Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Regndrottning
Susz X
enigma
palmevara
DirtyDog
fredrik rahm70
10 posters

    Vad är protektionism?

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 02:20

    carlwiss skrev:
    DirtyDog skrev:
    carlwiss skrev:
    Så säg mig, var är hamstringen svaret på vår kris?
    Borde vi inte investera oss ur krisen? Dvs sattsa på arbetarna och konsumenterna.
    Budgetunderskottet i statsfinanserna beräknas bli på drygt 120 miljarder detta år. Det handlar inte om att "hamstra", det handlar om att inte åter hamna i skuldfällan alltför hårt.

    Din bild var mycket märklig och dessutom obegriplig. Inget som jag skulle satt mitt namn under.
    Laughing

    Okej, så här då.120 miljarder Kr i statsskuld detta året.
    Under sex månader tillbaka i tiden har Svenska kronan minskat i värde gentimot dollarn med 41%. Sverige har skuld i USA. Men USA räknar inte skulden i kronor utan i dollar. Alltså har Sveriges statskuld till USA ökat med 41% pga valuta ras.
    Valuta ras som beror på passivitet och minskad produktion i Sverige.
    Bnp rasade med 4,9 enheter. Under sista redovisade mätningen. (Sista kvartalet förra året) Ett resultat som kommer få kronan att fortsätta dala i värde.

    120 Miljarder kronor säger ingenting om Sveriges statsskuld. Det gör däremot kronans värde gentemot utlånar statens valuta. Kr –vs- Dollar. [Kr -41%] 120 miljarder [Kr]är bara en valör. Valören kan vara vad som helst, det spelar ingen roll. Det är valutan gentimot lånegivarens valuta som spelar roll.

    Sverige har alltså ökat statskulden med hela 41% genom pasitivitet.
    Du kan inte spara dig ur krisen. Detta sa Palme, Detta har Obama anammat.
    Detta är verkligheten. Precis så här står U-Länderna i skuld för alltid till de rika västländerna och USA.
    Jisses, det är det faktum att USA INTE har sparat utan kört på och lånat upp över skorstenen som skapat denna världskris. De byggde ett korthus som rasade. De har inte lånat pengar till OSS!!! Hur jävla okunnig är det egentligen tillåtet att vara i detta land?
    I en annan tråd så försöker de lägga skulden på Palme-mordet på Göran Persson och som bevis tar de upp att han nyligen sade att Alliensen är oskyldiga till kronraset. Så synd att han inte frågade dig som har så mycket bättre koll då? Laughing

    Såhär förklarade t.ex en känd ekonomisk tidskrift kronraset (Du kan söka andra teorier på Google):

    Därför har kronan försvagats så kraftigt sedan i somras:

    * Den svenska kronan är en liten valuta. I högkonjunktur förstärks alltid den kraftigare än större valutor. I konjunkturnedgångar rasar den snabbare. Eftersom konjunkturförsämringen varit exceptionell har kronan försvagats dramatiskt.

    * Att konjunkturnedgången utlösts av en finansiell kris gör att kronan drabbas extra hårt. Investerare flyr små valutor i finansiellt oroliga tider. Sedan Investmentbanken Lehman Brothers gick i konkurs den 15 september tilltog kronraset.

    Därför har kronan försvagats ytterligare den senaste veckan:

    * Riksbanken har överraskat alla och sänkt räntan mer än väntat. Samtidigt aviserar riksbankschef Stefan Ingves att fler sänkningar kan komma. En låg styrränta försvagar ofta ett lands valuta, därför rasar kronan.

    * På tisdagen talade Lars E O Svensson om vilka vapen Riksbanken kan ta till om räntan når noll. Även detta tolkades duvaktigt (talade för lägre räntor framöver) och tyngde kronan.

    * Flera konjunkturbedömare har presenterat dystra prognoser. På tisdagen levererade SEB en rekordmörk prognos för svensk ekonomi. SEB:s chefekonom Robert Bergqvist spår att tillväxten blir den sämsta sedan andra världskriget och uppmanar Riksbanken att nolla räntan.

    * I en rapport från kreditvärderingsinstitutet Moody´s varnades europeiska banker för att de har alltför stor exponering mot Östeuropa och Baltikum. Flera svenska banker har stor exponering österut och rapporten satte både press på kronan och svenska bankaktier.

    JONAS OHLIN, PRIVATA AFFÄRER
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  carlwiss 2009-03-05, 09:11

    DirtyDog skrev:
    carlwiss skrev:
    DirtyDog skrev:
    carlwiss skrev:
    Så säg mig, var är hamstringen svaret på vår kris?
    Borde vi inte investera oss ur krisen? Dvs sattsa på arbetarna och konsumenterna.
    Budgetunderskottet i statsfinanserna beräknas bli på drygt 120 miljarder detta år. Det handlar inte om att "hamstra", det handlar om att inte åter hamna i skuldfällan alltför hårt.

    Din bild var mycket märklig och dessutom obegriplig. Inget som jag skulle satt mitt namn under.
    Laughing

    Okej, så här då.120 miljarder Kr i statsskuld detta året.
    Under sex månader tillbaka i tiden har Svenska kronan minskat i värde gentimot dollarn med 41%. Sverige har skuld i USA. Men USA räknar inte skulden i kronor utan i dollar. Alltså har Sveriges statskuld till USA ökat med 41% pga valuta ras.
    Valuta ras som beror på passivitet och minskad produktion i Sverige.
    Bnp rasade med 4,9 enheter. Under sista redovisade mätningen. (Sista kvartalet förra året) Ett resultat som kommer få kronan att fortsätta dala i värde.

    120 Miljarder kronor säger ingenting om Sveriges statsskuld. Det gör däremot kronans värde gentemot utlånar statens valuta. Kr –vs- Dollar. [Kr -41%] 120 miljarder [Kr]är bara en valör. Valören kan vara vad som helst, det spelar ingen roll. Det är valutan gentimot lånegivarens valuta som spelar roll.

    Sverige har alltså ökat statskulden med hela 41% genom pasitivitet.
    Du kan inte spara dig ur krisen. Detta sa Palme, Detta har Obama anammat.
    Detta är verkligheten. Precis så här står U-Länderna i skuld för alltid till de rika västländerna och USA.
    Jisses, det är det faktum att USA INTE har sparat utan kört på och lånat upp över skorstenen som skapat denna världskris. De byggde ett korthus som rasade. De har inte lånat pengar till OSS!!! Hur jävla okunnig är det egentligen tillåtet att vara i detta land?
    I en annan tråd så försöker de lägga skulden på Palme-mordet på Göran Persson och som bevis tar de upp att han nyligen sade att Alliensen är oskyldiga till kronraset. Så synd att han inte frågade dig som har så mycket bättre koll då? Laughing

    Såhär förklarade t.ex en känd ekonomisk tidskrift kronraset (Du kan söka andra teorier på Google):

    Därför har kronan försvagats så kraftigt sedan i somras:

    * Den svenska kronan är en liten valuta. I högkonjunktur förstärks alltid den kraftigare än större valutor. I konjunkturnedgångar rasar den snabbare. Eftersom konjunkturförsämringen varit exceptionell har kronan försvagats dramatiskt.

    * Att konjunkturnedgången utlösts av en finansiell kris gör att kronan drabbas extra hårt. Investerare flyr små valutor i finansiellt oroliga tider. Sedan Investmentbanken Lehman Brothers gick i konkurs den 15 september tilltog kronraset.

    Därför har kronan försvagats ytterligare den senaste veckan:

    * Riksbanken har överraskat alla och sänkt räntan mer än väntat. Samtidigt aviserar riksbankschef Stefan Ingves att fler sänkningar kan komma. En låg styrränta försvagar ofta ett lands valuta, därför rasar kronan.

    * På tisdagen talade Lars E O Svensson om vilka vapen Riksbanken kan ta till om räntan når noll. Även detta tolkades duvaktigt (talade för lägre räntor framöver) och tyngde kronan.

    * Flera konjunkturbedömare har presenterat dystra prognoser. På tisdagen levererade SEB en rekordmörk prognos för svensk ekonomi. SEB:s chefekonom Robert Bergqvist spår att tillväxten blir den sämsta sedan andra världskriget och uppmanar Riksbanken att nolla räntan.

    * I en rapport från kreditvärderingsinstitutet Moody´s varnades europeiska banker för att de har alltför stor exponering mot Östeuropa och Baltikum. Flera svenska banker har stor exponering österut och rapporten satte både press på kronan och svenska bankaktier.

    JONAS OHLIN, PRIVATA AFFÄRER


    Jonas Ohlin har sin syn och sina orsaker att skylla på USA.

    Själv är jag övertygad om de forskare som flera år innan krisen varnade för dens ankomst haft rätt hela tiden. Det var då på den tiden då Nationalekonomer etc och andra aktörer på veckans affärer förnekade all kännedom om en annalkande kris. Dessa till och med hånade forskarna som varnade. Ack Ack så fel de hade.

    Media har hjälpt till att försvåra krisen kraftigt. Media har slutat granska fullständigt. Varför? Jo för att dessa idag är sponsor finansierade. Man biter inte handen som föder en. Läsarna ger man fan i. Det är reklam och sponsor avtal som styr.

    Krisen startade inte i USA. Krisen startade när Kina övertog Hongkong 1998. Då för första gången på mycket lång tid öppnades Kina för Frihandel.

    En Frihandel som fick företagen att rationalisera så hårt i personalstyrkor genom att köpa Kinesisk arbetskraft för slavlöner. (2 dollar om dagen)

    Detta gjorde att USA's och Europas konsumenter försvann. Dessa konsumenter var nämligen arbetarna som just rationaliserats bort.
    De nya arbetarna från Kina med under 2 dollar om dagen, dessa konsumerade ingenting.

    Så Krisen är ett fenomen om egoism och girighet.
    Visst höjdes Kinas ekonomi till skyarna. Men företagsledarna och dess ägare lär inte pengarna (vinsten) ge utslag på Kinesiska arbetares löner.
    Idag är Kina så rädd för en revolution att man gått ut och varnat privata företag och ägare att dela med sig av vinsterna till folket. Annars kan en likvidering av privata ägare/ledare vara nödvändig. Ja ni hörde rätt. Kina har varnat sina Affärsmän med att de kan komma att bli likviderade!

    Detta är det mycket tyst om i media.
    Så Dirty Dog, dina förebilder i Veckans Affärer har under krisens intåg förnekat den, samtidigt hyllat de verkliga orsakerna.

    Så, din källa "Jonas Ohlin" står inte bland de jag har förtroende för.

    Mvh Carl wisser.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 12:32

    carlwiss skrev:Jonas Ohlin har sin syn och sina orsaker att skylla på USA.
    Var i texten jag citerade skyller han på USA?
    Det var jag som reagerade på ditt infantila påstående om att USA hade "hamstrat" pengar istället för att spendera. Påståendet är ju så jävla skrattretande att man inte vet om man skall skratta eller gråta.

    Så, din källa (som du inte namnger) står inte bland de jag har förtroende för.

    Domedagsprofeter har det alltid funnits gott om i historien. Så fort det kommer en kris av något slag så kryper tomtarna fram som hävdar att de haft rätt hela tiden. Efter några år så är allt tillbaka till det vanliga och folk glömmer bort stollarna som trodde att de hade svaret på allt.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  carlwiss 2009-03-05, 12:38

    DirtyDog skrev:
    carlwiss skrev:Jonas Ohlin har sin syn och sina orsaker att skylla på USA.
    Var i texten jag citerade skyller han på USA?
    Det var jag som reagerade på ditt infantila påstående om att USA hade "hamstrat" pengar istället för att spendera. Påståendet är ju så jävla skrattretande att man inte vet om man skall skratta eller gråta.

    Så, din källa (som du inte namnger) står inte bland de jag har förtroende för.

    Domedagsprofeter har det alltid funnits gott om i historien. Så fort det kommer en kris av något slag så kryper tomtarna fram som hävdar att de haft rätt hela tiden. Efter några år så är allt tillbaka till det vanliga och folk glömmer bort stollarna som trodde att de hade svaret på allt.

    Jag har aldrig påstått att USA har hamstrat! Det har du själv hittat på.
    Jag påstår att det finns människor idag som tjänar pengar på pengar.
    Människor som har sådana fantasiinkomster att de omöjligt kan spendera dessa pengar. Vilket slutar med att dessa pengar inte kommer ut i omloppet.

    Detta kallar jag hamstring.
    Du talar ständigt om vad andra tycker tänker, borde dom/jag inte få göra detta själv? Du sysslar med förtal Dirty Dog!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 15:49

    carlwiss skrev:Jag har aldrig påstått att USA har hamstrat! Det har du själv hittat på.
    Jag påstår att det finns människor idag som tjänar pengar på pengar.
    Människor som har sådana fantasiinkomster att de omöjligt kan spendera dessa pengar. Vilket slutar med att dessa pengar inte kommer ut i omloppet.

    Detta kallar jag hamstring.
    Du talar ständigt om vad andra tycker tänker, borde dom/jag inte få göra detta själv? Du sysslar med förtal Dirty Dog!
    Okay, du menade alltså inte att några rika fanns i USA eller att krisen började där?
    Det har i alla tider funnits folk som tjänar pengar på pengar.
    Du skrev dock garanterat DETTA:
    Sverige har alltså ökat statskulden med hela 41% genom pasitivitet.
    Om HELA statsskulden var till USA hade det varit lite närmare sanningen men över hälften av den svenska statsskulden är ju till svenska medborgare och skulden till utlandet är knappast endast till fattiga USA (som själva har en avsevärt större statsskuld).

    Att dina matematiska kunskaper är på samma nivå som ditt resonemang framgår när du skriver:
    Svenska kronan minskat i värde gentimot dollarn med 41%.... Alltså har Sveriges statskuld till USA ökat med 41% pga valuta ras.
    Påstående är lika dumt som när nån på ett forum skrev. Vadå, aktiekurserna gick ned med 50% ena året men så ökade de med 50% nästa år så ingen hade ju förlorat något. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing (Räknar inte med att du förstår poängen) Wink
    avatar
    Jonas
    Gäst


    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  Jonas 2009-03-05, 18:52

    Det skall bli verkligt spännande för oss som nu ska gå ner i arbetstid och lön.
    Det ska enligt våra företrädare LO rädda våra jobb. Själv kommer jag bli tvungen att nu sluta konsumera allt annat än mat. Vilket på sikt borde ge mindre pengar åt andra bolag. Dvs pressbyrån där jag brukar köpa tidningar och godis. Detta blir en lyx jag får dra in på. det betyder -300 kr i månaden för pressbyrån bara från mig.

    Systembolaget, nej det får nog bli beställning från lastbils chaffisar i fortsättningen. -300 kr i månaden från bara mig för systembolaget.

    El produkter har jag redan tvingats sluta köpa pga övriga avgifter som stigit i pris efter Alliansen kom till makten. så detta förblir detsamma.

    Byta bil till ny om 2 år, vilket jag gjort innan vart 5 år. GLÖM det, det blir till att laga den gamle skorven tills den går i graven nu.
    Ja, massor av saker kommer jag bli tvungen att sluta köpa nu. Vilket kommer innebära lite förlust i mina normala shoppingkretsar. Men dessa har säkert andra konsumenter på ingång. Varifrån det vet e fan ifs.
    _________________________________________________________________

    Men jag antar att Sverige klarar sig utan min konsumtion. Jag är ju bara en av de 80% konsumenter som arbetarna utgör.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-05, 20:09

    Jonas skrev:Det skall bli verkligt spännande för oss som nu ska gå ner i arbetstid och lön.
    Det ska enligt våra företrädare LO rädda våra jobb. Själv kommer jag bli tvungen att nu sluta konsumera allt annat än mat.
    Passar inte galoscherna så kan du väl säga upp dig?
    Orsaken till att facket förhandlat fram denna möjlighet är den att de insett att väldigt många företag annars kommer gå i konkurs och i fallet dra med sig andra företag så att en väldigt stor del av deras medlemmar blir arbetslösa och inte längre kommer ha råd med facket osv.
    Med denna lösning så ökar förutsättningarna för företagen att överleva krisen och därmed blir fackets medlemmar inte arbetslösa och när tiderna blir bättre så är det bara att återgå till normal arbetstid.

    Denna lösning är mer "solidarisk" då samtliga på företagen får möjlighet att jobba kvar. Alternativet hade varit att kanske hälften fått sparken i första vågen och att resten kanske fått sluta kort därefter om bolaget inte överlever.

    Vilket alternativ hade du föreslagit om du varit fackets förhandlare?
    avatar
    Gäst
    Gäst


    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  Gäst 2009-03-06, 07:23

    Jonas skrev:Det skall bli verkligt spännande för oss som nu ska gå ner i arbetstid och lön.
    Det ska enligt våra företrädare LO rädda våra jobb. Själv kommer jag bli tvungen att nu sluta konsumera allt annat än mat. Vilket på sikt borde ge mindre pengar åt andra bolag. Dvs pressbyrån där jag brukar köpa tidningar och godis. Detta blir en lyx jag får dra in på. det betyder -300 kr i månaden för pressbyrån bara från mig.

    Systembolaget, nej det får nog bli beställning från lastbils chaffisar i fortsättningen. -300 kr i månaden från bara mig för systembolaget.

    El produkter har jag redan tvingats sluta köpa pga övriga avgifter som stigit i pris efter Alliansen kom till makten. så detta förblir detsamma.

    Byta bil till ny om 2 år, vilket jag gjort innan vart 5 år. GLÖM det, det blir till att laga den gamle skorven tills den går i graven nu.
    Ja, massor av saker kommer jag bli tvungen att sluta köpa nu. Vilket kommer innebära lite förlust i mina normala shoppingkretsar. Men dessa har säkert andra konsumenter på ingång. Varifrån det vet e fan ifs.
    _________________________________________________________________

    Men jag antar att Sverige klarar sig utan min konsumtion. Jag är ju bara en av de 80% konsumenter som arbetarna utgör.

    Du är inte ensam. Här är 300kr till i förlust för pressbyrån/Systembolaget mm när jag slutar konsumera efter att ha blivigt uppsagd. Det kallas dominoeffek. Men det kommer att ta ett tag till innan national ekonomerna förstår vad det innebär.
    /RG
    avatar
    Örjan An
    Gäst


    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Lo kan dra åt helvete!

    Inlägg  Örjan An 2009-03-06, 09:28

    Lo kan dra åt helvete! Svikare, hycklare, kvacksalvare, LO har svikit sina medlemmar. Jag skulle vilja se hela LO styrelsen avgå! Det är nu vi behöver er. NU! Men vad gör ni era förbannade förädare? Ni hugger oss i ryggen!
    avatar
    Cosmopol
    Gäst


    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Metall inte LO. Fakta saknas som alltid i rödvins vänstern.

    Inlägg  Cosmopol 2009-03-06, 11:34

    Det är metall som förhandlat fram extra fritid för sina anställda. Något som de flesta tycker är bra. Naturligtvis så är rödvins vänstern där och kastar skit.
    För det andra så gäller avtalet bara i tre månader. Så ingen riskerar att få sänkt a-kassa. A-Kassa verkar vara det ända Svenskar tänker på. Hur vore det att försöka prestera lite istället? Då kanske ni också kommer någon vart i livet. Så trött på allt gnäll om rättigheter hit och rättigheter dit. Om nu Lo eller Metall är så dåligt, varför går ni inte ur det då?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  Susz X 2009-06-16, 01:54

    DirtyDog skrev:
    Jonas skrev:Det skall bli verkligt spännande för oss som nu ska gå ner i arbetstid och lön.
    Det ska enligt våra företrädare LO rädda våra jobb. Själv kommer jag bli tvungen att nu sluta konsumera allt annat än mat.
    Passar inte galoscherna så kan du väl säga upp dig?
    Orsaken till att facket förhandlat fram denna möjlighet är den att de insett att väldigt många företag annars kommer gå i konkurs och i fallet dra med sig andra företag så att en väldigt stor del av deras medlemmar blir arbetslösa och inte längre kommer ha råd med facket osv.
    Med denna lösning så ökar förutsättningarna för företagen att överleva krisen och därmed blir fackets medlemmar inte arbetslösa och när tiderna blir bättre så är det bara att återgå till normal arbetstid.

    Denna lösning är mer "solidarisk" då samtliga på företagen får möjlighet att jobba kvar. Alternativet hade varit att kanske hälften fått sparken i första vågen och att resten kanske fått sluta kort därefter om bolaget inte överlever.

    Vilket alternativ hade du föreslagit om du varit fackets förhandlare?

    Du gör det förbannat enkelt för dig själv du DD...
    Genom att välja att inte se helheten - utan enbart fragmentariskt rycka ut en mening ur en text på fler...
    Här kan vem som helst utom den egenkäre se att det är småföretagaren som drabbas- alltså "Pressbyrån"
    . Och du har mage att vräka ur dig dynga som: "passar inte galocherna"..
    Det var det mest usla knep jag settt för att bibehålla ett monopol som även krossar småföretag...
    Borde det satsats mer på dem- så slipper Sverige vara beroende av inkompetenta oflexibla monopolföretag?
    Vilken som helst begriper väl att en marknad någon gång blir mättad- så har det lixom alltid varit..
    Klarar man då som företag inte av att bemöta det i ett nytänk- vad ska man då med dem till?
    avatar
    Lasse Andersson


    Antal inlägg : 2
    Join date : 12-06-28

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Hmmm

    Inlägg  Lasse Andersson 2012-06-28, 15:22

    Ja tänk vad vänstervriden all media är. Expressen SvD och DN är ju rena kommunisttidningarna. Alla dessa krav på att förstatliga järnvägen och återupprätta den sociala rättvisan! Att utjämna klasskillnader mm.

    Aftonbladet är värst då de dag efter dag ropar efter folkliga protester mot högerpolitiken. Tänk all undersökande journalistik som drabbar stackars förtryckta bankdirektörer och storföretagare...Tänk all systemkritik mot den nuvarande nyliberala ekonomin som ju alla vet är den bästigaste i hela världen och hela historien.

    Det borde vara lag på att endast Göran Skytte och Ulf Nilson fick skriva nyhetsrapporter. För att det skulle bli riktigt opartiskt så kunde man också lagföra att Jimmie Åkesson och Per Schlingmann först måste godkänna de skrivna artiklarna innan de går i tryck. cheers

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  Sniperace 2017-02-13, 15:38

    Vad är protektionism? - Sida 2 Akvei9

    Infras morfar och far

    Ber om ursäkt, han var jude på sin mammas sida, hon våldtogs av en palestinier.
    Han gjorde sedan sin mor med barn vilket blev en dotter som han när hon var tolv år gjorde med barn, detta barn var DU Islamistpedofilen Joakim aka Infra.

    Nåväl Infra växte upp och skaffade fru de fick två barn vilka Infras far/morfar var far till och frun och barn lämnade Infra med denne jude.

    Här har vi förklaringen till Infras judehat och hans kärlek till palestinier som terroriserar judar.

    Här har vi också förklaringen till denna inavlade tragiska varelse.
    Infra skrev:Endast en person som befinner sig mitt i i ett
    akut narkotikamissbruk uppför sig som Jag.
    Jag  är en farlig nartkoman som hotar hela
    forats existens.

    Så rätt så Infra

    Infra skrev:

    Eftersom JAG har förlorat samtliga debatter härinne för länge sedan bränner JAG nu alla broar och förlitar mig på förtal och förfalskning. JAG
    tycker att JAG som ett av de största trollen på Internet har rätt att ta till dessa grepp. Det bevisar klassen men säger främst det mesta om min karaktär. Det är en ruttnande människas karaktär som JAG Islamistpedofilen Joakim  aka Infra ställer ut på Internet till allmänt beskådande. Därmed torpederar jag mitt femte debattforum.

    Ja du har förfallit väldigt genom ditt benzomissbruk Joakim

    Sponsored content


    Vad är protektionism? - Sida 2 Empty Sv: Vad är protektionism?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 12:56