda till livslång sjukskrivning, det finns en mängd
    kroniska sjukdomar där det finns mediciner/medicinska
    hjälpmedel för att kunna leva ett normalt liv i stället för
    att fastna i ett livslångt bidragsberoende.

    Och enligt Socialförsäkringsminister Christina Husmark/Pehrsson så kan man börja arbeta efter ett par dagars vila om man drabbats av utbrändhet också! de som ligger på dödsbädden kan jobba på 118 118 de sista timmarna i livet!bra alliansare....



    Ja precis Husmark/Pehrsson vet ju själv hur det är, eller???


    Hoppas att svenskarna röstar bort denna dumma allianspolitk 2010. Röstas denna politik bort så vet man ju vad det beror på. Den har ingen humanitet med i sig!!!
    Fy f rent ut sagt för denna rent ut sagt inhumana politik!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Ja

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 01:27

    råttan. skrev:Anna,

    Jag tycker både du och theWard är gnällspikar.




    Ja men tyck det då, jag gnäller på sådant jag inte tycker om. Jag gnäller på inhuman, dålig borglig politik!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-10-18, 01:32

    theward skrev:
    lazy skrev:Fortfarande lagstadgar man inte bort sjukdom, däremot lagstadgar
    man bort regelrätt fusk, vad är det som är så svårt att förstå?

    Kan man jobba så ska man rimligtvis göra det också och innan du
    hoppar på mej tw så kom ihåg att jag alltid försvarat dej för
    att du faktiskt försöker göra så gott du kan.

    jo tack, men problemet är att trots att man gör så gott man kan blir man utförsäkrat i 9 fall av 10...
    man har sitt år att vara sjukskriven ..that´s it...
    mina problem är som många andras mer eller mindre livslånga...
    trots det är det närmast omöjligt att få sjukersättning.
    Min läkare har inte lyckats fått igenom en enda sen reglerna ändrade vid årsskiftet
    Min hanläggare från FK sa också att hon fötsår mitt problem och hon lider med mig och andra i samma situation.
    Men regelverket är som det är..

    Men hon sa att jag iaf kunde försöka få förlängs sjukpenning och alternativt sjukersättning även om chanserna är mkt små..

    Dock tvivlar hon inte personligen på att jag har nedatt arbetsförmåga och att jag är sjuk...

    Ni får kalla mig vad ni vill, jag vill bara att ni ska förstå att nuvarande sjukförsäkringssystem inte är bra..........

    Tvärtom frstör det livt för alldeles för många människor, människor som inte fuskor, människor som inte är lata, mänmniskor inte känner efter..

    och ingen lyssnar på deras "gnäll" heller, hur tror ni alla dessa människor mår av allt detta???

    Det är där problemet ligger och som jag försöker belysa...
    För det måste belysas...

    klart man ska jobba om man kan, har aldrig förespråkat nåt annat och kommer aldrig heller att göra det






    Vi måste ju ha ett bra sjukvårdssystem i Sverige det är ju det som det handlar om. Sjuk kan vem som helst bli och när man är sjuk och inte klarar av arbete så måste man kunna vara sjukskriven. Det är så systemet måste funka, det är så systemet måste vara!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-18, 01:41

    Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty joho

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 09:56

    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  Redvictory 2009-10-18, 10:01

    GustavAnder skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.

    Och du behöver bara visa dig här för att bevisa att du ÄR mr 0 koll! G-A har gett 0 koll ett ansikte!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  Redvictory 2009-10-18, 10:16

    lazy skrev:Länk till det RV för annars får jag lite svårt att tro på det
    du skriver. Wink

    Varsogod lazy!
    http://www.dn.se/nyheter/politik/nar-jag-sjalv-var-utbrand-var-jag-hemma-i-tre-dagar-1.512536
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty .

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 10:18

    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  Redvictory 2009-10-18, 10:22

    Redvictory skrev:
    lazy skrev:Länk till det RV för annars får jag lite svårt att tro på det
    du skriver. Wink

    Varsogod lazy!
    http://www.dn.se/nyheter/politik/nar-jag-sjalv-var-utbrand-var-jag-hemma-i-tre-dagar-1.512536

    Varsågod! Very Happy
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  theward 2009-10-18, 10:24

    GustavAnder skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.

    man sjukpensionerade inte friska människor, men tusentals som var arbesföra till någon grad.
    Det tror jag alla kan hälla med om...

    Frågan är ju om saker ska behövavara antingen för slappa eller för hårda..

    Det som numera sossarna pratar om och vill genomföra låter som ett fungerande mellanting...

    Vare sig gamla slappa sossetakter eller mer eller mindre skoningslös Allianspolitik

    Angående statestik så ska man fråga sig vad siffrorna beror på... inte bara försöka förbättra statestiken med papperbeslut


    Sen verkar många inte ta psykiska åkommor på allvar..
    Jag känner en del människor med sådan besvär och jag skulle absolut inte vilja byta med dem.....
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty va?

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 10:29

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.

    man sjukpensionerade inte friska människor, men tusentals som var arbesföra till någon grad.
    Det tror jag alla kan hälla med om...

    Frågan är ju om saker ska behövavara antingen för slappa eller för hårda..

    Det som numera sossarna pratar om och vill genomföra låter som ett fungerande mellanting...

    Vare sig gamla slappa sossetakter eller mer eller mindre skoningslös Allianspolitik

    Angående statestik så ska man fråga sig vad siffrorna beror på... inte bara försöka förbättra statestiken med papperbeslut


    Sen verkar många inte ta psykiska åkommor på allvar..
    Jag känner en del människor med sådan besvär och jag skulle absolut inte vilja byta med dem.....

    Det som sossarna pratar om nu är snömos.
    De kritiserar alliansen för åtgärder som var 110% nödvändiga samtidigt som man under sin senaste regeringsperiod gav SÄMRE villkor till de icke produktiva.

    Jag kan förstå vissas frustration i sin utsatthet och sin situation, man har blivit indoktrinerade av sosseriet hela sitt liv, men vad förväntar man sig ?,
    63% av sin lön istället för 75% och åtgärder ?
    är det därför ni vurmar för rödgrön röra, för några KONKRETA förslag och åtgärder har INTE presenterats.
    Ni är ju valboskap, det finns inget annat svar.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  theward 2009-10-18, 10:37

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    martin7lindgren skrev:Som jag ser det, enda röran man kan se, är röran som flyter runt bakom pannbenen på trådstartaren Mr.Råtta och hans likar?

    Aldrig har fullt friska människor masspensionerats, varken nu eller förr! No

    Martin bevisar för miljonte gången att han och hans bidragskramare har 0 koll.
    Visst förtidspensionerades friska människor under regeringen Göran P, i tusentals.

    man sjukpensionerade inte friska människor, men tusentals som var arbesföra till någon grad.
    Det tror jag alla kan hälla med om...

    Frågan är ju om saker ska behövavara antingen för slappa eller för hårda..

    Det som numera sossarna pratar om och vill genomföra låter som ett fungerande mellanting...

    Vare sig gamla slappa sossetakter eller mer eller mindre skoningslös Allianspolitik

    Angående statestik så ska man fråga sig vad siffrorna beror på... inte bara försöka förbättra statestiken med papperbeslut


    Sen verkar många inte ta psykiska åkommor på allvar..
    Jag känner en del människor med sådan besvär och jag skulle absolut inte vilja byta med dem.....

    Det som sossarna pratar om nu är snömos.
    De kritiserar alliansen för åtgärder som var 110% nödvändiga samtidigt som man under sin senaste regeringsperiod gav SÄMRE villkor till de icke produktiva.

    Jag kan förstå vissas frustration i sin utsatthet och sin situation, man har blivit indoktrinerade av sosseriet hela sitt liv, men vad förväntar man sig ?,
    63% av sin lön istället för 75% och åtgärder ?
    är det därför ni vurmar för rödgrön röra, för några KONKRETA förslag och åtgärder har INTE presenterats.
    Ni är ju valboskap, det finns inget annat svar.

    angående sjukpolitiken har de visat vad de vill...
    läser du aldrig annat än det som kommer från Alliansen??

    De vill inte ha någon bortregräns på sjukpenningen, men de vill sanmtidigt ha en aktivare sjukskrivning än som är fallet nu och förr

    De vill ha fler i arbetsprövningar, de vill ha fler i lönebidragsjobb..

    Mao verkar de ha lärt sig av sina tidigare misstag och defibitivt av Alliansens

    Det handlar inte om att masssjukpensionera folk längre öht..
    Det handlar om att hjälpa dem ut i arbetslivet utan att under tiden utförsäkra dem, innan de är redo för arbetsmarknaden

    nää du jag är inte indoktrinerad, jag tänker själv..

    Dessutom lyssnar jag på vad FK, AF och olika "intresseföreningar, orginisationer" har att säga i dessa frågor

    Det som är skrämmande är snarare hur du/ni vägrar ta åt er annan information, än de tillrättalagda , förfinade bild som alliansen lämnar ut
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty utgifter... utgifter...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 10:51

    angående sjukpolitiken har de visat vad de vill...
    läser du aldrig annat än det som kommer från Alliansen??

    Jo, jag läser annat, och rödgrön röra har bara snömos, plus att de FORTFARANDE inte har en gemensam röst, bara löst snack.

    De vill inte ha någon bortregräns på sjukpenningen, men de vill sanmtidigt ha en aktivare sjukskrivning än som är fallet nu och förr

    Utgifter, utgifter, var ska dessa pengar komma ifrån, ska de höja skatterna och därmed återigen starta sin nedåtgående spiral som LEDDE TILL DEN SITUATION vi befann oss i 2006..., man vet inte om man ska skratt eller gråta åt rödgrön röra.

    De vill ha fler i arbetsprövningar, de vill ha fler i lönebidragsjobb..

    Utgifter, utgifter, se fortsättningen ovan.Smile

    Mao verkar de ha lärt sig av sina tidigare misstag och defibitivt av Alliansens

    Det handlar inte om att masssjukpensionera folk längre öht..
    Det handlar om att hjälpa dem ut i arbetslivet utan att under tiden utförsäkra dem, innan de är redo för arbetsmarknaden

    Utgifter, utgifter, se fortsättning ovan om vad som satte oss i den situation vi befann oss i 2006.

    nää du jag är inte indoktrinerad, jag tänker själv..

    Dessutom lyssnar jag på vad FK, AF och olika "intresseföreningar, orginisationer" har att säga i dessa frågor

    Det som är skrämmande är snarare hur du/ni vägrar ta åt er annan information, än de tillrättalagda , förfinade bild som alliansen lämnar ut

    Snack, alliansröstare är tänkande självständiga människor som ser bortom politikers retorik och har landets bästa för ögonen.
    Vi hymlar inte med att vi förtjänar välstånd och hög lön när vi jobbar,
    rödgrön röras politiker bara hycklar, de är kapitalister och giriga in abdsurdum men har ett helt annat språk i talarstolen,
    och den rödgröne väljaren TROR på Sahlin Wedin Ohly och Bodtröm när de lallar om solidaritet och " vi värnar de svaga..."
    63% till alla ickeproduktiva, rödgrön röra värnar de svaga.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  theward 2009-10-18, 10:57

    GustavAnder skrev:angående sjukpolitiken har de visat vad de vill...
    läser du aldrig annat än det som kommer från Alliansen??

    Jo, jag läser annat, och rödgrön röra har bara snömos, plus att de FORTFARANDE inte har en gemensam röst, bara löst snack.

    De vill inte ha någon bortregräns på sjukpenningen, men de vill sanmtidigt ha en aktivare sjukskrivning än som är fallet nu och förr

    Utgifter, utgifter, var ska dessa pengar komma ifrån, ska de höja skatterna och därmed återigen starta sin nedåtgående spiral som LEDDE TILL DEN SITUATION vi befann oss i 2006..., man vet inte om man ska skratt eller gråta åt rödgrön röra.

    De vill ha fler i arbetsprövningar, de vill ha fler i lönebidragsjobb..

    Utgifter, utgifter, se fortsättningen ovan.Smile

    Mao verkar de ha lärt sig av sina tidigare misstag och defibitivt av Alliansens

    Det handlar inte om att masssjukpensionera folk längre öht..
    Det handlar om att hjälpa dem ut i arbetslivet utan att under tiden utförsäkra dem, innan de är redo för arbetsmarknaden

    Utgifter, utgifter, se fortsättning ovan om vad som satte oss i den situation vi befann oss i 2006.

    nää du jag är inte indoktrinerad, jag tänker själv..

    Dessutom lyssnar jag på vad FK, AF och olika "intresseföreningar, orginisationer" har att säga i dessa frågor

    Det som är skrämmande är snarare hur du/ni vägrar ta åt er annan information, än de tillrättalagda , förfinade bild som alliansen lämnar ut

    Snack, alliansröstare är tänkande självständiga människor som ser bortom politikers retorik och har landets bästa för ögonen.
    Vi hymlar inte med att vi förtjänar välstånd och hög lön när vi jobbar,
    rödgrön röras politiker bara hycklar, de är kapitalister och giriga in abdsurdum men har ett helt annat språk i talarstolen,
    och den rödgröne väljaren TROR på Sahlin Wedin Ohly och Bodtröm när de lallar om solidaritet och " vi värnar de svaga..."
    63% till alla ickeproduktiva, rödgrön röra värnar de svaga.

    utgifter utgifter,,, det är de du har komma med i svarsväg...

    Nu är väl den en gång för alla bevisad hur du tänker om sjuka och arbetslösa...

    Att kalla dig svin är i fortsättning ett klart påhopp på grisarana för de är både sociala och gör reell nytta både genom sitt bökande och sitt bidrag til bla julbordet

    Du offrar gärna de ickeproduktiva, för de är utgifter...
    Att din namnkapare satte mustasch på din avatar förvånar mig inte, för du är allt en minihitler...

    läs bara dina egna svar och ta en timme(behövs nog mkt längre tid iofs) att begrunda dem, så ser du förhoppningvis själv hur de tänker o beter dig
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty igen...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-18, 11:18

    utgifter utgifter,,, det är de du har komma med i svarsväg...

    ööö va ?? du är obegriplig.

    Nu är väl den en gång för alla bevisad hur du tänker om sjuka och arbetslösa...

    theward försöker ÅTERIGEN låtsas att han vet vad och hur andra har för åsikter.

    Att kalla dig svin är i fortsättning ett klart påhopp på grisarana för de är både sociala och gör reell nytta både genom sitt bökande och sitt bidrag til bla julbordet

    ??, du är obegriplig, se ovan, och sluta med alla dina starka tabletter ?Smile

    Du offrar gärna de ickeproduktiva, för de är utgifter...
    Att din namnkapare satte mustasch på din avatar förvånar mig inte, för du är allt en minihitler...

    Jag offrar, vad dravlar du om ??, du är inte bara obegriplig, du är knäpp också, jag beskrev vad sosseriet gjorde med alla som de ansåg obekväma, de såg till att de försvann från statistiken, det är ju fakta. Säg är du helt bakom ?


    läs bara dina egna svar och ta en timme(behövs nog mkt längre tid iofs) att begrunda dem, så ser du förhoppningvis själv hur de tänker o beter dig

    Du verkar bara bli mer och mer förvirrad, mina svar och lösningar är bra mycket humanare och verklighetsförankrade än någonsin dina, och den rödgröna rörans.

    Sponsored content


    Rödgröna röran och massförtidspensionering - Sida 4 Empty Sv: Rödgröna röran och massförtidspensionering

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 13:07