Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Vercingetorix
KickTheRasist
R.O.F.L
Secrist
Redvictory
9 posters

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Redvictory 2010-08-14, 21:52

    http://www.dn.se/nyheter/valet2010/fler-arbetslosa-efter-fyra-ar-med-reinfeldt-1.1129517

    Den borgerliga alliansen gick till val på att ordna fler jobb. Men i dag är arbetslösheten högre än när regeringen tillträdde.

    (Regeringens egen myndighet ger ändå godkänt för mycket av det som genomförts.)

    När den borgerliga alliansen tillträdde för fyra år sedan var arbetslösheten på väg ner! hade de Rödgröna suttit kvar hade de kanske fortsatt!
    Dagens pajasregering har bara ställt till jävelskap!vem vill ha en avgrundsregering i 4 år till?

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Mer!

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 00:03

    Dagens pajasregering har bara ställt till jävelskap!vem vill ha en avgrundsregering i 4 år till?

    Jag vill det! Och många med mig. Bra va? cheers
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  R.O.F.L 2010-08-15, 00:11

    hade de Rödgröna suttit kvar hade de kanske fortsatt!

    Förmodligen hade det lett raka vägen till Aten,,,, affraid
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  KickTheRasist 2010-08-15, 00:18

    Secrist skrev:Dagens pajasregering har bara ställt till jävelskap!vem vill ha en avgrundsregering i 4 år till?

    Jag vill det! Och många med mig. Bra va? cheers



    Du vill blir påsatt "(Med andra ord Smile.. )" när folket blir förband menar du ?

    Varsågod lämna dina adress uppgifter då kan en mamma eller pappa leta efter dig när deras barn har inget mat på bordet !



    Jag kan hjälpa dem på vägen Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Vercingetorix 2010-08-15, 00:29

    Det är fler personer sysselsatta idag, än för fyra år sedan. Källa: SCB
    (Att detta kan ske under den värsta recessionen sedan 30-talet är en bedrift av alliansen, och en katastrof för (s) som inte lyckades bättre under en högkonjunktur.)
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Redvictory 2010-08-15, 10:06

    Secrist skrev:Dagens pajasregering har bara ställt till jävelskap!vem vill ha en avgrundsregering i 4 år till?

    Jag vill det! Och många med mig. Bra va? cheers


    Ja varför blir jag inte förvånad? Varför får du mig att tänka på en trogen hund som alltid kommer hem till sin husse trots att han slår dig blodig?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  redalert 2010-08-15, 10:53

    R.O.F.L skrev:
    hade de Rödgröna suttit kvar hade de kanske fortsatt!

    Förmodligen hade det lett raka vägen till Aten,,,, affraid

    Går ju inte att göra annat än att skriva under på det!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Redvictory 2010-08-15, 10:54

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Dagens pajasregering har bara ställt till jävelskap!vem vill ha en avgrundsregering i 4 år till?

    Jag vill det! Och många med mig. Bra va? cheers


    Ja varför blir jag inte förvånad? Varför får du mig att tänka på en trogen hund som alltid kommer hem till sin husse trots att han slår dig blodig?

    Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Blod

    Inlägg  Secrist 2010-08-15, 20:23

    Ja varför blir jag inte förvånad? Varför får du mig att tänka på en trogen hund som alltid kommer hem till sin husse trots att han slår dig blodig?

    Fast nu har ju inte mitt liv påverkats mycket mer än att jag fått lite mer i plånboken, kan ha huvudvärk även en lördag kväll och slipper arroganta sossar som tror de är guds gåva till mänskligheten. Så jag har det rätt bra. Very Happy

    Mer sånt! cheers
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-16, 00:47

    Secrist skrev:Ja varför blir jag inte förvånad? Varför får du mig att tänka på en trogen hund som alltid kommer hem till sin husse trots att han slår dig blodig?

    Fast nu har ju inte mitt liv påverkats mycket mer än att jag fått lite mer i plånboken, kan ha huvudvärk även en lördag kväll och slipper arroganta sossar som tror de är guds gåva till mänskligheten. Så jag har det rätt bra. Very Happy

    Mer sånt! cheers


    Ja och då är det inte så konstigt om såna som du inte klagar...Samtidigt borde du förstå att alla i samhället är inte lika priveligierade som du.


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2010-08-16, 00:48, ändrad totalt 1 gång
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Klaga

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:48

    Ja och då är det inte så konstigt om sånna som du inte klagar...

    Näpp. Visst är det bra! cheers
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-16, 00:49

    Secrist skrev:Ja och då är det inte så konstigt om sånna som du inte klagar...

    Näpp. Visst är det bra! cheers


    Men du borde förstå oss som gör det...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Förstå

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:51

    Men du borde förstå oss som gör det...

    Fast inte när det baserar sig på önsketänkande. Något de rödgröna fick uppleva när de lade sin skuggbudget. Då rasade opinionssiffrorna. Då insåg många att allt de trodde att de rödgröna skulle göra inte alls stämde med verkligheten.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-16, 00:53

    Secrist skrev:Men du borde förstå oss som gör det...

    Fast inte när det baserar sig på önsketänkande. Något de rödgröna fick uppleva när de lade sin skuggbudget. Då rasade opinionssiffrorna. Då insåg många att allt de trodde att de rödgröna skulle göra inte alls stämde med verkligheten.


    Bättre villkor för sjuka och arbetslösa vill dom rödgröna jobba för i vilket fall om man jämför med alliansen.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 00:57

    Bättre villkor för sjuka och arbetslösa vill dom rödgröna jobba för i vilket fall om man jämför med alliansen.


    Bättre? Önsketänkande. Det lär bli synnerligen marginellt. Även de rödgröna kommer att hålla uppe trycket på de sjukskrivna. Tro inget annat. Ett mardrömsscenario för Mona om de rödgröna vann valet vore att se hur sjukskrivningstalen helt plötsligt börjar klättra uppåt igen.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  ANNA2LINK 2010-08-16, 01:00

    Secrist skrev:Bättre villkor för sjuka och arbetslösa vill dom rödgröna jobba för i vilket fall om man jämför med alliansen.


    Bättre? Önsketänkande. Det lär bli synnerligen marginellt. Även de rödgröna kommer att hålla uppe trycket på de sjukskrivna. Tro inget annat. Ett mardrömsscenario för Mona om de rödgröna vann valet vore att se hur sjukskrivningstalen helt plötsligt börjar klättra uppåt igen.


    Höjt tak i a-kassan ifrån 680-930kr, sen ska dom ta bort tidsbegränsningen när det gäller sjukdom vad jag vet. Har du hört något annat?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Money

    Inlägg  Secrist 2010-08-16, 07:50

    Höjt tak i a-kassan ifrån 680-930kr, sen ska dom ta bort tidsbegränsningen när det gäller sjukdom vad jag vet. Har du hört något annat?

    Fast att höja inkomsttaket gynnar ju knappast de svagaste. Bara de som tjänar ordentligt. Och tidsbegränsningen ska "ersättas" av kontrollsystem med det uttalade syftet att få tillbaka folk i arbete. "Kan man jobba så ska man göra det" som Mona själv sade. Så jo, trycket kommer att finnas kvar.
    avatar
    Demona Stahlin


    Antal inlägg : 434
    Join date : 10-07-11

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Demona Stahlin 2010-08-16, 08:59

    http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

    9,5% arbetslöshet juni 2005

    Så ägd kommunisterna blir varje gång dom gnäller Very Happy

    Hur är ni sedan för fri invandring? Utländska bemanningsföretag som konkurerar ut arbetslösa svenskar?

    Skrattar åt arbetslösa kommunister
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Regndrottning 2010-08-16, 09:01

    Demona Stahlin skrev:http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

    9,5% arbetslöshet juni 2005

    Så ägd kommunisterna blir varje gång dom gnäller Very Happy

    Hur är ni sedan för fri invandring? Utländska bemanningsföretag som konkurerar ut arbetslösa svenskar?

    Skrattar åt arbetslösa kommunister

    Men arbetslösa rasister skrattar du inte åt? (Ja, jag syftar på dig, din fjant...)

    Sponsored content


    Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt Empty Sv: Fler arbetslösa efter fyra år med Reinfeldt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 10:42