Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
Susz X
kanaljen
cleopatra
Blåfront
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Regndrottning
Thetaxpayer
MartinLindgren
formsvackan
Corven
Sossar-e-lata
RedCloud
17 posters

    Slutet för Sverigedemokraterna ?

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 08:26

    "Utan invandring skulle befolkningen minska
    Medellivslängden ökar, liksom befolkningen – men på sikt och inte utan invandrare. "

    "– Utan invandringen ökar inte antalet i arbetsföra åldrar. Befolkningen skulle minska utan invandring efter år 2030, säger hon."

    "Vi beräknas nämligen inte ha någon naturlig folkökning på sikt. En naturlig folkökning innebär att antalet födda är större än antalet döda. Efter år 2030 är det antagandet om ett invandringsöverskott som gör att folkökningen fortsätter, eftersom antalet döda antas överstiga antalet födda."

    Källa DN

    Kan Blåfront med övriga hobbyrasister tagga ner lite nu ?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Det räcker med invandringen nu!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-05-14, 09:45

    svensken dör ju ut!! det slutar väl med att det finns invandrarblod i alla "svenskar" tillslut.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Corven 2009-05-14, 09:55

    Nu finns det väl knappast någon renrasig svensk. Det har alltid funnits invandring i Sverige. Vallonerna har t ex haft stor inverkan på hur svensken ser ut. Det är nog få släkter som inte har någon invandrare nånstans.

    Det kanske vore en ide att tänka lite utanför boxen?

    Det många är rädda för är väl att den svenska kulturen ska försvinna. En ganska befogad rädsla. För den kommer försvinna. Men det är en meningslös rädsla. För alla kulturer försvinner. Det kallas utveckling. Och den går inte att stoppa.

    Det är inte möjligt att stoppa influenser utifrån. I så fall skulle vi behöva stänga våra gränser hermetiskt. Stänga alla förbindelser mot övriga världen. Internet. Och det borde nog de flesta inse att det kommer aldrig att kunna genomföras.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 10:03

    "Det är inte möjligt att stoppa influenser utifrån. I så fall skulle vi behöva stänga våra gränser hermetiskt. Stänga alla förbindelser mot övriga världen."

    NordKorea anyone ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  formsvackan 2009-05-14, 10:28

    Sossar-e-lata skrev:svensken dör ju ut!! det slutar väl med att det finns invandrarblod i alla "svenskar" tillslut.
    Så talar en tvättäkta rasist !
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-14, 11:06

    Som Mr. S-e-L sa i någon tråd här idag,
    Att jag är den största rasist han någonsin stött på?
    Hur han kommit fram till det begriper ju inte jag? No
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-14, 11:22

    RedCloud skrev:"Det är inte möjligt att stoppa influenser utifrån. I så fall skulle vi behöva stänga våra gränser hermetiskt. Stänga alla förbindelser mot övriga världen."

    NordKorea anyone ?


    Du tycker inte att jämförelsen med NordKorea haltar lite grann?. Om man skall jämföra med NordKorea så måste man ju först öppna gränsen där och släppa in 10-20% av jordens övriga kulturer. (främst muslimer)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 11:24

    "Du tycker inte att jämförelsen med NordKorea haltar lite grann?"

    absolut inte, den svenska rasisthögern verkar ju vilja ha ett hermetiskt tillslutet Sverige, det finns bara en jämförbar nation, NK.

    "Om man skall jämföra med NordKorea så måste man ju först öppna gränsen där och släppa in 10-20% av jordens övriga kulturer. (främst muslimer)"

    ehhhh ? Hur menar du nu ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-14, 11:29

    Det finns invandrare i min släkt.... Inte i min familj men jag har Kanadensare som kusiner. Och jag bryr mig inte för de är människor de med.

    Samt att jag har vallonblod i mig och även samisk har jag hört. Det gör mig väl till någon slags bastard? En utlänning?
    Wink

    queen
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-05-14, 11:30

    RedCloud skrev:"Du tycker inte att jämförelsen med NordKorea haltar lite grann?"

    absolut inte, den svenska rasisthögern verkar ju vilja ha ett hermetiskt tillslutet Sverige, det finns bara en jämförbar nation, NK.

    "Om man skall jämföra med NordKorea så måste man ju först öppna gränsen där och släppa in 10-20% av jordens övriga kulturer. (främst muslimer)"

    ehhhh ? Hur menar du nu ?


    Vad jag vet så är det väl ingen som vill ha ett hermetiskt tillslutet Sverige bara en minskning av invandringen tills vi kan reda ut katastrofen här hemma.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-05-14, 11:54

    Regndrottning skrev:Det finns invandrare i min släkt.... Inte i min familj men jag har Kanadensare som kusiner. Och jag bryr mig inte för de är människor de med.

    Samt att jag har vallonblod i mig och även samisk har jag hört. Det gör mig väl till någon slags bastard? En utlänning?
    Wink

    queen

    Kanadensare? Ja herregud kvinna. Ta hit italienare, spanjorer, mexikaner, amerikanare, israeler etc men...

    ...Nu pratar vi renrasiga muselmaner, DE är ett hot mot Sverige.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 12:00

    "Nu pratar vi renrasiga muselmaner, DE är ett hot mot Sverige."

    så skriver en liten rädd rasist....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-14, 12:00

    Nu pratar vi renrasiga muselmaner, DE är ett hot mot Sverige.

    Var pratar vi om muslimer i denna tråd? Jag har bara sett 'invandrare'. Och invandrare är av alla sorter.

    queen
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-14, 12:37

    Regndrottning skrev:Det finns invandrare i min släkt.... Inte i min familj men jag har Kanadensare som kusiner. Och jag bryr mig inte för de är människor de med.

    Samt att jag har vallonblod i mig och även samisk har jag hört. Det gör mig väl till någon slags bastard? En utlänning?
    Wink

    queen

    Jag har också valon och samiskt påbrå RD! kanske är vi släkt?
    min farfar släktforskade och där finns mycket intressant som ni kan få höra i en annan tråd Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-14, 12:52

    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:Det finns invandrare i min släkt.... Inte i min familj men jag har Kanadensare som kusiner. Och jag bryr mig inte för de är människor de med.

    Samt att jag har vallonblod i mig och även samisk har jag hört. Det gör mig väl till någon slags bastard? En utlänning?
    Wink

    queen

    Jag har också valon och samiskt påbrå RD! kanske är vi släkt?
    min farfar släktforskade och där finns mycket intressant som ni kan få höra i en annan tråd Very Happy

    Ja visst kan vi vara släkt! Min farfar hade 6-7 bröder som ynglade av sig. Men det gäller att du är från Luleå-Kiruna trakterna.... för därifrån härstammar min farfar. Fast valonblodet kommer från min farmor som var från dalarna.

    queen
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-14, 12:57

    Utan invandring...

    Vi har 500.000 arbetslösa snart 2010.... sluta ljuga om 2030!

    Arbetslösheten bland 100.000 irakier är stor!

    Arbetslösheten bland 22.000 somalier är stor!

    Ung vänster säger det inte finns jobb åt unga

    Rödingars taktik att 2010 ta in så många som möjligt för 2030 fungerar inte!

    90.000 nyanlända förra året

    Varför är det sån LITEN del som är arbetskraft?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 12:58

    "sluta ljuga om 2030!"

    ta det med Statisktiska CentralByrån som tagit fram siffrorna.

    tips: läs artikeln i grundinlägget, och lägg sedan ner dit rasistiska trams Blåfront, du är liksom rökt nu.


    btw: arbetslösheten hos Blåfrontare är 100%, i arbetslinjens Sverige 2009
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-14, 13:07

    Fram till 2030 kommer vi alltså ha ett par miljoner arbetslösa irakier och somalier

    Ja jag planerar att skicka ett majl och konfrontera dom med länkar, källa om 2009!

    Förklara varför vi ska ta in 100.000 nu när ni rödingar bara kan skapa 100.000 jobb???

    Trots att ni rödingar bara kan skapa 100.000 jobb så kommer ju 300-400.000 vara arbetslösa

    Ni rödingar tar in tiotusentals pga pensionärer

    Unga slussas inte in på arbetsmarknaden

    Ni är rökta!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Corven 2009-05-14, 13:16

    Konjunkturen kommer att vända så småningom, och produktionen kommer att öka igen. Detta kommer att minska arbetslösheten. I ärlighetens namn kommer detta att ske, oavsett vilka som sitter vid makten i Sverige.

    Och inom de närmaste 6 åren, så kommer majoriteten av 40-talisterna ha gått i pension, vilket frigör massor av arbetstillfällen. Vilket kommer att minska arbetslösheten ännu mer. Detta kommer också att ske oavsett vilka som sitter vid makten.

    Just nu är det eländigt med arbetslösheten. Både bland inhemska och hitflyttade människor. Men det kommer att ändras. Förhoppningsvis kommer situationen i Irak stabiliseras, så att folk som vill kan flytta hem igen. Och utvecklingen härhemma, för dom som blir kvar ser ljus ut, i ett längre (ca 7 år) perspektiv.

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  RedCloud 2009-05-14, 13:21

    "Fram till 2030 kommer vi alltså ha ett par miljoner arbetslösa irakier och somalier"

    matte kunde du inte heller ?

    "Ja jag planerar att skicka ett majl och konfrontera dom med länkar, källa om 2009!"

    lycka till, och håll dig undan för män med vita rockar

    "Förklara varför vi ska ta in 100.000 nu när ni rödingar bara kan skapa 100.000 jobb???"

    och inte inrikespolitik heller....

    "Trots att ni rödingar bara kan skapa 100.000 jobb så kommer ju 300-400.000 vara arbetslösa"

    shit, räknade du ut det själv ?

    "Ni rödingar tar in tiotusentals pga pensionärer"

    Du ÄR sjuk

    "Unga slussas inte in på arbetsmarknaden"

    sådan är kapitalsimen...typ

    "Ni är rökta!"

    nej men dina s.k. argument
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  cleopatra 2009-05-14, 13:25

    Själv har jag ju Österrikiskt påbrå, då både min pappa och morfar var österrikare. Vilket land man kommer ifrån, eller har påbrå ifrån är inte viktigt, det viktiga är hur väl man integreras.

    Att svensken skulle dö ut tror jag avhjälps genom att fler och fler i generation 2 och 3 av våra invandrarungdomar blir mer och mer integrerade och bildar familj med dem utan utländskt påbrå. Då blir ju dessa barn svenskar. Efter 4-5 generationer märks det kanske på att vi är lite mörkare i håret än för 100 år sedan (vilket iofs är synd eftersom det är charmigt med lintottar)

    Men då måste de ju få en chans att integreras vilket de inte har nu. De två största hoten mot integrering är dels de fundamentalister som fördömer integrering och med hot och våld hindrar sina landsmän att anamma den svenska kulturen och införliva den med sin egen, och dels den stora segregrering som uppstår eftersom det råder bostadsbrist, arbetsbrist och att vi genom en usel invandringspolitik tar in fler än vi har beredskap för.

    De som vill ta in alla som vill komma hit tror kanske att de är humana, invandrarvänliga och fördomsfria. Men hur snällt och humant är det att ta in människor som först får leva i flera år under tortyren att när som helst bli utvisade för att sen, om de får PUT, tryckas in i ett ghetto och tvingas leva på bidrag eftersom de inte får arbete? Denna segregering borgar ju för kulturkrockar, fördomar och främlingsfientlighet år båda hållen.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-14, 13:32

    Regndrottning skrev:
    Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:Det finns invandrare i min släkt.... Inte i min familj men jag har Kanadensare som kusiner. Och jag bryr mig inte för de är människor de med.

    Samt att jag har vallonblod i mig och även samisk har jag hört. Det gör mig väl till någon slags bastard? En utlänning?
    Wink

    queen

    Jag har också valon och samiskt påbrå RD! kanske är vi släkt?
    min farfar släktforskade och där finns mycket intressant som ni kan få höra i en annan tråd Very Happy

    Ja visst kan vi vara släkt! Min farfar hade 6-7 bröder som ynglade av sig. Men det gäller att du är från Luleå-Kiruna trakterna.... för därifrån härstammar min farfar. Fast valonblodet kommer från min farmor som var från dalarna.

    queen

    Min Farmor kommer från Jämtland och lappar är ju kända för att kunna gå långt! Very Happy
    Jag har bl,a Magnus Ladulås i mitt släktträd. du kan få höra mer i bjud på dig själv tråden RD Very Happy
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Blåfront 2009-05-14, 13:41

    Ja det är bra rödingar

    Fortsätt ta in tiotusentals somalier, afghaner, pakistaner och irakier

    Som knappast bidrar till något
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Redvictory 2009-05-14, 13:52

    Blåfront skrev:Ja det är bra rödingar

    Fortsätt ta in tiotusentals somalier, afghaner, pakistaner och irakier

    Som knappast bidrar till något

    Ändå bidrar de med mer än du Blåfärs! hur kan det komma sig? Very Happy
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-14, 13:57

    Min Farmor kommer från Jämtland och lappar är ju kända för att kunna gå långt!
    Jag har bl,a Magnus Ladulås i mitt släktträd. du kan få höra mer i bjud på dig själv tråden RD

    Jag tittade i tråden men såg inte skymten av dig! Wink

    queen

    Sponsored content


    Slutet för Sverigedemokraterna ? Empty Sv: Slutet för Sverigedemokraterna ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 14:26