Jag pluggade i USA - Texas närmare bestämt - 1 år och där fick jag den hittills dummaste frågan jag någonsin fått i hela mitt liv. -"Har ni i Sverige också 24 timmar per dygn?". Jag önskar att det fanns på video för frågan är så fundamentalt korkad att få tror mig när jag berättar om den. Inte heller är det många som tror mig när jag berättar att det i en nationell - alltså... HELA USA - undersökning så fick elever i High School frågan: "Tror du att miljön skulle ta skada av ett globalt kärnvapenkrig?". 59% svarade "Nej".
USA är ytterligheternas land. Det finns de smartaste men även de dummaste människorna. Det är inte för inte som Darwin Awards uppfanns i USA. (Om ni inte vet vad det är så JFGI! Eller... http://lmgtfy.com/?q=darwin+awards&l=1).
"Skillnaden mellan genialiteten och idiotin är att genialiteten har sina begränsningar".
(Okänt ursprung)
Dessvärre så verkar det som att USA inte har någon exklusivitetsrätt på folk som helt enkelt inte har tillräcklig mental kapacitet för djupare diskussioner. De finns även här i Sverige. Det här forumet visar med all önskvärd tydlighet just detta. Jag vet inte hur många gånger som jag på den här korta tiden här bara suttit och gapat över vad vissa av er skriver. Först blir man tvungen att läsa om det ni skriver ett halvt dussin gånger för att bara försöka förstå vad ni skriver och sen får man läsa om det ett halvt dussin gånger till för att försöka förstå vad ni menar. Är ACBLADET ett intranät för ett mentalsjukhus? Ni skrämmer mig!
Eftersom det är helt omöjligt att få er att få ökad förståelse för er omvärld så återstår för mig att sänka mig till eran nivå så hädanefter kommer jag desperat försöka nå era låga nivåer, vilket kommer att bli svårt men jag ser det som en utmaning.
Rudolf med röda mulen som ni känner mig upphör härmed att existera. Jag kommer att bli en mer anpassad Rudolf. Lite mer som er...