Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
theward
MartinLindgren
råttan.
7 posters

    Rödgröna röran skiter i de svagaste

    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  råttan. 2009-12-07, 00:08

    Rödgröna röran presenterar sig gärna som trygga, empatiska och rättvisa.

    Hur visar man då det i konkret politik?

    Man vill höja bidragen för de som redan har högsta möjliga ersättning.

    Garantipensionärer, förtidare och försörjningsstödslyftare får inte ett smack med deras politik.

    Hur tänker man egentligen i den rödgröna röran?

    Borde inte gigantiska skattehöjningar först och främst tillfalla de som har det svårast?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-07, 01:36

    Kronråttan borde dricka vatten istället för sörjan han slurpar i sig där nere i sin kära potta,
    du borde verkligen varamer rädd om det lilla du har bakom pannbenet! rabbit


    Kronråttan blir fan bara punchigare för varje dag som går! geek
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  råttan. 2009-12-07, 01:43

    martin lille,

    En gång var samhällets svagaste "dina frågor". Nu har du blivit som vilken politiker som helst. Bara intresserad av att vinna röster.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  theward 2009-12-07, 07:43

    råttan. skrev:Rödgröna röran presenterar sig gärna som trygga, empatiska och rättvisa.

    Hur visar man då det i konkret politik?

    Man vill höja bidragen för de som redan har högsta möjliga ersättning.

    Garantipensionärer, förtidare och försörjningsstödslyftare får inte ett smack med deras politik.

    Hur tänker man egentligen i den rödgröna röran?

    Borde inte gigantiska skattehöjningar först och främst tillfalla de som har det svårast?

    ja du börja till att börja med att fråga dig vad Akkansen gjort för dessa grupper?

    Det de lyckats med är snarare att förpassa fler till dessa grupper, genom deras hårda arbetsmarknads och sjukpolitik

    "gigantisk" ja du kör med stora ord när det passar..eller hur?
    Samtidigt viftar du bort och marginalliserar du de som utförsäkras och deras egen och deras familjers väldigt ovissa framtid...

    Vadan denna sjuka fobi för att betala skatt?

    kom inte med några snyftvalser om att jag är en fattig arbetare jag bla bla

    jag är är inte född i farstun och definitivt inte uppe i det blå...

    jag vet hur det är att jobba/slita, jag vet hur det är att vara långtidsarbetslös och jag vet hur det är att vara sjukskriven och kämpa dagligen med en sjukdom/skada som är kronisk..
    kort och gott, så har jag väldigt mkt livserfarenhet.....

    läser man det du skriver..verkar du inte veta speciellt mkt om något...förutom att skatten är fortfarandse är för hög och att den varit gigantisk

    ps din påklistrde vurm för utsatta i samhället tror jag ingen går på öht Evil or Very Mad
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Redvictory 2009-12-07, 09:17

    råttan. skrev:Rödgröna röran presenterar sig gärna som trygga, empatiska och rättvisa.

    Hur visar man då det i konkret politik?

    Man vill höja bidragen för de som redan har högsta möjliga ersättning.

    Garantipensionärer, förtidare och försörjningsstödslyftare får inte ett smack med deras politik.

    Hur tänker man egentligen i den rödgröna röran?

    Borde inte gigantiska skattehöjningar först och främst tillfalla de som har det svårast?

    Du nsäger ju emot dig själv i din iver att försöka smutsa ner råttan! i en annan tråd skriver du bl,a att Toblerone (Mona) vill höja bidragen och det är väl absolut inte att skita i de svaga!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  råttan. 2009-12-07, 10:00

    Ni missar målet båda två. Ni vill höja bidragen, men inte för de svagaste. Hur kommer ni fram till att detta är en bra idé?

    Av en arbetares intjänade hundralapp tar staten hand om 63 kronor. Tycker ni staten använder pengarna effektivt?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Redvictory 2009-12-07, 10:52

    råttan. skrev:Ni missar målet båda två. Ni vill höja bidragen, men inte för de svagaste. Hur kommer ni fram till att detta är en bra idé?

    Av en arbetares intjänade hundralapp tar staten hand om 63 kronor. Tycker ni staten använder pengarna effektivt?

    Du blandar ihop mål och effektivitet råttan! frågan är ju om denna pajasregering vill att det blir effektivare? (tror knappast det) snarare tvärtom precis som med FK!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  RedCloud 2009-12-07, 11:41

    råttan visar fortfarande frivilligt upp sitt oförstånd.

    Kallar nivåerna i socialförsäkringen för bidrag....vilket stolpskott...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-07, 12:34

    Vad då en gång i tiden,självklart är mina frågor människor som är utsatta och minst lottade, jag är en av dom,

    Aldrig jag vänder mig mot mina polare, NO WAY!

    Kronråttan fortsätter med sitt självförnekande och att göra vad han kan för att lyfta över sin egen uselhet på andras axlar, då särskilt på mina

    Både lite märkligt och obehagligt att se Kronråttans psykiska och mentala intresse av min person sen flera år,
    Verkar vara allt annat än friskt råttbetende?
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Redclown 2009-12-07, 12:39

    martin7lindgren skrev:Vad då en gång i tiden,självklart är mina frågor människor som är utsatta och minst lottade, jag är en av dom,

    Aldrig jag vänder mig mot mina polare, NO WAY!

    Kronråttan fortsätter med sitt självförnekande och att göra vad han kan för att lyfta över sin egen uselhet på andras axlar, då särskilt på mina

    Både lite märkligt och obehagligt att se Kronråttans psykiska och mentala intresse av min person sen flera år,
    Verkar vara allt annat än friskt råttbetende?

    Det är var och ens skyldighet att reagera mot politiska lycksökare och falskspelare.

    REAGERA mera, fan skall man behöva ruska om dig martin?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Blåfront 2009-12-07, 13:39

    Vänsterpartiet vill höja taket från 680 till 970 så de med 30.000 får ca 6000kr mer som arbetslös

    I en dörr in

    säger man ingen människa är för svag att hon inte kan bidra

    I dag säger veronica palm

    att sjuka ska söka jobb i 6 till 8 månader
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  RedCloud 2009-12-07, 13:42

    pajasnassen skrev:Vänsterpartiet vill höja taket från 680 till 970 så de med 30.000 får ca 6000kr mer som arbetslös
    I en dörr in
    säger man ingen människa är för svag att hon inte kan bidra
    I dag säger veronica palm
    att sjuka ska söka jobb i 6 till 8 månader

    Dina inlägg blir bara sjukare och sjukare Brunfront.
    Är det inte dags att söka vård snart ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-07, 13:46

    Clownen ruska om mig, tillåt mig le, det duger inte en fårskalle som du till?

    Inte fan tänker jag slicka alliansen i röven som du och dina likar gör när man sparkar undan benen på folk som redan är utsatta!

    Clownen en riktig pajas och inget annat, springer runt i manegen på någon kvarterscirkus på sin höjd?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-07, 13:49

    Suck...? Kronråttan, Clownen och Lillfront, eldar åt kråkorna, med andra ord kråkeldare!

    Ett riktigt snedskjutargäng! rendeer jocolor geek
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Redclown 2009-12-07, 16:18

    martin7lindgren skrev:Suck...? Kronråttan, Clownen och Lillfront, eldar åt kråkorna, med andra ord kråkeldare!

    Ett riktigt snedskjutargäng! rendeer jocolor geek

    Argumenten tog tydligen helt slut här? Laughing

    Sponsored content


    Rödgröna röran skiter i de svagaste Empty Sv: Rödgröna röran skiter i de svagaste

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 16:43