Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Det artikeln presenterar är skillnaden då pedagogerna använt sig av kommentarer eller betyg. Att riktlinjerna från skolverket tydligt talar om att man ska använda sig av båda instrumenten i sin undervisning nämns inte med en bokstav. Vinklingen av undersökningen är pinsamt påtaglig.
Det handlade ju om det!!! Det var liksom poängen med artikeln..!!!
Snacka om att vilja leta fel... att gnälla på...
Ska man göra en undersökning bör man rimligtvis tillämpa de styrdokument som gäller, annars har undersökningen inget som helst syfte eller värde, mer än att bekräfta att styrdokumenten är adekvata...
Gäller detta kravet bara när undersökningarna visar det du ine gillar?
Undersökningen tar bara hänsyn till två var för sig ovidkommande parametrar: antingen en pedagog som gör ena halvan av sitt jobb, eller den som gör den andra halvan. Ingen i undersökningen utgick ifrån gällande styrdokument, dvs den verklighet vi lärare har att rätta oss efter förutsatt att vi vill utföra vårt jobb korrekt. Jag antar att undersökningens syfte BORDE ha varit att utröna huruvida betyg TILLSAMMANS med kommentarer/feedback fungerar som pedagogiskt verktyg.
Denna undersökning motsvarar en undersökning som har som syfte att utröna vem som gör godast pizza, den som bara gör degen, eller den som bara lägger på fyllningen... Inte särskilt relevant...