Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-09-03, 11:28

    Se hur Reinfeldt totalt sjunker genom jorden och tappar helt talförmågan...
    Varför vägrar ni likt alliansen se problemen?

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty FK

    Inlägg  Secrist 2010-09-03, 14:22

    He, he...han ser lite pressad ut. Bra fråga för övrigt från lyssnaren. Sansat och genomtänkt.

    Detta är något som även sossarna brottades med om någon kommer ihåg det.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-09-03, 14:40

    Secrist skrev:He, he...han ser lite pressad ut. Bra fråga för övrigt från lyssnaren. Sansat och genomtänkt.

    Detta är något som även sossarna brottades med om någon kommer ihåg det.

    Fast nu är det regeringen som har ansvaret.....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-09-03, 15:23


    Är inte detta ämne värt en diskussion?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  theward 2010-09-03, 15:33

    Regndrottning skrev:
    Är inte detta ämne värt en diskussion?

    jo fast min erfarenhet säger mig att antingen...
    Skyller man allt på sossarna eller så vill men inte veta av problemet öht.
    Men det absolut värsta är ju när man påstår att allt fungerar som det ska och kallar varje utförsäkrad antingen för "enskilt fall" , eller värre saker som lat, inbillningsjuk, fuskare osv

    Som jag sa borde denna fråga inte vara vare sig parti eller blockpolitisk öht...
    Detta borde engagera alla och jag tycker at typ 95% borde ha samma åsikt..ungefär

    nämligen att utförsäkringear är skit och att nåt är fel när man får avslag pga av regeländringar inte pga hur man mår eller vad man orkar....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  Regndrottning 2010-09-03, 15:55


    Ja, tyvärr så stirrar sig folk blinda på siffror, som om det skulle ha något värde.... Istället så vet ju vi att det är människor som är det viktiga.

    Men... det låter såååååååå bra att kunna redovisa att sjuktalen har sjunkit. Att redovisa siffror, som i sig själva kan redovisas hur man vill. Då är det lätt att glömma att varje siffra representerar en människa.

    Tänk om redovisningen haldlade om människor, istället. Då skulle opinionen låta annorlunda.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  MartinLindgren 2010-09-03, 17:40

    RoffarReinfeld blir aldrig den landsfader han sucktar efter, med hör och häpna socialdemokraten Tage Erlander som förebild!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  Redvictory 2010-09-03, 18:59

    theward skrev:Se hur Reinfeldt totalt sjunker genom jorden och tappar helt talförmågan...
    Varför vägrar ni likt alliansen se problemen?

    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Ansvar

    Inlägg  Secrist 2010-09-04, 00:22

    Fast nu är det regeringen som har ansvaret.....

    Visst är det så. Jag bara pekar på svårigheterna och komplexiteten i problemet. Om det hade varit en baggis att fixa det, borde inte sossarna gjort det tidigare?

    Sponsored content


    Alliansens fel angående sjukförsäkringen Empty Sv: Alliansens fel angående sjukförsäkringen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:03