detta "mediala hyperämne" dras upp i hela media
Och två tankar dyker upp i min skalle
1 OCH?? vem bryr sig?? krisen är viktigare
2 Vad kommer detta spektaklet kosta skattebetalarna?
fredrik rahm skrev:ser att martin skrivit något.
antagligen är det nått påhopp på mej.
suck
Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:ser att martin skrivit något.
suck
Nej det var det inte.... Du är inte universums centrum...
Angående förlovningen så är det kul för paret ifråga.
Det kommer bli en jäkla spektakel i Stockholm då de gifter sig. Gäller väl att bunkra upp med förnödenheter om man bor centralt. för det kommer inte att komma fram nånstans...
Visst det finns utgifter men det finns även intäkter! Och det lär bli multum, både för staten och för staden....fredrik rahm skrev:Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:ser att martin skrivit något.
suck
Nej det var det inte.... Du är inte universums centrum...
Angående förlovningen så är det kul för paret ifråga.
Det kommer bli en jäkla spektakel i Stockholm då de gifter sig. Gäller väl att bunkra upp med förnödenheter om man bor centralt. för det kommer inte att komma fram nånstans...
Kosta? Varför tror du att det kostar?
och detta kommer att kosta sverige..i pengar..av skatten?
detta kommer att tränga undan alla andra nyheter i media i minst en vecka nu
(ps kollade och jo då martin skrev om MEJ och hoppade på, blind igen vad denna skriver?)
fredrik rahm skrev:ja vad kommer ett kunglig förlovning och bröllop kosta??
det skall köpas hus saker och smöras på.
och kungahuset är ju sååååå fattiga och kan ej betala detta själva??=)
Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:ja vad kommer ett kunglig förlovning och bröllop kosta??
För det privata skall de betala allt själva, hoppas jag.
Men för säkerheten får staden allt ställa upp. Staden och staten får in MYCKET pengar vid en sådan evangemang.
fredrik rahm skrev:Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:ja vad kommer ett kunglig förlovning och bröllop kosta??
Men för säkerheten får staden allt ställa upp. Staden och staten får in MYCKET pengar vid en sådan evangemang.
tror du på allvar att kungahuset själva betalar?? upprustningen av staden, all pompa och ståt villor och rekreation, alla middagar gala fester och sånt??
nej regn.. dom betalar ej mycket dom omyndigförklarade med världens största socialbidrag som dom är och har=)
Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:Regndrottning skrev:fredrik rahm skrev:ja vad kommer ett kunglig förlovning och bröllop kosta??
tror du på allvar att kungahuset själva betalar?? upprustningen av staden, all pompa och ståt villor och rekreation, alla middagar gala fester och sånt??
nej regn.. dom betalar ej mycket dom omyndigförklarade med världens största socialbidrag som dom är och har=)
Läs igen... Jag skrev, DET PRIVATA...
Skälvklart kommer allt ståhej kosta! men jag misstänker att i slutändan gör staten och staden VINST på bröllopet....
Eller förnekar du att det finns pengar att hämta?
Regndrottning skrev:Enligt nyheterna ikväll beräknas statens kostnader att landa på ca 42 miljoner kr. Detta baserat på kostnaden för Prins Fredriks bröllop...
Intäkterna beräknas till 2,5 miljarder i bröllopsparaphanalia och 230 miljoner till hotell- och restaurang i själva bröllopsveckan.
En sak som jag tycker är lite skoj.... Det blir nu första gången som en svensk kommer med i kungafamiljen!
Vad jag vet så består kungahuset av en massa ingifta utlänningar. Inte en droppe svensk blod där!
lazy skrev:Sant RD, bara utlänningar där, ngt för SD kanske
Lägg ner kungahuset o skicka hem de! Skämt åsido så tycker jag också att
de kostar mer än de smakar.