cleopatra 2009-05-14, 13:25
Själv har jag ju Österrikiskt påbrå, då både min pappa och morfar var österrikare. Vilket land man kommer ifrån, eller har påbrå ifrån är inte viktigt, det viktiga är hur väl man integreras.
Att svensken skulle dö ut tror jag avhjälps genom att fler och fler i generation 2 och 3 av våra invandrarungdomar blir mer och mer integrerade och bildar familj med dem utan utländskt påbrå. Då blir ju dessa barn svenskar. Efter 4-5 generationer märks det kanske på att vi är lite mörkare i håret än för 100 år sedan (vilket iofs är synd eftersom det är charmigt med lintottar)
Men då måste de ju få en chans att integreras vilket de inte har nu. De två största hoten mot integrering är dels de fundamentalister som fördömer integrering och med hot och våld hindrar sina landsmän att anamma den svenska kulturen och införliva den med sin egen, och dels den stora segregrering som uppstår eftersom det råder bostadsbrist, arbetsbrist och att vi genom en usel invandringspolitik tar in fler än vi har beredskap för.
De som vill ta in alla som vill komma hit tror kanske att de är humana, invandrarvänliga och fördomsfria. Men hur snällt och humant är det att ta in människor som först får leva i flera år under tortyren att när som helst bli utvisade för att sen, om de får PUT, tryckas in i ett ghetto och tvingas leva på bidrag eftersom de inte får arbete? Denna segregering borgar ju för kulturkrockar, fördomar och främlingsfientlighet år båda hållen.